SandraVerl schreef:We maken toch allemaal onderscheid in dieren, iedereen noemt hier andere diersoorten op die ze ook eten, ondanks het feit dat ze die dieren ook mooi en lief vinden. Alle genoemde dieren zijn echter soorten die tot onze veestapel behoren en waarvan het geaccepteerd wordt dat ze gegeten worden. Er staat geen enkel huisdier tussen. Elders op de wereld eten mensen hond, kat of cavia. Achter het schermpje van de pc, zal een dappere enkeling hier ook wel roepen dat ze zonder probleem een huisdier zouden opeten, tot het voor hun neus staat.
Ik maak me niet druk in wat andere mensen eten, zo lang het dier maar een fijn leven heeft gehad en snel gedood wordt. Een mens moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar ik eet geen paard, omdat paarden bij mij in de groep "niet te eten huisdieren zit", mijn leven, mijn keuze en niemand heeft het recht om daar een oordeel over te vellen (soms doen mensen dat wel).
Cavia heb ik ook weleens gegeten, konijn ook al. Hond dan nog nooit, maar zou ik ergens zijn waar hond gegeten wordt en ze niet op gruwelijke wijze omgebracht worden, maar gewoon geslacht worden dan zou ik ook dat wel proeven.
En nee, dat is geen dapper roepen achter mijn pc. Tuurlijk zou ik het apart vinden, vond de insecten die in bepaalde delen van de wereld gegeten worden ook apart, moest daarvoor ook even een mentale grens over. Maar heb het wel geproefd. Met wisselend succes trouwens, sommige dingen waren een stevige mentale grens, vooral als het er echt nog volledig uitziet als zo'n beest. Sommige waren eigenlijk best lekker, anderen niet zo zeg maar.