Lege tijd zonder paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 08:48

Ik rij dan niet meer en toch drukke sommige dingen me inderdaad behoorlijk met de neus op de feiten.
Het blijft ook vreemd om geen eigen paard te hebben en op de dagen dat het verzorgpaard in de les loopt ga ik meestal niet.
Dus dan ga ik een dag niet naar stal en dat is net alsof mijn dag dan niet af is, alsof ik iets vergeten ben.
Wel vind ik het ook wel weer fijn geen volle verantwoording te hoeven hebben.
Ik doe dit verzorgpaard nu 3,5 maand en dat gaat nog steeds super.
Vandaag gaat ze naar de smid, wat ik al veel eerder had laten doen, maar ik kan dat goed naast me neer leggen.

Maar een eigen kopen zou ik nog steeds niet willen of kunnen, het enige wat ik nu zou willen kopen is het verzorgpaard.
Ik ben niet het type wat tig paarden af gaat om te proberen en daar een uit gaat kiezen.
Ik ben zo iemand die zich bij een bepaald paard uitloopt en een klik heeft.
Daarom hecht ik me ook snel en is die band snel zo sterk.
Ik mis mijn eigen paardjes nog iedere dag, er zijn echt veel momenten dat ik aan ze denk.
Maar ik moet verder en zoals dat nu gaat is het prima voorlopig en we zien wel hoelang dat blijft werken.
Jij ook succes en sterkte verder Yviertje.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:13

jesito schreef:
Het is denk ik ook meer de hele situatie die veranderd is bij mij en dat in combinatie met het vreselijke gemis.
Na meer dan 20 jaar paarden ineens geen meer van mezelf, stal ligt 20 km verderop waar ze stonden dus dat wordt ook minder.
Dus het vaste patroon dat ik had is in een slag weg, incl alle mensen die daarbij horen.
Daar heb ik er trouwens ook een paar van een andere kant leren kennen, maar goed.
MIJN paarden waren altijd een belangrijk onderdeel van de dag met of zonder zorgen, alles draaide daarom.
Verzorgpaard is ook leuk maar als ik niet kan of geen zin zou hebben ga ik niet.
Is toch anders en ik merk dat ik bewust een beetje afstand probeer te houden, om me niet te zeer te gaan hechten.
Misschien denk ik wel te ver vooruit, bang om weer gekwetst te worden.

Ik herken dit enorm jesito.
Wij kennen elkaar uit het cushing topic.
Nog elke dag mis ik mijn vriend na 22 jaar -vaak meerdere keren per dag- er heen gaan. Maar ook mis ik de contacten op stal. Ik heb even een paard voor een vriendin gereden. Dit was heus wel leuk,maar het is mij nooit om het rijden gegaan. De klik die ik met mijn paard had, de dingen die we samen deden, kunnen lezen en schrijven met elkaar, dat zal ik wrs nooit met terugvinden en dat wil ik ook niet. Als ik die van mij terug kon krijgen zou ik het a la minuut doen maar dat is niet zo.
Ik ben moeder geworden inmiddels. Mijn leven ziet er nu heel anders uit. Uiteraard is dit een nieuwe invulling met heel veel afleiding. En toch mis ik mijn paard nog elke dag.

Hoe gaat het nu met jou?

anjali

Re: Lege tijd zonder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:48

Ookik heb enkele malen in de situatie van leegte gezeten na overlijden van eigen paard.En door dat nog niet verwerkt te hebben,nog geen nieuwe kunnen accepteren.Wat mij een paar maal goed geholpen heeft,is op paardrijvakantie gaan naar het buitenland.Je ziet en leert dan hele andere dingen dan hier en ontmoet ook hele leuke buitenlandse paarden.

jesito

Re: Lege tijd zonder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 12:11

IMJ, heel herkenbaar idd.
Ik mis ze idd nog elke dag maar je wilt het er met niemand meer over hebben, de meeste mensen hebben toch zoiets van dat je dat echt achter je moet laten, ze snappen dat niet.
Om me heen zie ik paarden gekocht en verkocht worden als broodjes en ik zou het niet eens kunnen om nu op zoek te gaan naar een paard.
Ik zou de eerste de beste kneus kopen om die een beter leven te geven en die band komt vanzelf wel.
Als ik nu een paard zou kopen zou het mischa zijn, puur omdat ik daar een band mee heb en ik niet voor een ander paard zou kunnen kiezen.

Fijn dat je toch een andere invulling hebt in je leven, al zal het nooit geen vervanging zijn.
Jij ook veel sterkte.

Anjali, vakantie is niks voor mij en het gaat me niet om het rijden, toch bedankt voor je tip.
Fijn dat dit jouw helpt.