[VOLG] Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:37

Ik zou ook zeggen maagbeschermers er in
Kan het niet via de DA dan zou ik zelf proberen zoiets te halen
Paard is zelfs zonder pijnstillers een vergroot risico op maagzweren vanwege het luchtzuigen.

En met de pijnstiller is het sowieso beter.
Want ik spreek uit persoonlijke ervaring.
Elke pijnstiller is funest voor je maag.

Anoniem

Re: Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:41

Zucht, ben ik blij dat ik zelf over mijn paard kan beslissen en de kosten die ik maak en dat ik een grote bek heb tegen de dierenartsen!
sterkte TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:43

Tja alle topics van TS beginnen zo en eindigen ook zo :o :o :o :o

Ik hoop van harte als het deze keer wél echt is dat je hem zo snel mogelijk maagbeschermers en fatsoenlijk voer gaat geven.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:50

Wat een raar verhaal weer.

Als het waar is hoop ik dat paard er evengoed weer boven op komt.
(Ondanks dat je tegen alle goede adviezen in gaat)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:55

Yvank_ schreef:
Tja alle topics van TS beginnen zo en eindigen ook zo :o :o :o :o

Ik hoop van harte als het deze keer wél echt is dat je hem zo snel mogelijk maagbeschermers en fatsoenlijk voer gaat geven.

Of er is een vrij ernstig ongeluk gebeurd (niet alleen met Othello), of Othello eet (weer) niet goed/is te mager... Ik weet het niet hoor, er lijkt geen eind aan te komen. Misschien is dit paard gewoon op en mot TS heel snel een andere veiligere plek voor haar paarden gaan zoeken?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:59

othelloster schreef:
Dankjewel voor de reactie,
Donderdag gaan we beginnen met medicatie tegen een mogelijke maagzweer

Wat is de reden dat je da hier nu anders over denkt? Je schreef in een andere reactie ook dat ze het gisteren heeft besteld en vandaag zou geven. Ik begrijp hier niets van?

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:03

Hai.

Bah wat een wond. Ik kan je een ding aanraden neem contact op met Alex Brander. Wil je mijn ervaringen lezen? Ik heb ook vorig jaar een topic geopend. Prikkeldraad wond.
Heb geen idee hoe ik de link hierin moet plaatsen.

Ik heb een soort gelijke wond gehad wat helemaal geëscaleerd was. Door Alex is de wond nu dicht al had ik hem eigenlijk veel eerder erbij moeten hebben.

Heel veel succes ermee!!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:05

Ik was een stille meelezer in dit topic maar helaas valt mij het ook op dat dit topic weer precies gaat verlopen zoals altijd: Paard is ziek, Veearts geeft raar advies, stalhouder is de boeman en als het te heet onder de voeten van TS wordt is er weer een ongeluk gebeurt, of moeders is ziek, of weet ik welke smoes. Nu dus weer het vallen van een paard.. Het is gewoon TE toevallig dat het echt elke keer weer hetzelfde liedje/verloop is.

Ik had goede hoop dat het dit keer anders zou zijn, maar we lijken er weer in te stinken en binnen no time is dit topic weer opslot.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:06

en ondertussen is het arme paard de dupe...dat vind ik nog het ergste van alles. |(

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:11

fohadie schreef:
Ik was een stille meelezer in dit topic maar helaas valt mij het ook op dat dit topic weer precies gaat verlopen zoals altijd: Paard is ziek, Veearts geeft raar advies, stalhouder is de boeman en als het te heet onder de voeten van TS wordt is er weer een ongeluk gebeurt, of moeders is ziek, of weet ik welke smoes. Nu dus weer het vallen van een paard.. Het is gewoon TE toevallig dat het echt elke keer weer hetzelfde liedje/verloop is.

Ik had goede hoop dat het dit keer anders zou zijn, maar we lijken er weer in te stinken en binnen no time is dit topic weer opslot.

Dat dus...

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:13

Ga alsjeblieft contact opnemen met een andere DA. Liever vandaag nog dan morgen.
De wond zou die moeten kunnen overwi nen maar niet eten overleefd niemand.
Serieus ts. Zet dat paard op de trailer en rijd naar de kliniek.
Ik hoop echt dat je eerlijk bent over de situatie

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:17

Ik heb inmiddels alle reacties van Ts gelezen, en een deel van de rest.

Wat een naar verhaal, en rottige wond.

Hoewel ik twijfel of die wond op dit moment het ergste is.

Heeeeeeel veel van wat ik van de rest lees, doet mij aan mijn ernstige maagpatient denken.

En heel veel medicijnen (waaronder ontstekingsremmers en rustgevers) en stress maken maagproblematiek erger.

Mocht je daar toch graag meer over weten: in dit topic staat heel veel.

[MD] Maagzweer, Ervaringen?

