Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
melissapupa schreef:ik heb leren rijden, leren vechten en hoop leren houden. voor alles moest ik vechten mijn paard kon mij niet redden als het rijden niet ging, het paard wist het ook niet. ze is nu 5 en ik ben 13, we hebben samen nog heel lang we zijn samen elkaars maatjes geworden en we gaan nu echt strijden om samen ons eerste winstpunt te rijden.
maar een leermeester of het bovenstaande? een jong paard graag
Babootje schreef:Hier zou ik naar gaan kijken:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... bH9VbeaSm4
Nog redelijk recent (2012 op de foto geweest).
Mooie prijs/kwaliteit verhouding
En hiernaar dus niet:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... bH-AbeaSm4
En dat heeft voornamelijk te maken met de prijs.
Kelly_ann schreef:melissapupa schreef:ik heb leren rijden, leren vechten en hoop leren houden. voor alles moest ik vechten mijn paard kon mij niet redden als het rijden niet ging, het paard wist het ook niet. ze is nu 5 en ik ben 13, we hebben samen nog heel lang we zijn samen elkaars maatjes geworden en we gaan nu echt strijden om samen ons eerste winstpunt te rijden.
maar een leermeester of het bovenstaande? een jong paard graag
Kan je geen maatjes worden dan met een leerpaard?
En is vechten leuk? Ik rijd liever paard zonder strijd

. Dus helaas stopte hier ons verhaal, dan krijg je allerlei reacties. Verkoper die vond natuurlijk dat je een paard hiervoor niet laat staan. Stalgenoten waren het met me eens. Door deze 4jarige op proef te hebben gehad, ben ik wel van mening veranderd dat ik misschien toch beter naar een volwassener paard moet gaan. Helaas zijn er hier veel slecht gereden, ook indien ze hoger niveau gereden worden. _mexx_lady_ schreef:Ik heb uren les gehad, zelfs de oude eigenaren gecontacteerd met vragen en of ik een keer daarheen kom gaan voor les van de eigenaar. Pony is volledig naar de hand gereden en deze had ik niet. Liep uit op een hoop vechten, 2 jaar lang geen plezier aan gehad. Dus nee, zelfs met de juiste instructies zou dit wellicht niet gelukt zijn.
manonutjuh schreef:Dan heb je geen leerpaard gekocht, maar een paard wat z loopt.
Niet elke paard wat z loopt is geschikt als leerpaard.
Ik hen 2,5 jaar terug een toen 13 jarige gekocht, z2 met winst.
Echt een fijn leerpaard! Zoveel geleerd! En inderdaad foute vraag, fout antwoord! Ze accepteerd al je geklungel en zal je toch helpen om het juiste te doen! Al is het ook wel eens vreselijk frustrerend geweest! Wilde een gebroken lijn rijden, kreeg een appuyement. De ac lijn over in mn proef, ik zat niet stil genoeg en kreeg een giga slingerlijn omdat ze traver, schouderbinnenwaarts of een appuyement in wilde zetten!
En vergis je er niet in, het is zeker geen opstappen en wegrijden! Veel mensen denken dat het makkelijk is met een paard die al z is geweest! Valt vies tegen hoor!
Al geld natuurlijk wel dat je een klik moet hebben, maar dat geldt voor elk paard wat je koopt!
crazygirl1 schreef:Dus allemaal toch positieve ervaringen![]()
Als jullie dan voor een leerpaard kiezen, zoek je dus een geduldig paard dat minstens Z dressuur heeft gelopen?
En rond welke leeftijd ga je dan zoeken? Je kan natuurlijk een 8-10 jarige kopen maar die liggen dan ook ver boven mijn budget. De andere kant, heb ik schrik om een ouder paard (15+) na 5jaar ofz op pensioen te moeten zetten of meteen veel medische kosten te hebben. Natuurlijk kan je dit ook altijd met een jonger ook hebben maar toch minder risico denk ik dan.
