De raarste gewoontes van je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

uggy

Re: De raarste gewoontes van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:18

mijn pony poept altijd op de mesthoop die in de wei ligt,
handig!

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:30

Onze shetlander plast alleen in de bak!
Mijn oude pony die stak altijd de tong uit na het drinken
en mijn eigen pony die heeft altijd haar oren naar achteren maar das niet verkeerd bedoelt

xIrisV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:27

Als ik buk dan snuffelt me shetlander altijd in me haren, net alsof ze me haar wilt op eten, ze ziet het als hooi.
Maar dat vind ik wel schattig <3 , ze bijt niet in me haar ofzo maar beetje met die lippen in me haar :D

En me Welshje bijt overal in of pakt het op, ook als ik me ander pony opzadelt dan bijt ze in het zadel. Heel iritand :P maar ze is ook nog maar 1jaar.
:D <3

xIrisV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:51

uggy schreef:
mijn pony poept altijd op de mesthoop die in de wei ligt,
handig!

Wou dat mijn pony's dat deden

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:20

xIrisV schreef:
Als ik buk dan snuffelt me shetlander altijd in me haren, net alsof ze me haar wilt op eten, ze ziet het als hooi.
Maar dat vind ik wel schattig <3 , ze bijt niet in me haar ofzo maar beetje met die lippen in me haar :D

En me Welshje bijt overal in of pakt het op, ook als ik me ander pony opzadelt dan bijt ze in het zadel. Heel iritand :P maar ze is ook nog maar 1jaar.
:D <3

Dat deed mijn shetlander ook. Hij likt ook altijd het zweet van je voeten en probeert er daarna in te bijten.

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:18

Mijn shetlander plet wel eens vliegen met haar lippen en spuugt ze dan weer uit,
en ze MOET hinniken als je 2 seconden uit het zicht ben geweest anders is er iets mis met haar :')

happy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:22

mn paard vind zijn halstertouw zo lekker, en als ik zeg 'Um ga naar je stal' loop hij er zo in

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:06

Mijn pony die moet Hinniken Als je heel even niet te zien bent en terug komt. Of als je naar der toe komt ookal is het 2 meter afstand mlet ze gaan hinniken haha. Of als we in haar zicht eten gaat ze gapen. Of als Iik even boos doe op drt dan kijktt ze heel onschuldig haha.
En moet altijd een kopstoot geven :P

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:07

Lottie00 schreef:
Mijn shetlander plet wel eens vliegen met haar lippen en spuugt ze dan weer uit,
en ze MOET hinniken als je 2 seconden uit het zicht ben geweest anders is er iets mis met haar :')

Mijn pony doet precies hetzelfde!
Kom terug van een borstel halen 2 meter verderop haha

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:10

Mijn leasepaard kan heerlijk zacherijnig kijken en wanneer je op der plekje kriebelt dat ze lekker vind, met der lipje bewegen en als der naar kijkt stopt ze gelijk :') stel je voor dat ik je zie paard! :+

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:14

Zet een bak eten neer en ze gaat bedelen. En dit doet ze ook als ze in stal staat en ik de zakken voor jet hooi pak en hooi ga pakken tot het in der stal ligt. (Ik daag der normaal nooit zo uit door een bak eten voor der neus te zetten maar zo zien jullie wat ik bedoel. :+ )

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:16

Ik ken een pony die altijd gaat flemen als je het hoofdstel om wilt doen.
Een andere pony neemt van zijn hooi dat voor in zijn stal ligt een enorme pluk en verplaatst het naar zijn gewenste hoek. Dit herhaalt hij een aantal keer tot bijna alle hooi in de andere hoek ligt. Hierbij laat hij natuurlijk een deel onderweg vallen :')
Zijn stal valt te vergelijken met de kamer van een tiener :+