Ik zou toch nog een keer met de veearts/ dierenarts overleggen of omeprazol (werkzame stof) geen optie is.
Wordt in NL onder andere verkocht onder de naam gastroguard (rottig duur onder die merknaam)
Er zijn goede goedkopere alternatieven met dezelfde werkzame stof, maar die mag een nl-dierenarts vanwege allerlei wetgeving niet voorschrijven.
(zie voor meer info het topic dat ik noemde)

Ik hoop van harte dat de wond goed geneest, maar vooral ook dat Othello zich vlot beter voelt.

Zoals gezegd, ik herken heeel, heel veel van mijn paard.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:24

Lees veel over maagzweren in dit topic. Zelf een paard staan die ernstige maagzweren heeft gehad. Die at ook niks. Alles wat jij over Othello beschrijft (eetlust, dof uit de ogen, down) klinkt bekend in de oren Dankzij gastrogard is dit opgelost. Heb weer mijn glanzende vrolijke merrie terug vol eetlust.
Kom op TS denk na en wees eerlijk tegenover je paard.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 21:22

ben er ondertussen wel een beetje klaar mee, ik heb alles voor mijn paard over, rekening tikt ondertussen al de 600 euro aan, puur uit de verzorging wat hij nodig heeft, Othello is nu eenmaal een pechvogel, daar is iedereen in mijn omgeving het met mij eens, het beest is het gewoon niet gegund, iedere keer hebben we ons allerbeste voor hem gedaan, het gaat met ups en downs met Othello, en dit keer is het echt mis met hem, deze draadwond is gewoon ook echt extreem en de dierenarts schrok er zelf van, Othello is sinds vorige week iedere dag behandeld, gespoten, gecontroleerd, gevoerd gewoon de verzorging wat hij nodig heeft, heeft hij ook gehad, als hij zo stressgevoelig is dat hij niks wilt eten dan kunnen we niet meer doen dan alles wat we voor hem kunnen doen, we hebben hem verandert van ruwvoer dat hij tenminste iets opnam, slobber liet hij vandaag staan, toonde wel iets meer interesse in het voordroog, Othello gaat verhuizen waar hij tussen 2 oudere paarden zodat hij de rust krijgt die hij nodig heeft, stalhouder zegt zet hem maandag in de kudde maar dan weet ik gewoon dat het weer mis gaat, en we nog verder van huis zijn, de wond is momenteel nog dicht en maandag gaan de hechtingen en het verband er af, mag komende dagen een hele kleine stukjes met hem lopen, zodat hij wat buiten kan komen, dan neem ik mijn andere pony mee Sunny, zodat hij met zijn vertrouwde vriendje, langzaam maar zeker vooruit kan gaan, komende half jaar staat Othello op rust en mag hij zichzelf langzaam bij elkaar rapen, het dier heeft rust nodig en dat krijgt hij ook,

Ik wil rustig alle adviezen opvolgen, maar sommigen zijn gewoon niet mogelijk, mijn moeder gelooft niet dat Othello maag problemen heeft, wat moet ik dan? als mij niet wordt geloofd dan kan ik daar niks aan veranderen, al dagen lang ben ik sochtends en savonds bij hem te vinden, ik ben overdag naar school, savonds werken, daarna heb ik ook niet veel interesse om om 10 uur Othello nog te gaan verzorgen maar toch doe ik dat.
Bokkers het roer gaat om, Othello en Sunny gaan verhuizen, op naar een anderen plek zonder pech en ongelukken.
en nogmaals bedankt iedereen voor de vele adviezen, tips, maar ook de meningen die mij hebben wakker geschud, ik ben pas 16 mijn inzicht is anders dan iemand die al ver volwassenen, is doe mijn uiterste best voor alles en iedereen en meer als dat kan ik niet doen, als iemand ergens niet mee eens is dan stuur mij even een persoonlijk bericht inplaats het in het topic te vermelden, dat is niet de instantie van dit topic en dat wil ik ook zo graag houden, en ja ik zelf het geluk zit mij ook niet altijd mee, dat ik achterover ben geklapt met een paard is gewoon puur toeval maar ik mag van geluk spreken dat ik er niks aan over heb gehouden, ben achterovergevallen de grond opgekletterd en het paard is mee de grond op gaan, op wat maaiende hoeven over mijn been na is het met mij goed, ik mag van geluk spreken, het is gewoon puur toeval, als iemand mij niet gelooft dan kan ik er niks aan doen, iedereen is vrij op een Eigen mening, maar houdt dat dan wel alsjeblieft vriendelijk
nu heb ik genoeg getypt voor vanavond, wilt iemand mij nog persoonlijk spreken dan staat mijn pb box voor die personen open, bedankt en nog een fijne avond!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:27

petje af meid! heel veel sterkte voor jou en othello.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 21:33

dankjewel chess, hopelijk heb ik nu de situatie wat duidelijker geschets, wat heb geen zin weer in een negatief topic want dat brengt geen meerwaarde in het verhaal, nogmaals bedankt!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:34

