Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gohya schreef:Uhm volgens mij gaat dit topic toch echt over de Klophengst en niet over het leven en het kind van de TS. Niet op reageren TS,het is het niet waard,jij weet zelf veel beter.
Jij bent nu gewoon eigenaar van de klophengst,jij mag er mee doen wat je wil.
Daarbij is een contract alleen rechtsgeldig als het via een notaris is vast gelegd.
speurneusc schreef:dat van een tumor krijgen als 1 bal niet is ingedaald verhaaltje heb je in de hondenwereld ook, wij hadden 4 honden van verschillende rassen die maar 1 zichtbare bal hadden en zijn nooit gecastereerd en ook nooit problemen mee geweest. Veel op hondensporten en verenigingen geweest en vaak schrokken mensen als je vertelde dat ie maar 1 bal had en kwam gelijk het verhaal erachteraan dat ze dan tumoren krijgen ervan.
Het grootste probleem is en zeker bij pony's met 1 bal is opvoeding! Kinderpony's door kinderen op laten voeden werkt dus gewoon niet en zeker niet bij hengstjes of bij half hengstjes, vaak is het niet eens bekend dat het een klop hengst is, dus hengstengedrag wordt gezien als een lastig en gevaarlijk maar er wordt niet ingegrepen of op de juiste manier opgevoed.
Zou de praatje verder gewoon negeren en het dag tot dag aankijken.
Ayasha schreef:speurneusc schreef:dat van een tumor krijgen als 1 bal niet is ingedaald verhaaltje heb je in de hondenwereld ook, wij hadden 4 honden van verschillende rassen die maar 1 zichtbare bal hadden en zijn nooit gecastereerd en ook nooit problemen mee geweest. Veel op hondensporten en verenigingen geweest en vaak schrokken mensen als je vertelde dat ie maar 1 bal had en kwam gelijk het verhaal erachteraan dat ze dan tumoren krijgen ervan.
Het grootste probleem is en zeker bij pony's met 1 bal is opvoeding! Kinderpony's door kinderen op laten voeden werkt dus gewoon niet en zeker niet bij hengstjes of bij half hengstjes, vaak is het niet eens bekend dat het een klop hengst is, dus hengstengedrag wordt gezien als een lastig en gevaarlijk maar er wordt niet ingegrepen of op de juiste manier opgevoed.
Dus omdat jij er nooit problemen mee gehad hebt op wel 4!!!!! honden wil zeggen dat het een verhaaltje is?
speurneusc schreef:dat van een tumor krijgen als 1 bal niet is ingedaald verhaaltje heb je in de hondenwereld ook, wij hadden 4 honden van verschillende rassen die maar 1 zichtbare bal hadden en zijn nooit gecastereerd en ook nooit problemen mee geweest. Veel op hondensporten en verenigingen geweest en vaak schrokken mensen als je vertelde dat ie maar 1 bal had en kwam gelijk het verhaal erachteraan dat ze dan tumoren krijgen ervan.
geerke schreef:las net dat 9 van de 38 klophengsten in een bepaald onderzoek slechte cellen hadden.(dus nog geen tumor)
Ze hadden het onderzoek gedaan bij hengsten die een uitgesproken hengstengedrag vertoonden.
StableDoor schreef:KAN leiden tot een tumor, het zal miss inderdaad wel eens gebeurt zijn ja, dat kan ik me wel voorstellen, maar om nu paniekpraatjes rond te gaan strooien dat het altijd gebeurt...speurneusc schreef:dat van een tumor krijgen als 1 bal niet is ingedaald verhaaltje heb je in de hondenwereld ook, wij hadden 4 honden van verschillende rassen die maar 1 zichtbare bal hadden en zijn nooit gecastereerd en ook nooit problemen mee geweest. Veel op hondensporten en verenigingen geweest en vaak schrokken mensen als je vertelde dat ie maar 1 bal had en kwam gelijk het verhaal erachteraan dat ze dan tumoren krijgen ervan.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat een niet ingedaalde bal wel kan leiden tot een tumor, dat gebeurt zelfs vrij vaak. Dat dat bij jouw honden niet is gebeurd is puur geluk. De professoren hier op de faculteit gaan echt geen fabeltjes vertellen aan hun studenten.
geerke schreef:hoezo zegt dat onderzoek niets?Ze hebben toch niet voor de lol 38 klophengsten onderzocht?
Furrow schreef:geerke schreef:hoezo zegt dat onderzoek niets?Ze hebben toch niet voor de lol 38 klophengsten onderzocht?
Omdat 38 paarden te weinig is voor een kansberekening te maken op een hele populatie. Als ik morgen dertig knikkers koop en ik zie dat er 25 toevallig meerdere kleuren hebben en 5 wit, kan ik niet zeggen dat wit weinig voorkomt.