_mexx_lady_ schreef:Ik heb uren les gehad, zelfs de oude eigenaren gecontacteerd met vragen en of ik een keer daarheen kom gaan voor les van de eigenaar. Pony is volledig naar de hand gereden en deze had ik niet. Liep uit op een hoop vechten, 2 jaar lang geen plezier aan gehad. Dus nee, zelfs met de juiste instructies zou dit wellicht niet gelukt zijn.
manonutjuh schreef:_mexx_lady_ schreef:Ik heb uren les gehad, zelfs de oude eigenaren gecontacteerd met vragen en of ik een keer daarheen kom gaan voor les van de eigenaar. Pony is volledig naar de hand gereden en deze had ik niet. Liep uit op een hoop vechten, 2 jaar lang geen plezier aan gehad. Dus nee, zelfs met de juiste instructies zou dit wellicht niet gelukt zijn.
Dan heb je geen leerpaard gekocht, maar een paard wat z loopt.
Niet elke paard wat z loopt is geschikt als leerpaard.
Ik hen 2,5 jaar terug een toen 13 jarige gekocht, z2 met winst.
Echt een fijn leerpaard! Zoveel geleerd! En inderdaad foute vraag, fout antwoord! Ze accepteerd al je geklungel en zal je toch helpen om het juiste te doen! Al is het ook wel eens vreselijk frustrerend geweest! Wilde een gebroken lijn rijden, kreeg een appuyement. De ac lijn over in mn proef, ik zat niet stil genoeg en kreeg een giga slingerlijn omdat ze traver, schouderbinnenwaarts of een appuyement in wilde zetten!
En vergis je er niet in, het is zeker geen opstappen en wegrijden! Veel mensen denken dat het makkelijk is met een paard die al z is geweest! Valt vies tegen hoor!
Al geld natuurlijk wel dat je een klik moet hebben, maar dat geldt voor elk paard wat je koopt!
sigrid1182 schreef:Ik reed toen met mn paard ff slangevolte met 4 bogen en elke x wissel op ac lijn...ze zegt das een oud int dressuurpaard....doe t beter dan de mijne...die loopt zz licht.....ik zei nee dit is een correcte galopwissel gereden door een oud int springpaard! En die van jou is een waardeloos gereden drs paard met bek open en horizontale stang...toen was ze niet meer zo aardig....haha
melissapupa schreef:@geryon met veel begeleiding en les valt dit best mee; ik kon al rijden ik reed het paard van mijn moeder, oud beestje dat al veel gezien had, daarvoor nog een rodeo shet waarop ik heb leren zitten. en ook nog les op een manege gevolgt. ik kon rijden en was niet bang. maar echt rijden ( verzamelen, sb, traver en appuyeren) ging nog niet
crazygirl1 schreef:Ik had vorige week een 4jarige 1 week op proef, superbraaf en goed ingereden wel nog groen. Laat ik hem keuren: artrose op de sprong. Dus helaas stopte hier ons verhaal, dan krijg je allerlei reacties. Verkoper die vond natuurlijk dat je een paard hiervoor niet laat staan. Stalgenoten waren het met me eens. Door deze 4jarige op proef te hebben gehad, ben ik wel van mening veranderd dat ik misschien toch beter naar een volwassener paard moet gaan. Helaas zijn er hier veel slecht gereden, ook indien ze hoger niveau gereden worden.
Inderdaad Babootje, de tweede is inderdaad verdacht laag qua prijs. Maar wat noem je 'goedkoop'?
Momenteel is mijn budget 5000 euro. Maar ik vrees dat ik in deze prijsklasse niets ga vinden. Tenzij een jonge zadelmal of groen paard ofwel een 15+, en dan nog!
Meningen verschillen dus toch wel. Hoe moeilijk kan een zoektocht naar een geschikt paard zijn!
Babootje schreef:Hier zou ik naar gaan kijken:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... bH9VbeaSm4
Nog redelijk recent (2012 op de foto geweest).
Mooie prijs/kwaliteit verhouding
En hiernaar dus niet:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... bH-AbeaSm4
En dat heeft voornamelijk te maken met de prijs.