[VOLG] Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

othelloster

Re: Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:18

Hij staat de hele tijd zo ja als hij even een moment rustig is, kwam hem toestraks alweer tegen met in het midden de vloer kaal.. Morgen verandering in de hele zaak, morgen uitgebreid verslag van alles wat we morgen tegemoet krijgen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:23

Ik duim voor jullie. Als hij de moed niet heeft om er voor te vechten, dan moet Jij het doen, TS!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:29

Bedankt voorde woorden terpentijn!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:32

Ik wil je in elk geval voor morgen heel veel sterkte en wijsheid wensen, Othelloster! Ik hoop echt dat je morgen een goede weg gaat vinden voor jou en hem om er bovenop te komen, hij ziet er nu inderdaad wel triest uit hoor. Ik kan me zo slecht voorstellen dat dit het einde voor Othello moet betekenen, ik hoop echt dat je een positieve beslissing kan nemen!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:38

sterkte allereerst! bietenpulp mogelijk nog een optie, werkt door de pectine rustgevend op maag en darmen?

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:44

Ik hoop echt dat er morgen iets gaat veranderen! Bij ons op stal stond een paard met een zeer ernstige verwonding, de dierenarts stond zelf (bijna) te kotsen. Harthouten paal door het achterbeen heen. Dat paard moest ook stilstaan en ze hebben toen van die mega strobalen in de stal gezet waar ze dan tussen stond. Zo kon ze niet lopen en draaien maar kon ze wel steun eraan vinden. Nu 3 jaar later heeft ze een prachtig veulen en beginnen ze langzaam met inrijden, het gaat super goed!
Ik hoop dat bij jou morgen het tij gaat keren en dat het met Othello ook helemaal goed komt!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:51

Hartelijk bedankt iedereen! Morgen uitgebreide update!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:12

Appies4ever schreef:
Dit klinkt idd als maagzweren ben er helaas maar al te bekend mee mijn appaloosa heeft in 2012 2 weken in utrecht gestaan ivm koliek en door de stress ook enorme maagzweren opgelopen. Pijnstillers werken in zo n geval helaas averechts op de maagzweren. Mijn paard ging ook aan de gastrogard 2 weken 1 spuit per dag daarna 2 weken 1/2 spuit en dan 2 weken 1/4 spuit (volgens gewicht van mijn appie dan). Kosten zijn echt niet normaal 1 doos met 7 spuiten was toen al 250 euro. Alleen maar omdat gastrogard al jaren het patent heeft op omerprazole.

Ben veel gaan lezen op amerikaanse websites en die raden zelfs aan als je echt goed aan wil pakken met maagzweren 1 maand 1spuit per dag dan 1 maand 1/2 spuit per dag in maand 1/4 en dan 1 maand om de dag 1/4 anders volgens amerikaanse websites vaak terug val waardoor je alsnog weer 6 weken minimaal zou moeten behandelen. In Utrecht gevraagd aan de d.a. hoe dit zat en idd amerikaanse website was de beste aanpak alleen door de hoge kosten van gasto gard advieseren ze in nederland de 6 weken behandeling ander wordt het bijna onbetaalbaar.

Toen heb ik via http://www.abgard.com ommerprazole uit amerika besteld duurt zeker twee weken voor het binnen is maar het scheelt zoveel geld...daar heb je 7 spuiten voor ongeveer 100 euro. Ik heb zowiezo nog voorraad van 28 spuiten al ik je daarmee kan helpen stuur dan even pb.

Heb alleen niet alles heel precies gelezen maar zoog hij nu hiervoor ook al lucht? Veel luchtzuigers hebben vaak al jaren last van maagzweren nl, door stress van nu kan het daardoor nog erger zijn geworden. Beste manier is scopen om zeker te weten of hij maagzweren heeft maar dan mogen ze 24 uur niet eten en moeten naar de kliniek. Dat is bij jouw paard idd niet mogelijk op dit moment. Gewoon weekje omerprazole geven als het idd maagzweren betreft zal hij na dag of 5 zichtbaar op moeten knappen....

Heel veel strekte ermee hoop zo voor je dat hij snel opknapt!

Die van mij mocht geloof ik een uur of 12 niet eten en een uur of 5 van te voren niet meer drinken, maag scopie ging perfect alles was goed zichtbaar. Ik wil je wel complimenteren met hoe je met alle adviezen om gaat. Vaak genoeg zie je mensen er tegen in gaan, of ja maren, maar jij probeert het beste voor je paard te doen en neemt ook dingen aan. Iig heel veel sterkte, ik hoop dat Othello snel weer opknapt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:37

Het maakt me niet uit als ik nu bot over kom, maar dit zou ik niet laten gebeuren met mijn paard (degen die hier mijn topic kennen, weten hoe ik nu voor mijn paard aan het knokken ben). Die wonde is niet een doodsvonnis, moest mijn paard daar zo op achteruit gaan, dan moet mijn DA niet zeggen " ik kom donderdag langs". Ze staat er ten laatste een dag later, of ze hoeft niet meer te komen. Gaat hij dan nog achteruit, dan is het opladen en naar de kliniek. Ik blijf echt geen week of langer toekijken terwijl mijn paard dag na dag achteruit gaat, ik knok voor mijn paard.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:49

