Ik krijg vandaag een klophengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 14:57

Ik heb gister meer artsen gebelt allen zeggen dat de bal nog makkelijk kan inzakken dus ik af moet wachten .
Laatste x dat gevoeld is was april

Lil_shorty

Re: Ik krijg vandaag een klophengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 14:59

En denk dat afwachten tot aankomend april dan ook nog makkelijk kan

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:00

Lil_shorty schreef:
Ik heb gister meer artsen gebelt allen zeggen dat de bal nog makkelijk kan inzakken dus ik af moet wachten .
Laatste x dat gevoeld is was april

dat kan tot 7 jaar....Ik heb ook nog geduld.Die van mij is trouwens niets lastiger dan een normale hengst.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:03

TS, ik heb alles goed doorgelezen, feit is en blijft dat je er liever geen geld in steekt, ook al zeg je opeens dat je het toch wilt laten helpen als het een klophengst blijft. Ik denk om de mensen hier rustig te houden.....

En je bent niet echt de eigenaar, want je hebt geen 100% zeggenschap over het dier, er is zelfs een contract aan de pas gekomen...........anders hoefde die flauwekul niet.

Als jij de eigenaar bent heb je niets meer met de ex-eigenaars te maken met wat ze willen. Jij bepaalt wat je ermee wilt doen, want alles is op jouw kosten.

geerke@ klopt, het is slecht voor de kwaliteit van de sperma maar kan ook een tumor gaan worden en de veel te hoge testosteron, het is dus niet simpel slechts de kwaliteit van de sperma.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 04-10-15 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:05

Een hoog testosteron gehalte kun je merken aan vreselijk gedrag...hengsten gedrag in het kwadraat zeg maar.Zolang dat niet aan de orde is zou ik me niet druk maken.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:11

aikon schreef:
Ik heb ook een klophengst gehad, niet meer hengst dan zijn volle broer. Wel bijtrig, maar dat kan zijn dat hij met de fles is groot gebracht. Goed opvoeden doet heel veel.

Bij een klophengst is het heel goed mogelijk dat de 2e bal nog naar benden komt. Bij die van mij kwam de eerste pas met 2 jaar naar beneden en de 2e met 6. Als de 2e bal voor het 7e levensjaar niet naar beneden komt blijft in het paard.

Heb bij een manege gestaan waar (bleek later) ook een klophengst stond. Die liep zelfs gewoon in de kudden met merries :D Nooit een veulentje van gekomen trouwens.
Bij deze "hengst" kwam de 2e bal ook bij 6 jaar naar beneden, nooit problemen met het dier gehad, liep beginnerslessen en wedstrijdjes. Stagiaire dacht dat hij (als ruin) een tumor tussen zijn achterbenen had _O- Ze riep mij er bij, haar maar verteld de eigenaar van de manege er bij te halen voor meneer weer tussen de dames het land op ging.

Gebeurde bij mijn 'ruintje' op 20 jarige leeftijd nog, de DA was getuige en stond ook voor een raadsel. Wat blijkt, door de hormonen van de merrie, ging zijn hormoon spiegel omhoog en tada. Na een leven bij hengsten en ruinen kreeg hij eindelijk de juiste prikkels, zonder testosteron geen ballen. (Teveel en vastzittend in de lies is wel zeer vervelend)

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 15:12

Mag ook gesloten worden.
Ik Ga goed voor hem zorgen.
Vandaag rondje nieuwbouw met hem gedaan ging super .
Morgen ga ik informatie bij een aantal klinieken op vragen en in april/mei laat ik hem helpen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:12

Want ik heb wel de indruk dat je het onderschat hebt en je laat je gebruiken door de eigenaars van deze klophengst.

Je maakt alle kosten etc. etc. en voedt het op en dan helemaal voor niks terug naar de eigenaars als je het om wat voor reden dan ook niet meer wilt.

Ik hoop echt dat het meevalt, voor het dier zelf, de andere ponys en de kinderen.

Natuurlijk ging het super nu, hij is nog te jong.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:14

Hypos, dat is ook bijzonder zeg! :oo

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:15

Vonden wij ook, hoop ellende van gehad, een gefrustreerde hengst is niet wat ik als kinderpony in gedachte had.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:22

Nee dat kan ik me voorstellen...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:26

Zodra verkleving heeft plaatsgevonden, gaat er niets meer indalen hoor. En dit kunnen ze gewoon voor je checken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:17

Nieuw contractje dat het JOUW hengstje is, dan kan je hem houden als hij gecastreerd is en als hij ook leuk is voor de verkoop,,dan beleer je hem en verkoop je hem...

