Moet ik hier nou boos om worden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Re: Moet ik hier nou boos om worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 06:39

Het eerste wat ik dacht toen ik de foto's zag was argh, wat een hekwerk!! Wie wil daar zijn paard nou achter hebben?!! En sorry hoor maar ik vind het knap als jij op die gammele aan elkaar geknoopte door elkaar zittende draadjes nog goed stroom kan krijgen... Ik snap gerust wel dat je erbij was, maar een ongelukje zit in een klein hoekje...
Als ze eenmaal weten dat daar hooi te halen is..
Onze pony had zichzelf laatst bijna opgehangen met het stroomdraad. Inclusief stroom. Het is ook dat die zo rustig is... Zelfs het beste paard kan wel eens in paniek raken en dan is het leed niet te overzien.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 06:51

je kijkt er niet doorheen, het is gevaarlijk. als ik jouw was zou ik de scherpe stenen naast de IBC heel snel weghalen. als het verkeerd wil en er komt een paard langs met het been dan kun je je paard wegbrengen. en geloof me jij zal je schuldig voelen. alles even op het terrein netjes maken, draad, pallet , ibc, stenen ruim het op. wij zullen dan ook heel anders reageren

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 07:23

Dat net om je hooibaal moet je echt er helemaal afhalen hoor...dat is nylon, probeer maar een stuk te tekjen...als ze dat in hun darmen krijgen is het einde oefening...

Het touw hoeft maar een keer fout te gaan, dan blijven ze trekken tot ze los zijn en dan snijden de pezen stuk...pallethout is zacht en splintert makkelijk...

Echt alles paardproef maken, ik snap wel dat je dat niet allemaal weet en dat je daar even op gewezen moet worden, we hebben allemasl moeten leren hoe onveilig de meest simpele dingen bij paarden kan zijn....

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 09:00

Ze hebben 1x hooi daar gehad en 10 min
En ik weet nu wel hoor hou er maar gewoon over op.. .

Is mijn wei heb jullie advies niet nodig en michien lezen na eerdere reacties zijn ook handig

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:42

Hij staat echt zo te kijken van: "ja maar baas, als je het hek maar half dicht doe ga ik er gewoon doorheen hoor!" :+

Misschien een idee om te kijken naar houten weidepalen, bij ons deden ze niets anders dan die prikpaaltjes slopen.

Jij kent je paarden het beste, TS. Ik heb er ook zo een die overal in vast komt te zitten en dan een beetje staat te wachten van help baas! Daarbij, bij de pallets zie je op de tweede foto dat hij er al niet meer in staat

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:46

moonforever schreef:
jessdaniels schreef:
Sorry maar als je paarden uitbreken en in pellets gaan staan, en er zelfs ijzerdraad in de hoefijzers vast komt te zitten moet je je toch écht even zorgen gaan maken om de staat van je weiland.

Ook: zegt* niet zecht.

Hoe vaak moet ik het zeggen ? Die staan tegen het hooi aan zodat zeil niet weg waait. En ontsnappen zullen ze niet doen. Dit is omdat ik er bij ben en het open laat staan en het weiland is gewoon goed.
Jullie kunnen ook ff x aardig doen inplaats van steeds herhalen dat slecht is enzo. Is niet spik en span.. zodra er op de plek van de wei dingen liggen haal ik gelijk af. Gaat iets kapot maak ik het gelijk.
Ik ken me eigen paarden beter als jullie?

Waarom laat je het dan in godsnaam open staan? Je ziet toch wat voor een gevaarlijke situaties er van komen? Vervelend voor je dat mensen niet leuk op je topic reageren maar je wil gewoon niet inzien hoe gevaarlijk dit is. Tuurlijk ken jij je paarden beter dan wij, dan zou je ze toch juist veilig willen houden? ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:48

moonforever schreef:
Klopt inderdaad Eva wat je zecht,
Zo is bokt ze willen alleen alle leuke dingen zien. En wat fout is heb je heel bokt over je heen.

Ik weet het is een zootje.
Maar lig er iets in de wei wordt gelijk opgeruimd. Maar ze kijken zelf ook echt wel uit.
Staat gewoon stroom op.
En anders nog als je niet wilt dat een paard gewond raakt of iets ken je ze beter op stal houden kunnen ze niks.

Laten we gewoon gezellig houden

Hoe kan er stroom op de draadjes staan waar hij doorheen drukt? Ze zitten nl gewoon aan de palen geknupt, dus de stroom gaat direct de grond in. Zit geen isolatie tussen ;).

