Dag manen, dag "fries"..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:47

Echt zo zonde, prachtige bos met manen had die :(
Vind inderdaad dat korte hem ook wel heel gaaf staan! Maar waarom is er gelijk Fries af? Hij heeft zijn sokken, dikke staart, dikke voorpluk en bouw nog. Erg zonde en triest van de manen maar het maakt hem niet minder Fries vind ik. Alhoewel ik ook zou gaan huilen als dit bij mijn mini Fries zou gebeuren!

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:52

Ohh wat zonde en buiten dat het zonde is weet ik dat het gevoel van onmacht zo groot
is als je weet dat iemand dit kan doen bij je aller grootste bezit !

Heb het een aantal jaren geleden op een heftige manier mee gemaakt bij een goed bevriend
stalgenootje . Haar pony was verkozen tot pony van het jaar dus die avond grote euforie.....
.....tot de volgende morgen er iemand ontdekte dat de staart, manen en voorpluk volledig
waren kortgewiekt !! Afgunst ???? We zijn een aantal jaren verder en nog steeds geen dader.

Gelukkig staat de korte coupe hem wel .....maar verdrietig blijft het :+:

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:20

Jeetje verschrikkelijk zeg, wie bedenkt zoiets!!
Bij ons is het heel veel jaar geleden ook gebeurd, een haflinger met hele lange manen. Er was een meisje die er op mocht rijden en een anders meisje niet, die heeft dus gewoon uit jaloezie de manen afgeknipt tot op de manenkam..

Ik vind het absoluut mooi bij jou paard :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:22

God, wat erg! Het staat hem gelukkig wel en vind dit ook mooi, maar bahhhh wat ziek...

Reformer

Re: Dag manen, dag "fries"..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 15:53

Vandaag mocht hij geknot zijn proeven lopen, dat ging hem goed af en het staat hem nog best knap ook :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:58

Inderdaad, het is en blijft een knap paard! :D

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:59

:oo :oo Wat zul jij geschrokken zijn!?! Het is toch te zot voor woorden? _-:(
Feit blijft dat iedereen met z'n ..... van je paard moet afblijven, maar.... hij wordt er niet lelijker op als ik eerlijk ben :o

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:01

Jeetje wat zonde zeg, wat ontzettend schrikken als je je paard zo aantreft!! Wat een rare mensen bestaan er toch.. Gelukkig staat het korte kapsel hem ook erg mooi!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:04

Staat hem ook knap! Nog commentaar van de jury gehad bij 'verzorging' ?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:05

-O-

Dag dag mooie manen. Vind het simpelweg triest dat mensen dit elkaar aandoen .. :n

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:05

;(
Ik kreeg er even kippenvel van, dit gaat nergens over....

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:11

Wat bezield zo iemand.. Blijf toch gewoon van andermans paard af _-:(

Gelukkig groeit het wel weer aan, ook al staat een sportcoupe hem inderdaad ook stoer :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:14

m0niekkkie schreef:

Gelukkig groeit het wel weer aan, ook al staat een sportcoupe hem inderdaad ook stoer :)

Dat eerste sowieso. En dat tweede ben ik ook zeker met je eens, het staat hem echt goed. Maar ik moet wel zeggen dat ik het gros van de reacties wel echt enorm overdreven vind, het zijn maar manen, de wereld vergaat niet, er is niemand dood (nou ja, een enorme hoeveelheid aan haar wel), er gaat ook niemand dood.

Get over it, zou ik zeggen. Die manen groeien wel weer aan.

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:17

Nou, ik ben wel fan van zijn nieuwe "coupe" eigenlijk. Vind het reuze sjiek zo'n fries met sportkapsel.

Maar idd, het feit dat iemand aan je paard gezeten heeft, neen dat vind ik er ook VER over hoor!!

Sterkte! (hoewel ik hem nu mooier vind dan eerst :) )

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:19

Het is maar een schrale troost, maar het staat hem echt super! Maar toch, het blijft wel zonde als ie zulke mooie manen had :(:)
Hopelijk kom je erachter wie het is geweest en kan je hun "manen" ook eens kortwieken! ~~}>

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:50

Jeutje, wat super zonde zeg!!! Wat een idioten heb je lopen.... Super zonde.... kort staat ook wel stoer ja, maar daar had je liever ZELF voor gekozen ipv dat iemand het maar even voor je heeft gedaan....

