Wat vinden jullie partners van paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:24

Mijn (ex)vriend heeft helemaal niets met paarden, maar is er wel van overtuigd dat hij er meer van kent dan ik :=

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:39

Wat leuk al die verhalen!

Die van mij vind paarden stom.. behalve de mijne *\%/* .
Maar als ik mijn vriend niet had, had ik ook geen paard gehad. Hij heeft me destijds over de streep getrokken om dat leuke veulentje uit dat paard waar ik vroeger zo dol op was te kopen.
Het is daarom gevoelsmatig ook een beetje zíjn paard.
Hij is er ook van overtuigd dat ze elkaar begrijpen, als mannen onder elkaar.

Ik bof enorm, mijn vriend gaat vaak mee naar het paard en heeft inmiddels dan ook veel geleerd over omgang met paarden. Hij durft en doet er ook vanalles mee (als hij daar zin in heeft). Haalt of brengt hem van en naar de wei, haalt er een borstel of de tuinslang over... Hij heeft geholpen bij het zadelmak maken, dan hield hij de longe vast, hielp mij op het paard (gaf een voetje) heeft er zelf ook een keer overheen gehangen.
Toen paardlief braaf een ruiter accepteerde kwam hij spontaan met zal ik er even op? Ja hoor ik geef je wel een voetje! En hup daar zat ie stoer zonder zadel op die woeste hengst <3 <3 <3 Dan ben je wel even trots op alletwee!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:01

Hij heeft er niet veel mee, maar kan en doet er veel mee omdat het mijn hobby is. Hij vind mijn paard leuk, maar het veulen dat hier ooit in pension stond vond hij fantastisch. Een supersupersuper braaf tinkerveulen. Was ook een heel leuk beestje, op die zou hij nog wel willen rijden. Op andere paarden niet:" er zit geen handrem op".

mirriezz

Re: Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:20

Haha xd ik heb laatst mijn vriend eens meegenomen naar mijn verzorgpaardje. Eerst vroeg ik me af waarom ze zo ontzettend raar deed, tot ik nog eens naar vriendlief keek. Hij deed eigenlijk ook wel heel gek en moeilijk, dat verklaarde haar gedrag dus ook meteen xD

Verder is hij nog niet mee naar stal geweest, hij vind het duidelijk niks. Maar we laten elkaar wel vrij in onzd hobby's en dromen. Dus laat hij me lekker dromen over dat huis met paarden in de achtertuin

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:29

Eh tja, hij heeft niet zo veel te vinden hij zit er gewoon mee opgescheept := Maar hij begint het steeds leuker te vinden, gaat vaak mee naar stal en neemt af en toe ook al een van m´n paarden mee naar stal of naar buiten :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:33

Ik zal maar niet zeggen dat mijn vriend mij dit topic stuurde ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:02

haha, mijn man vind ze vooral een bodemloze put als het gaat om alle wensen, investeringen en onderhoudskosten die we hebben voor de paarden aan huis :D :o

Verder stinken ze, is hij er allergisch voor, maar gunt hij mij de paarden aan huis en helpt met frisse tegenzin bij de klussen die ik zelf niet kan +:)+ Alleen had ik dit niet gekund. Dan had ik ze denk ik maar weer ergens in pension gezet (alhoewel... dan zit ik de komende jaren wel met oppas voor de nog te jonge kinderen, nu kan ik de paarden mooi tussendoor doen of als ze slapen)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:05

Hij vind paarden geweldig...
Hij is er misschien allergisch voor.
Maar sinds 2 maanden, rijd hij elke week op een manege en doet hij privé lessen.
Daarnaast is hij in de afgelopen 5 jaren een ervaren menner geworden mét een menbewijs. En stiekem, ziet hij het ook wel zitten om later een diploma te halen voor meninstructeur als er bij.

Dus... hij is een paardenman in hart en nieren.

Ehhnn gelukkig mijn partner...

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:07

Paardjes staan nu bij huis, dus dan worden het toch meer huisdieren. Als ik er niet ben moet hij voeren en in het weiland zetten. Volgens mij vindt hij het wel steeds leuker, ook al is het niet echt zijn hobby.
Ik heb alleen fjordjes en mijn man is vrij lang, dus hij ziet zichzelf er niet op rijden.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 15:04

Maartje1990 schreef:
tS: wil je je vriendin overhalen paarden leuk te vinden of mag jij van je vriendin geen eigen paard?

