Sheldon schreef:@Geerke, De stal is wel fijn, die mensen zijn niet fijn. Die zaken moet je wel gescheiden houden
Ik heb er over proberen te praten met de pensionbaas, maar die geeft duidelijk geen gehoor. Hij zegt letterlijk dat hij niks voor me kan doen. Dat heeft hij nog nooit gedaan, ik zie hem als een wijs mens. Maar nu...?? Ik heb bedacht dat ik het er nogmaals over wil hebben met de vraag of hij zich dan niet schaamt. Bovendien krijg je hier roddels van en daar is hij wellicht gevoelig voor.
Ik heb gedacht aan filmen en dat doorgeven aan de dierenbescherming, de rijvereniging, you tube. Maar wat maakt mij dat dan? Bovendien is het gevolg dan toch dat er een vette ruzie komt en ik aan het kortste eind zal trekken
Ik heb het met twee stalgenoten besproken, en hoewel meelevend begripvol en eensgezind laten ze het toch aan mij. Dat vind ik niet zo solidair, maar ik snap het ook wel, anders zitten ze straks met hetzelfde dilemma als ik nu zit.
En ik weet dat als ik dit weer een keer zie dat ik daar best een ruzie voor over heb, alleen op de lange termijn schiet dat niks op.
Dat maakt van jou iemand die doet wat juist is, ook al is dat moeilijk. Ik zou me niet druk maken om hoe zij jou zien als jij dit gaat filmen en openbaar maakt.
Zij vinden deze manier toch normaal, dan zouden ze het ook niet erg vinden als het openbaar werd. Dat is natuurlijk niet zo, maar dat is wel omdat ze eigenlijk prima weten dat dit alle perken ten buiten gaat, niet ok is, niet eens een beetje.
Een keer een harde confrontatie op die manier kan weleens een verandering forceren.
Alleen moet je er wel op rekenen dat de "relatie" dan volledig verpest is en je misschien een andere stal moet zoeken. Zou als ik jou was eens goed rondkijken of er niet iets vergelijkbaars te vinden is, want dit soort dingen steeds onder je neus krijgen zou het voor mij geen leuke stal meer maken, hoe goed het ook is voor mijn paarden.