Na een lange tijd, is Lycke weer op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:29

Jetta schreef:
Je hebt een ontzettend knappe pony! Ik hoop ook echt dat je een heel goede trainer hebt en niet zomaar een dressuurjuf. Als je behoefte hebt aan een echt goede trainer, weet ik er wel één. Die ook begrijpt wat het is als het moeilijk gaat, omdat je bv gevallen bent. Dat is nl.niet niks. Pb me maar hoor.

Ik heb echt een goede, daar ben ik me van bewust. Ik heb een topic van vorig jaar ergens, toen heeft ze 6 weken bij haar in training gestaan omdat ik geen raad meer had met Lycke. Zij begrijpt mij en lycke ook helemaal. En daarom heb ik ook snel weer les nodig

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:33

Ik heb dit filmpje niet gezien maar op filmpje van paar maand terug vond ik je ook al erg hard met je hand.. het kan ook dat je al paar maanden geen les hebt gehad, maar zo niet zou ik toch echt op zoek gaan naar een instructrice die je ermee kan helpen ondanks dat deze jullie goed kent :) Verder wel hele leuke haf!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:34

_Zoe schreef:
Ik heb dit filmpje niet gezien maar op filmpje van paar maand terug vond ik je ook al erg hard met je hand.. het kan ook dat je al paar maanden geen les hebt gehad, maar zo niet zou ik toch echt op zoek gaan naar een instructrice die je ermee kan helpen ondanks dat deze jullie goed kent :) Verder wel hele leuke haf!

Komt ook omdat ik al paar maande geen les heb gehad. En doordat ik de laatste tijd bijna niet heb gereden.

Ketly

Re: Na een lange tijd, is Lycke weer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:41

Ik heb het filmpje ook gezien, het ziet er inderdaad niet superfijn uit. Dit is nou al meerdere malen gezegd, Emmy kennende zal ze er ook zeker wat mee doen. De meeste mensen kennen natuurlijk het hele verhaal er achter niet, wat ook niemand kwalijk kan worden genomen. Ik ken Emmy inmiddels al jaren, en weet hoe ze heeft moeten vechten om er samen te komen met Lycke. Lycke is niet makkelijk, en heeft toch al heftigere reacties gegeven dan er op dit filmpje te zien is. Mijn idee hierbij is dan ook dat Emmy zich na deze ervaringen veilig wil voelen, dus daarom Lycke naar beneden wil laten lopen. Nee het is geen excuus, maar ik denk dat dan beide kanten van het verhaal een hele andere draai krijgen.

Jullie komen er wel Emmy! Er zit zeker nog werk aan en ik zou ook zeker de tips meenemen uit dit topic. Ik heb er vertrouwen in dat jullie er samen bovenop komen en aan een fijne basis werken.

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:59

Ik zal ook maar even reageren...

Zagen is natuurlijk nooit goed en kan op geen enkele manier rechtgesproken worden. Maar toch begrijp ik je denk ik wel.

Een paard is minder onvoorspelbaar als je hem naar ondere rijdt. Dan blok je als het ware zijn bewegingen. Als je bang bent, immers ben je een paar keer gevallen, is het fijner voor jouw om hem er zo onder te rijden. Op een gegeven moment is het paard daar helemaal klaar mee en gaat zelfs niet naar beneden door het zagen.

Onderneem dus nu actie! Je paard wijkt nog voor deze druk, maar wordt daar ook immuun voor. Ga leren om op zit te rijden, lang en laag en vanuit daar steeds ietsje oppakken, zonder ook maar een grammetje in handen te willen hebben.

Ik wens je succes, en hoop dat je het gaat veranderen!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:42

MarlindeRooz schreef:
Perfectie is onbereikbaar, paardvriendelijk rijden is niet zo moeilijk.

Maar snel resultaat en paardvriendelijk rijden is niet voor iedereen weggelegd.

Nou ben ik wel benieuwd naar een filmpje van jou geweldige ankykwaliteiten! Ik kijk er naar uit <3

Zoals hierboven wordt gezegt. Jullie baseren de uitspraken op dit filmpje. Jullie weten tótaal niet wat er gebeurd is en waarom ze dit doet, tuurlijk het is niet de meest nette rijhouding. Maar komop iedereen moet beginnen vanaf het begin zeker zonder maanden van les, ze heeft dit door en ze is hier mee bezig. En eerlijk is eerlijk, ik denk dat veel mensen met zo'n pony en weinig les zo zouden rijden ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:53

cindy1000 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Perfectie is onbereikbaar, paardvriendelijk rijden is niet zo moeilijk.