Ik heb het goed getroffen, mijn vriendin is gelukkig ook paardengek en heeft (net als ik) een eigen paard! Is overigens ook een bokker :j kan iig niet beter en we zitten ook compleet op 1 lijn rondom het hoe en wat met paarden.

Dat eigen paard is pas een discussie over een hele tijd. Ik heb daar nu het geld en de tijd niet voor. Leuk vinden hoeft ze zeker niet, het is mijn hobby, niet die van haar. Ik ga haar daarin niets opleggen. Wij vroegen ons gewoon af hoe dat bij andere koppels is.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:16

pfoeee dit is altijd een dingetje hoor! tenminste bij mij ( en mijn vorige relaties ) wel.
De vriendjes waar ik een relatie mee heb gehad vonden het allemaal maar niets en dat moest ook meerdere keren per dag verteld worden, er werd dus ook totaal geen begrip getoond als ik 'weer' naar mijn paard moest.

Het is gewoon zaak dat je partner het echt accepteert als jij een paard zou aanschaffen, is dit niet het geval krijg je telkens weer die discussie 'weer zoveel geld naar het paard?' 'moet je weer naar je paard?' ect ect.
Leuk vinden hoeft inderdaad niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 07:57

Mijn man had niks met paarden maar wel met autorijden. Mooie combi bij ons. Een aantal jaar geleden zijn we gaan mennen en mijn huidige pony staat er omdat hij dat een goede vond. Hij heeft er kijk op, helpt waar mogelijk en geniet van onze menritten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 08:12

Mijn man vond paarden eerder altijd eng. Wij leerden elkaar zo'n 10 jaar geleden kennen en ik deed toen niets meer met paarden. Maar dat virus blijf je houden. Hij nam mij mee naar appassionata en stimuleerde mij om weer te gaan rijden op een privestal. Ik ben een bijrijdpaard gaan zoeken en kwam op een super plek terecht. Hij ging af en toe mee om te knuffelen met de paarden en te spelen in t land en was helemaal niet bang meer. Hij heeft me 4,5 jaar geleden gemotiveerd im een eigen paard te gaan kopen toen de kans zich voor deed.
Hij heeft tot nu toe paar keer gestapt en gaat mee op buitenrit (hij hardlopend en ik te paard). 1,5 jaar geleden gingen we ook op buitenrit en heeft hij me in prachtig gebied ten huwelijk gevraagd. :D

Dat was het sprookje, in real life: we werken beide 5 dagen in de week, ik tot 16u zodat ik van 17-19 uur naar stal kan en hij traint van 17-19 uur in de sportschool. We eten samen om 19 uur en hebben de avond nog samen. Voor ons werkt het prima, we vinden het belangrijk om elk ons eigen ding te hebben en een plek om even stoom af te kunnen blazen.
Ik heb er wel bewust voor gekozen geen wedstrijden te rijden, dat vind ik te veel tijd kosten naast de trainingen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:05

Mijn vriend is een echte voetballer en heeft altijd gezegd dat hij geen paardenmeisje als vriendin wilde... Hij kreeg mij :+.
Op het moment dat we elkaar leerde kennen studeerde ik paardenhouderij en werkte ik op een stal en had ik mijn eigen bedrijfje in de paarden :').

Hoewel mijn vriend dier zorg heeft gestudeerd en in een dierentuin werkte vond hij paarden toch echt uitschot en helemaal niks...

In het begin boterde het ook echt niet tussen mijn paard (een zeer dominante ruin met een allergie voor mannen :') ) en mijn vriend, maar gaande weg zijn ze elkaar gaan accepteren en het is nu zelfs zo dat Dé pony (bijnaam van mijn paard) op zoek is naar mijn vriend als hij hem niet ziet, en dat mijn vriend mijn paard graag in de bak los gooit om vervolgens keihard met hem mee te rennen om te kijken wie de snelste is :').

Vind mijn vriend andere paarden leuk? Nee, alleen Dé pony heeft hij wat mee...

Hoewel ik niet meer werk in de paarden en ook geen studie, gerelateerd aan paarden, meer doe en mijn toekomst perspectief er nou heel anders uit ziet als toen wij elkaar leerde kennen, zijn paarden wel een groot deel van mijn leven en ook heel belangrijk.