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:28

Als je mijn tinkermerrie achter d'r oor kriebelt of aan d'r voorpluk frummelt en zachtjes tegen d'r praat vindt ze dat zo lekker dat ze staand in slaap raakt :z en dan door d'r benen zakt. Gebeurde ook een keer bij een osteopatische behandeling en de behandelaar schrok zich een ongeluk :x

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:30

Mijn verzorgpaard is bang voor vogelpoep op de grond :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:31

Mijn pony likt na het eten meestal de rug van de geit af.Toen ze nog slobber kreeg liep er altijd wel een geit rond met slobberponyspuug op haar rug.Dat koekt dan zo lekker aan.Ze heeft wel een keer een hoorn in haar neusgat gekregen,geit kwam met haar hoofd omhoog en hoorn vol in haar neus.Zag er pijnlijk uit.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:33

Mijn paard laat op een vreemde zien dat hij blij is:

Hij steekt zijn tong uit, klemt zijn tong tussen zijn voortanden en wrijft zijn tong dat over je hand, rug, muur, ander paard of iets anders dat voorhanden is.

Heb het nog nooit een ander paard zien doen. Hij is ook helemaal blij als je meespeelt door zijn tong vast te pakken en te kriebelen. Vindt hij prachtig, de clown :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:33

Hmmm waar begin ik? :')

- Hij poept tegen de achterste muur van stal, de anderen houd ie mooi schoon maar de achterste is zwart :')
- Moet en zal áltijd voorop lopen op een buitenrit, behalve als hij iets 'engs' ziet :')
- Als hij iets moeilijks heeft gedaan en ik beloon hem dan lijkt het alsof hij trots op zichzelf is(schud dan vrolijk met zijn hoofd op en neer)
- Maakt ALLE knopen los en krijgt het ook voor elkaar om musketonhaken open te slaan en dan aan de wandel te gaan als ik even niet oplet
- Hij hinnikt ook áltijd als ik kom en hij staat in zn stal, ook al loop ik 10 keer de stal in en uit, hij zal 10 keer hinniken :P
- Soms 'kreunt' hij als ik af stap na het rijden, geen idee waar dat vandaan komt maar dat is hetzelfde geluid als wanneer hij zijn beloning wil bij VD.

Ik kan nog wel even doorgaan maar het mag duidelijk zijn dat mijn paard behoorlijk raar is _O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:34

Mone gaat flehmen als ze buikpijn heeft. Ideaal;)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:36

Altijd gapen zodra ik de neusriem los maak, altijd rollen op het zanderigste stukje van de wei, altijd willen hinniken en briesen tegelijk als hij alleen op pad moet (klinkt heel raar), altijd beste vriend wrgjagen van het eten en zo kan ik nog wel even door gaan

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:39

vjseegers schreef:
Als je mijn tinkermerrie achter d'r oor kriebelt of aan d'r voorpluk frummelt en zachtjes tegen d'r praat vindt ze dat zo lekker dat ze staand in slaap raakt :z en dan door d'r benen zakt. Gebeurde ook een keer bij een osteopatische behandeling en de behandelaar schrok zich een ongeluk :x

_/-\o_

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:40

Uitrekken voordat de hoefsmid mag beginnen met bekappen!

MadeeFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:47

Wesla weet de voedertijden, en net voordat ze haar eten krijgt gaat ze altijd plassen, dan kan ze rustig eten en hoeft ze niet meer te stoppen met eten om te plassenn (slimmm)
en als de hoefsmid er is, gaat ze altijd aan zn kont kriebelen hahaha, dan schaam je je wel een beetje als baas :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:57

De mije wrijft zijn lippen over elkaar waardoor ze een heel vreemd geluid maken :')

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:11

Als ik tijdens het werk 'braaf' of 'goedzo' zeg denkt ze altijd dat ze al klaar is. :')

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:44

Ik krijg mijn bit niet terug als ik d'r hoofdstel af doe. Ze blijft gerust een minuutje met het bit in d'r mond staan terwijl ik het hoofdstel al af heb.. Ze knabbelt rustig verder en laat hem dan pas een keertje los.