[poll] Goede privéles of gezellige groepsles?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is beter??

Goede priveles
82 (76%)
Gezellige manegeles
25 (23%)

Totaal aantal stemmen: 107

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:52

Toen ik 8 was mocht je nog niet op les, daar moest je minstens 11 voor zijn, vanwege de nog niet ontwikkelde fijne motoriek en moeten kunnen drijven. Er waren geen ponies.
Dus ik kan niet van mijn eigen situatie uitgaan.

Hier starten ze aan de longe tot ze en onafhankelijke zit hebben, dan nog even privé tot ze zelf kunnen sturen en dan in een kleine groep. Dat lijkt me een goede weg.

Je kunt altijd beginnen met tien van het een en tien van het ander en dan vragen wat hij zelf het leukste vond. (Of misschien is hij het dan wel weer zat, je weet nooit hoe dat gaat.)

Klijntje schreef:
Het ligt ook aan je kindje... Niet alle kindjes vinden het prettig om een half uur lang (?) de focus op zich te hebben en dan is de lol er misschien snel vanaf.

Een beetje behoorlijke kinderprivé les zou hooguit een half uur mogen duren of driekwartier met een lange stapsessie vooraf, achteraf en in het midden moeten hebben (waarin gymnastiekoefeningen worden gedaan).
Een beetje instructeur moet weten hoe een kinderles in te delen.
Maar mee eens dat niet alle kinderen floreren met 1 op 1, somigen vinden een beetje anoniem meedraaien lekkerder.

Zelf vooraf laten kiezen lijkt me onmogelijk omdat hij niet in kan schatten wat beide inhouden en welk effect dat heeft. Daarvoor zal hij ze, denk ik zelf, moeten beleven.

(Ik heb niet gestemd, dat laat ik aan de kinderen over, want daar vraagt TS uiteindelijk om. Anders geeft de poll geen goed beeld van wat kinderen zelf leuk vinden.)

troi

Re: [poll] Goede privéles of gezellige groepsles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 12:42

Ontzettend bedankt voor de reacties al!

Even als extra achtergrond, presteren als in wedstrijden rijden en scoren vind ik totaal niet belangrijk maar presteren als in je paard op een eerlijke manier rijden en de basis goed onder de knie krijgen vind ik weer wel heel erg belangrijk. Maar boven alles staat natuurlijk lol hebben!

Als ik naar de poll kijk kiezen de meesten toch voor priveles en niet zozeer voor groepsles, heel interessant vooral omdat ik dacht dat dat andersom zou zijn.

Veel mensen kwamen met erg nuttige tips, en goede inzichten, waarvoor grote dank!

Een waar ik direct wat mee ga doen is een aantal lessen bij verschillende aanbieders proberen en het zoonlief vragen.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:40

ik vind privéles wel goed, maar in een groep is natuurlijk veel leuker :) :)