De raarste gewoontes van je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CP5

Re: De raarste gewoontes van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:17

Mijn paard loopt elke keer over hetzelfde stuk weide wanneer ze water gaat drinken, naar buiten/binnen moet en als ik haar ga halen :') Het is echt een looppad geworden, alsof ze op het gras niet wilt lopen :))

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:26

^dat doen onze paarden ook...

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:12

Waar ik rij, mesten de paarden steeds op dezelfde plek in de paddock, komen daarvoor speciaal uit de wei naar de paddock.
En dat van steeds hetzelfde pad te gebruiken om bv. naar de drinkbak te gaan, doen ze ook :D

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:42

Wat grappig al die gewoontes! Ook wel een aantal herkenbare :')
Als mijn pony terugkomt van een buitenrit met de kar moeten we altijd een stukje over een graspad lopen voordat we de schuur inlopen. Hij gaat daar altijd staan plassen hahaha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:46

Mijn paard trekt altijd van deze gekke bekken als ik haar een snoepje heb gegeven :))
Afbeelding

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:40

Is dat messchien op stal van brenk bij de eigen paarden ? het komt me een beetje bekent voor . :P

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:47

Mijn paard kan niet hinneken :')

Charrawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:04

larissa288 schreef:

haha laris, nu moet ik er aan terug denken dat hij in de paddock als een gek stond te hinneken. :') kwam echt zo'n raar geluid uit, haha.

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:18

De mijne mest alleen in zijn stal en land :/
En mijn andere rolt alleen in de modder of in een plas water , op droog land doet ze het niet :p
En nog een andere gaat met zen voorhoeven op de staldeur om te kijken wat er gebeurt XD

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:21

Als ik haar bit in doe, gaat ze altijd gapen!
En als ik vers stro heb neergelegd maakt ze er altijd een plasje op.. :roll:

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:23

Mijn paard gaat altijd heel raar staan met haar benen :') Het lijkt wel of er elastieken in haar benen zitten... Het is gelukkig al veel minder nu ze wat ouder is :)

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:39

Het zal vast heel normaal hengstengedrag zijn, maar als ik m'n hengstje in de bak zette waar merries in liepen(natuurlijk niet tegelijkertijd met de merries), rook alles zooo lekker, en dan ging ie wijd staan, met z'n voor en achterbenen uitelkaar, plassen, en flemen tegelijkertijd. De eerste keer dat ik het zag was het zo komisch :'), en natuurlijk indruk maken op de ladies <<)(klein welshdingetjevan 1,10 tegen een kwpn'er van 1,63 :'))
Verder ging hij wel is aan m'n broek likken, of tijdens het wandelen aan m'n hand ruiken

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:52

1: Mijn paard plast echt nooit tijdens het rijden, het eerste wat zij doet als we terug komen, rondje door de stal lopen en er middenin plassen.

2: Elmara is heel netjes (tijdens het rijden), als ze moet poepen gaat ze in een hoekje staan en laat het daar vallen, ze zou nooit midden in de bak mesten.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:44

De mijne kan echt overal plassen. Maakt niet uit waar, hij heeft het me zelf één keer midden in mijn dressuurproef geflikt, maar gelukkig kon de jury er om lachen.
Hij doet ook iets vreemds met zijn lippen, dat doet hij vaak. Hij wrijft met zijn onderlip dan over zijn bovenlip waardoor het een heel vreemd geluid maakt.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:48

Mijn pony doet altijd, maar dan ook altijd haar oren in haar nek als ze aandacht krijgt :P Maar ondertussen is ze poepie-lief _O-

En mijn shetlander likt mn schoenen af :+, en als ze zich verveelt of niet weet wat ze moet doen gaat ze de grond likken of de liksteen. Echt een verslaafde-likker.

Ohja, en als ik de kruiwagen in de wei heb staan met keutels erin, stopt de shetlander haar neus een paar centimeter erin |(
Dat voorkom ik dus liever -O-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:59

Die van mij loopt niet normaal weg als die geplast heeft, maar draait een kwartslag en loopt dan pas weg.
Zodat hij niet met zijn hoeven in zijn plas komt.
Dit doet die zowel ik er op zit als in het weiland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:59

op buitenrit/wandeling echt wel elke 100 meter of zo gaan stilstaan en niet meer vooruit te krijgen

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:05

Op stal niet plassen maar wachten tot die buiten staat. Ook al moet die zo nodig dan maar rondjes lopen in de stal.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:52

xBlackRose schreef:
larissa288 schreef:

haha laris, nu moet ik er aan terug denken dat hij in de paddock als een gek stond te hinneken. :') kwam echt zo'n raar geluid uit, haha.

WHAHAH jij hier? :') *oliebol* hou van dat beest haha

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:05

Die van mij geeuwt altijd als ze het hoofdstel in heeft. Tijdens het wandelen op het gras doet ze alsof ze jeuk heeft bij haar benen of buik zodat ze moet krabbelen met haar neus maar eigenlijk is dit een trucje zodat ze gras kan eten :Y) .

Morris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:25

Mijn merrie is gek op bananen, alleen kauwt ze er niet op maar zuigt ze er op alsof het een zuurtje is. Je hoort dan ook van die smakgeluiden. Echt heel grappig om te zien.
Verder vindt ze het heerlijk om mijn handen af te likken en als die niet meer beschikbaar zijn gaat ze verder aan de (gekalkte) muur.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:33

Paardjes45 schreef:
1: Mijn paard plast echt nooit tijdens het rijden, het eerste wat zij doet als we terug komen, rondje door de stal lopen en er middenin plassen.

2: Elmara is heel netjes (tijdens het rijden), als ze moet poepen gaat ze in een hoekje staan en laat het daar vallen, ze zou nooit midden in de bak mesten.

Haha, mijn paard doet dat ook.
Op een gegeven moment ging hij rijden en hij werd echt ontzettend vervelend.
Ik kon er niks mee en het werd steeds erger.
Dus ik dacht, dan ga ik de longeerlijn maar halen. Ik zet paardlief in de stal, wil weglopen voor de longeerlijn,
begint gelijk met plassen. De longeerlijn was niet meer nodig, ik kon zo weer wegrijden haha. Het zat hem dwars :Y)

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:46

haha wat een leuke dingen komen hier voorbij :')

de mijne begint na het rijden ook urenlang door te gapen :O
en als ik haar achterhoef uitkrab strekt ze hem soms en dan trekt ze hem weer terug en trapt een beetje een paar keer en dan mag ik gaan krabben :j
en onder het poetsen schuurt ze met haar neus langs het hek.... jeuk?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:50

Die mij piept als ie ondeugend is en het naar zin heeft, dat meestal in het bos en op wedstrijden. Sommigen ruiters vragen zich dan af, of ik een cavia heb die zo piept. Nee, dat is mijn paard.
Vandaag had hij weer hele verhalen in het bos, wel handjes aan het stuur houden, want hij is ubervrolijk en lenig :') :D

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:59

ik had een tijdje geleden een huurpony, en als die een appel at, dan maakte ze er zelf appelsap van! als je en glaasje onder haar mond hield had je zo een glaasje appelsap! :+ _O-