[VOLG] Van ren- naar huispaard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: [volg] Van ren- naar huispaard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:16

Fijne uitstraling heeft ze.. :j

Wat goed dat ze bij jou terecht kon, ze zal daar zeker van opknappen.
En ook goed dat je een osteopaat laat komen ivm enkele blokkades.
Maar mag ik je ook het advies geven om eens een masseur te laten komen? :o
De spieren die je nog wel ziet staan namelijk érg strak (wat ook logisch is gezien haar verleden); iets wat ook weer blessures en blokkades in de hand kan werken.

Ben benieuwd hoe ze zicht ontwikkeld...

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 16:17

Goeie tip, Casarell, daar had ik idd niet aan gedacht! Haar spieren zijn idd op bepaalde plaatsen bol en gespannen, zeker op de billen en schouders. Op de schoft en rug dan weer duidelijke atrofie...

Eens kijken voor een goede masseur hier in de buurt.

Hieronder enkele foto's van mijn oudste dochter met Soprana. Ze was heel blij haar te ontmoeten toen ze dit weekend terug kwam van een zomerkamp.

Afbeelding
Hoofd bij haar vragen door buiging

Afbeelding
Voor het poetsen

Afbeelding
Klaar met poetsen!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:24

Ze ziet er uit als een heel lief paard, dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat! Ik ga ook volgen :)
(Leuke tinker heb je trouwens ook!)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:25

Wat een lief koppie heeft dit dier zeg! Ik ga volgen. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:06

wauw wat een leuk projectje ga je hier aan hebben.

veel succes ermee :j :j :j :) :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:54

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een aantal oneliners verwijderd. Wanneer je een topic wilt volgen, dan kun je op het zinnetje "Volg dit topic" boven het antwoordveld klikken. Het topic komt dan in je lijst van eigen berichten te staan zodat je updates kunt volgen. In het topic zelf is het niet de bedoeling om door middel van een oneliner of stipje te volgen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:56

Wat een leuke foto's met je dochter! Ik vind het een leuk paardje dus ik blijf lekker mee kijken.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:03

Wat een vriendelijk oog! Mooie combi ook met je dochter. Ik wens je veel plezier met dit projectje :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:23

Hoe gaat het?

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:30

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat :)

Masseur kan inderdaad ontzettend veel helpen, in combinatie met osteopaat is het echt ideaal. Ze ziet er heel lief uit, ben sowieso fan van paarden met veel/duidelijk zichtbaar wit aan de ogen^^

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 08:37

vanspeijk schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat :)

Masseur kan inderdaad ontzettend veel helpen, in combinatie met osteopaat is het echt ideaal. Ze ziet er heel lief uit, ben sowieso fan van paarden met veel/duidelijk zichtbaar wit aan de ogen^^

Dan zou je zeker fan zijn van onze appie :D . Die kan enorm draaien met haar ogen en heel veel wit tonen!

Met Soprana gaat het op en af. Medisch is er nog wat werk voor de boeg. Ze is ondertussen al 2 keer behandeld door masseur en osteopaat, ze zat flink vast in de rug.
Stilletjes aan begint ze wat beter op gewicht te komen, maar het gaat minder snel dan ik verwacht had. Er is het vermoeden van maagzweer, wat blijkbaar bij die renpaardjes wel vaker voor komt.

En ze heeft een algemene dermatitis (huidinfectie), vooral aan de benen. Dit komt door het veelvuldig spoelen van de benen met water in het verleden, waardoor die benen infecties opgelopen hebben. Vooral haar voorbenen zijn geïnfecteerd, haar rechterpols zit zelfs dik.
Hiervoor krijgt ze nu een algemene antibiotica-kuur, daarvan heeft ze nog 3 dagen te gaan.

Met inrijden zijn we dus nog niet begonnen, eerst haar de tijd geven om op de plooi te komen op medisch vlak!

