Nieuwe pony blijkt tig eigenaren gehad te hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:10

Ik vind het best meevallen hoeveel eigenaren hij heeft gehad voor die leeftijd, denk dat hij wel boven het gemiddelde zit maar het hoeft niet perse aan de pony te liggen.
Wij hebben ooit een 4-jarige C pony gehad die alleen bij de KNHS al 4 eigenaren/startkaarten had geregistreerd! Allemaal verschillende mensen ook. En toen we gingen uitzoeken waar 'ie allemaal geweest was bleek hij als 2 jarige ook de overtocht had gemaakt van Engeland naar Nederland.
Wij hebben hem als 6-jarige als superbrave kinderpony verkocht en ondertussen is hij 11 en nog steeds op dezelfde plek :)

Helemaal een pony als de jouwe, dat gaat meestal heel snel :)

ivorysgirl1

Re: Nieuwe pony blijkt tig eigenaren gehad te hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:30

heb zelf een draversmerrie gekocht op 5 jarige leeftijd, vroeger mishandelt geweest ,
omdat ik niet veel van haar wist ben ik haar verleden gaan achterhalen ,
inmiddels blijkt dat ik de 10e eigenaar ben , en dus heeft ze in haar 5 jonge jaren 9 verschillende eigenaren gehad, moet er nog steeds niet aan denken wat ze mee heeft moeten maken,
heb met vele eigenaren die haar hebben gehad al contact gehad,
rede verkoop: gevaarlijk, onhandelbaar , niet te rijden, steigeren en noem het maar op,
kortom nu 7 jaar later rij ik wedstrijden met haar tussen de paarden, en is ze een onwijs leuke pony om mee te werken. zo af en toe heeft ze haar momenten onder het motto steigeren etc , maar dat hoort nou eenmaal bij haar..

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:38

elenaMM77 schreef:
1.08m

een echte kinderpony dus..

op zich vind ik het niet zo vreemd dat zo'n pony wat vaker van eigenaars wisselt dan een gemiddeld paard/pony.

niet dat iedere pony van dat formaat veel wisselt.. maar als ze veel wisselen zal het meer zijn dan je verwacht..

immers als je het koopt voor je kleine.. dan is je kleine er met een paar jaar wel te groot voor geworden en gaat hij naar de volgende die m voor een kleine wil hebben..

of als gezelschapspaard.. een paard weggevallen en niet willen dat je andere alleen staat tijdens je zoektocht..normaal zou je dan denken dat eenmaal een weidemaatje aangeschaft, ze hem wel zullen houden.. maar als je niet ment en je kunt er niet op rijden en je hebt eigenlijk maar ruimte voor 2.. dan zal zo'n weidemaatje nadat hij zijn dienst gedaan heeft (bijvoorbeeld na aankoop ander tweede rijpaard/pony) weer van de hand worden gedaan..

tis sneu maar er wordt best veel afgeleurd met dat kleine spul.

Zo gaat dat inderdaad. Niet iedereen kan zo'n diertje dan houden helaas.
Hoop dat hij/zij nu haar laatste eigenaar heeft gevonden dan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:43

De logica is zo idd wel beter te begrijpen, maar blijf mij er wel over verbazen.
Ook hoe snel zo'n diertje het gewoon accepteert en gewoon de nieuwe routines zo snel meedraait. En dat maal minimaal 7 keer

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:57

Ik vind het jammer dat een van onze fokproducten inmiddels bij baas nummer 4 is en ze is nog geen 3 jaar oud. En nummer 4 is een handelaar :\ Maar ik kan er verder weinig aan doen, kan niet ieder paard terug kopen helaas. Heel jammer. De rest is wel nog bijna allemaal bij de eerste eigenaar en er is ook nog contact. Maar het komt helaas vaker voor. Onze paarden zijn hopelijk (bijna) allemaal blijvers eer ze bij ons zijn.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:14

Alja schreef:
ik vind het ook niet heel vreemd dat een pony van ong 1 meter meerdere eigenaren heeft gehad.
is toch een maatje waar ze zo vanaf gegroeid zijn en vaak moet de kleine pony weg voordat er een grotere komt :)

Helemaal mee eens. Zo'n fijne kinderpony is ook wel gewild, dus kun je ze ook makkelijk verkopen. Zo'n pony heb je nou eenmaal niet voor zijn hele leven. Over het algemeen dan.

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:32

Heb een Shetlander hengst geboren mei 1992.
Kocht hem 19 juni 1992 van de fokker- 23 jaar bij mij.
Paint ruin geboren 31 mei 2002.
Kocht hem juni 2006 van de fokker.-9 jaar bij mij.