Het kan trouwens wel dat je achterovergeklapt bent omdat je het zo druk hebt met andere dingen ( eigenlijk teveel aan je hoofd). Ik heb dat zelf ook gehad, ik werkte 32 uur, had een paard en een behoorlijk zieke man ( met een ernstige vorm van m.s.), die ik daarnaast voor een groot deel zelf verzorgde. Op een avond was ik moe, ik naar stal, twijfelen: ga ik niet rijden, wel rijden, ga ik naar de springles met de trailer?. Dat laatste deed ik en ik zat er nog geen vijf minuten op en ik werd er gigantisch afgebokt, waardoor ik in het ziekenhuis belandde. Kon niet werken, kon niet voor mijn man zorgen, niet voor mijn paard zorgen, maar ik was door die vermoeidheid te weinig oplettend geweest op de signalen die mijn paard al weken uitzond...
Zoiets kan dat bij jou ook geweest zijn...

Weet je al wanneer je naar die andere stal kan verhuizen?

En is het een idee om je moeder dit topic te laten lezen, misschien dat ze dan snapt waarom je zo aandringt op die maagbeschermers? Als jullie het geld niet kunnen missen dan is het erg jammer op dit moment, dan kan het dus niet, maar als het maar even kan zou ik ze wel geven hoor. En nog een vraagje hoor, in je profiel staat dat je vier paarden/pony's hebt, er staan foto's in van drie ervan, hoeveel heb je er op dit moment en staan ze allemaal bij dezelfde stalling?

Op alle andere dingen ga ik niet in hoor, er is iemand die hier reageert die jou kent en de situatie kent, dus je zal wel de waarheid spreken en ik heb ook wel eens ervaren dat een stalling die eerst goed was na verloop van tijd toch minder goed werd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:41

Chapeau TS. Je bent dapper!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:41

othelloster schreef:
Ik wil rustig alle adviezen opvolgen, maar sommigen zijn gewoon niet mogelijk, mijn moeder gelooft niet dat Othello maag problemen heeft, wat moet ik dan?

Wat zegt je DA dan over mogelijke maagproblemen? Ze heeft er zelfs speciaal medicijnen voor besteld. Waardoor is zij van mening veranderd en worden ze nu niet gegeven?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 21:48

het zal best kunnen, heb momenteel ook veel aan mijn hoofd, niet alleen de paarden, maar ook school is erg druk vanwege nieuwe opleiding en werk, was blij dat ik vandaag tussen de koeien kon werken, dat is echt iets wat ik graag doe, als alles mee zit gaan we dit weekend nog verhuizen en anders maandag of dinsdag,
momenteel hebben ik Othello en Sunny, ja ze staan allemaal op de zelfde stalling,
maar ik krijg net een hele mooie kans van een bokker, echt super dankjewel!
ze is van mening dat het niet nodig is aangezien er bij de medicatie geen maagbeschermer bij moest, ik vondt het ook maar vreemd, maar kon er niks op inbrengen, aangezien mijn moeder dat niet goed keurt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:53

Super dat je naar een andere stalhouder gaat, dat zijn dingen waar je stappen mee kan maken denk ik.

En wat betreft je moeder, zij gelooft de dierenarts dus ook niet? Of anders misschien inderdaad eens een andere dierenarts proberen voor een second opinion.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:56

Ts, je doet hartstikke je best. Je komt erg volwassen over en ik lees in je berichten dat je alles voor je paardje overhebt. Maar het feit dat je "minderjarig" bent maakt het niet gemakkelijker helaas. Helaas hebben ouders dan nog het laatste woord. En in deze situatie is dat niet verstandig.
Het zal inderdaad wel een goed idee zijn als je je moeder dit topic laat lezen, misschien veranderd ze dan wel van gedachte.

Daarbij blijf ik het een vreemd verhaal van je DA vinden. Dit alles linkt toch echt naar maagproblemen. Krijgt je paard nou niet de medicijnen die de DA besteld heeft?

Edit: lees net je update wat betreft de maagbeschermers

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 21:59

mijn moeder weet niet goed wat ze van alles moet vinden, ze heeft geen ervaring met de dieren, bekijkt ze liever op een afstandje, toch wilt ze zeker haar best doen en gunt ze hem het beste, ja dat is inderdaad een goed idee, toch maar weer eens aandringen, want hij moet het toch echt krijgen, verbaast mij niks als hij maagklachten heeft, veel te weinig ruwvoer, stress, luchtzuigen kan nooit goed uitpakken, maagverzuring is gewoon harstikke slecht, moet gewoon wat aan gedaan worden, morgen maar weer eens heen smsen naar de arts, om toch dat spul te Mogen geven

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:04

ik denk dat de maagmedicijnen voor nu het belangrijkste zijn....eerst eten,aankomen en dan eens verhuizen.Als je hem nu verhuist is dat ook stressvol lijkt mij,en hij is niet in goede doen.Maar dat is mijn mening.Ik begrijp niet dat je moeder zo een duidelijke mening heeft over alles terwijl ze er niet veel van af weet.Maar goed,daar kuj jij niets aan doen.