Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:40

Margreth schreef:
Jammer, dan hadden we ook live nog even bij kunnen kletsen ;)

Ja, van je website.

Nee helaas! Zijn thuis nog druk in de verbouwing.. Ga wel nog ff langs History tussendoor, die staat sinds donderdag voor het eerst met de groep hengsten in de uitloop stallen. Kijken hoe hij erbij staat en met een vriendin die haar hengstje bij in dezelfde groep heeft een poging tot wandelen op erf doen. Dus mijn dag is alweer druk gepland.. Had graag mee willen doen! Alleen ook geen geschikt paardje voor aan de jacht mee te doen.. Als ik iets doe, wil ik ook het hele programma!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:27

Aan de jacht doen we niet mee, wel aan het jachtbuffet. Heb geen witte rijbroek en rij-jasje en ga dat ook niet voor die ene keer aanschaffen. En Eefke is een tijd geblesseerd geweest (4,5 maand) als ik met haar buitenritjes maak, dan doen we dat nog rustig aan, met veel stappen, wat drafjes en af en toe een stukje galop. Ze moet nog wat conditie opbouwen (en ik ook ;) )
Veel plezier bij History en succes met de verbouwing. Dan heb je het inderdaad druk genoeg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:17

Pfoe, dit topic is inderdaad een lange tijd stil geweest..
Wel leuk om inderdaad weer wat actiever mee te kletsen hier.
@ orsje, alsnog welkom! Leuk, een eigen huisje in Duitsland!!
En nog gefeliciteerd met je kersverse eigen paardje!
Aparte kruising zeg, heb je foto's? Ben wel erg nieuwsgierig!
Leuk dat je ook bezig bent met fotografie!
Druk topic dan zo, want Margareht maakt ook graag foto's he?
En ik zelf ben ook, met periodes, wat serieuzer ermee bezig
http://www.melissapotgensfotografie.weebly.com

@ Margareht, leuk dat je ook ons topic komt vergezellen!
Wij kennen ons ook al, ofja 'kennen' is een groot woord haha; via Facebook ;)

Hier gaat alles z'n gangetje..
Druk; werk/kindje/huishouden en andere afspraken

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:48

Ja ik kom ook uit zuid-limburg :)
Ben sins Mei begonnen met paardrijden op mijn 27ste :)
Via een Groupon deal terecht gekomen op manege Rc Daalderhoff.
Nu heb ik 1 x groeps les in de week van 1 uurtje en 1 prive les van 30 min per week.
Soms 2 prive lessen als ik de tijd er voor heb.

Het gaat best redenlijk maar heb nog een lange weg te gaan horden ik gisteren al op de les,
Tot dat ik een goede zelfstandigen ruiter ben geworden.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:39

Citaat:
Druk topic dan zo, want Margareht maakt ook graag foto's he?
En ik zelf ben ook, met periodes, wat serieuzer ermee bezig
http://www.melissapotgensfotografie.weebly.com

@ Margareht, leuk dat je ook ons topic komt vergezellen!
Wij kennen ons ook al, ofja 'kennen' is een groot woord haha; via Facebook ;)

Hier gaat alles z'n gangetje..
Druk; werk/kindje/huishouden en andere afspraken

hihi...klopt...ben bijna foto verslaafd :=

Mooie site/foto's heb je! +:)+

Dank je HelmerG
Klopt,had nog niet zo snel de link gelegd met je bokt naam, maar herkende je aan je site naam :D

We hoeven ons niet te vervelen hè ;)

Citaat:
Nu heb ik 1 x groeps les in de week van 1 uurtje en 1 prive les van 30 min per week.

Het gaat best redenlijk maar heb nog een lange weg te gaan horden ik gisteren al op de les,
Hoi Chris. Leuk. Dus nog niet zo lang met het paardenvirus besmet ;)
Hoe lang je ook rijdt, je blijft altijd bij leren. Een wijs ruiter heeft ooit gezegd, je bent pas uitgeleerd met rijden als al je vingers even lang zijn ;)

Chris118

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:59

Zekers hahaha...
Maar ik wil wel een officieel Ruiterbewijs!
Zo dat ik zelfstandig kan paardrijden en er een kan huren of leasen voor 1 dag,
Om er mee door de bossen of er mee op de hei te gaan rijden.
Dat is wat ik het leukse er aan vind om te doen.
Ik ben meer een "recreatiepaardrijder" !
Ga niet die kant op als wetstrijden rijden voor Springen of Dressuur!

