Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nachtlampje schreef:Jij kunt mijn gedachten beter verwoorden als ik zelf kan Nelleke

_Nelleke_ schreef:Ik snap je punt Gianti, en laten we even voor de duidelijkheid voorop stellen dat ik nog nooit een betalende bijrijdster heb gehad, maar ik zulke ontzettend negatieve ervaringen heb gehad met bijrijdster dat ik er ook echt geen zin meer in heb als er niets meer tegenover staat.
Voor mij is het juist een indicatie dat iemand het voor het paard doet: ze hebben er zelfs geld voor over om iets met mijn paard te gaan doen.
Palmera schreef:@Yessy: waarom zou jij dan afknappen door het woord 'klusje'? Dat hoort er toch gewoon bij?
Behalve heel veel plezier geeft een paard ook heel veel werk.

_Nelleke_ schreef:Ik snap je punt Gianti, en laten we even voor de duidelijkheid voorop stellen dat ik nog nooit een betalende bijrijdster heb gehad, maar ik zulke ontzettend negatieve ervaringen heb gehad met bijrijdster dat ik er ook echt geen zin meer in heb als er niets meer tegenover staat.
Voor mij is het juist een indicatie dat iemand het voor het paard doet: ze hebben er zelfs geld voor over om iets met mijn paard te gaan doen.

barbaras schreef:Ik zou dolgraag een bijrijder willen maar heb geen bak dus men moet buiten rijden. Dat is niet zo vaak een probleem maar wel als ik zeg dat alle eventuele schades zowel bij paard enz voor eigen risico is.
Citaat:Een bezitter van een paard is niet aansprakelijk, indien een ruiter bepaalde keuzes heeft gemaakt en het dier gestuurd heeft. De ruiter kan dan aansprakelijk zijn. Een voorbeeld is het lopen door een tuin waardoor de tuin schade oploopt. Deze schade werd namelijk niet veroorzaakt door de eigen energie van het paard.