Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YOURLOVER

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:05

Wat jammer dat je afscheid hebt moeten doen van Helmer!
Ik heb Helmer vaker bij Wiertz zien staan, ook toen Judith hem reed.
Het is een goede beslissing, niet alleen voor Helmer, maar ook voor jou!
Jij hebt weer tijd voor jezelf en voor je gezin, dat is het allerbelangrijkste.
En het is al helemaal fijn dat je Helmer nog steeds mag bezoeken, wat ontzettend aardig :)

De opleiding bevalt me hartstikke goed, al staat het paardenleven toch op #1.
En toch... ooit staat 'ie op de wei...
om het plaatje helemaal compleet te maken: op de wei in het buitenland :o

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:58

Citaat:
Aah Daalderhof! Daar heb ik ook iets van 3 jaartjes gereden!
Mooie stal, mooie hallen.
Ken ik. Gezellige manege. Komen er wel eens als mijn dochter er concours heeft met een van de paarden.

Citaat:
Een foto van mijn aparte Fjord X Pinto kruising
Leuke kruising Orsje :j

Citaat:
Ach en iedereen heeft altijd een lange weg te gaan, niemand is perfect en iedereen is ergens moeten beginnen. Als je er maar plezier in hebt! je hebt instructie, dus dat komt allemaal wel goed :)
Gewoon lekker genieten ervan.
Juist. En lekker genieten en er plezier in hebben is het belangrijkste.

Citaat:
Zo zou ik misschien ooit in de toekomst als ik weer zou gaan rijden (maar voorlopig niet, dat van Helmer zit ook nog wel vers in het geheugen allemaal) misschien wel richting de western kant op willen gaan. Dan zou ik ook nog alles moeten leren van die manier van rijden.
Wat is er dan met Helmer?

Citaat:
Ja, mag ik mij ook melden?
Welkom Yourlover *\o/*

Citaat:
Nou, ik ben Melanie en ik woon in Holset (Vijlen)
Ik studeer Veehouderij in Den Bosch op het Helicon en woon door de week in Lennisheuvel (Boxtel)
Ik wens elk jaar mijn droompaard voor mijn verjaardag, maar het enige wat ik altijd krijg
is een kaartje met een paard erop, haha! Dus ik heb helaas geen paarden in mijn bezit.
Wel ben ik regelmatig inzetpaar op een pensionstal in Gulpen en verzorg ik met een vriendin
haar paard. Vragen zijn altijd welkom als je meer wilt weten

Hoi Melanie, dan woon je in 'n prachtig omgeving (als ik me niet vergis).
Wie weet wanneer je wens uitkomt :j . In de tussentijd heb je gelukkig wel een paard om te rijden.

Citaat:
Daar heb ik tot afgelopen augustus gestaan met mijn ex-paard..
Citaat:
Ik ben ook paardloos..
Heb per 1 oktober afstand gedaan van mijn paardje.
Had altijd gedacht dat als ik hard genoeg probeerde ik Helmer erbij zou kunnen houden als we een kindje kregen. Maar het werd me echt te veel, zat niet meer goed in m'n vel en kwam overal tekort.. Ook voor Helmer was dit gewoon niet eerlijk, hij verdiende gewoon beter. Had altijd gezegd dat hij voor altijd bij me zou blijven en ik hem het leven kon geven wat hij verdiende(want hij had al veel te veel meegemaakt in zijn leven).. Deze belofte heb ik met heel veel pijn in m'n hart moeten breken. Hij heeft nu een nieuwe eigenaar (mijn verzorgster was dat) en kon ook blijven staan waar hij stond (bij een vriendin, Ernie uit dit topic) dus voor hem veranderde er gelukkig ook niet veel. Nu weet ik ook zeker dat hij een supergoed plekje heeft en dat heeft me wel getroost, dat ik hem niet aan een vreemde heb hoeven te verkopen en gewoon weet dat waar hij nu staat gewoon super verzorgd wordt en zijn nieuwe eigenaresse is stapelgek op hem. Ik kan hem nog opzoeken als ik wil, dus dat is wel fijn.Maar het is nog steeds heel raar voor me en doet nog steeds wel pijn, dat 'Mijn Helmer' mijn Helmer niet meer is.. Maar goed..
Ik heb nu een kindje van dik 9 maanden en die slurpt naast werk/huishouden zoveel energie (ondanks dat hij echt bijna voorbeeldig is). Heb nu wel wat meer rust en kan dan ook alles aan mijn kindje geven nu wat hij nodig heeft. Misschien OOIT in de toekomst weer een eigen paard of dat ik misschien wat ga lessen ergens, maar voor nu probeer ik te genieten van hetgeen wat ik heb en kijk ik wel terug op bijna 3 mooie jaren wat ik met Helmer heb gehad. Met heel veel downs, maar de ups hebben alles goedgemaakt en Helmer heeft me zoveel gegeven in die korte tijd, daar ben ik al dankbaar voor
Een zware en moedige beslissing. Gelukkig is hij niet helemaal uit zicht en is hij bij een vertrouwd nieuw baasje gekomen. Jij blij, verzorgster blij en voor Helmer is er gelukkig niet al te veel veranderd, dus met hem zit het ook wel goed.
En wie weet wat de toekomst brengt als je weer wat ruimer in de tijd komt te zitten.

Citaat:
En toch... ooit staat 'ie op de wei...
om het plaatje helemaal compleet te maken: op de wei in het buitenland
Hoop dat je dromen uit gaan komen.
Mijn dromen zijn wat dat betreft (na wat omwegen en heel wat jaren) uiteindelijk ook uitgekomen. Paarden aan huis, alleen niet in het buitenland, dus moet met wat minder zon genoegen nemen ;)

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:59

"Yourlover" ik denk dat wij elkaar gezien moeten hebben?
Mijn paard stond ook bij Arno in Harles en momenteel ben ik regelmatig in Gulpen te vinden.
Volgens mij is er maar één pensionstal in Gulpen?

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:10

Ywa schreef:
"Yourlover" ik denk dat wij elkaar gezien moeten hebben?
Mijn paard stond ook bij Arno in Harles en momenteel ben ik regelmatig in Gulpen te vinden.
Volgens mij is er maar één pensionstal in Gulpen?

Oh, dan ben ik super benieuwd wie jij bent :D
Ja klopt, Pensionstal de verloren kost. Is een kleinschalige stal

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:49

Ik ben een vriendin van Margareth van Vivaldi

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:12

Ywa schreef:
Ik ben een vriendin van Margareth van Vivaldi

Ah, ja Margareth ken ik wel. Ik heb in de herfstvakantie elke dag daar rondgelopen,
had de paarden s'ochtends en s'avonds verzorgd. Was je vaker met Margareth mee?
Want dan heb ik je beslist vaker gezien

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:20

Ja hoor dan hebben we elkaar ook gesproken :p. Ik ben daar toch wel minimaal 2x per week!

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:25

oh wat leuk! haha

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:07

Citaat:
Ja hoor dan hebben we elkaar ook gesproken :p. Ik ben daar toch wel minimaal 2x per week!
zie je maar weer hoe klein de wereld is ;)

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:35

Ik heb gisteren tijdens mijn les de eerste keer een oeffen examen gehad voor het Ruiterpaspoort
Het begin is er nu nog wat oeffenen en dan hopenlijk het eerst examen voor mijn ruiterpaspoort :)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 06:32

....
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 28-11-13 06:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 06:37

Chris118 schreef:
Ik heb gisteren tijdens mijn les de eerste keer een oeffen examen gehad voor het Ruiterpaspoort
Het begin is er nu nog wat oeffenen en dan hopenlijk het eerst examen voor mijn ruiterpaspoort :)
begin is dus gemaakt. Wat is eigenlijk het verschil tussen een ruiterpaspoort en een ruiterbewijs? Heb wel het ruiterbewijs maar toen ik nog op de manege reed bestond er nog ( naar mijn weten) geen ruiterpaspoort.

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:13

Uuu...goede of was het het Ruiterbewijs waar voor ik een oeffening had.
Is iets met 22 onderdelen in iedergeval.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:51

Heb het even opgezocht:

Ruiterbewijs:Ruiterbewijs
Voor veilig en verantwoord buitenrijden

Het Ruiterbewijs is voor ruiters wat het rijbewijs is voor automobilisten.
Door het behalen van het Ruiterbewijs draagt u bij aan een veiliger beoefening van de paardensport en de versterking van de positie van de recreatieve paardensport in Nederland.

Het Ruiterbewijs houdt in dat de ruiter:

kennis en vaardigheid heeft om veilig in het terrein en op de openbare weg te rijden
verantwoord kan omgaan met het paard
zich als gast in het terrein weet te gedragen
weet dat aan anderen geen last of schade mag worden toegebracht
Het Ruiterbewijs is erkend door het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit.

De vaardigheden worden getoetst met een theoretisch en praktisch examen:

Het theorie-examen bestaat uit 35 meerkeuzevragen waarvan de kandidaat er tenminste 28 goed moet beantwoorden om te kunnen slagen.

Het praktijkexamen bestaat uit 2 delen. Eerst wordt er een rijproef afgelegd op een buitenterrein van tenminste 3000 m². De kandidaten moeten de voorgeschreven verrichtingen laten zien, zoals correct op- en afstijgen, been van het paard optillen, stap, draf (lichtrijden en doorzitten), galop (individueel en in de groep) draven zonder beugels, rijden met een hand, verlichte zit, enkele sprongen vanuit galop over een oxer van ca. 50 cm breed en 60 cm hoog en door een smalle doorgang rijden.

Wanneer de kandidaat dit met goed gevolg heeft afgelegd, volgt de rit over de openbare weg, waarbij het gedrag van de kandidaat in verkeerssituaties getest wordt. In de route moeten diverse verkeerssituaties voorkomen, zoals weg en kruispunt oversteken, stilstaan, afslaan, toepassen verkeersregels, inschatten situaties e.d.

Verlengen Ruiter- of Koetsiersbewijs.
Uw Ruiter- of Koetsiersbewijs is twee jaar geldig. Dit kunt u zien aan de geldigheidsdatum op het deel II. Ruim een maand voor het verstrijken van de geldigheidsdatum krijgt u normaliter van de KNHS een factuur voor de verlenging van € 40.25 (tarief 2013) of € 26.25 als u al KNHS-lid bent via rijvereniging of ponyclub. Voor dit bedrag bent u weer 2 jaar verzekerd, lid van de KNHS-Recreatiesport, krijgt u het blad PaardenLeven thuisgestuurd en draagt u bij aan de ontwikkeling en onderhoud van de ruiter- en menpaden in Nederland. Mocht u de factuur niet ontvangen hebben, dan kunt u het bedrag overmaken op de bankrekening van de KNHS nr. 38.33.66.860 o.v.v. uw Ruiter- of Koetsiersbewijsnummer.
Uw Ruiter- of Koetsiersbewijs mag maximaal twee jaar verlopen zijn.

http://www.fnrs.nl/fnrs-diensten/ruiter ... aspoort-2/

hier vind je ook hoop info
http://srr-nederland.nl/index.php/ruiter
http://srr-nederland.nl/index.php/veel- ... #verlengen ruiter- of koetsiersbewijs

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:59

En hebben de Limburgers ook een mooie kerst ?
Wat hebben jullie zo al gekregen voor misschien jullie paardjes :D

Ik heb o.a een sleutelhanger met een paardje er aan en een hoefijzer voor geluk.

stefan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:03

Bij deze meld ik mij ook nog even ik kom uit roermond :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:48

Niks voor de paardjes gekregen aangezien die niet meer bij mij is. Wel zelf goed verwend geworden, onder andere met een nieuwe spiegelreflexcamera en nieuwe lens!! En een mooie canvas van mijn oude paardje voor aan de muur dus ik ben helemaal goed voorzien deze kerst :)
@ stefan, welkom!

stefan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 02:11

@helmerG bedankt welke camera en lens heb je gekregen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:14

Canon eos 600D met de EF-S 18-135mm IS lens , ben helemaal happy.. past goed bij de verzameling hihi.. had liever een betere camera gekocht maar dit was al duur genoeg hihi.. heb nu vier jaar intensief een eos 1000D gebruikt dus de 600D is tov die camera wel een vooruitgang, zeker wat betreft ISO en megapixel.. Kom ik wel een paar jaar mee door :)

stefan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:38

haha toevallig ik heb vorige week de 600d gekocht en voorheen altijd met een 1000d gefotografeerd.
alleen omdat ik al 4 lenzen had heb ik alleen de body gekocht

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:14

Oo, da's inderdaad toevallig!!
Was aan't kijken voor de 100d of 600d in eerste instantie.
Bij de 100d zijn de ISO waarden toch wel wat beter, maar omdat de 600D nu met deze lens als combi goedkoper was, toch daar voor gegaan. Scheelde op de lens toch zo'n €50-100 verschil tov wat de lens normaal los kost..
Heb ook gekeken voor de 700D, maar vond het verschil in specificaties niet zo schokkend groot. Dan heb ik liever die lens erbij ipv de losse 700D body. Voor die prijs heb ik dan nu de 600D met de lens.
Hoe is jou ervaring met de 600D tot nu toe? of nog niet veel getest?

stefan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:04

jawel eb er wel al mee gefotografeerd en mijn ervaring is tot nu toe goed.
maar er zitten gewoon zoveel opties op dat ik er nog niet echt een hele goede beoordeling over kan geven.

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:24

Waar zijn de Limburgers ?

Hebben jullie nog leuke eventementen op het programma staan voor de komende tijd ?

Was zelf aan het twijfelen om eens naar Opglabbeek (BE) te gaan naar Sentower park.

http://www.sentowerpark.com/nl/sentower-park

Mooi complex voor de paarden liefhebbers.

Ga er waarschijnlijk Zaterdag 8 of Zondag 9 Feb er naar toe voor INTERNATIONALE JUMPING CSI*/CSI** en om het eens te bezichtigen.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:06

Ik kreeg geen meldingen meer van dit topic. Drukke feestdagen zijn gelukkig weer achter de rug. Kerst is leuk geweest. Maar wij doen niet meer aan cadeautjes voor de volwassenen, alleen voor de kleinkids liggen nog cadeautjes onder de boom.
De jaarwisseling zoals gewoonlijk buiten bij de paarden doorgebracht ivm het vuurwerk. Dan kunnen we ze beter in de gaten houden en eventueel kalmeren waar nodig. Gelukkig waren ze, op 1 na, allemaal rustig en bleven ze knabbelen aan hun extra hooi. Hond was ook gezellig met ons buiten, die boeide al het geknal en geflits niet.

Stefan 1991 welkom !

Goeie camera's +:)+ Kunnen we binnenkort hier mooie foto's voorbij zien komen *-:)
Ik heb jaren geleden een Nikon D80 gekocht . Welke lenzen ik erbij heb, weet ik zo even niet uit mijn hoofd. In ieder geval ook een telelens met goede macro mogelijkheden.
Hij voldoet nog prima, dus hier voorlopig geen nieuwe camera

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:54

In de tijd is er weer zoveel veranderd!
Inmiddels is Gabbana van mij, Gabbana is gefokt door en was van Marieke, die hier ook regelmatig postte, voor ze onverwacht overleed :'(
Ik rijd haar nog niet, ze wordt net ingereden door Lisa (mijn dochter) en Bart (haar vriend).
Met Imala heb ik jaren in de les, buiten gereden en ruiterrijbewijs examen gedaan.
Mijn dochter Lisa rijdt nog een ander paardje in van Bart en krijgt les van Solvey de dochter van Imala.
Het is ongelooflijk als je ziet hoe snel alles gaat en wat er allemaal veranderd, maar ook hoe je elkaar weer tegen komt. En hoe "de kinderen" het langzaam overnemen!

Hoe gaat het met jullie allemaal?