Zijn familie snapt dat niet altijd (vind dat ik Dé pony ook moet verkopen vanwege het geld etc) maar mijn vriend steunt mij er echt in. Hij zegt altijd: het is jou leven, zonder paarden ben jij jezelf niet meer.
Het is zelfs zo dat als ik 2 dagen niet naar Dé pony ben geweest (omdat ik dan bij hem ben en mijn pony bij mij thuis staat en we in 2 verschillende plaatsen wonen) hij mij smeekt om alsjeblieft te gaan, (krijg zelfs geld mee voor de reis als ik maar alsjeblieft even ga :') ) omdat ik dan onwijs vervelend wordt :+.

Naar aanleiding van dit topic heb ik met mijn vriend gesproken over de toekomst... Als Dé pony te oud wordt voor de sport wil ik er graag een tweede bij, maar je zit met zijn tweeën in een relatie dus je moet er met zijn tweeën achter staan (ook al is het mijn geld, een paard kopen terwijl je partner er niet achter staat kan wel funest zijn voor je relatie) mijn vriend zijn antwoord was: schat, dit is jou hobby, sport en leven in 1, als we het geld er voor hebben mag je niet alleen een (tweede) paard, je moet het zelfs... Want jij zonder paard bent een ramp :') :+.

Overigens klein detail: toen ik HBO ging studeren werd ik erg ziek, in die tijd voelde ik mij extreem schuldig naar Dé pony toe omdat ik door studie en ziekte niet meer naar hem toe kon en als ik al kon gaan, dan kon ik alleen knuffelen want rijden lukte niet meer. Ik heb toen serieus zitten overwegen om Dé pony te verkopen. Want ondanks het verdriet dat alleen al het idee van verkoop mij gaf, vond ik dat wel beter voor Dé pony...
Mijn vriend heeft dat tegen gehouden :o <3 en ik ben hem daar nog elke dag dankbaar voor <3 <3 <3 <3
Hij bedacht zich dat mijn bijrijdster het vast niet erg vond om de volledige training van de pony op zich te nemen (zeker niet als ze daarmee kon voorkomen dat Dé pony verkocht zou worden ).
Hij had gelijk...

Het enige wat mijn vriend niet altijd snapt is waarom alles wat gerelateerd is aan de paarden, zo duur moet zijn in aanschaf :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:15

Ik heb nu voor het eerst een vriend die ook echt een dierenmens is. Hij helpt me met alles mee, mest regelmatig de stal uit en rijd zelfs (aangespannen) met een van merries. Kan mijn geluk niet op <3

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:19

Mijn vriend was sowieso geen dierenmens, is hier niet mee opgegroeid en was het dus niet gewend. Wij hebben honden, katten, parkietjes en sinds 3 jaar heb ik een verzorgpaard. Sinds de 7 jaar die wij nu samen zijn gaat hij dieren steeds leuker vinden, van het paard moest hij helemaal niks hebben aan het begin maar sinds 2 jaar terug rijdt hij af en toe en in Thailand hebben we zelfs een buitenrit gemaakt. Hij is er dus in aan het groeien :D

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:20

Mijn vriend vindt het geweldig, zit nu ook al twee jaar op paardrijles, door mij haha.
Op vakanties gaan we altijd samen een tocht maken en ook voor een keer de stal uitmesten draait hij z'n hand niet om.
Hij is helemaal gek van mijn twee shetlanders ^^

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:01

Toen ik mijn vriend leerde kennen had ik 2 bijrijdpaarden in een wei. (deze heb ik nog) Hier is hij wel eens mee geweest maar niet vaak. Even later kreeg ik nog een pre dekhengst die op een stal stond. Hij kwam me vaak halen en ging met mij mee of kwam mij aan t einde ophalen om vervolgens naar zijn huis te gaan. In het begin vond hij het mooie dieren maar inderdaad duur en een gedoe in dagelijkse verzorging. Echter groeide zijn liefde door de hengst (zijn showen etc vond hij geweldig, en het was gewoon een stoer paard) hij vond ze langzaam leuk en zei opeens dat hij miss ook wel een paard wou.

