Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jacquel schreef:Even een andere insteek, maar blijft de broer van de klophengst nu alleen achter? Dat is dan ook geen ideale situatie.
Lil_shorty schreef:Kijk ik heb het geld niet om hem te laten castreren is vreselijk duur .
Ik dacht ik heb toch alleen hengstjes en ruinen dus geen merries .
En dierenarts zij valt wel mee .
En aangezien als hij weg moet ik er geen geld voor krijg wil ik er ook geen 500 euro of meer tegen aan gooien.
Ik bied hem een thuis maar was niet opzoek als je snapt wat ik bedoel
Ragdollcat schreef:Lil_shorty schreef:Kijk ik heb het geld niet om hem te laten castreren is vreselijk duur .
En aangezien als hij weg moet ik er geen geld voor krijg wil ik er ook geen 500 euro of meer tegen aan gooien.
Dan kun je er beter niet aan beginnen als je geen geld hebt.
Een bal is niet bedoeld in in een warme omgeving IN het lichaam te verblijven, dat wordt een foute boel.
Een bal hoort buiten te hangen en koeler te zijn dan het lichaam en dat is niet voor niets.
Het is duidelijk dat je het in een opwelling toegezegd had het dier te willen hebben, zonder goed te weten waar je aan begint.................zeker omdat het gratis is? Want het moet weer terug naar baasje als jij hem niet meer wilt.
Ik vind het eigenlijk schandalig van de eigenaar, lekker makkelijk zo en de ellende in andermans schoenen schuiven en zonder extra kosten of wat dan ook dat ie het voor niks weer terug krijgt, maar wel door een ander opgevoed en onderhouden, dus jij bent niet de eigenaar maar ze zijn de eigenaar.
Want anders maak je zelf wel uit wat je ermee doet als je het niet meer wilt houden en of kan houden.
Ragdollcat schreef:Lil_shorty schreef:Kijk ik heb het geld niet om hem te laten castreren is vreselijk duur .
Dan kun je er beter niet aan beginnen als je geen geld hebt.
Een bal is niet bedoeld in in een warme omgeving IN het lichaam te verblijven, dat wordt een foute boel.
Een bal hoort buiten te hangen en koeler te zijn dan het lichaam en dat is niet voor niets.
Het is duidelijk dat je het in een opwelling toegezegd had het dier te willen hebben, zonder goed te weten waar je aan begint.................zeker omdat het gratis is? Want het moet weer terug naar baasje als jij hem niet meer wilt.
Ik vind het eigenlijk schandalig van de eigenaar, lekker makkelijk zo en de ellende in andermans schoenen schuiven en zonder extra kosten of wat dan ook dat ie het voor niks weer terug krijgt, maar wel door een ander opgevoed en onderhouden, dus jij bent niet de eigenaar maar ze zijn de eigenaar.
Want anders maak je zelf wel uit wat je ermee doet als je het niet meer wilt houden en of kan houden.
_Zsazsa_ schreef:Klophengsten produceren veel meer testosteron en kunnen daardoor ook niet samen met andere paarden. Ze hebben vaak zoveel hormonen dat ze echt agressief worden.
Joscaa schreef:Waarom heb je dat contract getekend? Jij maakt dan kosten aan het dier, maar hun krijgen het gratis terug, dat is toch oneerlijk? Als jij er nu werk in stopt, hij straks van alles kan, het gecastreerd is en heel fijn ponytje geworden is, moet jij hem gratis naar hun terug doen? Zo'n contract zou ik al nooit aan beginnen, los van het feit dat het een klophengst is.