Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Appies4ever schreef:Dit klinkt idd als maagzweren ben er helaas maar al te bekend mee mijn appaloosa heeft in 2012 2 weken in utrecht gestaan ivm koliek en door de stress ook enorme maagzweren opgelopen. Pijnstillers werken in zo n geval helaas averechts op de maagzweren. Mijn paard ging ook aan de gastrogard 2 weken 1 spuit per dag daarna 2 weken 1/2 spuit en dan 2 weken 1/4 spuit (volgens gewicht van mijn appie dan). Kosten zijn echt niet normaal 1 doos met 7 spuiten was toen al 250 euro. Alleen maar omdat gastrogard al jaren het patent heeft op omerprazole.
Ben veel gaan lezen op amerikaanse websites en die raden zelfs aan als je echt goed aan wil pakken met maagzweren 1 maand 1spuit per dag dan 1 maand 1/2 spuit per dag in maand 1/4 en dan 1 maand om de dag 1/4 anders volgens amerikaanse websites vaak terug val waardoor je alsnog weer 6 weken minimaal zou moeten behandelen. In Utrecht gevraagd aan de d.a. hoe dit zat en idd amerikaanse website was de beste aanpak alleen door de hoge kosten van gasto gard advieseren ze in nederland de 6 weken behandeling ander wordt het bijna onbetaalbaar.
Toen heb ik via http://www.abgard.com ommerprazole uit amerika besteld duurt zeker twee weken voor het binnen is maar het scheelt zoveel geld...daar heb je 7 spuiten voor ongeveer 100 euro. Ik heb zowiezo nog voorraad van 28 spuiten al ik je daarmee kan helpen stuur dan even pb.
Heb alleen niet alles heel precies gelezen maar zoog hij nu hiervoor ook al lucht? Veel luchtzuigers hebben vaak al jaren last van maagzweren nl, door stress van nu kan het daardoor nog erger zijn geworden. Beste manier is scopen om zeker te weten of hij maagzweren heeft maar dan mogen ze 24 uur niet eten en moeten naar de kliniek. Dat is bij jouw paard idd niet mogelijk op dit moment. Gewoon weekje omerprazole geven als het idd maagzweren betreft zal hij na dag of 5 zichtbaar op moeten knappen....
Heel veel strekte ermee hoop zo voor je dat hij snel opknapt!
SandraVerl schreef:Het maakt me niet uit als ik nu bot over kom, maar dit zou ik niet laten gebeuren met mijn paard (degen die hier mijn topic kennen, weten hoe ik nu voor mijn paard aan het knokken ben). Die wonde is niet een doodsvonnis, moest mijn paard daar zo op achteruit gaan, dan moet mijn DA niet zeggen " ik kom donderdag langs". Ze staat er ten laatste een dag later, of ze hoeft niet meer te komen. Gaat hij dan nog achteruit, dan is het opladen en naar de kliniek. Ik blijf echt geen week of langer toekijken terwijl mijn paard dag na dag achteruit gaat, ik knok voor mijn paard.
othelloster schreef:We doen alles voor hem wat we kunnen, wat er niet in gaat, gaat er niet in, ik weet dat othello het allemaal zat is, maar wat we kunnen doen als we niks voor hem kunnen doen, ik gun hem van harte dat hij buiten mag lopen, naar het gaat momenteel, vandaag om 4 uur eindelijk verandrjng in de hele zaak, ik pak zo even de laptop en dan typ ik alles uit van stal, da etc