fleurtje2004 schreef:Als je hem chemisch castreerd hoeft het geen probleem te zijn maar Blijf uitkijken met kinderen
Mij werd bij onze klophengst verteld, dat dit niet werkt zoals bij een gewone hengst.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tendance schreef:Misschien moet je wel alle berichten lezen Rommulus,dan lees je een reactie van iemand die met dit hengstje persoonlijk te maken hebt gehad en dat er van de kant van de eigenaren niet open en eerlijk verteld is,maar gelogen wordt om zo een plek voor het dier te krijgen.
Hij heeft al ongewenst gedrag laten zien, dus niets met "welkom op bokt" of wat dan ook......
En is nu een heel lief diertje!!! Onvoorstelbaar wat die hormonen kunnen doen!
Froukje schreef:TS, mag ik vragen waar je de eigenaren van kent? Zijn het bekenden of kwam je een advertentie op internet tegen waarbij je dacht dat je ze kon helpen?
Want als ik de andere reacties zo lees vrees ik er een beetje voor dat ze niet helemaal eerlijk tegen je zijn geweest over hem.
Lil_shorty schreef:ik ga niet overal meer op reageren begin me nog al te ergeren .
Allee eerst als je me kind ziet lopen mist ze niets loopt op Nikes krijgt genoeg te eten gaat op vakantie na Spanje van de week .
Dus me kind mist niets ook me paarden niet .
geld kan er altijd zijn of komen .
ik ben iemand die echt zorgt dat me dieren en kind niets te kort komen .
en ik zie totaal geen hengsten gedrag hij laat zich door de 5 jarige ruin weg jagen en is lief voor het veulen .
Natuurlijk weet ik niet of dit om gaat slaan.
ik ga echt wel na denken nu of weg doen of in april castreren .
maar dat neemt niet wg of dat eventuele gedrag dan zou veranderen vaak houden ze dan dat gedrag toch
Lil_shorty schreef:ik ga niet overal meer op reageren begin me nog al te ergeren .
Allee eerst als je me kind ziet lopen mist ze niets loopt op Nikes krijgt genoeg te eten gaat op vakantie na Spanje van de week .
en ik zie totaal geen hengsten gedrag hij laat zich door de 5 jarige ruin weg jagen en is lief voor het veulen .
maar dat neemt niet wg of dat eventuele gedrag dan zou veranderen vaak houden ze dan dat gedrag toch
geerke schreef:Lil_shorty schreef:ik ga niet overal meer op reageren begin me nog al te ergeren .
als hij verder lief voor het veulen is is er toch niets aan de hand?Wel even in de gaten houden,de hierarchie staat nog niet vast,dat duurt even.
Verder begrijp ik niet waarom nikes en vakanties in Spanje tot de eerste levensbehoefte van een kind behoren....maar dat zal wel aan mij liggen.
Lil_shorty schreef:tja wie is nu de eigenaar vraag ik me beetje af?
ik heb hem gekregen staat in het contract dus ik ben de nieuwe eigenaar staat er duidelijk in.
maar doe ik hem om wat van reden weg moet hij koste loos terug na de oud eigenaar .
als het gecastreerd is krijg ik een symblisch bedrag maar wat is een symbolisch bedrag 1 euro?
de helft?
er staat namelijk geen bedrag bij
hwn schreef:_Zsazsa_ schreef:Klophengsten produceren veel meer testosteron en kunnen daardoor ook niet samen met andere paarden. Ze hebben vaak zoveel hormonen dat ze echt agressief worden.
Geldt niet voor allemaal: hier 14 jaar een klophengst gehad die heel kindvriendelijk was, en perfect met ruinen op de wei kon zolang er geen hengstige merries in de buurt waren.
En ik vermoed dat TS sowieso geen 8-jarige zonder begeleiding in een kudde puber hengsten laat?
Moet trouwens nog enkele pagina's bijlezen, geen idee wat TS intussen beslist heeft.
x_tico schreef:Tendance schreef:Waarom doe je dat?
Een klophengst is gewoon een hengst en kan dus gewoon dekken.
Omdat hij dat niet doet.