Maar snel resultaat en paardvriendelijk rijden is niet voor iedereen weggelegd.

Nou ben ik wel benieuwd naar een filmpje van jou geweldige ankykwaliteiten! Ik kijk er naar uit <3

Zoals hierboven wordt gezegt. Jullie baseren de uitspraken op dit filmpje. Jullie weten tótaal niet wat er gebeurd is en waarom ze dit doet, tuurlijk het is niet de meest nette rijhouding. Maar komop iedereen moet beginnen vanaf het begin zeker zonder maanden van les, ze heeft dit door en ze is hier mee bezig. En eerlijk is eerlijk, ik denk dat veel mensen met zo'n pony en weinig les zo zouden rijden ;)

Ze zegt toch zelf helemaal nergens dat ze even goed rijdt als Anky?

Ik vind dat je een super leuke pony hebt! Ik heb zelf het filmpje niet gezien, maar als je weer lessen neemt komt het vast allemaal goed. Ik snap ook best dat je het lastig vind om haar van voren los te laten, al is dat wel nodig om goed vooruit te gaan.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:54

Nouja als zij zo goed kan uitleggen hoe het moet, en dat ook zo vaak kan herhalen kan ze vast erg goed rijden.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:20

Mooie pony heb je ts!
Ik heb dit filmpje niet gezien (aangezien het verwijderd is), maar wel een ander filmpje van je, van februari dit jaar. Ik wil je aan de hand van wat ik op dat filmpje zie wel een tip geven. Ik zie het volgende in draf:
doorzittende ruiter = spanning, maar handen van de ruiter zijn stil, pony protesteert niet
wisselmoment doorzitten --> lichtrijden = pony ontspant en als de teugel even ontspannen is, zoekt de pony ook ontspanning (of vlucht, daar laat ik me niet over uit) door het hoofd wat omlaag te doen
lichtrijdende ruiter = redelijke opluchting bij de pony, tot de handen gaan bewegen, dan komt het hoofd weer wat omhoog en zie je de onrust ontstaan, soms met een klein protest

Ik zou uit het zien van die beelden dus denken dat met veel lichtrijden en ruimte voor je pony ze zelf de ontspanning gaat zoeken. Probeer daar aan te werken, al is het moeilijk. Bekijk je filmpjes goed en kritisch, daar kun je al veel van leren.
Laat desnoods je vriendin die filmt naast de bak staan en terwijl ze filmt roepen/zeggen wanneer je pony wat ontspant en wanneer hij spanning heeft. Op die manier ben je je meer bewust bij welke handelingen je pony ontspant en aanspant.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:24

cindy1000 schreef:
Nouja als zij zo goed kan uitleggen hoe het moet, en dat ook zo vaak kan herhalen kan ze vast erg goed rijden.

Ik vind 't maar een rare opmerking. Letterlijk het enige wat ze zegt is dat zagen hoe dan ook niet diervriendelijk is.
Dat iedereen vanaf 't begin begint is zeker waar, maar dat wil niet zeggen dat je dan moet zagen. Ik lees alleen maar excuses waarom ze het doet.
Ik snap heel goed als 't een moeilijke pony is, die wil je idd graag naar beneden hebben, maar dit is niet de juiste manier. :)
Maar dat heeft ze nu zeker door.
Aan ts, ik wens je nog veel succes en plezier met je paardje! Zal vast wel goedkomen.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:28

Minke_ schreef:
cindy1000 schreef:

Ik vind 't maar een rare opmerking. Letterlijk het enige wat ze zegt is dat zagen hoe dan ook niet diervriendelijk is.
Dat iedereen vanaf 't begin begint is zeker waar, maar dat wil niet zeggen dat je dan moet zagen. Ik lees alleen maar excuses waarom ze het doet.
Ik snap heel goed als 't een moeilijke pony is, die wil je idd graag naar beneden hebben, maar dit is niet de juiste manier. :)
Aan ts, ik wens je nog veel succes en plezier met je paardje! Zal vast wel goedkomen.

Ik vind het raar dat dat 4x er ingewreven moet worden... 1x is duidelijk lijkt me.

En dit is wel een beetje waar bokt naar toe gaat denk ik, elkaar afkraken ipv opbouwend commentaar geven.

