Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Teckelgek schreef:Ik rij nu bij manege Pullens in Kaatsheuvel.
Christina schreef:Gewoon een eigen paard kopen. Op een manege leer je niet echt paardrijden. Er zijn zat betrouwbare wat oudere paarden te koop. Laat je niet wijsmaken dat je 100 jaar ervaring nodig hebt om je eerste paard te mogen kopen. Op een pensionstal zijn zat mensen aan wie je iets kunt vragen als je het niet weet. En zoek dan een goede instructeur waar je met je paard kunt gaan lessen.

ik wens je alvast veel plezier! Starbreeze schreef:Op de manege leer je nooit wat je met een eigen paard zou leren.
Snollygoster schreef:Ik kan niet geloven dat iedereen hier zegt dat TS gewoon een eigen paard moet kopen.. Heb helaas zelf al vaak genoeg gezien dat het fout afloopt met mensen die amper ervaring hebben en overhaast een eigen paard kopen.
Als dit is wat je werkelijk gaat doen TS wil ik je alvast veel succes wensen en mag ik hopen dat je goede begeleiding zoekt..

Selka schreef:Snollygoster schreef:Ik kan niet geloven dat iedereen hier zegt dat TS gewoon een eigen paard moet kopen.. Heb helaas zelf al vaak genoeg gezien dat het fout afloopt met mensen die amper ervaring hebben en overhaast een eigen paard kopen.
Als dit is wat je werkelijk gaat doen TS wil ik je alvast veel succes wensen en mag ik hopen dat je goede begeleiding zoekt..
TS is een volwassen vrouw die de consequenties van een eigen paard houden kan overzien. Uit haar OP blijkt dat ze goed over alles heeft nagedacht.
De gevallen waarin het fout gaat zijn imo vaak de jonge meisjes 12 - 18 jaar die geen idee hebben, maar van hun ouders die nog nooit een paard van dichtbij gezien hebben, er eentje hebben gehad.
Snollygoster schreef:Ik kan niet geloven dat iedereen hier zegt dat TS gewoon een eigen paard moet kopen.. Heb helaas zelf al vaak genoeg gezien dat het fout afloopt met mensen die amper ervaring hebben en overhaast een eigen paard kopen.