Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Re: Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:03

Same old, in ander topic al is met je over gehad. Je vraagt geen meningen door te posten. Als je kritiek wil, post je in RT-HAW. Als je gewoon trots bent op je paard en blij je foto's wil laten zien in plaats van 1 of andere zeikdiscussie op het internet, post je in RIJ-ITP. Het "vragen om meningen" houdt ook mensen tegen om topics te openen.

Maar inderdaad, deze discussie hoort hier niet thuis. Vind het zo zonde dat een in mijn ogen toffe combinatie waarschijnlijk minder hier zal posten, omdat de ruiter logischerwijs niet zit te wachten op de gespuide meningen. Zal m'n kruistocht tegen ongevraagde kritiek voor nu hier stoppen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:15

Dan ben je toch een SA want dat was niet met jou.
Waarom open je dan wel een foto topic? :) moet bokt dan aanbieden dat je reacties uit kan zetten?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-09-15 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:16

Ben deze discussie al enige tijd aan het volgen en ga nu maar even reageren.
Jammer dat dit topic een discussie is geworden voor dingen die (naar mijn mening) eigenlijk geen betrekking meer hebben op TS en haar paard.

Dat er opbouwende tips worden gegeven, kan ik begrijpen. Ik ga er van uit dat iedereen zijn hartje op de juiste plaats heeft en TS hiermee wil helpen. MAAR, wel is het jammer dat er nogal flinke uitspraken worden gedaan over TS haar rijkunsten, haar instructeur en de staat van het paard. Daarnaast wordt er op zoveel dingen doorgehamerd. Als iets 1x is gezegd is het goed toch? TS kan denk ik prima lezen en leest daar echt niet overheen. Althans, als ik in een topic kijk en er worden rijtips gegeven (door TS of door mensen die reageren) ga ik het niet nóg een extra keer benadrukken, daar heeft niemand wat aan en kan gewoon ronduit vervelend zijn. Wordt er ook nog verdedigd met dat 'kritiek' wordt gegeven door 'kundige' mensen. Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dat wel meevallen..

Natuurlijk heb ik TS in real gezien en ik denk niet dat zij verkeerd bezig is met haar paard en zijn zowel zij als haar instructeur en overigens ook de omgeving waarin zij staat meer dan kundig genoeg om goed voor het paardenbeestje te zorgen. Althans ik denk dat er weinig ruiters zo op dit paard weg kunnen rijden zoals zij dat kan. :)

Misschien zou het team van bokt ook iets meer moeten waken over hoe ver de reacties gaan bij RIJ-ITP. Er is niet voor niks een onderscheid gemaakt tussen RIJ-ITP en HAW. Zoals hier te lezen is zijn er veel ruiters (en dat zijn zeker niet de minste ruiters, ruiters waarvan ik graag foto's zou zien omdat ze zo goed zijn) die zichzelf al zelfs tegen laten houden door de 'kundigheid' van het gros geschud van bokt.

Verder hoop ik dat ik hier niemand persoonlijk mee heb aangevallen. Of dat iig niemand zich persoonlijk aangevallen voelt ofzo. :')
Zo is het iig niet bedoeld. Maar ik hoop dat het wat ogen opent in het beleid van bokt zodat het leuk blijft voor iedereen. Ook al is dat moeilijk op zo'n groot forum, waar natuurlijk iedereen een eigen mening en visie heeft.
Laatst bijgewerkt door Queelens op 09-09-15 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:17

Ayasha schreef:
Waarom open je dan wel een foto topic? :) moet bokt dan aanbieden dat je reacties uit kan zetten?

Omdat TS misschien trots is op haar paard en dat wil delen? Men kan heus wel tegen opbouwende tips. Maar voor de wat harde kritiek moet je toch echt bij HAW of eigenlijk helemaal ergens anders zijn. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:36

Maar zo hard is de kritiek toch niet? :) IMO is ie fijn onderbouwd, zeker van knollentuin uit... Ik denk dat het allemaal beetje opgeblazen wordt en niet zo bedoelt was als dat het blijkbaar over gekomen is. :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:48

Ik denk dat hard nogal een abstract woord is. Wat voor de een niet hard is, is het voor de ander wel.
Zelf denk ik dat je zoiets voor een reactie even af moet tasten of dat wel/niet gewenst is (datgene wat je in gedachte hebt te zeggen). Nu is dat vanaf een forum soms moeilijk beoordelen maar vaak kun je uit de OP of reacties al wel wat afleiden.