SandraVerl schreef:
Het maakt me niet uit als ik nu bot over kom, maar dit zou ik niet laten gebeuren met mijn paard (degen die hier mijn topic kennen, weten hoe ik nu voor mijn paard aan het knokken ben). Die wonde is niet een doodsvonnis, moest mijn paard daar zo op achteruit gaan, dan moet mijn DA niet zeggen " ik kom donderdag langs". Ze staat er ten laatste een dag later, of ze hoeft niet meer te komen. Gaat hij dan nog achteruit, dan is het opladen en naar de kliniek. Ik blijf echt geen week of langer toekijken terwijl mijn paard dag na dag achteruit gaat, ik knok voor mijn paard.

Maar volgens mij is het al heel lang kwakkelen met Othello... Ik heb wel eens eerdere topics over hem gezien van TS. Toen was hij ook al mager en toen waren er ook al problemen met de staleigenaar.

Ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken eerlijk gezegd, maar wil TS in ieder geval sterkte wensen voor morgen.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:58

Ts ik wil je heel veel sterkte wensen, je paardje ziet er niet heel gelukkig uit helaas.
Kun je niet een andere DA te pakken krijgen? Dit kan en mag zo toch niet de bedoeling zijn.
Heel veel sterkte morgen, dat er maar wijze keuzes gemaakt mogen worden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:48

Met alle respect, maar hier laat de vee-arts echt een paar steken vallen. ik zou daar als eigenaar zelf stappen ondernomen hebben. Ik kan uiteraard niet in iemand's portomonnee kijken, maar dit paard had gezien zijn toestand direct naar een kliniek overgebracht moeten worden. Mijn merrie heeft 9 weken geleden ook een flinke beenwond opgelopen en heeft 19 dagen op de kliniek gestaan voor wondverzorging. Ze zijn daar simpelweg het beste af. Othello heeft meerdere problemen, er wordt wel erg weinig actie ondernomen qua bijvoeren, maagzweren ect. Om nu al te concluderen dat inslapen misschien beter is, is wel héél voorbarig!!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:57

heel veel sterkte, ik hoop dat de DA vandaag de juiste keuzes maakt en niet langer blijft afwachten. Hopelijk is dit nog op tijd zodat Othello er bovenop kan komen. Hij ziet eruit alsof hij al heeft opgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:06

Ik weet niet waarom TS nog steeds op stal staat bij die stalbaas, waarom ze zoveel vertrouwen blijft hebben in een DA die blijft aanmodderen en waarom zeer goede tips die hier gegeven worden soms wel en soms niet in praktijk worden omgezet. Ik zit anders in mekaar en ik onderneem andere stappen.
Maar goed, TS is anders en neemt duidelijk andere beslissingen. Kan zijn dat TS te jong is om alleen te beslissen, of dat het finacieel gewoon niet lukt om het paard in de kliniek te verzorgen.
Ik denk dat geen enkele eigenaar op voorhand kan zeggen wat ie zal doen wanneer paardlief plots ernstige gezondheidsproblemen krijgt, maar als je er dan wel voor staat, dan moet je wel handelen en kan je maar 2 dingen doen. 1. Je doet wat je kunt voor je paard thuis en helpt het niet dan neem je een faire beslissing naar je paard toe door het te laten gaan. 2. Je put alle middelen en kanalen die er zijn uit om je paard te helpen, wat wil zeggen dat je zo nodig meerdere dierenartsen raadpleegt, je paard naar de kliniek brengt, eventueel alternatieve geneeskunde onder de loep neemt, enz. En natuurlijk is er ook een keerzijde van de medialle aan die 2de optie, is het paard uiteindelijk niet te redden, dan heb je als eigenaar alleen maar het leven gerokken.
Ik zie TS echter geen duidelijke keuze maken (gezien ander bokkers zeggen dat het paard al langer gezondheidsproblemen heeft) en dat stoot me zo tegen de borst. Voor dit paard is het meer als 5 voor 12 hoor. In het belang van het dier moeten er nu echt wel knopen doorgehakt worden. Als TS geen duidelijk standpunt in neemt en na vandaag gewoon thuis verder blijft aanmodderen, tja, dan neem je geen faire beslissing naar het paard toe.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 09:27

We doen alles voor hem wat we kunnen, wat er niet in gaat, gaat er niet in, ik weet dat othello het allemaal zat is, maar wat we kunnen doen als we niks voor hem kunnen doen, ik gun hem van harte dat hij buiten mag lopen, naar het gaat momenteel, vandaag om 4 uur eindelijk verandrjng in de hele zaak, ik pak zo even de laptop en dan typ ik alles uit van stal, da etc

