Hoevaak ga jij naar jouw paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 06:23

meerdere keren per dag minimaal al een drie keer voor het voeren en watercontrole.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:22

Verschillend, sommige periodes ga ik iedere dag, andere periodes om de dag en soms heeft hij twee dagen "vrij". Wat ik dan doen is ook afhankelijk, rijden doe ik niet vaak meestal is het grondwerk, lekker poetsen, kootholte behandelen de afgelopen dagen en vliegenmasker er op/af. Het is heel afhankelijk hoe vaak hij mij nodig heeft. Als hij dus zo als nu verzorging nodig heeft door bijv. rotstraal of mok dan kom ik iedere dag, heeft hij dat niet nodig dan kan ik soms nog iedere dag komen of ik geef hem een dag rust of zelfs twee dagen (afhankelijk wat we gedaan hebben). Meer dan twee dagen kan ik echt niet, hij zal er geen probleem mee hebben maar ik wel :) hij staat trouwens 24/7 buiten, dus genoeg bewegingsvrijheid.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:24

Sowieso 1x per dag om te voeren.
Soms zet ik ze zelf in de wei, maar meestal wordt dat al gedaan.

Verder kom ik om te rijden ed.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:28

Ik ben 3x per dag op stal..

Smorgens om hem buiten te zetten,nog een x in de namiddag om te rijden/longeren/wandelen ,de stal te mesten en voer klaar te zetten.
En savonds nog een keer om de slowfeeder opnieuw te vullen..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:33

Ik ga iedere dag. komt weinig voor dat ik niet ga. Soms ga ik ook 2x per dag.

Anoniem

Re: Hoevaak ga jij naar jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:55

Minimaal 5 X per week ben ik er en train minimaal om de dag! Trainen is bij ons veel afwisselen: buiten rijden (op redelijk serieuze afstand en snelheid), dressuren, longeren, grondwerken of vrijspringen. En voor de lol wat VD er tussendoor.
Heb er wat mee gespeeld maar hier doet ze het het beste op!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:57

Ik probeer 2-3 keer per week te gaan, maar het komt best vaak voor dat het maar 1 of 2 keer lukt en soms zelfs helemaal niet.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:35

2 keer per dag.

Ze is herstellende van HB en ik regel de evt weidegang, voeding, controle ect liever zelf.
Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de paddock ( hoofd gebruiker). Dus die moet toch dagelijks gemest en geharkt worden.
Op mijn vrije dagen gaan we wandelen of rijden net waar we voor te porren zijn.