De hengst heb ik niet meer, deze is verhuist naar België maar de andere 2 wel. Ik heb hem toen eens op het bomproef paard gezet en dit vond hij geweldig.
Ondertussen beseft hij wat het voor mij is en begrijpt hij het ook steeds beter. Hij sponsort mijn lessen en gaat ook bijna altijd mee. Ik heb hem nu 1logeles cadeau gedaan omdat hij dat nooit uit zichzelf zou doen (ondanks dat hij wel wilt) En rijd nu mee in de les waar ik voor de fun ook mee hobbel.
Deze week ging hij mee met mij rondje door de hei en toen zei hij :als ik zou moeten kiezen tussen een hond en paard dan komt een paard toch ook wel dicht in de buurt. :)

Hij vind het nog steeds veel werk en is bezorgd over de kosten. Maar hij is al om en overtuigd dat er zeker ooit een paard komt en dit vind hij ook leuk.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:07

Mijn ex vond het stinken en is 1x mee geweest voor mij, in 2 jaar..
het ging niet echt samen en hoop nog eens iemand te vinden waarmee ik het wel kan delen..
is ook wel een beetje de reden dat t mn ex is nu :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:08

Mijn vriend is geweldig.

Hij heeft een huis voor ons gekocht met stallen, land en een bak. Ik mocht van hem nog een veulen erbij. Hij helpt met voeren en de pony's op het land zetten en eraf halen.. Hij leegt de mestkar.. Die laatste 2 wel met ietwat tegenzin maar hij doet het wél :D .

En verder luistert hij naar mijn eeuwige paardenverhalen en steunt hij me overal in. Ja ik denk dat ik hem hou <3

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:18

Mijn vriend kende paarden alleen van de bereden politie en charges die ze uitvoeren :')
Die vond ze dus eerst best "eng"

Intussen vindt hij ze best leuk en heeft hij zelfs leren rijden zodat we in Australië ook een rit konden maken :)

Als ik een keer omhoog zit, biedt hij zelf aan om hem in de molen te zetten of even los te gooien.

Hij heeft er nog nooit een negatief woord over gesproken en hij vindt het gelukkig ook erg gezellig bij ons op stal :)

Zijn hobby is Ajax en gaat al 22 jaar naar de wedstrijden.
Ik vind het super leuk om met hem mee te gaan en heb nu mijn eigen SCC

Zo delen wij onze hobby's :)
Laatst bijgewerkt door Raja op 17-10-15 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:20

"Stinkbeesten"
Dat is het enige dat hij erover te zeggen heeft.

thriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:39

xApple schreef:
Mijn vriend is geweldig.

Hij heeft een huis voor ons gekocht met stallen, land en een bak. Ik mocht van hem nog een veulen erbij. Hij helpt met voeren en de pony's op het land zetten en eraf halen.. Hij leegt de mestkar.. Die laatste 2 wel met ietwat tegenzin maar hij doet het wél :D .

En verder luistert hij naar mijn eeuwige paardenverhalen en steunt hij me overal in. Ja ik denk dat ik hem hou <3

Waar ben je die lieve vriend tegen gekomen ?

Ik zoek ook zo'n man!!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:43

thriam schreef:
xApple schreef:
Mijn vriend is geweldig.

Waar ben je die lieve vriend tegen gekomen ?

Ik zoek ook zo'n man!!

Haha gewoon hier in de buurt. Hij had altijd een oogje op me (ik stiekem ook wel op hem hoor). Dus zoek iemand die vooral heel erg gek op je is :D Hij vist zelf heel graag dus we zijn beide 'buiten mensen'. Dat scheelt al een hoop. Enne ik ga ook regelmatig mee vissen, en kijk vistv op zondagochtend :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:56

In begin vond mijn vriend paarden helemaal niks. En dan ook vooral de mensen die eromheen liepen niet.

Nu zadelt hij haar op als hij eerder is en ik te laat, poetst haar lekker en staat eigenlijk altijd wel als hij er is te kriebelen met haar. Toegegeven is dit het enige paard wat hij echt leuk vind. Al betrapte ik hem er laatst op al een ander paard vast te houden van een ander :=

Dinsdag staat zijn allereerste les op de manege gepland *\o/*
Ik deed mee aan trekkertrek als hij eens een rijles zou nemen (of een paar :+ )

http://i57.tinypic.com/t7gah5.jpg
http://i59.tinypic.com/v4s8cg.jpg
Laatst bijgewerkt door ilaan op 17-10-15 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt