Raymond en Chantal, we gaan al heel erg vooruit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:05

Je zit er inderdaad wat gespannen op, valt wat voorover, hebt pianohandjes en moet de teugels meer op maat nemen, maar het ziet er echt niet verkeerd uit hoor! Vooral niet met rugproblemen!
Ik rijd soms ook op een tuiger (echt precies jouw ruin, maar dan nog met een gigantische ondernek), en daar val ik ook vaak wat voorover. Maar als je het weet dan merk je het zelf ook sneller als je het doet, dus dan kun je jezelf corrigeren.

Wat je paard betreft, lekker doorgaan zoals je nu doet. Lekker aan de ontspanning werken en dan zakken ze vanzelf wel :)

Vind het echt een mooi paard!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 16:05

KimD schreef:
Je hele verhaal gelezen, maar ik vind het eigenlijk helemaal geen lekker beeld, tuiger of niet. Als je twee instructrices hebt zou ik die eens gaan inruilen voor één goede. ;)

En wat ik lees dat je overal excuses voor maakt, dazen, je laarzen, schrikken, HMS, het is gewoon niet goed. 90% van de fouten ligt bij de ruiter, niet bij het paard.

Ga lekker aan de slag in de vorm van goede les, ook een tuiger kan volledig ontspannen en nageefelijk lopen. Oefening baart kunst!

De dazen waren geen excuus -O- Het was gewoon dat ik het grappig vond om er bij te vertellen, en bedankt, dit is dus precies de rede waarom ik dit niet wil, nu heb ik stromende wangen.

ik weet niet of je er wel genoeg verstand van heb, ontspanning komt vooral uit geduld. aangezien ik dat heb in dit geval zal hij er wel komen. Ik zeg dan ook dat de ontspanning niet op foto's staat. Bedankt dat je het even moet bevestigen dat ik slechte instructrices heb terwijl ze het enorm goed doen.
Ik ben dan ook iemand die haar paard niet straft als hij iets niet doet,, de fout ligt waarschijnlijk toh bij.

Met de laarzen had ik het erover dat mijn voet nog wel eens uitgleed, sorry dat jij dat een slecht excuus vindt.

Het is ook erg prettig om te zien dat er mensen zijn die geen respect hebben, ik bedoel, ik rijd nu meestal de laatste helft van de les enorm te klagen over mijn rug en dan stamp je er nog even bovenop dat dat een slecht excuus? Kom op zeg...

het is heel normaal dat een paard niet opeens plop aan de teugel loopt. :Y)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 16:07

gerpiegorp schreef:
Je zit er inderdaad wat gespannen op, valt wat voorover, hebt pianohandjes en moet de teugels meer op maat nemen, maar het ziet er echt niet verkeerd uit hoor! Vooral niet met rugproblemen!
Ik rijd soms ook op een tuiger (echt precies jouw ruin, maar dan nog met een gigantische ondernek), en daar val ik ook vaak wat voorover. Maar als je het weet dan merk je het zelf ook sneller als je het doet, dus dan kun je jezelf corrigeren.

Wat je paard betreft, lekker doorgaan zoals je nu doet. Lekker aan de ontspanning werken en dan zakken ze vanzelf wel :)

Vind het echt een mooi paard!

Ja! Dit vind ik een heel aardig en nuttig bericht, al wist ik het van dat ik mijn kont naar achter doe en naar voren hang, komt doordat ik met die stelling bezig ben ofzo, echt heel vervelend want het lukt bijna niet om recht op te zitten :')

Heel erg bedankt, ik zit hier nu wel met plakkerige wangen maar dit maakt me dan wel weer vrolijk :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 16:10

Ess_Ramona schreef:
Leuk paard heb je daar zeg!

Is het een idee om een fysiotherapeut te zoeken die ervaring heeft met paarden? Of een flexchair?

Ik moet het denk ik even aan kijken, het is namelijk niet mijn paard. Ik denk zelf niet dat hij pijn is, hij kan namelijk wel gewoon prima buigen naar zijn benen etc.
Wel bedankt voor de tip, als het me echt te lang duurt en hij rara gedrag vertoond zal ik het er over hebben met zijn eigenaar :j

Amandavd

Re: Raymond en Chantal, we gaan al heel erg vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:17

TS, hou eens op met dat gezeur en verman je. Mensen geven nog best aardig commentaar, maar als je alleen ah en oeh en wat leuk wilt horen moet je geen topic openen. Als mensen nou echt gemeen deden oke, maar dat doen ze niet. Je stelt je een beetje aan. Ik lees ook alleen maar smoesjes en excuses op alles wat gezegd word.

Je houding is niet goed maar ik kan niet beoordelen hoe of wat, omdat ik niet bekend ben met je probleem of met de pijn die je wellicht hebt.

Maar je verzorgpaard loopt niet lekker, en ik vraag mij dan ook af of jouw instructrice's geschikt zijn voor dit paard en jij als combinatie. Hoe vaak rij je hem? Hoe vaak krijg je les?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:19

chantalnadia schreef:
De dazen waren geen excuus -O- Het was gewoon dat ik het grappig vond om er bij te vertellen, en bedankt, dit is dus precies de rede waarom ik dit niet wil, nu heb ik stromende wangen.

ik weet niet of je er wel genoeg verstand van heb, ontspanning komt vooral uit geduld. aangezien ik dat heb in dit geval zal hij er wel komen. Ik zeg dan ook dat de ontspanning niet op foto's staat. Bedankt dat je het even moet bevestigen dat ik slechte instructrices heb terwijl ze het enorm goed doen.
Ik ben dan ook iemand die haar paard niet straft als hij iets niet doet,, de fout ligt waarschijnlijk toh bij.

Met de laarzen had ik het erover dat mijn voet nog wel eens uitgleed, sorry dat jij dat een slecht excuus vindt.

Het is ook erg prettig om te zien dat er mensen zijn die geen respect hebben, ik bedoel, ik rijd nu meestal de laatste helft van de les enorm te klagen over mijn rug en dan stamp je er nog even bovenop dat dat een slecht excuus? Kom op zeg...

Nou zeg, kort lontje. ;)

Zie jij mij ergens zeggen dat nageefelijkheid zo plop uit de lucht komt vallen? Je zegt zelf 24 weken dit paard te rijden, dan mag je wel enigszins een vorm van ontspanning verwachten, ik neem aan dat je dan ook al 24 weken die twee top instructrices hebt? Aan de hand van de foto's zeg ik, persoonlijk, dat ik het er niet prettig vind uitzien, dat vind ik, dus weer persoonlijk, te wijten aan de instructies die je krijgt, imo is dat dan niet genoeg.

Dat je last heb van je rug is te begrijpen, maar dan moet je die last voorblijven, want ik kan me voorstellen dat het paard hier geen voordeel van heeft als jij met last op zijn rug zit. Dus wellicht iets korter rijden?

Ik zeg ook nergens dat je je paard moet straffen, doe ik ook niet bij die van mij, ik geef ze wel duidelijk instructies, en als een instructie niet begrepen wordt probeer ik het te herhalen en duidelijker te zijn, met als gevolg ontspanning.

Ik weet overigens niet wat je met 'stromende wangen' wilt bereiken, daar ben ik niet gevoelig voor en blijf dus bij mijn standpunt. Als je 'aaaah wat leuk en ooeeeh wat cool' wilt horen moet je bij oma zijn en geen topic op Bokt openen. Ik houd het overigens nog vrij netjes vind ik zelf, ik had ook kunnen zeggen; "Boh meid wat vreselijk waardeloos zit jij op die knol zeg." Maar dan zou ik moeten liegen. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:21

Ts, klagen over plakkerige wangen helpt niet, welkom in de paardenwereld. Je word beoordeelt op wat mensen op de foto's zien. Trek je er niet zoveel van aan en haal de goede tips er uit. Het zijn momentopnames maar ik moet wel meegaan in wat sommigen zeggen. Aanleuning komt vanuit de impuls van achteruit en niet alleen uit ontspanning. Als een dier goed van achteruit loopt, dus de motor aanzet, dan pas krijg je aanleuning. Dat is heel iets anders dan in de krul lopen. Jij hebt niet het gemakkelijkste paard maar in principe kan elk paard het leren. Goede begeleiding is voor een onervaren ruiter het aller belangrijkste. Heb je het één keer gevoeld dan weet je waar je naar toe moet werken en dat is simpel gezegd maar niet altijd gemakkelijk. Maak iig je beugels iets langer, houd je handen wat meer bij elkaar en zorg dat je tempo blijft houden, veel overgangen rijden en niet je paard laten bepalen waar hij met zijn hoofd wil lopen. Juist wanneer hij tegen je hand aanloopt door impuls van achter uit zal je de ontspanning en aanleuning krijgen, succes. En soms doet een andere lesgever wonderen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 16:29

Amandavd schreef:
TS, hou eens op met dat gezeur en verman je. Mensen geven nog best aardig commentaar, maar als je alleen ah en oeh en wat leuk wilt horen moet je geen topic openen. Als mensen nou echt gemeen deden oke, maar dat doen ze niet. Je stelt je een beetje aan. Ik lees ook alleen maar smoesjes en excuses op alles wat gezegd word.

