Mini ruitertjes in de dop!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:28

Afbeelding

Tja wij rijden nog niet met hele optomingen en hulpteugels. Het moet voor zowel kind als pony leuk blijven, wat dat betreft snap ik de opmerkingen wel en ik begrijp ook niet waarom er niets gezegd zou mogen worden over foto's die zo'n onvriendelijk beeld geven. Hopelijk doet TS er wat mee (hulpteugels eraf, voltigeles, goede bijrijder zoeken voor de erg leuke pony!)

Mijn zoontje zit meestal bitloos op de pony, heb fijn barefoot hoofdstelletje. Hij moet eerst maar eens goed leren zitten voor hij aan de mond mag komen. Dit gaat trouwens prima. Afgelopen vrijdag hebben we een leuke avond op het strand gehad.
En we gaan geregeld met de tweewieler weg, mennen vindt hij ook echt te gek en shetlief loopt erg graag voor de kar.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 13:43

jins schreef:
Waarom laat je haar met 2 stukken martingaal aan de teugels rijden? Ik zie hier 4 ringen rond de teugels, en het moeten er maar 2 zijn... Normaal heb je in jouw situatie een voortuig + een martingaal eraan hangen... Volgens mij heb je een voortuig + 2 martingalen eraan hangen... Daarom lijkt het op die eerste foto met martingaal wat bruusk denk ik omdat er zoveel riempjes hangen...
Dit in combinatie met een pony die snel achter de loodlijn loopt lijkt al snel 'dierenmishandeling' op bokt.

Naar mijn mening kun je met een martingaal niet veel verkeerd doen, mits goed gebruikt...
En de pony goed voorwaarts laten lopen om dat neusje eruit te houden

( dit is waarschijnlijk heel moeilijk uit te leggen aan een 4-jarige omdat ze nog heel veel moeten nadenken over hun eigen houding/handelingen) :/

Het zijn 2 ringen rond de teugel.

Martingaal is inderdaad nieuw, we hebben de pony ook nog niet zo lang.
Dus het leer is nog wat stijf. Verder staat er absoluut geen spanning op de martingaal.

Wat je (waarschijnlijk zult zien zijn de klipjes en het ringetje van het longeerstukje maar als je inzoomt zie je de verschillen.

@Ilora super leuk door het water!

@freedom aahh wat kijkt hij blij! Heeft er duidelijk plezier in.

@Janne hele mooie foto!
Nog even ingaand op je opmerking: op deze manier blíjft het juist leuk voor pony en kind. Kind heeft nog steeds alleen teugels in de hand en pony wordt niet alle kanten op getrokken met draven als ze haar handen los heeft. Daar oefenen we nu af en toe mee (ze moet t namelijk wel leren) maar vaak houdt ze ook nog gewoon t bokriempje vast zodat ze de pony niet stoort in zn mond.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:29

JayJillz schreef:
Getup schreef:

Had ook gepland, een oudere pony te kopen, maar kwam terug met een 3 jarige ......met een ongecompliceerd en koel karakter. Hij is snel, maar zo eerlijk.

Merk wel, dat onze 4 jarige dochter op het moment liever met de shet speelt, omdat ze daar vanalles zelf mee kan. Voetjes optillen, wandelen etc....mar ja, tegen de tijd dat ze echt gaan rijden is de shet snel te Klein ( en het is een echte speelshet...beetje rijden ok, maar als er te veel gevraagd wordt, gaat ze bokken :') ).

Ben benieuwd naar de vorderingen met jullie meisje en pony!

En inderdaad, wij gingen er ook niet op uit met de gedachte "zo! We gaan eens even een 4 jarige pony kopen voor mijn 4 jarige dochter"! :D maar toch is dat gebeurd, en eerlijk, ik zou haar niet willen ruilen. Ja ze heeft nog veel te leren, maar het is zo'n braaf ding die graag voor je werkt! <3

Ik wil hier nog even op reageren, hier is een 22 jarige schoolmeester aanwezig het beest doet niets verkeerd gewoon nooit.Alle nichtjes en neefjes en vele anderen hebben al op zijn rug de basis geleerd.( het beestje op zich heeft ook niets met haar, terweil hij voor ons andere nichtje 18! hinikend naar voren komt op haar stem!)
Maar ons meisje wilt er niets van weten, zij verkiest....het trekpaard van papa! en die is ook nog maar 5 :+ , gezien haar leeftijd (2)en het formaat van dat paard houden we de boot maar af! Maar zij zijn altijd in elkaars buurt, en trekken echt naar elkaar toe. dus leeftijd nog formaat zegt echt niets het is de klik die een kind met het paard in kwestie heeft!
En ouders horen hun kind altijd te begeleiden!, en dat laatste doet TS echt wel denk ik zo!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kwita op 08-10-15 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:34

Ouderwets stootteugeltje misschien? Lekker lang maar niet te lang zodat de pony net de neus niet in de lucht kan steken en er van door kan gaan?

