Welke Bokkers hebben nog meer een manege paard over gekocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:08

De pony op het filmpje kocht ik als vier jarige op een manege, en uiteindelijk is ze als 37jarige bij mij overleden. Ik heb haar dus 33 jaar gehad.

Het filmpje is gemaakt op haar 36ste :)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:11

Niet van een manege maar van een praktijk school telt dat ook. 10 jaar geleden al weer in oktober. Ze was toen 14 jaar nu dus 24 jaar. Gingen toen rijlessen met de paarden geven en zij was te klein (pony van 1,45 en was en mbo) en ik red haar daarvoor 2 jaar toen ik hoorde dat ze verkocht werd gelijk uitgerekend en overlegd met mijn ouders. Of het haalbaar was. En dat was het.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:20

Ik wilde ook een manege paard over nemen maar eerst was ze gratis maar de eigenaar wil 500 euro zien paard van 20 jaar dampig en heeft mok en af en toe een bloedneus paard moet met spoed weg anders komt de slager had het graag gedaan maar 500 euro is teveel.
In het verleden wel een manege paard overgenomen maar even gehad paard was te sterk voor me.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:07

TinkerTreas schreef:
moonforever schreef:
Aahh ook van die Oudjes heerlijk dat jullie ze pensioen gunnen :)
Ben wel benieuwd na jullie foto's

Madje1992 : Bella heb je toch ook overgenomen van ponyhof ;)

Haha telt ook hoor TinkerTreas, Is een oud manege paardje toch ?

Waar is Ponyhof?

Ponyhof ligt in aagtekerke in zeeland

TinkerTreas

Re: Welke Bokkers hebben nog meer een manege paard over gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:31

Dank je. Sally komt ook bij Ponyhof vandaan, maar dan in Duitsland. Een groot bedrijf dat ponykampen organiseert.

gothicpizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:37

Duality schreef:
Ik heb ik mei vorig jaar mijn oude manege favoriet ook gekocht, ze moesten er vanaf ze vond het manege werk 10x niks meer, werd nukkig en viel alles en iedereen aan (waaronder gewoon paarden in de les)

Ze is geweldig opgebloeid en nu echt onwijs lief! Ze heeft 15 jaar manege werk gedaan, is nu 20 en heb haar al 1.5 jaar :) Ze is zoo heerlijk opgeknapt in het koppie en in haar lijf! Osteopaat en passend tuig, lekker de hele dag buiten staan met soortgenoten etc doet wonderen! Ze was onwijs iel en dat is gelukkig helemaal mooi bijgetrokken, ze is nu hoe ze hoort te zijn! Hoop er nog lang van te mogen genieten! :D

Dit is der! Blacky (verassende naam :') )
[ [url=m/r5Fyb4.jpg]Afbeelding[/url] ]

is dit blacky van de schimmelkroft?

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:52

Ik heb op 1 augustus 2015 een 10 jarige tinker/irish cob merrie overgekocht van de manege.
Haar officiele naam is Night Fat Sal.
Haar manege naam was Knight
Afbeelding

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:56

Ik heb ook een manegepony overgekocht; Tricky, oorspronkelijk Lion King. Hij is dit jaar 10 geworden. Hij moest weg omdat hij kreupel liep onder het zadel. Dat is toen op een kliniek onderzocht en die dierenarts heeft hem met een kleine bemerking (licht onregelmatig op een kleine zachte volte) goedgekeurd. Ook zijn zn sprongen op de foto gezet ivm eventueel vermoeden van spat. Maar zijn sprongen waren super goed, kan niet beter zei de dierenarts.