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:34

Ik heb ook je filmpje van februari zitten kijken deze van nu heb je verwijderd je hebt een gele goede zit alleen net zoals wat hier gezegd wordt je houd de teugels veelate vast een paard kan niet ontspannen lopen zo ze loopt veel te veel op haar voorhand probeer oefeningen Zodat haar achterhand er ook goed onder komt en haar voorkant eigelijk met rust laten dan gaat ze vanzelf ontspannen lopen ontspannen lopen komt niet van voor maar van achter dus gewoon verbinding houden met de teugels en veel oefeningen maken voor de achterhand dan komt het zeker goed met jullie!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:48

cindy1000 schreef:
Minke_ schreef:
[quote="cindy100

Ik vind het raar dat dat 4x er ingewreven moet worden... 1x is duidelijk lijkt me.

En dit is wel een beetje waar bokt naar toe gaat denk ik, elkaar afkraken ipv opbouwend commentaar geven.[/quote]

Waar zie jij precies kritiek? Ik zie bijna alleen maar opbouwend commentaar, zeker in de eerste pagina toen het filmpje er nog stond :)

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:26

MarlindeRooz schreef:
Bah ik ben na een paar seconden al af gehaakt, krijg spontaan een zere mond van dat gezaag. :\

Bijv dit, niet echt opbouwend :P en de rest van de reacties van deze persoon. En ook nog wel meer.

Maar dit is een nogal nutteloze discussie. Nu gaat het hierover en volgens mij moet het gaat over de foto's die emmy heeft geplaatst.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 10:50

Ik ben blij dat er nog wat mensen zijn die wel hun best doen en mij nog een paar goede tips geven. Bokt blijft bokt heb ik nu weer door. En na 1/2 keer iets gehoord te hebben begrijp ik het allang. Ik vind het onwijs storend dat iedereen net zo hard door zeurt en miept op iets wat ik allang door heb. Erg jammer. Want dit was dus niet de bedoeling van mijn topic. Ik wou lycke weer eens laten zien op bokt, sommige mensen vinden haar altijd zo leuk. Dus wou der weer eens laten zien. Dit was dus ook de laatste keer dat ik haar laat zien. En ook jammer dat sommige denken dat ik alles als smoesjes gebruik. Waar ik geen eens zin in heb om op in te gaan. Want de ik en de mensen die mij goed kennen,wij weten wel iets beter dan denken dat het smoesjes zijn. Vind het dom dat sommigen hier meteen allemaal conclusies gaan trekken wat 10 keer nergens op slaat. Ik weet allang dat ik fout bezig was. Als jullie zo nodig vinden dat zij dit doet omdat ik haar fout aan pak, nodig ik jullie niet uit om te rijden trouwens.. Ik weet beter, en dit was ook de laatste keer dat ik een topic open. Jammer voor de mensen die haar wel leuk vinden en graag willen weten hoe het met haar gaat. Die kunnen me altijd een bericht sturen. Maar ik zal geen topics meer openen. Och, ja bokt is natuurlijk ook meteen zo om te zeggen dat ik het commentaar niet aan kan dit en dat. Bokt zeurt altijd door :') ik ga er in iedergeval niet meer op in.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:56

Wat heeft ze een leuk koppie, en die korte manen staan haar goed <3

Filmpje niet meer te zien, dus daar kan ik niet over oordelen

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:10

Heb het filmpje dus niet kunnen zien, maar ik heb ook erg moeite gehad met mn handen. Het vorige paardje dat ik had was erg stijf in de nek en nodigde daarom ook onbewust uit op een strenge hand.

Gelukkig heb ik dat prima afgeleerd.(makkelijk was het niet := ) Goed nadenken over je handen en af en toe even naar je handen kijken helpt ook. Iedere keer als je voelt of ziet dat je handen verkeerd gaan moet je denken "neee Emmy handen stil".

Succes :D

De foto's zijn trouwens zoals altijd weer super mooi. <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:18

cindy1000 schreef:

Dat is dus de grote fout die veel mensen maken, ik ken veel ruiters van een hoger niveau die er even bij gaan lesgeven en heel eerlijk, ze bakken er niets van. Daar in tegen ken ik een aantal mensen die nooit hoger dan B L hebben gereden maar wel paarden en mensen perfect aanvoelen en ook echt goed lesgeven. Zelf hoog rijden is dus echt geen garantie om een succesvolle instructeur te zijn.

Ts, ik heb geen filmpje gezien maar je zegt dat je het zelf ook weet, ik denk dat het er al behoorlijk in geslopen is want anders had je het niet geplaatst. Ik kan me ook goed voorstellen dat je het hoofd naar beneden wil want hard vallen is niet prettig.
Is de pony verder goed gezond?? Want bokken kan ook een teken van verzet zijn door pijn.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:41

bigone schreef:
cindy1000 schreef:

Dat is dus de grote fout die veel mensen maken, ik ken veel ruiters van een hoger niveau die er even bij gaan lesgeven en heel eerlijk, ze bakken er niets van. Daar in tegen ken ik een aantal mensen die nooit hoger dan B L hebben gereden maar wel paarden en mensen perfect aanvoelen en ook echt goed lesgeven. Zelf hoog rijden is dus echt geen garantie om een succesvolle instructeur te zijn.

