Ik krijg vandaag een klophengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 19:55

kippetje schreef:
Valt er nou niemand over de uitspraak dat je goed verzekerd bent?

Dan zal ik in dit geval even advocaat van de duivel spelen...

Ik denk dat de ouders van het vriendinnetje waarvan hij misschien het licht bij uitslaat zeer blij zullen zijn dat jij goed verzekerd bent. Of misschien ben je zelf ook wel erg blij met je verzekering als zo'n beestje je eigen dochter een gebroken been slaat... Ik bedoel maar te zeggen dat verzekerd of niet, bepaalde risico's moet je gewoon niet willen nemen met kinderen.

Je hebt verder ook nog jonge hengstjes waarvan ik helemaal vind dat daar geen jonge kinderen bij zouden mogen, behalve onder strenge begeleiding van een volwassene.
Mocht dat zo wie zo de manier zijn waarop jij te werk gaat, beschouw dit berichtje dan maar als niet verzonden.

HALLO VERTEL ME NIETS OVER KINDEREN HOOR,,,,
Wat denk je dan wel niet
Ik ben zooooooo voorzichtig dus kom niet oordelen je kent me niet kindje van me vriendin is in coma geslagen
Enne pb eens een van de paardenrechtsdeskundigen hier op bokt (weet even geen naam), want volgens mij is zo'n document wat jij hebt getekend helemaal niet rechtsgeldig.

Succes!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:58

Ts, iedereen bedoelt het goed hoor, probeer het niet zo persoonlijk te nemen en dan uit te halen. Ik kan me voorstellen dat je niet bepaald happy bent met de situatie, maar aanvallend reageren gaat daar niets aan helpen. We proberen maar mee te denken...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:58

Blijkbaar zijn eigenaren best op de hoogte waarom het beestje niet kon blijven, als ik dit zo lees.
Ze hebben je bij deze dus in ieder geval al niet de hele waarheid verteld. Ik zou er verder niet mee in zee gaan en ze het lekker uit laten zoeken met de pony.

Lil_shorty

Re: Ik krijg vandaag een klophengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 20:00

Ik heb ze net een app gedaan ,
Ik heb ze ook nog eens 50 euro betaald de pony te laten brengen .
En wist deze info helemaal niet .
Hij staat nu heel rustig op de wei maar met dit verhaal lig ik niet lekker .
Ze hebben niet verteld dat dit de reden van terug komen was .
Ze dachten zellik dat deze mensen hem misschien wel als dekhengst hebben gebruikt .omdat die man handelaar was

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 20:02

Ik hoop ook dat de gene die timo gehad heeft me even een berichtje terug stuurt
Zodat ik meer te weten kom over zijn gedrag

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:10

Ach jeetje, wat een paniek hier. Voor een shetxwelsh is het geloof ik, van 2 waarbij er 1 bal nog niet ingedaald is? Rustig afwachten, komt misschien nog wel.

Kennissen van mij hadden een tinker gekocht, al wat ouder, die blijkbaar stiekem nog 2 ballen had. Allebei niet ingedaald. Kwamen ze pas later achter, beest liet zich braaf berijden, ook op buitenrit, door een meisje van 13. Zo mak als een lammetje.

Alleen bij ruinen in het weiland met merries ernaast wou hij natuurlijk een robbertje vechten. Zo kwamen ze erachter. En hij was natuurlijk wat meer macho/gespierd.

Omdat hengsten op pension meestal niet zo gewenst zijn laten castreren, maar het hoeft niet het einde van de wereld te zijn...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:25

Lil_shorty schreef:
Ze dachten zellik dat deze mensen hem misschien wel als dekhengst hebben gebruikt .omdat die man handelaar was

wacht gewoon even af....misschien valt het allemaal wel mee?
Heb je hem bij de rest staan?Heb je ook een veulen?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:39

Afwachten? Op wat? Totdat het een keer mis gaat? Veiligheid gaat voorop lijkt me

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 20:41

Ja hij staat bij de rest in
we hebben een ruin van 5
Een ruin van 4
Een Hengst van 2 en een Hengstje van 7 maand. Net van de moeder af een maandje geloof ik .
En dan de klophengst van 2

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:43

Lil_shorty schreef:

Dus in principe heb je de pony afgerekend en is deze van jou

ik zou zeggen kijk het aan eventueel laten helpen word dat niks of wat dan ook zou ik hem enkele slacht doen als ik even hard mag zijn.
als hij zo door de handelsmolen moet dan zie ik het somber in voor het beestje en is het beter af als het niet meer leeft.

