Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het niet zo'n fijn beeld vind geven en dat het weinig verschilt met de eerste foto. Jij zit vooral erg gespannen, waardoor het voor je paard ook moeilijk is om te ontspannen.
Lijkt me verder ook dat na 10 weken oefenen met nagefelijk rijden je toch wel wat meer verschil zou zien.
Als ik jou was, zou ik toch kijken naar een professionele instructeur/instructrice, wellicht dat ze met een nieuwe blik erop jou meer kunnen helpen.
Verder, ik weet hoe moeilijk het kan zijn om je paard iets te leren, en dat elke 'stap in de goede richting' een ontzettend goed gevoel geeft.
Jammer maar helaas zijn foto's moment opnames die er soms verschrikkelijk uit zien terwijl het super goed ging en idem dito. Het beeld ziet er misschien minder goed uit (qua ontspanning), terwijl het voor jou gevoel misschien onwijs goed voelde.
Misschien als je weer een tijdje verder bent een filmpje plaatsen indien mogelijk?
Vooral lekker dooroefenen met alles. En trouwens, wat een onwijs leuk beestje is dat zeg

Edit; het klinkt allemaal een beetje hard en kattig, maar dat is totaal niet zo bedoeld. Weet alleen niet hoe ik het anders kan verwoorden