't Is een hele lieve, voor de verzorging is ze erg makkelijk. Haar enige minpuntje momenteel is voernijd. Ze krijgt een suikervrije muesli met vitaminen, lijnzaadolie en koninginnebrij (helpt bij maagzweren) - naast permanente weidegang en stofvrij hooi. Ze eet apart, net als de rest van mijn kudde, maar de kinderen kunnen niet in haar buurt komen als ze aan het eten is (ze durft te happen naar hen). Ook naar mij durft ze haar oren plat te leggen als ze eet (zowel bij hooi als bij haar muesli...)

Met Aislinn en de ezels is ze minder fel, ze laat zich wegjagen bij het hooi. Aislinn is duidelijk mentaal de sterkste.

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:41

Ze ziet eruit als een heel lief paard en ik vind haar ook ontzettend knap!
Ben heel benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:12

Herken er wel wat van de mijne in.

Met krachtvoer is het ook een zure tante, oren plat en het kan niet snel genoeg gaan. In het begin moest 1 van de staljongens zelfs wel eens een voetje ontwijken. Daar hebben we dan wel op gewerkt. De oren gaan nog steeds plat en ze staat te schelden maar ze wacht braaf tot het eten in de bak ligt en laat ons rustig uit de stal gaan.
Verder laten we haar met rust als ze eet.

Vorige zomer heeft ze ook problemen gehad aan de benen. Leek op vreselijk hardnekkige mok en op de duur kreeg ze er dikke benen van. 4 maanden mee gesukkeld.
De behandeling die bij haar uiteindelijk werkte was 3 weken avemix door het eten en typhaine zalf op de benen. Bij dikke benen of veel korsten deed ik verband en bandages over de zalf.

Deze zomer heeft ze het niet en ik douche haar idd veel minder dan vorig jaar.

Medisch gezien kunnen het wel zorgenkindjes zijn die volbloedjes.

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 13:31

Tijd om hier een update te plaatsen!

Ondanks dat ik niets meer geschreven, hebben we niet stil gezeten.

Osteopaat, chiropractor en dierenarts zijn vaste gasten geworden, het zijn toch zorgenkindjes, die volbloedjes!
Ondanks de behandelingen viel het me steeds meer op dat Soprana helemaal niet zuiver loopt. Vooral in stap was het duidelijk merkbaar: een licht manken op het rechtervoorbeen.
Terug dierenarts laten komen voor een volledig onderzoek. Uitslag: een sweeny schouder rechts. Door een (oud) trauma op de schouder moet ze een beschadigde zenuw hebben opgelopen. Daardoor heeft ze moeite om haar rechterbeen uit te zwaaien naar voor.

We hebben besloten dat we eerst gaan werken aan meer bespiering, vooral wandelen en draven aan de hand op hardere ondergrond en wandelingen aan zee (dat laatste heb ik nog niet gedaan, ik ben nog nooit met een paard aan de hand op wandel op het strand geweest...).
Moest daar over enkele maanden geen verbetering optreden dan toch een week op hoge pijnstilling om te kijken of dit verbetering geeft.

En ze moet nog een 100 kilootjes bijkomen ;) , maar daar zijn we al op goeie weg! Sinds we grasbrok (Fetura) bijgeven, wordt haar gewicht stilaan beter en beter.

Momenteel loopt ze met een regenjas in de weide, want ze kan niet goed tegen de regen: ze krijgt dan kale plekken op rug en schoft - geen regenschurft, want er is geen bijkomende bacteriële infectie. Ze kan gewoon niet goed tegen de regen, ondanks dat ze steeds de stal in kan. Gevoelige huid, gevoelige maag, gevoelige benen.
Ik begrijp nu waarom veel mensen me zeiden: oh, een Engels volbloedje! Gevoelige paarden hoor :D !

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:56

Aangezien dit een volgtopic is, verplaats ik deze naar PP.

Hen001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:30

Wat gaaf van jullie dat jullie haar 'adopteren' en de zorg geven die ze nodig heeft. Kon de veearts een prognose geven voor haar schouder? Is het iets wat zou moeten genezen? Of is dat afwachten? Ik volg in ieder geval!

Susanne

Re: [VOLG] Van ren- naar huispaard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 05:59

Wat ziet ze er vriendelijk en geduldig uit! Mooi om te horen dat jullie haar zo liefdevol geadopteerd hebben. Heb je nog recente foto's van haar?