Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tendance schreef:Helaas heb ik meegemaakt, dat wondspray wordt weggezet zonder deksel. Dat Betadine gewoon langs de wond gehaald wordt, waardoor restanten van een wondje aan de top zitten. Dat ze zalf laten vallen en vervolgens zand en dergelijke gewoon laten zitten.
Dat busjes/flesjes/zalfjes toch leeg blijken te zijn en het net zaterdag na 5 uur is (gebeurt natuurlijk altijd, net als een DA, die in het weekend vaker nodig lijkt te zijn, dan door de week).
Spullen die gewoon "weg" zijn, enz.
Ik sta ook op een kleine stal, maar helaas met 3 puberende meiden, die het er niet zo nauw mee nemen.
Nee, ik wil alles lekker zelf hebben en dan maar wat vaker nieuwe aanschaffen.
Thuis vind ik wat anders. Thuis deel ik met mijn partner en straks met ons kind, maar dan ben je er ook van op de hoogte, dat iemand het gebruikt. Tenminste..... wij zijn heel open over medische dingen.
elenaMM77 schreef:dat scheelt enorm.. hier alleen volwassenen.. enkele jong volwassenen indien ze volwassen overkomen en enigzins binnen de bestaande groep klanten passen.
photograph74 schreef:Tendance schreef:Helaas heb ik meegemaakt, dat wondspray wordt weggezet zonder deksel. Dat Betadine gewoon langs de wond gehaald wordt, waardoor restanten van een wondje aan de top zitten. Dat ze zalf laten vallen en vervolgens zand en dergelijke gewoon laten zitten.
Dat busjes/flesjes/zalfjes toch leeg blijken te zijn en het net zaterdag na 5 uur is (gebeurt natuurlijk altijd, net als een DA, die in het weekend vaker nodig lijkt te zijn, dan door de week).
Ik sta ook op een kleine stal, maar helaas met 3 puberende meiden, die het er niet zo nauw mee nemen.
Thuis vind ik wat anders. Thuis deel ik met mijn partner en straks met ons kind, maar dan ben je er ook van op de hoogte, dat iemand het gebruikt. Tenminste..... wij zijn heel open over medische dingen.
Ze leren het zelf wel een keer!
(Niet dat ik oud ben ofzo ben ook maar 13)
Maar ik begrijp dat hygiëne heel belangrijk is! En vooral met medicijnen enz enz.
VeraaaBalloo schreef:Dankjullie wel allemaal. Wij gaan met 5 paarden naar een stal waar niemand meer rond. Dus alles kwa verzorging moet er ook nog komen. Zal kijken of we bepaalde dingen met z'n allen kopen of alleen. ISO-betadine wat is dat precies en wat is het verschil tussen gewone en die ? Sarah_Fons
Misschien dat iemand anders hier het antwoord op weet?
maralyn schreef:Wat ik in mijn medicijnenkastje heb staan:
-Metacam (Tot een half jaar na openen houdbaar.)
- Thermometer.
- Vaseline.
- Betadine scrub.
- Pincet
- Verbanddoos voor mezelf.
- Drukverband en watten.
Daarnaast heb ik nog teershampoo maar dat valt niet onder de medicijnen.
Heb 3 halsters, en 3 touwen. Altijd voor als er nood is. Ook nog 1 extra (een oude stugge) op de kast.
)Tendance schreef:Helaas heb ik meegemaakt, dat wondspray wordt weggezet zonder deksel. Dat Betadine gewoon langs de wond gehaald wordt, waardoor restanten van een wondje aan de top zitten. Dat ze zalf laten vallen en vervolgens zand en dergelijke gewoon laten zitten.