Ik vind het levensgevaarlijk, maar daar mogen we niets over zeggen, dus ik zeg dat ik het hele leuke pony's vind, maar dat ik geen gehuil wil zien als een van de pony's zich verwond in/aan dit weiland.
Je kan boos worden TS, maar waarom? Je hebt het niet goed voor elkaar en je wordt daarop gewezen. Het feit dat je boos wordt zegt genoeg. Je weet dondersgoed dat het niet kan zo. Je moet niet boos worden op bokt, maar op jezelf. Een weiland hoeft er niet zo uit te zien.

Lola_lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:51

Klopt ook wel, het is niet veilig. Maar de combinatie van die fotos met die teksten met die smilies zijn lachwekkend !!!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:53

Het lijkt mij nu wel duidelijk voor TS toch? -O-
Niet IEDERE bokker hoeft het te zeggen, lijkt mij. Ookal ben ik het met menig bokker eens, het is niet nodig.

Ik moest lachen TS! Ik heb ook van die duivels staan die af en toe eens een rondje erf gaan en onder de stroomdaden door glippen. _O-

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:56

Citaat:
En misschien heb jij alles op orde maar dat heeft echt niet iedereen. Bij mij is het ook niet perfect maar de paarden redden zichzelf wel hoor. Alsof ze haar paarden op een palLet met spijkers laat staan?

Mijn paard heeft meer dan een week achter prikkeldraad gestaan en er ligt nu al 2 weken een in elkaar gestorte hooi bak in het land. Nou alle paarden leven nog hoor en mankeren niks. Je kan ook overdrijven.

Daar zou ik niet zo trots op zijn -O-
We willen niet dat de TS binnenkort een topic hoeft te openen in IM.
Dus zo gek is het niet wat er gezegd wordt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:58

Caitlin_K schreef:
Het lijkt mij nu wel duidelijk voor TS toch? -O-
Niet IEDERE bokker hoeft het te zeggen, lijkt mij. Ookal ben ik het met menig bokker eens, het is niet nodig.

Ik moest lachen TS! Ik heb ook van die duivels staan die af en toe eens een rondje erf gaan en onder de stroomdaden door glippen. _O-

:')
Of wat dacht je van onder het stroomdraad door eten en vervolgens gewoon rustig staan blijven eten aan de kant van de weg (wei ligt aan de weg), toch maar even een extra draad gespannen :')

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:00

:n

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:02

denisesilver schreef:
:')
Of wat dacht je van onder het stroomdraad door eten en vervolgens gewoon rustig staan blijven eten aan de kant van de weg (wei ligt aan de weg), toch maar even een extra draad gespannen :')

Haha oeps! Dat is helemaal... _O- _O-

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:04

Ik snap beide kanten hier. Oké, notie aanvaardt, maar ik snap óók met welk sentiment dit topic begon. Namelijk: de gekkigheid en brutaliteit waardoor we zo intens van onze dieren kunnen houden. Gevaarlijk of niet, het ging even over de liefde en instantane vergefenis die TS voor haar dieren voelde & wilde delen. Ik zeg niet dat het wijzen op gevaren dan maar achterwege gelaten dient te worden, in tegendeel. Ik zeg wél dat dit nu al ruimschoots benoemd & beantwoord is en dat er zoiets bestaat als PB voor nadere discussie.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:16

Ongelooflijk sommige reacties hier! Na 1 of 2 x n opmerking over het hekwerk is het wel duidelijk hoor voor TS. Dit topic ging niet over de veiligheid etc (en TS weet heus wel hoe haar paarden ergens op reageren) maar om iets grappigs. Het zijn juist de paarden die in nette afgebakende weitjes en paddocks vaak wat krijgen omdat ze niks gewend zijn qua spullen in hun omgeving. Jammer dat er altijd ( vaak dezelfde) mensen op n negatieve manier reageren op iets waar het topic compleet niet over gaat. Grappige foto's en fijn dat je slimme poowns hebt die rustig blijven! Veel plezier nog!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:25

Jolene85 schreef:
Ongelooflijk sommige reacties hier! Na 1 of 2 x n opmerking over het hekwerk is het wel duidelijk hoor voor TS. Dit topic ging niet over de veiligheid etc (en TS weet heus wel hoe haar paarden ergens op reageren) maar om iets grappigs. Het zijn juist de paarden die in nette afgebakende weitjes en paddocks vaak wat krijgen omdat ze niks gewend zijn qua spullen in hun omgeving. Jammer dat er altijd ( vaak dezelfde) mensen op n negatieve manier reageren op iets waar het topic compleet niet over gaat. Grappige foto's en fijn dat je slimme poowns hebt die rustig blijven! Veel plezier nog!

