Jonnekee schreef:Bedankt voor de reacties, al vind ik dat er ook veel negatieve dingen worden gezegd,
Bijvoorbeeld dat tie met z'n staart zwiept dat dat spanning is nee dat is het niet, geloof me hij is echt niet, gespannen, ik ken dit paard als heel lang en is altijd al een zwieper geweest, dat tie z'n rug wegdrukt nou sorry maar dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen, dat die achter sneller mag ja dat klopt, onregelmatig achter is die ook niet, hij heeft af en toe heel veel moeite met z'n tact omdat hij het zichzelf zo moeilijk maakt, we zijn bezig om zijn voorbeen meer omhoog te laten komen ipv naar voren en dat is wat je op het filmpje ziet, rechts wilt tie dat wel links nog niet, dat komt omdat hij zelf op dat moment niet naar voren denkt, daarom rij ik hem zo naar voren hij moet naar voren denken voordat je hem maar enigszins terug kan rijden, ook vind ik het erg jammer dat mensen vinden dat hij niet los is, dit paard is ontzettend los en heb ook complimenten gekregen van de DA en ik vind het knap dat mensen van een kort filmpje kunnen beweren dat hij niet los is.
Een van de enige dingen waar ik jullie gelijk in kan geven is sneller worden in het achterbeen en m'n houding, die is niet op en top en daar word aan gewerkt.
En dat Totilas normaal kan draven wil niet zeggen dat ieder paard dat kan nee dit paard kan niet normaal draven, ja als die los staat, onder het zadel kan die niet anders, voor wie me niet gelooft die mag gerust langskomen...
Ik vind kritiek helemaal niet erg en kan er goed mee omgaan maar om nu continue maar m'n hoofd geslingerd te krijgen dat hij spanning heeft omdat hij met z'n staart zwiept en dat hij niet los is nee sorry, dat gaat erbij mij niet...
Ik denk niet dat ik hierna nog een topic open, in m'n vorige filmpjes zwiept hij ook met z'n staart.
Oeiii ik zou juist níet naar voren rijden. Als hij moeite heeft met normaal draven en groot en traag wilt draven, moet je dat juist niet stimuleren door naar voren te rijden, daar verbeter je dat niet mee. Even een paar stappen terug in je draf door juist heel klein te draven. Zo klein en truttig dat hij net niet naar stap gaat en dan weer een paar passen naar voren en weer terug (let op, geen passage-achtige draf, dan meteen pats naar voren). Voor je gevoel lijkt het dan of hij wellicht niet precies loopt, maar dat naar dat punt moet je juist toe werken (althans dat zou ík doen als ik jou was
). Ik heb namelijk zelf ook een paard dat groot en traag wilt draven en bij mijn vorige instructrice moest ik dat juist stimuleren door hard te rijden etc, maar hij ging daardoor van het achterbeen aflopen en daardoor werd hij mega traag. Nu les ik bij iemand anders en ik moest dus juist super klein draven en zomaar 3 passen naar voren en weer terug en hij is een stuk vlugger geworden. Overigs kan je ook vanuit een voorwaartse draf veel overgangen naar een voorwaarts galop rijden, dus been is meteen weg in een voorwaartse galop. Daar worden ze vaak ook vlugger van.Verder een super gave schimmel! Met een mooi front erop! Zie dit alsjeblieft niet als commentaar, want dat is totaal niet mijn bedoeling. Ik reageer eigenlijk nooit meer op bokt omdat ik bang ben dat mensen mij verkeerd opvatten. Maar nu wilde ik je een tip geven omdat ik denk dat je daar zeker wat aan heb. Doe er mee wat je wilt!