Je houding is niet goed maar ik kan niet beoordelen hoe of wat, omdat ik niet bekend ben met je probleem of met de pijn die je wellicht hebt.

Maar je verzorgpaard loopt niet lekker, en ik vraag mij dan ook af of jouw instructrice's geschikt zijn voor dit paard en jij als combinatie. Hoe vaak rij je hem? Hoe vaak krijg je les?

Nouja zeg, ik heb tot nu toe alleen maar 'geklaagd' dat iemand de hele tijd ergens op door ging en net dat iemand alles van de negatieve kant benoemde.

Verder is dit een topic om te laten zien hoe goed het met ons gaat nu, en niet om allemaal te horen wat er niet goed gaat. Daardoor raak ik inderdaad van streek.

Tips zijn natuurlijk welkom, zoals teugels op maat nemen, handen recht op, iets minder aan de binnenteugel trekken etc.

Ik rijd hem een keer in de week en krijg dan les, van de vrouw van de eigenaar van hem (ze kent hem dus door en door) of mijn moeder.

Ik snap best dat die excuses vervelend zijn maar het is nou eenmaal de waarheid, die laarzen en dazen zijn excuus dat is gewoon een beetje vervelend, vooral de dazen, rotbeesten, dus maakte ik gewoon een grappige opmerking dat ik ze vanaf mijn paard doodsloeg :')

Je mag wel zeggen wat ik dan niet goed doe met mijn houding, ik heb inderdaad pijn en zit daarom een gaatje korter maar ik wil heel graag van jullie horen, wat ik fout doe, ipv alleen dat ik niet goed zit :j

En je hebt gelijk dat ik me een beetje aanstel maar ik kan die tranen moeilijk binnenhouden, het is best wel lastig geweest de eerste weken met Raymond.

En zoals ik al zei lijkt er niks mis met hem, ik kijk het nog even aan en vind dat de eigenaar dat zelf wel had moeten zien. Valt mij nou echt iets op, dan waarschuw ik hem natuurlijk! :D

bedankt voor je reactie:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 16:31

bigone schreef:
Ts, klagen over plakkerige wangen helpt niet, welkom in de paardenwereld. Je word beoordeelt op wat mensen op de foto's zien. Trek je er niet zoveel van aan en haal de goede tips er uit. Het zijn momentopnames maar ik moet wel meegaan in wat sommigen zeggen. Aanleuning komt vanuit de impuls van achteruit en niet alleen uit ontspanning. Als een dier goed van achteruit loopt, dus de motor aanzet, dan pas krijg je aanleuning. Dat is heel iets anders dan in de krul lopen. Jij hebt niet het gemakkelijkste paard maar in principe kan elk paard het leren. Goede begeleiding is voor een onervaren ruiter het aller belangrijkste. Heb je het één keer gevoeld dan weet je waar je naar toe moet werken en dat is simpel gezegd maar niet altijd gemakkelijk. Maak iig je beugels iets langer, houd je handen wat meer bij elkaar en zorg dat je tempo blijft houden, veel overgangen rijden en niet je paard laten bepalen waar hij met zijn hoofd wil lopen. Juist wanneer hij tegen je hand aanloopt door impuls van achter uit zal je de ontspanning en aanleuning krijgen, succes. En soms doet een andere lesgever wonderen.

bedankt voor je reactie :D
Hij neemt inderdaad zijn achterhand niet goed mee, zijn we druk aan het trainen, bedankt voor de tip :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:35

Ts, ik weet niet in hoeverre je moeder les kan geven, ik kan het ook maar ik heb mijn kinderen nooit geholpen in die zin. En als eigenaar kun je je paard wel door en door kennen, dat is ook geen garantie voor een goede les. Dus vraag als verjaardag cadeau oid eens les van een prof, als jij maar één keer per week rijd is het nog moeilijker om het goed voor elkaar te krijgen en als je dan goed les hebt dan kun je daar zelf mee aan de slag.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 16:36

KimD schreef:
chantalnadia schreef:

Nou zeg, kort lontje. ;)

Zie jij mij ergens zeggen dat nageefelijkheid zo plop uit de lucht komt vallen? Je zegt zelf 24 weken dit paard te rijden, dan mag je wel enigszins een vorm van ontspanning verwachten, ik neem aan dat je dan ook al 24 weken die twee top instructrices hebt? Aan de hand van de foto's zeg ik, persoonlijk, dat ik het er niet prettig vind uitzien, dat vind ik, dus weer persoonlijk, te wijten aan de instructies die je krijgt, imo is dat dan niet genoeg.

