Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Erbij zijn?

Ja
79 (45%)
Nee
93 (54%)

Totaal aantal stemmen: 172

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:36

Ik ben het eens met Maflinger_S.
Waarom zou jij dan de hoefsmid betalen?
En ga vooral met de eigenaar in gesprek, zoek uit waarom de pony weer terug is? Is het misschien de bedoeling dat ie straks weer verkocht wordt?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 14:37

Omdat het eerst ook heette "ze blijft voor altijd en wordt van jou!" terwijl later bleek dat ze sharelle al lang online had staan voor een andere betalende verzorgster en wat later zelfs te koop... Ze is toen verkocht omdat er geen geld voor haar was, maar nu ze twee maanden later terug komt is het geld er opeens wel :?

Ze komt terug omdat de nieuwe eigenaresse gewoon de stallingskosten en de rest van het aankoopbedrag niet betaalde.
Laatst bijgewerkt door Nala op 23-10-15 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:38

Ik zou het wel doen, het kan heel fijn zijn om te zien dat je grote vriend naar een leuk nieuw huisje gaat met leuke aardige mensen. En wie weet, zeggen ze wel dat je af en toe mag langs komen! Dit heeft mijn zusje ook gehad en ze is nog 3 jaar de verzorger van de pony gebleven terwijl de pony al nieuwe eigenaren had, let er wel op dat dit niet zo vaak voorkomt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:38

Ja dan snap ik wel dat je wat wantrouwig bent. Verzorg je de andere pony's nog wel daar?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 14:39

Ja, ik verzorg op dit moment de andere twee nog steeds en af en aan een nieuwe derde erbij.

Jasmijn16, volgens mij heb je een deel gemist.

Djorf_6

Re: Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:48

Ik heb mijn vorige verzorgpony 5 jaar lang verzorgd, maar ging toen naar een andere stalling. De dag voordat ze opgehaald werd heb ik afscheid van haar genomen en lekker lang geknuffeld. Ik denk dat dat het beste is, om in je eentje een (paar) dag(en) van te voren afscheid te nemen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:05

Voor de duidelijkheid: op de eerste pagina staat een 'vervolg' probleem.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:10

Oh sorry had alleen de op gelezen :o

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:12

Lastig, zeker omdat je nog op stal komt voor je andere verzorgpaarden.
Mocht je iets willen doen zou ik er minimaal een contractje voor opstellen.
Omdat ze in het verleden al dingen achter je rug om deed zou ik deze keer op safe spelen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:19

Ik word nu ook op WhatsApp doodgegooid met berichtjes als "ik dacht dat je het leuk zou vinden" "dat geld heb je toch wel voor haar over" "jullie waren zo leuk samen" "maar sharelle houdt echt van je!" "jij vond het toch ook altijd leuk?"
door dat gepush twijfel ik nu nog meer...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:23

Gewoon zeggen dat je inmiddels geen tijd meer hebt voor een ander paard erbij.
Als je het liever niet doet dan.
Of je moet er rekening mee houden dat je weer elk moment kan "vertrekken". Maar als je er geen goed gevoel bij hebt kun je er maar beter korte metten mee maken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:24

Oeps dat klinkt als "jij mag mijn probleem oplossen en alle kosten betalen" Heeft de eigenaresse een financieel probleem, dat ze het eigenlijk niet kan betalen?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:26

MorganeR schreef:
Ik word nu ook op WhatsApp doodgegooid met berichtjes als "ik dacht dat je het leuk zou vinden" "dat geld heb je toch wel voor haar over" "jullie waren zo leuk samen" "maar sharelle houdt echt van je!" "jij vond het toch ook altijd leuk?"
door dat gepush twijfel ik nu nog meer...
Meer gaan twijfelen?? Ik zou gillend wegrennen, manipulatie ten top!
Als ik jou was zou ik afstand houden, wie weet waar ze jou straks steeds meer mee gaat opzadelen door op je schuldgevoel in te praten. Je geeft al aan dat ze niet betrouwbaar is, doe jij je stinkende best en als het haar uitkomt is de pony zo weer weg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:28

Bah wat een manipulatie zeg! Zou er echt niet op in gaan :n

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:30

Ik wil altijd het beste van mensen geloven, maar zij heeft me toen door zo'n hel heen gestuurd toen ze haar verkocht (mij meerdere keren per dag op dezelfde manier als hierboven proberen over te halen om haar over te nemen en alles te betalen, ik voelde me echt zwaar k*t en schuldig) dat ik dat nu niet meer wil... Want toen begon het ook met "ze blijft voor altijd en je hoeft niet te betalen" en ging het van kwaad tot erger.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:37

Ja, ik rijd wel eens paarden voor de handel, en moet vaak afscheid nemen, zien waar ze naartoe gaan (soms weet ik dat ook niet maar meestal wel) geeft een fijn gevoel.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:38

Lees even mijn andere posts, lonneke

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:39

Ik zou het niet doen. Hoe leuk het paardje ook is, uit principe zal ik het al niet doen want ze manipuleert je echt next level en eraan toe geven zal het alleen maar erger maken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:41

MorganeR schreef:
Ik wil altijd het beste van mensen geloven, maar zij heeft me toen door zo'n hel heen gestuurd toen ze haar verkocht (mij meerdere keren per dag op dezelfde manier als hierboven proberen over te halen om haar over te nemen en alles te betalen, ik voelde me echt zwaar k*t en schuldig) dat ik dat nu niet meer wil... Want toen begon het ook met "ze blijft voor altijd en je hoeft niet te betalen" en ging het van kwaad tot erger.

Zit nu weinig goeds meer in van haar kant.... Je bent haar wandelende geldpotje, niets meer, niets minder.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:42

Er is geen optie haar over te kopen? Dan zou ik het hier bij laten.. Straks schuift ze je steeds meer kosten in de schoenen en voel jij je schuldig als je dit niet kan betalen.. En, je gaat je dan weer hechten aan een pony waarvan je de toekomst niet weet omdat ze zo weer verkocht word misschien.. oliebol hoor! :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:48

kan je haar niet zelf volledig overnemen en anders zou ik me beide handen er geheel van terug trekken. jij betalen en hun dadelijk het paard weer te koop aanbieden.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:54

Helaas niet... Ik weet zelfs niet of ik die 20 euro per 8 weken voor de hoefsmid kan betalen. Voor mij verandert er nu veel, 18 worden, autorijles, gaan studeren... Geen idee wat dat zo gaat kosten.

Dus helaas is overnemen geen optie, ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik iedere maand 300 euro of meer neer kan tellen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:02

dan zou ik me handen er geheel van terug trekken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:04

Dan niet doen en gewoon genieten van de paarden die je nu al verzorgt. Waarom zou je problemen opzoeken?...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 16:06

Klopt, ik zou het, als, ook puur voor het welzijn van het paard doen. Niet voor de eigenaresse.