Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lolotjeh schreef:hier heb ik wat aanmss een goede tip voor jou.
je verzorgd een haflinger en die staan bekent als hele ondeugende paarden daar moet je een stokje voor steken.
dit help ook altijd bij mijn haf zo dra hij de stal uit wilt lopen zonder dat jij het zegt dat het mag doe je de stal deur dicht. wacht je weer even en doe je de deur weer open als hij weer er uit wilt weer dicht doen net zo lang tot hij wacht tot jij z'n halster om hebt gedaan en wacht op jou teken dat hij er uit mag.
als hij voor je uit gaat keer je om en zet je hem weer op stal net zo lang tot hij achter je blijft lopen 1 stap te ver omkeren en weer op stal.
met uit de wei pakken kan zo'n paard een spel van maken wat je kan doen is een snoepje of wat brokjes mee nemen en als hij zich braaf laat pakken geef je hem wat zo leer je hem naar je to komen als hij je ziet.
dan kun je al vanaf de stal grondwerk op pakken en vanaf de wei.
begin hier maar eerst mee voor je echt verder wilt gaan
sardientje schreef:laat maar, ik heb hier echt helemaal niets aan
Selina schreef:Wij geven allemaal nuttige tips, als jij daar niks aan hebt zul je aan geen enkele tip wat hebben. Maar prima, gewoon dat beestje over je heen laten lopen, want wat maakt het uit wie de leider is? Zolang je er maar op kan rijden toch?
Vraag een grondwerkles voor je verjaardag en dan heb je al een grote stap gezet.
sardientje schreef:Selina schreef:Wij geven allemaal nuttige tips, als jij daar niks aan hebt zul je aan geen enkele tip wat hebben. Maar prima, gewoon dat beestje over je heen laten lopen, want wat maakt het uit wie de leider is? Zolang je er maar op kan rijden toch?
Vraag een grondwerkles voor je verjaardag en dan heb je al een grote stap gezet.
![]()
Selina schreef:Om het even kort samen te vatten. Je kent grondwerk, hebt lessen daarin gehad maar niet met dit paard. Dit paard heeft een ras waar je vaak consequenter moet zijn dan anders. Je wilt niet lessen, want dan moet je stoppen met rijden. (Ik snap dit serieus even niet, niet bot bedoeld) Je instructrice wilt dat je de zweep gebruikt: slecht idee. Alle tips die gegeven worden zijn waardeloos van ons. Wat wil je dan in hemelsnaam nog horen van ons TS? Er is geen wondermiddel. Je zult elke keer constant consequent moeten zijn. 1 stap naar voren, jij zet hem 2 stappen terug. Iedere keer. Hij rent z'n stal uit, je zet hem terug, negeert hem. Probeert het opnieuw. Vraag de eigenaar of ze je wilt helpen, zij kent dit paard. Dat zijn de tips die er zijn als je geen les wilt/kan volgen.
BeSen schreef:Sorry sardientje, maar je gebruikt nu wel een beetje je leeftijd als excuus. En de waarheid is hard...
Maar ik denk dat als je eerst grondles neemt en dan stopt met rijden dat als het alle aal gelukt is je extra geniet van het rijden
but its true