Dat je last heb van je rug is te begrijpen, maar dan moet je die last voorblijven, want ik kan me voorstellen dat het paard hier geen voordeel van heeft als jij met last op zijn rug zit. Dus wellicht iets korter rijden?

Ik zeg ook nergens dat je je paard moet straffen, doe ik ook niet bij die van mij, ik geef ze wel duidelijk instructies, en als een instructie niet begrepen wordt probeer ik het te herhalen en duidelijker te zijn, met als gevolg ontspanning.

Ik weet overigens niet wat je met 'stromende wangen' wilt bereiken, daar ben ik niet gevoelig voor en blijf dus bij mijn standpunt. Als je 'aaaah wat leuk en ooeeeh wat cool' wilt horen moet je bij oma zijn en geen topic op Bokt openen. Ik houd het overigens nog vrij netjes vind ik zelf, ik had ook kunnen zeggen; "Boh meid wat vreselijk waardeloos zit jij op die knol zeg." Maar dan zou ik moeten liegen. ;)

Nee snap ik, je hebt gelijk hoor, maar ik ben pas sinds een weekje of tien met nageeflijk rijden bezig, daarvoor was het vooral wennen aan elkaar:)
Ja, ik herhaal ook de dingen die niet goed gaan, net als de figuren en tempowisselingen :j
Meestal loopt hij dus aan het einde heel ontspannen, helemaal zoals ik het wil, alleen dan is mijn rug een beetje uitgeput zeg maar, verder wordt ik gewoon doorgedouwd door mijn moeder, als ik het ergens niet mee eens ben heeft ze er maling aan en moet ik nog harder trainen :')

ik ben ook niet boos hoor, gewoon een beetje 'verdrietig'. Maar dat is inmiddels al wel over :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 16:40

bigone schreef:
Ts, ik weet niet in hoeverre je moeder les kan geven, ik kan het ook maar ik heb mijn kinderen nooit geholpen in die zin. En als eigenaar kun je je paard wel door en door kennen, dat is ook geen garantie voor een goede les. Dus vraag als verjaardag cadeau oid eens les van een prof, als jij maar één keer per week rijd is het nog moeilijker om het goed voor elkaar te krijgen en als je dan goed les hebt dan kun je daar zelf mee aan de slag.

Oh nee mijn moeder heeft inderdaad geen les diploma (heeft ze wle gegeven vroeger maar dan zonder diploma).
Maar de vrouw van Ray's eigenaar is eigenaar van de manege en heeft wel een diploma, ze geeft mij heel fijn les omdat ze dingen heel rustig herhaalt en niet in een hoekje gaat zitten, net als mijn moeder overigens:)

We herhalen ook vaak wat zij heeft gezegd, en dat neemt mijn moeder dus zeg maar over:)
En aan vriendjespolitiek doet ze niet :')

Ik zou ook heeeel graag les krijgen van een echt hele goeie instructeur, misschien wle iets om over na te denken bedankt :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:58

Ik vind je niet verschrikkelijk zitten hoor TS. Je drukt je rug hol waardoor je wat naar voren zit, komt denk ik door je rug. Ik weet dat een paard dat wat trekt aan de hand (zeg maar) niet fijn is met een pijnlijke rug, maar je aanleuning moet beter. Houd contact met de mond en je handen voor je uit. Vergeet niet te drijven als je je paard nageeflijk wil laten lopen, hij moet van achter naar voor werken.

Succes!

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:00

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het niet zo'n fijn beeld vind geven en dat het weinig verschilt met de eerste foto. Jij zit vooral erg gespannen, waardoor het voor je paard ook moeilijk is om te ontspannen.

Lijkt me verder ook dat na 10 weken oefenen met nagefelijk rijden je toch wel wat meer verschil zou zien.
Als ik jou was, zou ik toch kijken naar een professionele instructeur/instructrice, wellicht dat ze met een nieuwe blik erop jou meer kunnen helpen.