Anders een oudere pony zoeken! Dit kan echt niet en de instructeur moest zich schamen het kind zo te laten rijden. Recept voor ongelukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:49

TS heb je inmiddels al een ruitertje gevonden? :)
Jullie pony kropt zich heeel erg op, verstandig omdat er zo snel mogelijk uit te gaan rijden! Zo kan ze namelijk ook niet ontspannen, maar al tips genoeg gegeven volgens mij ;)
Verder heb je daar een pony lopen die goud waard is, zo jong en zo braaf, veel plezier en succes!

Heerlijk al die kleine kindjes op die paarden! <3
Mijn eigen 6-jarige merrie van bijna 1,75 hoog functioneerd ook wel is als kinderpony op het kinderdagverblijf waar m'n moeder werkt, zal even een foto'tje zoeken! :)
Afbeelding
Afbeelding

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:06

Citaat:
Ik ben pas net hier op deze site maar wordt hier alles en elke foto constant afgezeken en moet je je hier altijd maar verantwoorden of ligt het aan mij?

Yep!! ;)

Pantykous

Re: Mini ruitertjes in de dop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:09

Ligt aan jou denken, veel mensen kunnen het slecht hebben als er redelijk commentaar wordt gegeven. Overigens gaat de TS er keurig op in. We maken allemaal wel eens een fout, bij mij hoeven ze ook niet altijd te filmen hoor :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:23

De foto's zien er niet Bokt-proof uit inderdaad met zo'n opgekropte pony, maar op die laatste foto zie je dat alles prima zit :)

Wat een mooie zit heeft die meid zeg, netjes hoor +:)+

Hopelijk groeien die 2 op een fijne manier samen op en is / blijft het een rustig beestje.

Hier ons ruitertje in de dop voor de eerste keer op Rena :P

Afbeelding

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 17:09

Anoniem schreef:
TS heb je inmiddels al een ruitertje gevonden? :)
Jullie pony kropt zich heeel erg op, verstandig omdat er zo snel mogelijk uit te gaan rijden! Zo kan ze namelijk ook niet ontspannen, maar al tips genoeg gegeven volgens mij ;)
Verder heb je daar een pony lopen die goud waard is, zo jong en zo braaf, veel plezier en succes!

Heerlijk al die kleine kindjes op die paarden! <3
Mijn eigen 6-jarige merrie van bijna 1,75 hoog functioneerd ook wel is als kinderpony op het kinderdagverblijf waar m'n moeder werkt, zal even een foto'tje zoeken! :)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat leuk zeg! Al die ruitertjes op die grote (vriendelijke) reuzen!

Dreamer: ja ik heb inmiddels een bijrijdstertje gevonden! A.s. zaterdag gaat ze voor t eerst rijden dus hopelijk is er een klik!

Mooi paard heb je trouwens!!

Pmarena en kwita, ook hele leuke foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:31

Dankjewel! :D
En leuk, ben benieuwd hoe het gaat! Als je pony wat meer onspannen loopt zal het voor je dochtertje ook fijner (en makkelijker) rijden worden, en voor de pony veel fijner lopen! :)

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 19:14

Anoniem schreef:
Dankjewel! :D
En leuk, ben benieuwd hoe het gaat! Als je pony wat meer onspannen loopt zal het voor je dochtertje ook fijner (en makkelijker) rijden worden, en voor de pony veel fijner lopen! :)

Heb je nog tips in hoe je de pony meer ontspannen laat lopen? Want ze zal dan ook geregeld buiten de les om rijden.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:28

@JayJillz Klopt het dat jullie pony vandaag in de meeste rechtse wei stond met een ongeveer even grote spikkel pony? :D

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 17:31

MissFloorx schreef:
@JayJillz Klopt het dat jullie pony vandaag in de meeste rechtse wei stond met een ongeveer even grote spikkel pony? :D

Ja dat klopt haha! :D

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:35

Ah wat leuk, dan heb je echt een ontzettend vriendelijke pony. Toen ik langskwam met mijn (verzorg)pony kwam hij meteen kijken en even snuffelen. En hij is zeker ook heel knap <3!