maar kijk het even aan misschien is de samenstelling van jou groep voor hem wel oke.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:44

Als klophengst wordt opgevoed door oudere hengst scheelt dat ook in gedrag, maar als hij geregeert wordt door hormonen dan zou ik dat risoco niet nemen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:46

Argai schreef:
Afwachten? Op wat? Totdat het een keer mis gaat? Veiligheid gaat voorop lijkt me

dar is het nu al te laat voor,hij staat gewoon tussen de rest.
Dat zou ik dus nooit doen maar goed,ik ben een muts.
Er staat geen merrie tussen,dat zal wel schelen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:50

ik heb deze advertentie recent zien langs komen waarin de eigenaar verklaarde dat deze klophengst telkens haar ruinen aan viel en dus echt weg moest.
Dat de operatie 600,- zou kosten en zij dit niet konden betalen

en over dat contract zou ik nog eens informeren, mij is eens verteld dat zulke contracten alleen rechtsgeldig zijn als deze bij een notaris zijn vast gelegd

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:50

Tja een mannengroep kan ook stabiel zijn en misschien is het net wat deze kerel nodig heeft. De tijd zal het leren.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:55

Ja ten koste van? Ik zou mijn dieren er niet aan wagen...

Heel sneu voor dit hemgstje maar ik zou hem zsm terugbrengen, info waardoor je besluit waarschijnlijk anders was geweest is achter gehouden.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:59

geerke schreef:
Argai schreef:

dar is het nu al te laat voor,hij staat gewoon tussen de rest.
Dat zou ik dus nooit doen maar goed,ik ben een muts.
Er staat geen merrie tussen,dat zal wel schelen.

Klopt maar ts kan wel zorgen dat hij morgen al terug gaat of in ieder geval binnenkort. Ik zou niet weken gaan afwachten totdat er iets gebeurt. De oude eigenaar zei zelf dat hij lastig kan zijn met andere paarden. Ik zelf zou het niet riskeren om hem weken te houden en af te wachten. Gewoon omdat ik er zelf geen verstand van heb. En omdat er kinderen bij zijn.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:09

Hhhm de info over 't dekken had ik nog niet gelezen..
Als hij 't ook bij jou paarden ging vertonen dan zou ik persoonlijk toch ernstig na gaan denken.
Operatie is maar afwachten of dat helpt, je geld ben je dan sowieso kwijt en je weet niet of je ooit echt veel zal kunnen met dit paardje... :o Even cru gezegd, slacht of teruggeven was bij mij dan toch ook opeens een optie.

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 07:03

Ojajoh schreef:
ik heb deze advertentie recent zien langs komen waarin de eigenaar verklaarde dat deze klophengst telkens haar ruinen aan viel en dus echt weg moest.
Dat de operatie 600,- zou kosten en zij dit niet konden betalen

en over dat contract zou ik nog eens informeren, mij is eens verteld dat zulke contracten alleen rechtsgeldig zijn als deze bij een notaris zijn vast gelegd

Waar heb je deze advertentie voor bij zien komen ?
Want de eigenaar vertelde me dat er geen problemen waren en hij er lief was hij stond samen met zijn broer en dat ging goed

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:31

Lil_shorty schreef:
Kelszz_ schreef:
Lieve TS,

Klopt het dat dit om Timo gaat? Timo heeft voor jou bij ons gewoond, hebben we hierbij de hengsten gehad en hij had heel erg dek gedrag. Het ging een aantal weken goed, en dan begon hij weer. Onze ruinen en hengsten konden slaan wat ze wilde maar hij was niet van zijn gedrag af te brengen. Dan ging het weer een paar weken goed, en dan sloeg hij weer om. Daarnaast vonden wij de operatie te riskant, onze veearts rade het af.