Mijn instructrice staat er altijd van te kijken dat ik mijn paarden aan ons hekwerk (betongaas) vast zet, haar paard zou het allang kapot getrokken hebben. Misschien een stukje opvoeding, maar ze zijn natuurlijk ook gewoon veel gewend

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:38

Volgens bokt moeten onze paarden voortaan in een 'weide' van 30x30 meter (want dan worden de paarden niet dik) met 30 meter hoge stalen wanden, een stalen vloer en als het kan ook nog een stalen dak, zodat ze niet nat worden, het liefst geen deur want stel je voor dat ze die open krijgen :+
Heel onrealistisch, maar als ik alle commentaren lees dan vind ik het wel wat apart wat er allemaal gevraagd word, een houten hek houd een paard echt niet tegen als hij in paniek is, en dan springt hij en heeft hij bloed :( daar moet je ook niet aan denken...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:41

Lonneke2001 schreef:
Volgens bokt moeten onze paarden voortaan in een 'weide' van 30x30 meter (want dan worden de paarden niet dik) met 30 meter hoge stalen wanden, een stalen vloer en als het kan ook nog een stalen dak, zodat ze niet nat worden, het liefst geen deur want stel je voor dat ze die open krijgen :+
Heel onrealistisch, maar als ik alle commentaren lees dan vind ik het wel wat apart wat er allemaal gevraagd word, een houten hek houd een paard echt niet tegen als hij in paniek is, en dan springt hij en heeft hij bloed :( daar moet je ook niet aan denken...

Moet je eens nagaan wat er gebeurd met een paard in paniek die over een stel pallets knalt ;)

Maar bokt valt best wel mee, maar dit zijn weides die gewoon echt gevaarlijk kunnen zijn. En je kan ook overdrijven met je 30 meter hoge stalen wanden.... 29 meter is de norm hoor! }:0

Het wordt niet gezegd om TS te pesten, maar om te waarschuwen en te helpen ongelukken te voorkomen. Jammer alleen dat TS dat niet ziet.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:44

De pallets zijn idd niet de beste oplossing, misschien wat bakstenen zoeken om het zijl op zijn plek te houden (en dan zorgen dat de paardjes er niet bij kunnen) Volgens mij heeft TS al gezegd dat ze het gaat veranderen als ze hersteld is (of heb ik dat fout gelezen?) :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:45

Lonneke overdrijven is ook een kunst.

Er zit een hoop tussen perfect veilig en deze gevaarlijke bende.
Een rol lint en een zak isolatoren en een paar uurtjes tijd en de paarden staan wel veilig.
Het is maar waar de prioriteiten liggen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:50

Was dit niet gewoon voor de grap op de foto gezet?
Dus de paardjes komen daar normaal niet?

Overdrijven is ook een vak. Paardjes waren ondeugend en normaal staan ze gewoon achter het draad en niet op pallets etc. etc.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:52

minikatje schreef:
Was dit niet gewoon voor de grap op de foto gezet?
Dus de paardjes komen daar normaal niet?

Overdrijven is ook een vak. Paardjes waren ondeugend en normaal staan ze gewoon achter het draad en niet op pallets etc. etc.

:j Dit is ook wat ik eruit begrepen heb

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:05

Ik denk dat TS nu wel voldoende gewaarschuwd is.. Waar komt toch de ongelooflijke drang vandaan bij bokkers om elkaar te herhalen en zoveel commentaar te geven.. :n

TS, Leuke foto's, het zijn echte boefjes zo te zien! Die vliegenmaskers zijn echt ge-wel-dig _O- ..
En zie ik het nou goed? Ga je op de een, en met de ander aan de hand naar buiten? Gaaf zeg! :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:01

Misschien komt het omdat TS er nog al lacherig over doet en kennelijk draadwomden nog nooit van dicht bij heeft gezien...maar dar nylon net in het hooi vind ik nog het meest grvaarlijke...

Ik denk dat bokkers de dramg hebben te waarschuwen om alles eigenlijk gewoon voor zich spreekt, het alleen al zo doen is iets wat je als paardenmens echt niet doet met vol verstand...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:07

ChristaB schreef:
Ik vind het super dat je paarden zo rustig blijven. Waarschijnlijk gaan ze niet eens trekken als de draad ergens achter blijft hangen maar zoeken ze gewoon zelf een oplossing. Geweldig vind ik dat. Veel paarden denken niet meer voor zichzelf en dat zijn juist de paarden die zich openhalen aan de enigste spijker op het hele terrein. Kijken niet waar ze lopen omdat er nooit zomaar een op stakel is op hun route.

+:)+
Inderdaad. Tegenwoordig zijn alle paarden maar zenuwelijers en hun eigenaren nog meer.
Paarden kunnen echt zelf denken en zich echt uit situaties redden, ze krijgen er echter nooit de kans voor.

TS, volgens mij heb je bijzonder nuchtere dieren!