Verder, ik weet hoe moeilijk het kan zijn om je paard iets te leren, en dat elke 'stap in de goede richting' een ontzettend goed gevoel geeft.
Jammer maar helaas zijn foto's moment opnames die er soms verschrikkelijk uit zien terwijl het super goed ging en idem dito. Het beeld ziet er misschien minder goed uit (qua ontspanning), terwijl het voor jou gevoel misschien onwijs goed voelde.

Misschien als je weer een tijdje verder bent een filmpje plaatsen indien mogelijk?

Vooral lekker dooroefenen met alles. En trouwens, wat een onwijs leuk beestje is dat zeg <3

Edit; het klinkt allemaal een beetje hard en kattig, maar dat is totaal niet zo bedoeld. Weet alleen niet hoe ik het anders kan verwoorden :+
Laatst bijgewerkt door Keeth op 19-07-15 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:00

Ah joh, naar je ervaring kijkende ziet het er leuk uit! Veel plezier met hem. Hoe hoog is hij?
Lekker kilometers maken en ervaring opdoen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 17:10

denisesilver schreef:
Ik vind je niet verschrikkelijk zitten hoor TS. Je drukt je rug hol waardoor je wat naar voren zit, komt denk ik door je rug. Ik weet dat een paard dat wat trekt aan de hand (zeg maar) niet fijn is met een pijnlijke rug, maar je aanleuning moet beter. Houd contact met de mond en je handen voor je uit. Vergeet niet te drijven als je je paard nageeflijk wil laten lopen, hij moet van achter naar voor werken.

Succes!

bedankt:) Ik heb inderdaad een holle rug, maar weet eerlijk gezegd niet of dat door de pijn komt, kan wel de pin veroorzaken, bedankt voor je reactie! Ga ik maar eens navragen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 17:13

KailyxMur schreef:
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het niet zo'n fijn beeld vind geven en dat het weinig verschilt met de eerste foto. Jij zit vooral erg gespannen, waardoor het voor je paard ook moeilijk is om te ontspannen.

Lijkt me verder ook dat na 10 weken oefenen met nagefelijk rijden je toch wel wat meer verschil zou zien.
Als ik jou was, zou ik toch kijken naar een professionele instructeur/instructrice, wellicht dat ze met een nieuwe blik erop jou meer kunnen helpen.

Verder, ik weet hoe moeilijk het kan zijn om je paard iets te leren, en dat elke 'stap in de goede richting' een ontzettend goed gevoel geeft.
Jammer maar helaas zijn foto's moment opnames die er soms verschrikkelijk uit zien terwijl het super goed ging en idem dito. Het beeld ziet er misschien minder goed uit (qua ontspanning), terwijl het voor jou gevoel misschien onwijs goed voelde.

Misschien als je weer een tijdje verder bent een filmpje plaatsen indien mogelijk?

Vooral lekker dooroefenen met alles. En trouwens, wat een onwijs leuk beestje is dat zeg <3

Edit; het klinkt allemaal een beetje hard en kattig, maar dat is totaal niet zo bedoeld. Weet alleen niet hoe ik het anders kan verwoorden :+

Zal ik jou blij maken; het klonk absoluut niet kattig en zo vang ik het ook niet op, heel erg bedankt voor je reactie :)
Ik moet van mijn moeder heel vaak als blubber zitten, zodat ik minder klem en beter op mijn balans zit zeg maar :')

En inderdaad, beide instructrices vinden het al onwijs goed, maarja, jullie weten niet echt hoe het eerst ging, daarom moet ik het maar zo zien; we gaan vooruit en we komen er wel, gewoon met geduld :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 17:15

Nicje87 schreef:
Ah joh, naar je ervaring kijkende ziet het er leuk uit! Veel plezier met hem. Hoe hoog is hij?
Lekker kilometers maken en ervaring opdoen.

Hij is 1.80 best wel groot dus :')
Maarja, dat zou pas een slecht excuus zijn, niet?xD

Zijn we al druk mee bezig, dankjewel :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:16

leuke vrolijke vos, je kunt zien dat je er veel plezier aan beleefd!

Oke, je houding is niet echt fraai, maar je kent je zwakke punten, dus daar ben je al bewust mee bezig.
Wel ga ik mee in het commentaar van anderen dat je paard toch echt nageeflijker moet zijn.
Op deze manier onttrekt hij zich aan jouw hulpen, dus hoe lief hij ook is, eigenlijk is hij heel ongehoorzaam.
Laat hem je hand naar beneden volgen zodat hij goed door de rug gaat lopen.
Oke, dat valt niet mee met een tuiger met zo'n onderhals, maar het moet kunnen, heel veel succes!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 17:20

Knakker schreef:
leuke vrolijke vos, je kunt zien dat je er veel plezier aan beleefd!