Vaak zetten mensen die uit zijn naar tips dat vaak wel onderin het topic neer namelijk. Althans dat is mijn ervaring. Zulke mensen geef ik ook vaak wat tipjes mee of ze nou groot of klein zijn. Anders laat ik het vaak maar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:32

Tips op dit niveau n.a.v. een paar foto's? Je kan eventueel een tipgeven over TS haar houding, maar om nu kritiek te leveren op bijv. haar instructeur, vind ik wel aanmatigend.

TS ik kan me voorstellen, dat je niet snel weer een topic plaatst. Ik wens je veel succes en geluk met dit paard en ik zou graag een wedstrijdfilmpje zien. :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:27

Ik ga even overleggen met het team wat we met dit topic gaan doen, aangezien het veel meer op een discussie gaat lijken wat wel en niet op RIJ-ITP gezegd mag worden en of en wat voor "kritiek" er gegeven mag worden. Het lijkt niet meer over de foto's te gaan.

Hier dus een slotje voor overleg.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:11

Moderatoropmerking:
Het topic gaat na overleg weer open. Graag opletten dat het gesprek over de foto's gaat en dat het niet off topic gaat en ontaardt in een discussie over wat nu wel en niet mag.
(Opbouwende) kritiek en advies geven mag bij RIJ-ITP, maar let wel op dat er niet (te veel) in herhaling wordt getreden en men maar door blijft gaan. Het is het goed recht van de topic starter om niet op de adviezen in te gaan of op te volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:56

Jonnekee schreef:
Hoihoi,

Afgelopen woensdag is Queelens fotografie bij ons geweest om Vikkie op de foto te zetten.

Vikkie is mijn 13 Jarige Corland x Aram ruin die ik nu een jaar heb, we zijn binnen een halfjaar van het M2 naar het ZZ-Licht gevlogen, hier heb ik hem nu 1x in gestart waarbij we meteen 4 winstpunten reden, aankomende vrijdag mag Vik weer mee en hebben we onze tweede ZZ-Licht wedstrijd.

Liefs Jonne

Jonne, ik heb de uitslagen gezien. Wat is er mis gegaan *knip*?
Laatst bijgewerkt door Angela op 17-09-15 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: datum en plaats verwijderd op verzoek

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:01

Anoniem schreef:
Jonnekee schreef:
Hoihoi,

Afgelopen woensdag is Queelens fotografie bij ons geweest om Vikkie op de foto te zetten.

Vikkie is mijn 13 Jarige Corland x Aram ruin die ik nu een jaar heb, we zijn binnen een halfjaar van het M2 naar het ZZ-Licht gevlogen, hier heb ik hem nu 1x in gestart waarbij we meteen 4 winstpunten reden, aankomende vrijdag mag Vik weer mee en hebben we onze tweede ZZ-Licht wedstrijd.

Liefs Jonne

Jonne, ik heb de uitslagen gezien. Wat is er mis gegaan *knip*?

Wilde gok: Misschien zag de jury wat een aantal bokkers hier ook zagen op het meest recente en verwijderde trainingsfilmpje?
Laatst bijgewerkt door Angela op 17-09-15 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote aangepast

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:08

Bah wat een rare insinuaties.
Gaat men nu in de uitslagen zoeken naar de punten van TS?

Ik weet haar punten niet, maar niet iedereen rijdt iedere wedstrijd winst, so what? Wil men zo graag gelijk hebben?

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:10

Anoniem schreef:
Jonnekee schreef:
Hoihoi,

Liefs Jonne

Jonne, ik heb de uitslagen gezien. Wat is er mis gegaan vrijdag (11-09)op de wedstrijd in Gameren?

Getemd, als je teveel tijd hebt en je je verveeld hoef je dat niet uit te zitten werken op de ts.

Als je zo nieuwsgierig bent kun je ook een pb sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:12

Dat is een rare insinuatie Electra63.
Je hebt het in ieder geval niet juist dat dat de reden is dat ik de uitslagenlijst bezocht. Ik keek naar een andere combinatie. ;)
Daarbij is mijn vraag volledig ontopic. De TS heeft zelf aangegeven dat ze op wedstrijd zou gaan en aangezien ze de eerste keer met 4 winstpunten naar huis kwam stel ik de vraag aan haar wat er deze keer mis is gegaan. :j
Het is een oprechte vraag. Daarbij heb ik eerder al PB contact gehad met Jonne (over dit topic) dus het is echt geen stemmingmakerij o.i.d.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-15 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:18

Eef_Bam, wat een onbeschofte en onbeleefde opmerking! Dit is kwetsend en volledig overbodig.

Jou opmerking heeft geen enkele lerende bijdrage, enkel iemand diep ongelukkig maken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:24

Ben ik niet met je eens Webster.
Ik geef een mogelijke verklaring voor de blijkbaar slechte punten die Ts gereden heeft.

Die verklaring is dat het paard van Ts te weinig op het achterbeen loopt en teveel doet aan de voorkant, waardoor hij tactverlies heeft. Als dit in een proef gebeurt zal de jury dit zwaar afstraffen.

In het filmpje van het zz-licht debuut gebeurde dit niet, en had Ts terecht hoge punten.

Wat Ts hier uit kan leren is dat ze misschien terug moet naar de manier waarop ze enkele maanden terug rondreed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:25

Ik heb n.a.v. jouw bericht ook maar even gekeken naar de punten. Door jouw opmerking "wat ging er mis" verwachtte ik hele slechte punten. Maar zij had 204 en 202; dat noem ik niet misgaan, maar voldoende en net niet. Totaal onnodig om deze wedstrijd te noemen in dit topic. TS kan dit zelf vertellen, maar gezien de sfeer had ze daar geen zin meer in of nog geen tijd voor gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:28

Electra63 schreef:
Ik heb n.a.v. jouw bericht ook maar even gekeken naar de punten. Door jouw opmerking "wat ging er mis" verwachtte ik hele slechte punten. Maar zij had 204 en 202; dat noem ik niet misgaan, maar voldoende en net niet. Totaal onnodig om deze wedstrijd te noemen in dit topic. TS kan dit zelf vertellen, maar gezien de sfeer had ze daar geen zin meer in of nog geen tijd voor gehad.

Ze heeft vast nog geen kans gezien hier te reageren maar jij doet dat nu wel voor haar.
Dus dat is toch ook een beetje stemmingmakerij. Jij hoeft het echt niet voor haar op te nemen. Jonne kan best zelf antwoorden denk ik.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:30

webster543 schreef:
Eef_Bam, wat een onbeschofte en onbeleefde opmerking! Dit is kwetsend en volledig overbodig.

Jou opmerking heeft geen enkele lerende bijdrage, enkel iemand diep ongelukkig maken.

Precies!
De vraag kan ik nog voorstellen, wedstrijd is anders dan trainen thuis en er kan altijd iets anders uitpakken in de ring.

Maar dan direct voorbarige conclusies te trekken staat niet echt netjes!

Iedereen komt wel eens zonder winst thuis...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:32

Zoooo deze wending in het topic vind ik echt triest. Ik ga maar eens temmen. Als ik ts was zou ik al helemaal niet meer reageren.. :(:) nu wordt ie mooi zeg pfff..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:33

Wauw wat een gaaf paard!
Ik zelf hou niet zo van paarden die zo opgekropt lopen, maar in de hoge sport willen ze dat wel vaker graag zien, daar verschillen de meningen over denk ik. :')
Hij is wel echt stoer!

Edit: Wauw. Ik zie nu pas dat dit topic al zes pagina's heeft en aan de groene opmerking te zien, zal er wel wat aan de hand zijn.
*gaat teruglezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:35

Het is zeker een leuk paard Cinderella. En Jonne heeft er een fantastisch leerpaard aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:38

On Topic: fantastisch paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:38

Beste allemaal.
Nogmaals, Er is volgens mij niets mis met het vragen wat er op afgelopen wedstrijd niet goed is gegaan.
Jonne heeft zelf aangegeven te gaan starten.
Wat wel stemmingmakerij is zijn jullie insinuaties. Houdt er gewoon over op. Jullie zetten zelf een negatieve toon door jullie negativiteit.
Waarom zo negatief?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:40

Als je toch al eerder gepbt hebt met ts, waarom deze vraag dan wel in het topic?
Dat riekt gewoon naar stemmingmakerij. :n