Dit klopt ik hoorde dat hij zonde reden bij jullie weg ging .
Ik heb je pb gedaan .
Ik vond het sneu en wou hem helpen .
En als mensen lezen geef ik al een paar x aan hem te willen laten helpen als de bal in april niet gedaald is .
Maar als het waar is dat hij ander om slaat en ander gedrag gaat vertonen kan ik hem niet houden bij mijn pony's ben ik bang heb ook nog een klein veulen lopen

Sorry, een jonge hengst die al wel hengstengedrag vertoont bij een groep met een jong veulen laten, is totaal onverantwoord. Dat beest is een tikkende tijdbom, als ie het op zijn heupen krijgt en dat veulen grijpt... Nog even afgezien van het feit dat een klophengst zelfs als ie braaf is ver uit de buurt van kinderen hoort.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:32

Kelszz_ schreef:
Lieve TS,

Klopt het dat dit om Timo gaat? Timo heeft voor jou bij ons gewoond, hebben we hierbij de hengsten gehad en hij had heel erg dek gedrag. Het ging een aantal weken goed, en dan begon hij weer. Onze ruinen en hengsten konden slaan wat ze wilde maar hij was niet van zijn gedrag af te brengen. Dan ging het weer een paar weken goed, en dan sloeg hij weer om. Daarnaast vonden wij de operatie te riskant, onze veearts rade het af.

Nou,dat klinkt toch echt wel naar klophengst. Zoals Geerke (?) schreef hengsten gedrag in het kwadraat... Een "normaal" hengstje op die leeftijd laat zich toch zeker onder de duim houden en afslaan/ opvoeden door oudere hengsten en ruinen...
Klopt dan wel de leeftijd of is hij stiekem niet ouder?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:49

Ennnn welkom op bokt !

Ik heb lang niet alles gelezen maar werd na de eerste zoveel posten al helemaal flauw..

Goed hier first hand ervaring met een o zo gevaarlijke klophengst die stijf staat van de hormonen!
Ja ja een volwassen 12 jarige tinker hengst en dan ook nog monorchide !!! (google it)

En ja mijn nichtjes van nu 7 en 8 hebben leren rijden op hem en ja ik rijd wedstrijden, clinic's, buiten ritten en gezellig in de bak met houd je vast merries !!!! (en soms ook hengstig !!).
En weet je wat mijn paard doet !!!!
Hij knort misschien wat en wil soms wel kennis maken maar nee !!! Schrik niet hij luistert naar de baas !!!

Dus ts om je wat duidelijkheid te geven.
Ja misschien zijn ze iets feller maar de mijne is een mak schaap bij andere paarden die ik gezien heb merries, hengsten en ruinen.
Uiteraard moet je je goed bedenken dat ie wel hengst is en dat ie een consequente opvoeding moet hebben en omgang moet houden (zoals bij ieder dier).
Het kans op kanker verhaal klopt het kan kanker worden.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:50

Ik weet niet wat je allemaal van plan bent maar reken er op dat een verzekering kinderen en hengsten sowieso geen combinatie zal vinden als er ooit iets misgaat. Elke paardenkenner zal een kind samen met een hengst afraden.En een kind tussen meerdere hengsten helemaal. Dat het soms goed gaat is een uitzondering geen regel. Let er ook op dat je WA verzekering echt niet toelaat dat je onbeperkt paarden hebt. 1 zal wel in de dekking zitten maar echt geen 5 hengsten. Je geeft de indruk dat je al doet voordat je echt nagedacht of gevraagd hebt en daar mag je je niet achter verschuilen. Denk eerst goed na voordat je iets aanschaft en wat een ander zegt hoor jij kritisch over na te denken. Als de buurman straks zegt dat er best een paar merries bij kunnen en dat ze dan niet drachtig worden ga je dat dan ook geloven als het beter uitkomt? Hoop voor je dat je het allemaal nog in goede banen kunt lijden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:53

Rizette schreef:
Ik weet niet wat je allemaal van plan bent maar reken er op dat een verzekering kinderen en hengsten sowieso geen combinatie zal vinden als er ooit iets misgaat. Elke paardenkenner zal een kind samen met een hengst afraden.En een kind tussen meerdere hengsten helemaal. Dat het soms goed gaat is een uitzondering geen regel. Let er ook op dat je WA verzekering echt niet toelaat dat je onbeperkt paarden hebt.

De WA maakt het onderscheid niet op aantallen, maar op de vraag of je op commerciele basis met je paarden bezig bent of niet. Dat laatste kan natuurlijk wel steeds moeilijker aantoonbaar worden naarmate het er meer zijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:57

Misschien moet je wel alle berichten lezen Rommulus,dan lees je een reactie van iemand die met dit hengstje persoonlijk te maken hebt gehad en dat er van de kant van de eigenaren niet open en eerlijk verteld is,maar gelogen wordt om zo een plek voor het dier te krijgen.
Hij heeft al ongewenst gedrag laten zien, dus niets met "welkom op bokt" of wat dan ook......

fleurtje2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:02

Als je hem chemisch castreerd hoeft het geen probleem te zijn maar Blijf uitkijken met kinderen