Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Salsa schreef:Mooi hoofdje heeft hij.
Echt vind ik hem persoonlijk verder niet mooi in verhouding. Met name de rug vind ik zelf erg kort en de achterhand smal. Zou als koper sterk twijfels hebben of dit een sterk rijpaardje zou worden. Zeker omdat ik weet wat de kruising is
Maar goed het is een jaarling dus wie weet trekt dat in de aankomende jaren nog bij.
Salsa schreef:Mooi hoofdje heeft hij.
Echt vind ik hem persoonlijk verder niet mooi in verhouding. Met name de rug vind ik zelf erg kort en de achterhand smal. Zou als koper sterk twijfels hebben of dit een sterk rijpaardje zou worden. Zeker omdat ik weet wat de kruising is
Maar goed het is een jaarling dus wie weet trekt dat in de aankomende jaren nog bij.
Peelie schreef:Salsa schreef:Mooi hoofdje heeft hij.
Ach komop. Toen ik mijn (toen) jaarlig zag dacht ik ook niet dat ik er ooit op zou kunnen rijden. Zo enorm uit verhouding en kort ruggetje. Dat is helemaal veranderd.
Ts. Rumor is mooi aan het uitgroeien! Je ziet aan zijn koppie wel duidelijk het kwpn, grappig.
Daarbij is het ene ras het andere niet. Haflinger is sowieso anders gebouwd dan kwpn. Ik vind het niet een verbetering ten op zicht van zowel kwpn of mini. Vond ik als veulen al niet en zie nu nog geen verbetering. Een goed paard is meer dan kleur of knap koppie
Dan zijn zelfs 'goeie' paarden, met 'goeie' ouders compleet uit verhouding. Relax.

Sizzle schreef:Zonder experiment hadden veel rassen niet bestaan.
Het inkruisen van volbloed in de werkpaarden was eerst ook een experiment.