Mini x KWPN laat zich dan eindelijk weer even zien!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:34

Ooh wat een leukerd <3

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:23

Mooi hoofdje heeft hij.

Echt vind ik hem persoonlijk verder niet mooi in verhouding. Met name de rug vind ik zelf erg kort en de achterhand smal. Zou als koper sterk twijfels hebben of dit een sterk rijpaardje zou worden. Zeker omdat ik weet wat de kruising is

Maar goed het is een jaarling dus wie weet trekt dat in de aankomende jaren nog bij.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:03

Salsa schreef:
Mooi hoofdje heeft hij.

Echt vind ik hem persoonlijk verder niet mooi in verhouding. Met name de rug vind ik zelf erg kort en de achterhand smal. Zou als koper sterk twijfels hebben of dit een sterk rijpaardje zou worden. Zeker omdat ik weet wat de kruising is

Maar goed het is een jaarling dus wie weet trekt dat in de aankomende jaren nog bij.

Ach komop. Toen ik mijn (toen) jaarlig zag dacht ik ook niet dat ik er ooit op zou kunnen rijden. Zo enorm uit verhouding en kort ruggetje. Dat is helemaal veranderd.

Ts. Rumor is mooi aan het uitgroeien! Je ziet aan zijn koppie wel duidelijk het kwpn, grappig.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:15

WAUW <3 knap paardje
Ben benieuwd hoe hij zal uitgroeien, tis iig een knap ding :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:23

Salsa schreef:
Mooi hoofdje heeft hij.

Hier ben ik het toch wel mee eens.
Ik vind hem (momenteel, kan nog veranderen) onnatuurlijk ogen, helaas. Hoop dan ook echt dat dergelijke kruisingen niet meer gebeuren, maar goed, die discussie is al vaak genoeg gevoerd...

kiwiwitje

Re: Mini x KWPN laat zich dan eindelijk weer even zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:29

Hij is echt gaaf Ro! Ik ben ook nog steeds een beetje verliefd op hem!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:34

Peelie schreef:
Salsa schreef:
Mooi hoofdje heeft hij.

Ach komop. Toen ik mijn (toen) jaarlig zag dacht ik ook niet dat ik er ooit op zou kunnen rijden. Zo enorm uit verhouding en kort ruggetje. Dat is helemaal veranderd.

Ts. Rumor is mooi aan het uitgroeien! Je ziet aan zijn koppie wel duidelijk het kwpn, grappig.

Lees dan ook mijn laatste zin uit de post. ;-) Daarbij is het ene ras het andere niet. Haflinger is sowieso anders gebouwd dan kwpn. Ik vind het niet een verbetering ten op zicht van zowel kwpn of mini. Vond ik als veulen al niet en zie nu nog geen verbetering. Een goed paard is meer dan kleur of knap koppie

Maar goed net als ik in mijn eerste post zei: hij heeft nog 3 jaar om te groeien dus wie weet.

veerle_1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:39

Wauw, wat n grappige combinatie! Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat dat gewoon kon.
Zitten er ook risico's aan verbonden om zo'n verschillende paarden met elkaar te kruisen? Of is het lastiger om de merrie dan drachtig te krijgen?

TS, veel geluk met je paardje. Ook ik ben erg benieuwd hoe hij nog verder zal uitgroeien :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 13:49

Ach ik vind hem niet echt veel anders dan andere pony jaarlingen.

Blijft toch bokt die elkaar beetje napraat want eerst had hij een te korte hals en nu een te korte rug. Zou foktechnisch gezien niet kunnen aangezien mama's een net wat te lange rug heeft en papa ook geen korte rug had.

We zullen zien wat hij gaat doen maar ik heb er vertrouwen in ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:58

Er valt inderdaad gewoon nog niet veel van te zeggen bij een jaarling. Dan zijn ze gewoon uit verhouding.
Ik heb een heel correct paard dat als jaarling net een geit was.

Ik zou echter wel zorgen voor regelmatig bekappen zolang het achterbeen nog langs het voorbeen gaat. Mischien doe je dat ook al, dat kan ik natuurlijk niet zien.
De teen netjes afgerond houden ivm sneller afwikkelen (voor) en minder impact van achter mocht hij toch een keer het voorbeen in de pees raken. Zou gewoon zonde zijn.
Eenmaal in verhouding groeit dat bewegingspatroon er normaal gesproken weer uit.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:09

Die is gegroeid zeg! Ben benieuwd hoe hij verder uitgroeid! :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:39

Jeetje, bijna elke jaarling is uit verhouding. Is volkomen normaal. Betekent niet dat t meteen esn paard uit verhouding gaat worden :') Dan zijn zelfs 'goeie' paarden, met 'goeie' ouders compleet uit verhouding. Relax. :')

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:19

Ik ben eigelijj wel benieuwd hoe vader en moeder eruit zien, heb je fotos daarvan?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:32