Ik weet niet hoe snel een binnenbal als een tumor ontwikkeld..maar ik denk dat je niet te lang moet wachten, hoe ouder wellicht hoe duurder..
Informeer even bij verschillende klinieken..ik was voor liesoperatie shet 200 euro kwijt, ook narcose dus.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:19

Ach ik weet het niet, ik heb een volwassen hengst, die super lief is en niet taalt naar merries, doodnormaal paard en super handelbaar...

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:26

Lieve TS,

Klopt het dat dit om Timo gaat? Timo heeft voor jou bij ons gewoond, hebben we hierbij de hengsten gehad en hij had heel erg dek gedrag. Het ging een aantal weken goed, en dan begon hij weer. Onze ruinen en hengsten konden slaan wat ze wilde maar hij was niet van zijn gedrag af te brengen. Dan ging het weer een paar weken goed, en dan sloeg hij weer om. Daarnaast vonden wij de operatie te riskant, onze veearts rade het af.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:52

Kelszz_ schreef:
Lieve TS,

Klopt het dat dit om Timo gaat? Timo heeft voor jou bij ons gewoond, hebben we hierbij de hengsten gehad en hij had heel erg dek gedrag. Het ging een aantal weken goed, en dan begon hij weer. Onze ruinen en hengsten konden slaan wat ze wilde maar hij was niet van zijn gedrag af te brengen. Dan ging het weer een paar weken goed, en dan sloeg hij weer om. Daarnaast vonden wij de operatie te riskant, onze veearts rade het af.

klinkt alsof het testosteron vrij hoog is :7

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:38

Wat sneu, die kan dus niet samen en eigenaar zoekt de makkelijkste oplossing..TS je moet bij je zelf gaan denken, vind ik het dier echt heel erg leuk en zou ik hem kopen..zo ja dan beschouw je de operatie als een koopprijs..

Maar neem kontakt op met die DA en vraag naar de risico's.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:43

Dus het paard is al minstens bij 3 eigenaren geweest op twee jaar tijd, als we er even vanuit gaan dat het om dit paard gaat, en niemand die het paard daadwerkelijk heeft geholpen? Ik vind dat sneu. Tenzij ik het natuurlijk verkeerd begrijp.

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 19:40

Kelszz_ schreef:
Lieve TS,

Dit klopt ik hoorde dat hij zonde reden bij jullie weg ging .
Ik heb je pb gedaan .
Ik vond het sneu en wou hem helpen .
En als mensen lezen geef ik al een paar x aan hem te willen laten helpen als de bal in april niet gedaald is .
Maar als het waar is dat hij ander om slaat en ander gedrag gaat vertonen kan ik hem niet houden bij mijn pony's ben ik bang heb ook nog een klein veulen lopen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:41

Kelszz_ schreef:
Lieve TS,

Als het om hetzelfde beestje gaat, dan is dit toch wel heel fijn om te horen. :j Dan is TS in ieder geval op de hoogte van de geschiedenis en kan ze nu nog een beslissing maken wat wijsheid is.
Zelf zou ik het wel weten...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:41

Post op hetzelfde moment.

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 19:51

Inderdaad heb net de oud eigenaar nog gevraagd waarom hij terug moest maar dat wisten hun niet.
Heel aardige mensen en echt gek met hun dieren en verwacht eigenlijk niet dit.
Schrik hier een beetje van

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:52

TS, vertrouw niemand op zijn of haar blauwe ogen en doe voortaan goed je vooronderzoek voor je ergens aan begint. Dat blijkt maar weer.
Luister goed naar je verstand en denk ook aan het welzijn van je andere pony's.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:53

sasja0705 schreef:
Kootwijkerbroek...hmmm ,ik heb ze als extreem duur ervaren (dan weliswaar met kolieken, maar bon) Jos in Nijkerk is ook aan te raden , kom alleen ff niet op de naam van de praktijk

Hofma & Van Gelder :)

Goede en kundige DA :j

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:53

Valt er nou niemand over de uitspraak dat je goed verzekerd bent?

Dan zal ik in dit geval even advocaat van de duivel spelen...

Ik denk dat de ouders van het vriendinnetje waarvan hij misschien het licht bij uitslaat zeer blij zullen zijn dat jij goed verzekerd bent. Of misschien ben je zelf ook wel erg blij met je verzekering als zo'n beestje je eigen dochter een gebroken been slaat... Ik bedoel maar te zeggen dat verzekerd of niet, bepaalde risico's moet je gewoon niet willen nemen met kinderen.

Je hebt verder ook nog jonge hengstjes waarvan ik helemaal vind dat daar geen jonge kinderen bij zouden mogen, behalve onder strenge begeleiding van een volwassene.
Mocht dat zo wie zo de manier zijn waarop jij te werk gaat, beschouw dit berichtje dan maar als niet verzonden.

Enne pb eens een van de paardenrechtsdeskundigen hier op bokt (weet even geen naam), want volgens mij is zo'n document wat jij hebt getekend helemaal niet rechtsgeldig.

Succes!