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:33

We wachten rustig af.
Afhankelijk van wat de dierenarts voor hem besteld heeft en wanneer dit komt, ligt er hier in elk geval voor drie dagen omeprazol voor hem klaar, dat weet TS :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:36

Succes vanniddag

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 09:38

En zo is dat shirley! Bedankt iedereen! Na 4 uur verslag en zet ik er nog een foto op van zijn wond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:39

othelloster schreef:
We doen alles voor hem wat we kunnen, wat er niet in gaat, gaat er niet in, ik weet dat othello het allemaal zat is, maar wat we kunnen doen als we niks voor hem kunnen doen, ik gun hem van harte dat hij buiten mag lopen, naar het gaat momenteel, vandaag om 4 uur eindelijk verandrjng in de hele zaak, ik pak zo even de laptop en dan typ ik alles uit van stal, da etc

TS, nu ga ik bewust bot zijn, sorry hoor, maar als je paard na al die ellende nog steeds thuis staat, dan heb je echt niet alles gedaan wat je kon! Ik ben met mijn paard dit jaar al 5 keer in de kliniek geweest: 2 opnames voor onderzoeken, hij staat nu binnen voor zijn 2de tandoperatie dit jaar en 1 visite met biopsiename van een gezwel. Als hij daar staat, dan loop ik door de stallen en kijk ik ook bij paarden die intensieve zorgen nodig hebben. Een paard dat te ellendig is om te eten, krijgt er intraveneuze voeding tot het sterk genoeg is om zelf te eten.
Het is best mogelijk dat jij dit financieel niet kan, ik hoef je rekening niet te maken en het is ook geen schande om zo'n vergaande zorg niet te kunnen betalen. Maar zeg aub niet dat je alles doet wat je kan, als je paard nog niet in een kliniek opgenomen is tijdens gans zijn ziekte. Wees dan tenminste zo eerlijk om toe te geven dat je die stap niet wil zetten ipv te zeggen dat je paard de beste zorgen krijgt.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 09:50

Hij eet een beetje, als ie eet is het stro zoals re zien op de foto, ik had hem al vanaf dag 1 in de kliniek willen zetten maar mijn moeder Wilt dat niet, wat moet ik dan, dan maar niks doen? Nee dat gaat echt niet, hele week lang is de da er geweest om hem te spuiten, op gisteren na, dier staat onder controle, heb iedere dag telefonisch contact met de dierenarts, zij gunt hem ook het beste, maar wat als ik zo een eigenwijze stalhouder heb die Othello 5 x per dag brokken voert, terwijl ie het gewoon doet, naar mij wordt niet geluisterd, het is zijn schuld dat hij die wond heeft, hij heeft zijn draad niet in orde, eerst wilde hij et maar niks mee te maken hebben, maar nu voert hem 5 x per dag brokken terwijl de arts nog duidelijk heeft gezegd weinig tot geen brok voeren omdat hij zo slecht eet, ik voer hem nu senioren slobber bij en daar krijgt hij een bak per dag van omdat hij niet meer Wilt pakken, en achter een volgens moeten we hem nu beschimmeld voordroog voeren, omdat ie niakd anders heeft, want wat nog over is van de baal is troep, ik ga zometeen naar een boer tot om een goed pak voer te komen halen, in ruil daarvoor dat ik even meehelp kalveren om te zetten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:53

Zo snel mogelijk weg daar met dat paard, dit wordt dweilen met de kraan open!

Kan de DA niet met de stalhouder praten?
En met je moeder?
Schandalige vertoning van die kerel...

Maar ook je gezonde paarden staan daar en lopen hetzelfde gevaar?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:54

Tel alle bezoekjes en probeersels van de dierenarts maar eens op, samen met ander voer waar je nu achteraan moet had hij beter verzorgd en even duur of misschien iets goedkoper zelfs in de kliniek gestaan. Was hij daar van het erf af en kon je na herstel een ander plekje zoeken zodat hij niet terug hoeft naar een man die beschimmeld spul geeft.....

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:01

Veel mensen denken dat opname kliniek ontzettend duur is. Echter, de veearts steeds op stal laten komen is echt duurder! Ik begrijp dat je te jong bent alles zelf te kunnen bepalen. Heel naar voor jou en voor Othello.

Suziiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:03

TS, heel veel sterkte vanmiddag.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:09

goed dat je al seniores priores voert. Het vervangt ook deels ruwvoer. Mijn oude pony kon geen ruwvoer meer eten zonder tanden maar bleef het super doen op deze slobber. Dus ik denk dat het heel goed is dat je dit geeft.
Voor de smaak doe ik er voor mijn andere paard ook wel eens wat extra muesli bij weken. Zo wil dit paard het beter eten. Je kan het mischien eens proberen. En als hij het wil eten is ook lucerne fijn spul.
Toen mijn merrie een draadwond had en stil moest staan was ze ook erg gestrest. Bij haar hielp het om strezz van phytonics bij te geven. Misschien dat e daar iets aan hebt.