Dus vervolgens zat de manege met een pony die kreupel onder het zadel was maar in theorie niets mankeerde.. (Hij liep overigens buiten wel goed.) Daarnaast was hij nogal een schurk onder het zadel, eerst deed hinnikte hij heel hard en dan ging het bok, bok, bok, *plof*. Hoe banger het kindje hoe eerder ze dr af lagen :') (Dit doet hij trouwens nog steeds weleens aan de longeerlijn :') )
Dus toen heb ik hem overkocht en nadat de osteopaat is geweest zijn we lekker buiten aan het wandelen, fietsen en mennen zonder kar (Ik loop ipv zit.) gegaan. Daarnaast longeer ik hem fanatiek aan de dubbele longeerlijn en dat doet hij geweldig goed, verder ben ik net begonnen met lange teugelen en wil ik hem deze winter daadwerkelijk voor de kar zetten (Hij kent alle commando's nu nog het trekken van de kar.).

Afbeelding

Afbeelding

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:04

Ik heb in 1995 een manegepaard overgekocht van Manege De Laanhoeve in Nederhorst den Berg.
Hij was destijds 7 jaar oud en heet Chico.

eerst met hem gsprongen en gecrossesd, daarna omgeschoold naar alround westernpaard.
Heb hem alround gestart en met name in de Reining en Cowhorse klasses.
Hij is aangespannen beleerd en we hebben diverse endurance wedstrijden gereden, rallys, trails.... van alles wat.
We zijn nu 20 jaar verder !!!! Hij is nu dus 27 en we doen nog elke dag wat.
Ik rij hem bijna daglijks en hij gaat nog mee met weekends weg naar de Veluwe waar hij menig jonger paard qua conditie de baas is.

Nog elke dag ben ik blij dat ik hem kon overkopen van Theo de Mol !!!

fotoshoot:
Afbeelding

zijn taart vorig jaar:
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:06

Ik heb ook een manegepaard overgekocht en is over een week precies een jaar van mij.
Volgens haar paspoort is ze nu 17 en was 8 jaar manegepaard. :)
Heb haar overgekocht van Manege De Eekwal in Emmen.

Als manegepaard
Afbeelding
En nu als eigen paardje :)
Afbeelding

Kimmie25501

Re: Welke Bokkers hebben nog meer een manege paard over gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:01

Ik heb op 1 september 2015 (nog maar heel pas dus) Oreo overgekocht van de manege waar ik reed.
Dit omdat de manege ermee stopte.
Ik ben echt superblij met hem!

Afbeelding

gothicpizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:40

Lizzyy schreef:
Ik heb ook een manegepaard overgekocht en is over een week precies een jaar van mij.
Volgens haar paspoort is ze nu 17 en was 8 jaar manegepaard. :)
Heb haar overgekocht van Manege De Eekwal in Emmen.

Als manegepaard
[ Afbeelding ]
En nu als eigen paardje :)
[ Afbeelding ]

ik ga daar nu op kamp met vpg opmeer. ik had hem daar in 2013 en 2014 (volgens mijn ook) zien staan. ik had al gezien dat die weg is want ik kijk altijd even in de stallen of er nog nieuwe paarden zijn en vooral of pablo er nog is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:43

:) *\o/* <3 Ja, ik ook wel eens. Je hebt dan in elk geval een goed ingereden paard waar je zelf nog wat van kan leren.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:45

Wat een leuke exmanegepaardjes hier!

Hier een pony waar ik altijd op reed in de manegelessen. Jongere pony van 4 jaar. Lekker bokken, eigenwijze merrie. Na een tijdje werd ze helaas verkocht. Kreeg na een jaartje te horen dat ze mensen zochten die in de lessen erop wilde rijden en ik was uitgekozen om op woensdag erop te rijden!
Na een tijdje kreeg ik te horen dat ze te koop was en nu is ze alweer bijna 9 jaar bij mij! En ze is nu echt onwijs braaf!
Afbeelding

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:44

gothicpizza6 schreef:

Ja :)

gothicpizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:39

Duality schreef:
gothicpizza6 schreef:

Ja :)

oke ik heb volgens mijn een keer een proefje op blacky gereden toen was sabastiaan kreupel.