En dan toch, eindelijk...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Re: En dan toch, eindelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:47

Leuke OP :D Ik volg mee, gewoon omdat ik het leuk vind. Mijn opa en oma wonen in de Achterhoek maar geen idee waar ze daar ergens een manege hebben :') Succes met je zoektocht!

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 18:48

Ja Erve Meenderinkboer geeft helaas geen lessen meer. Snorrewind is inderdaad in Markelo, dat is wel een kwartiertje rijden maar ik vind het een hele goede manege. :j De Gompert heb ik ook naar gekeken, die is een van de goedkoopste maar mijn ouders vinden dat een beetje te ver helaas. (ong. 25 minuten rijden)

Bodyprotector ga ik indien mogelijk de eerste les lenen bij die manege, kijken of het daar verplicht is en wat ze aanraden, en hoe ik me erbij voel. Maar waarschijnlijk komt ie er toch wel, ik voel me daar wel veel veiliger door :j

Bedankt allemaal! :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:49

Zou je niet zelf kunnen fietsen? Of is dat te ver?

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 19:11

Zelf fietsen zou op zich wel kunnen, is wel ver maar niet onmogelijk. Dat zou inderdaad wel een optie kunnen zijn, ligt een beetje aan welke manege het is en hoelaat ik dan rijles zou hebben. :)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:32

Wat leuk dat je gaat beginnen en vooral ook goed dat je er zo voor gaat! Dat zegt al heel wat ;). Ik weet niet hoe ver weg je wilt? Ik heb zelf op de eik, meenderinkboer en snorrewind gereden. Meenderinkboer valt idd helaas af omdat ze geen les meer geven. De eik is een erg leuke en fijne manege om te leren. Ze gaan ook erg fijn met de mensen om en je voelt je er echt op je gemak. Snorrewind is ook een hele fijne en goede manege. Je leert er veel en de instructeurs weten veel van paardrijden.
Heel veel succes met alles en ik wens je veel plezier! Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je vragen hebt, pben mag altijd!

xToverlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:58

Superleuk dat je op paardrijden mag! Ik ga proberen dit topic
zeker te volgen! :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:07

Super voor je furt!!!!! (Sorry ben je echte naam kwijt haha)

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:58

Bedankt allemaal!! Word ik nog blijer van! :D *\o/*

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:16

Wat ontzettend leuk voor je dat je eindelijk mag gaan lessen, hoe oud ben je?
Rijd zelf bij PSC Langnjan en dat is ook een aanrader, erg fijn les en goede begeleiding :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:22

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt! Ik heb zelf 3 jaar moeten zeuren voordat ik eindelijk mocht. Ben op mijn 10e, bijna 11 begonnen (vrij laat dus) en ik rij nu nog steeds met ontzettend veel plezier. Heel veel succes en plezier met je eerste lessen *\o/*

Ik heb zelf ook heel lang met bodyprotector gereden inderdaad, heeft mij volgensmij ook wel in het recht houden van mijn rug geholpen aangezien ik een holle rug had. Maar als je meisje bent krijg je op een gegeven moment aan de voorkant twee van die gevallen die in de weg gaan zitten :+ dus rij al een aantal jaar zonder nu. Maar in het begin gaf hij me inderdaad ook een prettiger gevoel!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:27

De eik is prima!

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 22:42

Ja ik ben een meisje _O- Het leed dat vrouw zijn heet _O- Maar is dat als.volwassene echt onmogelijk dan? Want ik zie toch regelmatig vrouwen met een bp, of heb ik dat mis? Ik word deze zomer 14 :) Bedankt!
Weet iemand of de eik een fnrs manege is?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:46

Nee het hoeft niet onmogelijk te zijn. Ik heb helaas gewoon een flinke cupmaat dus voor mij isbhet ofwel een peperdure vrouwenbodyprotector, een evenals peperduur opblaasbaar valvest.. of niks. :+

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 16:44

Haha :')

Ben net terug van vriendin, 45 cm gesprongen! :D *\o/*

Weet iemand of privélessen afhangen van wat je kun en hoeveel je er nodig hebt, of krijg je gewoon een vast aantal lessen en ga je daarna over op de beginnersgroep? :)

Waarschijnlijk gaan we zondag een manege uitkiezen :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:02

Leuk dat je op les mag :D

Dat is per manege weer anders. Het is vaak geen vast aantal lessen, de meeste maneges kijken of jij er klaar voor bent lijkt me :j

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:08

Super leuk dat je op les mag!
Zelf vind ik de Meiden van Haarman in Laren ook erg leuk ja. Maar ik ben daar dan ook elke vrijdagmiddag ☺

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:27

Kashmino schreef:
Super leuk dat je op les mag!
Zelf vind ik de Meiden van Haarman in Laren ook erg leuk ja. Maar ik ben daar dan ook elke vrijdagmiddag ☺

Ja was gezellig vanmiddag :D

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:10

Wat leuk, dat je eindelijk mag lessen! Ze zouden je inderdaad wel eerst op een relax paard zetten.
Maar als je wilt hebben ze super leuke bodyprotectors , misschien kan je eerst beter op markplaats gaan kijken voor een goede goedkope bodyprotector. Misschien een besparende tip op te voorkomen dat je teveel geld gaat uitgeven,

nonosb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:54

furtje schreef:
Ja ik ben een meisje _O- Het leed dat vrouw zijn heet _O- Maar is dat als.volwassene echt onmogelijk dan? Want ik zie toch regelmatig vrouwen met een bp, of heb ik dat mis? Ik word deze zomer 14 :) Bedankt!
Weet iemand of de eik een fnrs manege is?

Jaa de eik is fnrs manege met volgens mij ook 4 sterren! Ik rijd er nu al een hele tijd en bevalt onwijs goed *\o/*
De paarden zijn zeker niet saai! Ben nogal verbaast omdat te horen.. Als je met saai bedoeld dat ze niet gaan stijgeren dan klopt het want dat doen ze niet. Maar daar ben ik alleen maar blij mee :j

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:58

aan het begin vroeg je of je een bodyprotector nodig hebt.
nou dit is niet daadwerkelijk ECHT nodig maar wel handig ;)
het beschermt je belangrijke organen tijdens het vallen :D is soms nog eens voorgekomen bij mij dat een pony op de manege ervandoor ging :D haha maar gelukkig hield ik er niks aan over *D

~als je een bodyprotector zoekt ofz. PB me gerust :D (heb er een te koop)

LeonieeeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:21

Jtragter schreef:
Is manege de Meiden van Haarman in Laren gld. niet iets voor je? Als je het lastig vind om te gaan kijken mag je heus wel een keer met mij mee :j

K ga volgende week op kamp daar :) is het wat, leuke pony's? Rassen? Konden op deen site weinig vinden maar toch geboekt haah

debjehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:39

furtje schreef:
Niemand?

Ik heb nog een vraag, ik wil graag een bodyprotector tijdens het rijden, maar zouden jullie dit nu al aanschaffen of kan dat later ook nog? :)

opzich kan je ze ook op internet bestellen als je niks kan vinden!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:48

Een body protector moet je wel passen dus het is beter om dit in een winkel aan te schaffen.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:50

O wat leuk! Ik weet ook nog, paardrijden was altijd een droom van me en toen ik er eindelijk op mocht vond ik het helemaal geweldig :D

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 22:20

*\o/* *\o/* Het heeft even geduurd, maar de manege is uitgekozen! :D Paardencentrum Carolina :) Alle spullen zijn aanwezig, dus binnenkort kan ik starten *\o/*