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:54

Jeeuutje. Wat een stelletje..........
Onbegrijpelijk! :oo

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:00

_San87_ schreef:

Tuurlijk, maar er heeft wel een vreemde aan je paard gezeten en daar zou ik nog veel meer problemen mee hebben dan wanneer er bijvoorbeeld manen zijn afgebeten in de wei

Wel vind ik het ontzettend mooi staan als ik eerlijk ben, maar wat rot zeg :(

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:01

valiantS schreef:
Ohh wat zonde en buiten dat het zonde is weet ik dat het gevoel van onmacht zo groot
is als je weet dat iemand dit kan doen bij je aller grootste bezit !

Heb het een aantal jaren geleden op een heftige manier mee gemaakt bij een goed bevriend
stalgenootje . Haar pony was verkozen tot pony van het jaar dus die avond grote euforie.....
.....tot de volgende morgen er iemand ontdekte dat de staart, manen en voorpluk volledig
waren kortgewiekt !! Afgunst ???? We zijn een aantal jaren verder en nog steeds geen dader.

Gelukkig staat de korte coupe hem wel .....maar verdrietig blijft het :+:

Ja dat weet ik nog wel.
Wij van het haflingerforum hebben toen haren gedoneerd voor haar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:03

Pikeur schreef:
_San87_ schreef:

Tuurlijk, maar er heeft wel een vreemde aan je paard gezeten en daar zou ik nog veel meer problemen mee hebben dan wanneer er bijvoorbeeld manen zijn afgebeten in de wei

Als je dan quote, quote dan wel het hele bericht. Natuurlijk is het vervelend dat er iemand aan je paard heeft gezeten, niet onoverkomelijk, wel vervelend. Maar nog steeds, het zijn maar manen. Die groeien wel weer aan. Drama maken heeft geen zin, daar groeien ze niet sneller van terug.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:03

Wat een randdebielen lopen er rond zeg.. Echt zonde. Al moet ik ook eerlijk toegeven dat ik de sportcoupe hem erg stoer vind staan.

debra_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:04

o wat erg.. maar dit korte staat hem wel super stoer!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:04

_San87_ schreef:
Pikeur schreef:

Als je dan quote, quote dan wel het hele bericht. Natuurlijk is het vervelend dat er iemand aan je paard heeft gezeten, niet onoverkomelijk, wel vervelend. Maar nog steeds, het zijn maar manen. Die groeien wel weer aan. Drama maken heeft geen zin, daar groeien ze niet sneller van terug.

Rustig maar, dan begreep ik je verkeerd

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:41

_San87_ schreef:
m0niekkkie schreef:

Dat eerste sowieso. En dat tweede ben ik ook zeker met je eens, het staat hem echt goed. Maar ik moet wel zeggen dat ik het gros van de reacties wel echt enorm overdreven vind, het zijn maar manen, de wereld vergaat niet, er is niemand dood (nou ja, een enorme hoeveelheid aan haar wel), er gaat ook niemand dood.

Voor mij maken manen een paard, past soms helemaal bij het karakter. Zijn idd maar manen en het groeit weer, maar iemand hoort wel met zn fikken van een ander paard af te blijven. En dan maakt het niet uit of het maar zijn manen zijn..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:44

VivaByoux schreef:
_San87_ schreef:

Voor mij maken manen een paard, past soms helemaal bij het karakter. Zijn idd maar manen en het groeit weer, maar iemand hoort wel met zn fikken van een ander paard af te blijven. En dan maakt het niet uit of het maar zijn manen zijn..

Natuurlijk moet men van andermans spullen afblijven. Maar de reacties om een stel manen zijn nu al zo heftig, wat wordt er gezegd wanneer het paard neergestoken was, bijvoorbeeld? Vandaar dat ik denk, het zijn maar manen, ze groeien weer aan.