Oke, je houding is niet echt fraai, maar je kent je zwakke punten, dus daar ben je al bewust mee bezig.
Wel ga ik mee in het commentaar van anderen dat je paard toch echt nageeflijker moet zijn.
Op deze manier onttrekt hij zich aan jouw hulpen, dus hoe lief hij ook is, eigenlijk is hij heel ongehoorzaam.
Laat hem je hand naar beneden volgen zodat hij goed door de rug gaat lopen.
Oke, dat valt niet mee met een tuiger met zo'n onderhals, maar het moet kunnen, heel veel succes!

Bedank! Gelijk heb je, af en toe is hij ook ongehoorzaam en gata gewoon leterlijk de andere kant op van wat ik wil, maar dat komt ook doordat ik moeite heb met sturen, en Raymond be"nvloedt ik daardoor een beetje.
Al met al gaat het wel al stukken beter.

En inderdaad zou hij wat eerder moeten ontspannen maar nogmaals; ik heb het niet op foto. Hij kan het wel, alleen moeten we gewoon heel erg loskomen. Gelukkig hebben we steeds minder tijd nodig om te ontspannen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:25

een tip: reageer niet op iemand apart door steeds een nieuwe quote te maken, hiervan houden de moderators niet echt.
Doe dit bv door de mensen hun naam te zetten en dan ":", dan pas je bericht.
Dus bv LauLauu: (je antwoord).
Kori: je antwoord
La: je antwoord

Ik weet zelf hoe een tuiger is (mijn vorig paard was een tuiger), heb een holle rug,bochel en had(net geopereerd eraan) erge scoliose waardoor ik op 6 pijnstillers met morfine leefde.
Ik reed wel toen nog maar kan je zeggen dat dit niet prettig was, maar mijn houding was toch wel beter dan de jouwe..een goede houding kan veel doen qua last tijdens/na het rijden, je houding hoort na zoveel maand nog niet zo te zijn..moeilijk af te leren maar dan nog zou dit beter moeten zijn.
Je bespaart je rug veel pijn door een goede houding aan te nemen, een goede instructrice die er heel de tijd op hamert en help met rijden is dus zeker een must.
Je zadel lijkt je ook geen goede te doen. Teugels korter zou ik zeker doen, een paard hoort op de lengte te 'gaan' die jij wilt.. kan jij je paard beter bij elkaar rijden met controle en dan pas werken aan actief rijden en daar vanuit naar een goede aanleuning gaan.. nu ontwijk je(paard) dit door zelf de teugellengte te bepalen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 17:28

@LauLauu, ja bedankt al het doen, zo dus:)
Nee dit zadel is inderdaad iets te krap voor mij, maar ligt verder wel goed op ray's rug, er is nog een ander zadel dat hij past, deze zit wat fijner.
Bedankt, dan zal ik de teugels toch maar wat korter nemen (tenzij hij natuurlijk echt mooi loopt), ik vind het alleen nooit zo prettig om in de mond van mijn paard te zitten, maar ik heb volgens mijn instructrice wel een stille hand, dus moet kunnen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:34

Topics op Bokt openen is gevaarlijk hoor, mensen bijten ~~}>

Het is erg lastig als jijzelf niet zo handig bent en het paard ook niet veel gereden is.
Zo begon ik met een paardje waar niet heel vaak dressuur mee gedaan werd en nogal scheef liep. En dan was ik ook verre van handig. Maar elke stapjes in de goede richting zijn stapjes! Het paard voelt zich nog een kameel blijkbaar, tijd om hem ervan te overtuigen dat hij een paard is :P Lukt halsstrekken je? Tijdens het uitstappen heeft hij z'n hoofd het laagst. Jammer dat je geen foto's hebt van het laatste stukje, erg benieuwd hoe hij dan liep. Voor je holle rug kan je proberen je kruis naar je navel te drukken, je bovenlichaam blijft op z'n plek alleen je rug bolt iets.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 17:48

@selina, ik bijt terug :')

Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen voor mijn rug:)
Ja hij liep echt heel mooi op het einde, inderdaad heel jammer dat daar geen foto's van zijn -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:32

1.80? Als die ooit te koop komt te staan, doe mij een pb dan, ts? :9