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 17:40

MissFloorx schreef:
Ah wat leuk, dan heb je echt een ontzettend vriendelijke pony. Toen ik langskwam met mijn (verzorg)pony kwam hij meteen kijken en even snuffelen. En hij is zeker ook heel knap <3!

Haha ja ze is wel een nieuwsgierig ponytje! Doet geen vlieg kwaad ook haha

Sabinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:47

Ze zijn wel een onwijs leuke combi!

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 17:57

Sabinaxx schreef:
Ze zijn wel een onwijs leuke combi!

Dankjewel!

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:59

Ik ga denk ik ook maar zo'n cadeau aan sinterklaas vragen! Wat een bofkont is je kleine meid dat ze samen met zo'n leuke pony op kan groeien. En knap dat je zo om gaat met alle 'kritiek' en de tips mee neemt. Ik heb er alle vertrouwen in en iedereen blijft altijd leren toch! Of je nu net begonnen bent of Edward Gal heet... Ik doe ook nog zo veel fout maar ik heb altijd mijn ogen en oren open om te leren en mijn mond om te vragen :)

Heel veel plezier met zijn drietjes!

jins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:53

@jayjillz: mijn excuses dan voor het verkeerd zien op de foto ;) na grondig kijken en even inzoomen zie ik ook dat ik het verkeerd gezien heb, en dat de martingaal correct gebruikt wordt.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 16:57

lycil8 schreef:
Ik ga denk ik ook maar zo'n cadeau aan sinterklaas vragen! Wat een bofkont is je kleine meid dat ze samen met zo'n leuke pony op kan groeien. En knap dat je zo om gaat met alle 'kritiek' en de tips mee neemt. Ik heb er alle vertrouwen in en iedereen blijft altijd leren toch! Of je nu net begonnen bent of Edward Gal heet... Ik doe ook nog zo veel fout maar ik heb altijd mijn ogen en oren open om te leren en mijn mond om te vragen :)

Heel veel plezier met zijn drietjes!

Ohh ja ik ben ook maar een mens he haha dus zolang er normaal en onderbouwde kritiek wordt gegeven, al dan niet met tips hoe ik het beter kan doen, doe ik daar wat mee, kan ik alleen maar van leren toch! :D en inderdaad, niemand is ooit uitgeleerd!
Mijn dochter is ook heeeel blij met haar ponytje haha!

jins schreef:
@jayjillz: mijn excuses dan voor het verkeerd zien op de foto ;) na grondig kijken en even inzoomen zie ik ook dat ik het verkeerd gezien heb, en dat de martingaal correct gebruikt wordt.

Geen probleem, kan gebeuren. Was ook erg druk op die foto daar tussen haar kin en borst haha.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:53

JayJillz schreef:
franka75 schreef:
leuk beestje en je dochter zit er mooi op maar zou toch ook de martingaal aanraden. en waarom houd ze haar hoofd zo hoor , zijn haar tanden in orde, misschien gooit ze daarom met haar hoofd, ideetje

Ze gooit af en toe haar hoofd omhoog als ze bijvoorbeeld schrikt van het een of ander en schiet dan weg. We merken dat ze veel minder schrikt als ze wat lager loopt en meer 'bij de les blijft'. Ook heeft mijn dochter haar meer onder controle zo. Ze krijgt jaarlijkse controles bij de tandarts, eet verder gewoon goed en lijkt nergens last van te hebben.

Ik heb bijzetteugels bestelt (die hadden er vandaag eigenlijk moeten zijn) en een martingaal kan ik zaterdag ophalen. Dan kijk ik dan even wat het beste werkt! Toch bedankt voor de tips!

Ik heb niet het hele topic gelezen maar waarom in godsnaam die hele riedel hulpteugels, longeerhulp, bijzetteugels en martingaal?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:41

Hele topic lezen, dan kom je er achter.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:51

Afbeelding

Hier mijn zoontje ook paardjes gek :D Ga over poosje kijken welke sport hij wil doen, en dan mag hij zelf kiezen. Paardrijden zou leuk zijn net als zijn mama :D Maar ik gok toch dat het een echt voetballertje is haha