Gewoon ZIJN bij je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:10

Britta31 schreef:
Ik zing alleen supervals in de stal aan huis.Op een pensionstal zou ik dat niet durven hoor.Paardjes kijken mij wel aan alsof ik gek ben.(soms ook een danspasje).

Haha dat doe ik ook! Alleen als er geen stalgenoten zijn :D

Shire gaat altijd zuchten en kwpner doet vrolijk mee met zijn hoofd haha :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Gewoon ZIJN bij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:14

Oh wat een heerlijk topic!

Mijn paarden hoeven niks te presteren, geen wedstrijd te winnen. Ze zijn zelf al zo bijzonder, zo fascinerend. :o

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:19

Ik vind het heerlijk om gewoon te kroelen! Ff gauw de wei in voor een aai en een snoepie! Om vervolgens regelmatig als schuurpaal gebruikt te worden. :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:22

Ik doe 's zomers altijd graag een dutje in de wei :z En dan wakker worden omdat Miep half opgegeten grasjes in mijn gezicht staat te smeren <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:31

Wandelen! Lekker aan een halstertje door de buurt :D
Of gewoon even samen zijn, paddock/stal/land wat dan ook, even in stilte knuffelen, en ponylief vind het ook heerlijk, duwt gewoon d'r neus tegen m'n wang of legt heerlijk d'r koppie bij me neer <3

Vaak praat ik ook complete bullshit tegen dr, echt zoals je tegen een kind van 3 praat, staat ze me vaak gewoon heel verbaast aan te kijken waardoor ik in de lach schiet :') Ze kan zo'n heerlijke kop trekken, echt zo van "ik heb totaaaaal geen idee waar het over gaat, maar ik vind het vast wel leuk dus blijft gewoon vrolijk luisteren" :)

Van dat koppie, van die uitstraling ontspan ik het meest ;) Heerlijk hoe ze me altijd laat lachen, wat beloond wordt met een flinke knuffel wat paard gelukkig ook leuk vind :D

Riddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:40

Zomers ga ik mijn slaap inhalen in de weide, errug gezellig en ondanks dat ik ook echt diep slaap kijken de paarden wel uit wat ze doen. (meeste vinden een liggend mens iets té eng :') )
Maand voordat het weide seizoen begint maar het wel al heel erg warm is wandelen we naar een grasveld en ga ik in het gras muziek luisteren en graast meneer aan een longeerlijn.

Met dit weer kroelen we meestal gewoon in de paddock. :)

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:41

Gewoon er bijzitten en soms fotos trekken. Of aan de hand wandelen, in het gras zitten terwijl hij graast. Of als hij ligt er gezellig bijliggen. :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:43

Ik doe dat ook wel eens. Gewoon in de stal erbij staan of 's zomers lekker in de wei zitten!

PeterBezemer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:42

Heerlijk, een uurtje naast je paard zitten in de wei :-)

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:47

Opruimen en tussendoor steeds kroelen en knuffelen, heerlijk.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:57

Soms wil ik ook even lekker ZIJN...met mijn pownie... een moment samen maar toch niet... dat even niets moet...

Ik ga dan lekker bij hem in zijn box zitten... naar hem kijken hoe hij lekker staat te knabbelen of een potje candy crush haha...

Of soms lekker zweverig leg ik zijn toet in mijn handen... mijn voorhoofd op het zijne…. En dan adem ik heel diep en bewust in en uit… en dan gaat hij dat ook doen… Staan we samen lekker zwaar uit te ademen…
En dan zakken we samen lekker weg in ontspanning… 

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:59

Lekker wandelen aan het halster, kroelen, tutten... Niks moet, alles mag. :)
We doen ook clickertraining, maar ja, daar zit dan alweer het woord training in, dus ik weet niet of je dat mee mag tellen. :P

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 16:14

@ LolietaDiego

Klopt helemaal, ben al een paar keer in de stal in slaap gevallen (soms echt voor een half uur) en ik heb niks gekneusd of kapot. Paarden letten echt wel op als ze de kans hebben :j

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:17

Mijn bijrijdpaard houd niet van tutten. Te lang poetsen vind ze ook vreselijk.
Helaas moet je nu verplicht massage van mij ondergaan vanwege haar rug :P
Dus we gaan wel regelmatig wandelen. Niet geheel ontspannen :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:18

Lekker met je hoofd op de flanken hangen en met je vingers van je ene hand in de manen kriebelen en met je andere hand over de rug of bips aaien.
En zo heerlijk blijven staan opwarmen aan je paard.
Of gewoon in een dikke laag stro zitten en kijken naar je paard hoe hij aan eten is van zijn hooi.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:23

Verzorgpony kriebelen op zijn borst en dan gaat hij heerlijk met zijn lip door mijn haar frutselen <3 En in de zomer pony in de voortuin laten grazen, een tuinstoel erbij zetten en gewoon genieten! :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:31

Ik ben er wel eens bij gaan zitten terwijl hij ging eten. Ik kom ook in drukke periodes alleen wat lekkers voeren en foto's maken. Ook geef ik hem een of twee keer in de maand een uitgebreide poetsbeurt.

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:34

Wij doen aan groepsknuffels, met z'n drieën :D Of los in de bak/paddock en lekker wat undemanding time spenderen.
Één van de twee loopt vaak los over het erf, en als ik dan met iemand sta te kletsen komt hij er gezellig bij staan.
Zomers doen we altijd samen dutjes in de wei <3

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:54

ik hang altijd hele verhalen op als ik bij de paarden ben, krijg wel eens rare blikken van mensen die langs lopen :')
In de paddock laat ik d'r altijd even los en als ze uitgespeeld is hebben we altijd een knuffelmomentje <3

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:09

Vandaag lekker op de paddock gehangen en dan lekker kijken. Vind het altijd zo leuk als ze aan het eten is en dan het hooi optilt om het dan bij mij te komen eten. <3 Soms legt ze het zelfs op mijn schoot en dan kan ik vervolgens mijn hoofd tegen haar hoofd aanleggen <3

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:17

Gewoon ernaast gaan zitten of een stukje met m wandelen en tegen m praten :+ , proberen m te fotograferen of heel uitgebreid poetsen.... Lekker ontspannen, alle tijd nemen.... <3

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:19

Alle paardjes kriebelen en borstelen, ondertussen heel luid zingen :j

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:25

Tijdens het mesten en de paddock en inloopstal op orde hebben, lekker kroelen, en knuffelen. Anders lekker wandelen en/of rijden en veel contact hebben. Tijdens het poetsen heeeeeeel veel kletsen en babblelen, ik praat al veel maar met mijn paarden gaat het gewoon ongemerkt. Als het zonnetje schijnt is het helemaal geweldig op de paddock van mijn paardjes, kopje thee, koffie of chocomelk erbij, ikke blij en de paardjes ook /3 :)

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 19:10

Toch nog iets nieuws ontdekt, @ 2IJsjes : ik denk dat ik maar eens een picknick in de wei ga houden... Slim bedacht.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:16

Ik doe eigenlijk nooit niks met mijn paard. Geen tijd meer voor!!

Voordat ik een kindje kreeg en toen ik nog een stuk land huurde met nog wat dames, ging ik gewoon vaak foto's maken. Chillen/zitten in de wei in het zonnetje ... :D
Weigenootje zat wel eens in de wei huiswerk te maken haha. Was zo lekker rustig daar in the middle of nowhere!