Ts, ik heb geen filmpje gezien maar je zegt dat je het zelf ook weet, ik denk dat het er al behoorlijk in geslopen is want anders had je het niet geplaatst. Ik kan me ook goed voorstellen dat je het hoofd naar beneden wil want hard vallen is niet prettig.
Is de pony verder goed gezond?? Want bokken kan ook een teken van verzet zijn door pijn.

Goed rijden is niet gekoppeld aan een niveau hoor, dat zeg ik ook helemaal niet :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:51

Ts;
Ik heb het filmpje niet gezien, maar er op afgaande dat iedereen het hier over zagen heeft of niet vriendelijk heb ik een vraagje;
Ben je goed met longeren? Dus met bijzet of Dubbele lange lijnen of iets in die richting, of bijvoorbeeld grondwerk?
Je geeft aan dat je weer les moet gaan hebben om het op te pakken. Dan kun je nu voor jezelf de keuze maken, we leggen het rijden even opzij met een beperking tot de lessen als je ze krijgt(dus stel, je hebt iedere woensdag middag les, dan rijd je alleen de woensdag middag). En ga je de rest met een lang teugeltje, of juist alleen maar longeren en grondwerken. Dan is je paardje toch bezig en in beweging, grondwerk, als het goed gebeurd, zorgt voor een betere band maar vooral een betere samenwerking. En als je met longeren, al dan niet met bijzet of dubbele, de spieren mooi kan voorbereiden op het werk wat je tijdens de lessen gaat doen. Lijkt mij dat voor nu een oplossing.

Begrijp mij niet verkeerd, ik bedoel het niet als kritiek, want ik heb je filmpje dus niet kunnen zien. Maar je zegt zelf dat je weet wat je fout doet. En dat geloof ik ook. Maar hoe moeilijk is het om je fouten af te leren/te verbeteren als er niet iemand continu naast je staat, als in de vorm van een instructeur, die je op de fouten wijst. En dan zou ik zeggen, als je het zelf weet kun je dan niet opzoek naar een andere oplossing, en het rijden beperken tot je lessen, dat je echt goed aan jezelf kan werken en daarmee dus voor je paardje werkt. Want als je aangeeft dat je weet dat de manier van rijden nu niks is, dat het ook voor je paardje niet leuk is toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:59

Ik rijd op het moment bijna niet, al jaren, nou blij? Met als reden dat er hier maar weinig paarden fatsoenlijk zonder geruk en gepluk te vinden zijn om te rijden. Maar ik ben wel erg betrokken bij het paardenwereldje, via mijn zusje.

Dat betekend niet dat het een ander niet kan leren, dat kan ik juist erg goed. Doe ik al jaren.

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:16

Leuk paard! Jammer dat je het filmpje hebt verwijderd.

girllpowerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:28

girllpowerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:31

Leuke haf heb je meid!

Alsjeblieft mensen.... inmiddels weet deze meid het wel! En zegt ze zelf ook dat ze een tijdje uit de running is onder andere met les. Ze geeft hier duidelijk aan hoe of wat.
Ik snap dondersgoed dat zei dit filmpje verwijderd, ik snap van de mensen de reacties, het rijden zag er ook niet vriendelijk uit. Maar hier word aan gewerkt zoals zei zegt.

Dit is ook echt gewoon puur bokt, iedereen hoort hier internationaal te rijden!
Beetje respect voor elkaar kan geen kwaad!!! ;)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:41

Wat een leuke haflinger heb je daar!

Heb het filmpje zelf niet gezien maar ik weet hoe het voelt om bang te zijn, (tenminste ik merk uit de verhalen op dat dat het probleem is) ik wil mijn paard ook altijd graag naar beneden en altijd contact op de teugels want dan voel ik me 'veiliger.' En ja, dan ben ik soms ook onredelijk tegenover hem als ik dan na het rijden terug denk dan denk ik wel even hé bah dat sloeg nergens op wat ik daar weer deed.
Maar daar kun je achteraf niks meer aan doen.

Ik wens je heel veel succes met je pony en ik hoop dat je straks gewoon weer lekker relaxed kan paardrijden! En vooral, lekker genieten! Komt allemaal goed! :)