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:45

Hoi chris, welkom!
Ook als recreatieruiter leer je iedere dag bij, tenminste dat is mijn ervaring als 42 jaar ruiter zijnde...;)
Vandaag ga ik een paardje bij Nicole rijden, best spannend, want het is toch weer even geleden. Ter informatie voor diegene die nieuw hier zijn, helaas is mijn paard overleden en heb ik nog geen nieuwe. Voorheen reed ik iedere dag, nu even incidenteel!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:23

Het ruiterbewijs heb ik járen geleden ook gehaald, maar dat is net als het rijbewijs, dan heb je de basis, het echte rijden komt door ervaring en het rijden erna. En net zoals Ywa al zegt, ook als recreatie ruiter blijf je bijleren. Wedstrijden zijn ook aan mij niet besteed, dat laat ik aan mijn dichter over. Ik houd het bij wat dressuurmatig rijden in de bak thuis en af en toe een buitenritje op de heide. Ik maak geen solo ritjes, aangezien ik totaal geen oriëntatie vermogen heb en bij wijze van spreken nog in de tuin verdwaal := en ik het ook een veiliger gevoel vind om met nog iemand erbij te rijden.

Spannend en vooral leuk Ywa *\%/*
Het ruiterexamen van toen staat nog steeds in mijn geheugen gegrift :=
Hopelijk wordt het voor jou ook weer meer regelmatig dan in incidenteel !benieuwd naar je ervaringen van vandaag.

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:00

Met dat ruiterbewijs zit ook een stukje verzekering er bij !
Altans dat las ik te minsen.

Zeker blijf je/ik steeds bij leren maar het doel is alles zelfstandig te kunnen doen.
En het rijden op de manege en buiten de manege zonder hulp!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:10

Chris118 schreef:
Met dat ruiterbewijs zit ook een stukje verzekering er bij !
Altans dat las ik te minsen.

Zeker blijf je/ik steeds bij leren maar het doel is alles zelfstandig te kunnen doen.
En het rijden op de manege en buiten de manege zonder hulp!

Klopt er zit ook een wa verzekering bij . Ik betaal ook nog steeds netjes steeds mijn verlenging voor het ruiterbewijs. In sommige gebieden heb je het ook nodig om zelfstandige buitenritten te mogen maken. Als je op bepaald wedstrijd niveau hebt gereden, dan hoef je niet ook nog extra een ruiterbewijs te halen. Weet even niet meer vanaf welk niveau dat ook alweer gold.

Een goed streven van je om die doelen te gaan halen. De motivatie is er, dat zal wel gaan lukken .

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:03

Wat een rare regel Margreth, vind je niet? Alsof een goede dressuurruiter ook automatisch goed buiten kan rijden! Sterker nog mijn ervaring over het algemeen genomen is dat veel dressuurruiters niet naar buiten durven.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:25

Tja, maar van hen wordt verwacht dat ze wel voldoende controle over een paard kunnen hebben. Nu is het ok niet zo dat iedereen mét ruiterbewijs wél veilig in staat is om alleen met een paard naar buiten te gaan. ;) Hub heeft bv geen ruiterbewijs, maar heeft wel in het verleden M dressuur gereden én M gesprongen. Daarbij járen ervaring met paarden zadelmak maken en nog zo de nodige jaren rijervaring ( dik 40 jaar ) maar hij zou dus , als die regel er niet was, alleen maar in bepaalde gebieden onder bv mijn begeleiding ( of een andere met ruiterbewijs) buiten mogen rijden. 8)7
Dit zou toch erg krom zijn, aangezien hij véél beter kan rijden dan ik en véél meer ervaring heeft.
Maar het klopt dat er natuurlijk ook de nodige wedstrijd ruiters/ amazones zijn die niet buiten durven te rijden :roll:

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:01

Hub is natuutlijk de uitzondering die de regel bevestigt. Maar voor autorijden heb je ook een rijbewijs nodig om op de openbare weg te mogen rijden, dus ik vind het ruiterbewijs ook niet gek hoor, we hebben er tenslotte genoeg voor moeten zweten, hahaha

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:49

Haha, ja dat kostte soms bloed zweet en tranen :=
Nou ik denk dat er buiten Hub nog wel veel meer uitzonderingen zijn die de regel bevestigen <<)
Maar er idd niet verkeerd om het te hebben. Hoe was het vandaag gegaan met rijden?

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:32

Het is helaas niet doorgegaan :(

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:34

Ohhh... Wat jammer -O- nieuwe afspraak in de planning ?

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:35

Chris118 schreef:

Aah Daalderhof! Daar heb ik ook iets van 3 jaartjes gereden!
Mooie stal, mooie hallen.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:37

En speciaal voor HelmerG,

Een foto van mijn aparte Fjord X Pinto kruising :D

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:30

Wow, wat een mooie zeg !! Heel mooi aansprekend hoofdje ook

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:33

Wat een leuk paard!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:00

Chris118 schreef:

Chris, ook jij alsnog welkom in het topic!
Super stoer dat je aan't lessen bent!
Ach en iedereen heeft altijd een lange weg te gaan, niemand is perfect en iedereen is ergens moeten beginnen. Als je er maar plezier in hebt! je hebt instructie, dus dat komt allemaal wel goed :)
Gewoon lekker genieten ervan.

Zo zou ik misschien ooit in de toekomst als ik weer zou gaan rijden (maar voorlopig niet, dat van Helmer zit ook nog wel vers in het geheugen allemaal) misschien wel richting de western kant op willen gaan. Dan zou ik ook nog alles moeten leren van die manier van rijden.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:44

Ja, mag ik mij ook melden? :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:12

YOURLOVER schreef:
Ja, mag ik mij ook melden? :D

TUURLIJK *\o/*
Stel je even voor anders :D

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:29

Nou, ik ben Melanie en ik woon in Holset (Vijlen)
Ik studeer Veehouderij in Den Bosch op het Helicon en woon door de week in Lennisheuvel (Boxtel)
Ik wens elk jaar mijn droompaard voor mijn verjaardag, maar het enige wat ik altijd krijg
is een kaartje met een paard erop, haha! Dus ik heb helaas geen paarden in mijn bezit.
Wel ben ik regelmatig inzetpaar op een pensionstal in Gulpen en verzorg ik met een vriendin
haar paard. Vragen zijn altijd welkom als je meer wilt weten :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:29

Ahh het mooie Vijlen..
Daar heb ik tot afgelopen augustus gestaan met mijn ex-paard..
Hele fijne pensionstal daar en prachtige omgeving.
Had al even geneusd in je profiel, wat leuk dat je naast paarden ook een 'passie' hebt voor veehouderij in 't algemeen! Leuke opleiding?
Ja ik ken het, je hele leven dromen van een eigen paard en telkens hopen dat het misschien toch ervan komt en je ouders niet stiekem eentje hebben gekocht hahaha..
Maar je kunt, ondanks dat je dan geen eigen paard hebt, je wel nog steeds bezighouden met paarden via een andere weg. Da's dan toch ook leuk denk ik he :)

Ik ben ook paardloos..
Heb per 1 oktober afstand gedaan van mijn paardje.
Had altijd gedacht dat als ik hard genoeg probeerde ik Helmer erbij zou kunnen houden als we een kindje kregen. Maar het werd me echt te veel, zat niet meer goed in m'n vel en kwam overal tekort.. Ook voor Helmer was dit gewoon niet eerlijk, hij verdiende gewoon beter. Had altijd gezegd dat hij voor altijd bij me zou blijven en ik hem het leven kon geven wat hij verdiende(want hij had al veel te veel meegemaakt in zijn leven).. Deze belofte heb ik met heel veel pijn in m'n hart moeten breken. Hij heeft nu een nieuwe eigenaar (mijn verzorgster was dat) en kon ook blijven staan waar hij stond (bij een vriendin, Ernie uit dit topic) dus voor hem veranderde er gelukkig ook niet veel. Nu weet ik ook zeker dat hij een supergoed plekje heeft en dat heeft me wel getroost, dat ik hem niet aan een vreemde heb hoeven te verkopen en gewoon weet dat waar hij nu staat gewoon super verzorgd wordt en zijn nieuwe eigenaresse is stapelgek op hem. Ik kan hem nog opzoeken als ik wil, dus dat is wel fijn.Maar het is nog steeds heel raar voor me en doet nog steeds wel pijn, dat 'Mijn Helmer' mijn Helmer niet meer is.. Maar goed..
Ik heb nu een kindje van dik 9 maanden en die slurpt naast werk/huishouden zoveel energie (ondanks dat hij echt bijna voorbeeldig is). Heb nu wel wat meer rust en kan dan ook alles aan mijn kindje geven nu wat hij nodig heeft. Misschien OOIT in de toekomst weer een eigen paard of dat ik misschien wat ga lessen ergens, maar voor nu probeer ik te genieten van hetgeen wat ik heb en kijk ik wel terug op bijna 3 mooie jaren wat ik met Helmer heb gehad. Met heel veel downs, maar de ups hebben alles goedgemaakt en Helmer heeft me zoveel gegeven in die korte tijd, daar ben ik al dankbaar voor