Ik vind hem superleuk ondanks de ongewone combinatie van moeder- en vaderdier. Het zou mooi zijn als hij een flinke d zou worden. Ik blijf hem volgen, hoop dat je blijft posten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:43

Op deze leeftijd kan je er niet veel van zeggen. Zweefdraf met de staart in op de rug ook niet. Daar heb je niks aan. Over paar jaar maar eens kijken hoe dit experiment uitpakt. Ik hoop goed.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:16

leuk hem weer eens te zien, ik ben ook benieuwd hoe die uitgroeit. hier ook jaarlingen die uit proportie zijn, tja gewoon afwachten!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:17

Ik vond hem als veulen ook al niet in verhouding maar goed. En ik denk dat je bepaalde essentiele dingen in de bouw echt wel kan zien als veulen en jaarling nu samen de foto's. Ik zie jaarlingen uit verhouding die als veulen prachtig in elkaar zaten.
Ik vind alles onder: het is een jaarling schuiven wat makkelijk.

Daarnaast vind ik dat je met zo'n extreme kruising standaard uit kan gaan dat hij de lange rug oid vd ouders erft. Het is een complete gok.

Nogmaals in jaar kan er een hoop gebeuren dus ik hoop ook dat hij mooi uitgroeid en een leuk paardje wordt. Iemand gaat er hopelijk veel plezier aan beleven

Ik zag alleen iets anders dan alle mega positieve reacties over zijn bouw en uitgroeien vandaar mijn reactie
Laatst bijgewerkt door Salsa op 30-07-15 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:19

Zolang er niks aan gedaan wordt, blijven dit soort kruisingen gewoon mogelijk. Ik snap het persoonlijk niet want het blijft broodfok, vind hem ook niet super mooi. Een klein ras en groot ras horen niet gekruist te worden, zo ook met honden en katten enzovoorts. Ik denk nou eenmaal altijd volgens het boekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:31

Tja, wij hebben nu op het moment 3 paarden waarvan 2 zuivere rassen en 1 kruising en die kruising is van allemaal nog de braafste, liefste, vrolijkste, vind alles leuk, wil overal aan meewerken...
Ras zegt niks over hoeveel geluk zo'n paardje je kan brengen natuurlijk. :)

Ik ben het ermee eens dat dit een hele grote gok was en ik had hem zelf niet genomen.
Maar we zitten niet allemaal hetzelfde in elkaar en zolang het dier gezond en blij is, is het toch goed?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:33

Ff voor de duidelijkheid ik ben niet eens zo erg tegen kruisingen. Immers zijn onze kwpn ook allemaal mixes. Soms is een kruising zelfs noodzakelijk ter verbetering vh ras. Of een kruising van twee soortgelijke rassen voor persoonlijke wensen.

Ik ben wel tegen zomaar kruisen voor het experiment

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:38

Ik deel die mening ook wel, maar dit is nu eenmaal gebeurd, het is niet terug te draaien, dus i.m.o heeft het geen zin om dat dan steeds te herhalen. :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:40

Zonder experiment hadden veel rassen niet bestaan.
Het inkruisen van volbloed in de werkpaarden was eerst ook een experiment.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:43

Sizzle schreef:
Zonder experiment hadden veel rassen niet bestaan.
Het inkruisen van volbloed in de werkpaarden was eerst ook een experiment.

Dit wilde ik dus ook zeggen. Hoe denk je anders dat we aan zoveel verschillende rassen zijn gekomen?

Ik vind het een leuk beestje TS en voor zo'n kruising ook wel goed gelukt.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:44

Volgens mij val ik niet in herhaling en tot ben ik bijna de enige.

Anyway typisch dat er wel 100 x oh wat mooi in een topic mag maar kritiek wordt de mond gesnoerd.

Maar goed laatste post anders val ik Idd in herhaling ;-)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 17:11

Salsa ik snoer niemand de mond, maar jullie zijn wel degene die het voor de andere gruwelijk verpesten die wel benieuwd zijn hoe die groeit. In andere topics zul je geen mening van mensen zien van ooh ik vind dit of dat.. Dan scroll je er voorbij.. Als ik nu een topic op exterieur zou plaatsen ja oke dan begin maar vast een lijstje te maken ;)
Er zijn mensen die oprecht interesse hebben om hem te zien opgroeien zonder het paardje compleet de grond in te boren wat er door bepaalde mensen toch wel word gedaan.

Heidi nog wat: Broodfok... Serieus? Denk dat je even moet gaan opzoeken wat dat is.. Fokken voor je brood... Dus zoveel mogelijk fokken want ooh dan verdien ik er wel wat aan.. Weet niet of je verstand hebt van paarden opfokken, maar hij staat hier al bijna 1.5 jaar.. Reken maar uit ;)

Verder mensen houd het leuk, ik ben blij met dit dier en dat je wat commentaar geeft prima, maar dan wel opbouwend. Ik zie het beestje iedere dag en hij is de grootste vriend als ik aan de bakrand sta te kijken naar mijn pony's die onder het zadel lopen..