Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:03

Jonnekee schreef:
Bedankt voor de reacties, al vind ik dat er ook veel negatieve dingen worden gezegd,

Bijvoorbeeld dat tie met z'n staart zwiept dat dat spanning is nee dat is het niet, geloof me hij is echt niet, gespannen, ik ken dit paard als heel lang en is altijd al een zwieper geweest, dat tie z'n rug wegdrukt nou sorry maar dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen, dat die achter sneller mag ja dat klopt, onregelmatig achter is die ook niet, hij heeft af en toe heel veel moeite met z'n tact omdat hij het zichzelf zo moeilijk maakt, we zijn bezig om zijn voorbeen meer omhoog te laten komen ipv naar voren en dat is wat je op het filmpje ziet, rechts wilt tie dat wel links nog niet, dat komt omdat hij zelf op dat moment niet naar voren denkt, daarom rij ik hem zo naar voren hij moet naar voren denken voordat je hem maar enigszins terug kan rijden, ook vind ik het erg jammer dat mensen vinden dat hij niet los is, dit paard is ontzettend los en heb ook complimenten gekregen van de DA en ik vind het knap dat mensen van een kort filmpje kunnen beweren dat hij niet los is.

Een van de enige dingen waar ik jullie gelijk in kan geven is sneller worden in het achterbeen en m'n houding, die is niet op en top en daar word aan gewerkt.
En dat Totilas normaal kan draven wil niet zeggen dat ieder paard dat kan nee dit paard kan niet normaal draven, ja als die los staat, onder het zadel kan die niet anders, voor wie me niet gelooft die mag gerust langskomen...

Ik vind kritiek helemaal niet erg en kan er goed mee omgaan maar om nu continue maar m'n hoofd geslingerd te krijgen dat hij spanning heeft omdat hij met z'n staart zwiept en dat hij niet los is nee sorry, dat gaat erbij mij niet...

Ik denk niet dat ik hierna nog een topic open, in m'n vorige filmpjes zwiept hij ook met z'n staart. :j

Oeiii ik zou juist níet naar voren rijden. Als hij moeite heeft met normaal draven en groot en traag wilt draven, moet je dat juist niet stimuleren door naar voren te rijden, daar verbeter je dat niet mee. Even een paar stappen terug in je draf door juist heel klein te draven. Zo klein en truttig dat hij net niet naar stap gaat en dan weer een paar passen naar voren en weer terug (let op, geen passage-achtige draf, dan meteen pats naar voren). Voor je gevoel lijkt het dan of hij wellicht niet precies loopt, maar dat naar dat punt moet je juist toe werken (althans dat zou ík doen als ik jou was :) ). Ik heb namelijk zelf ook een paard dat groot en traag wilt draven en bij mijn vorige instructrice moest ik dat juist stimuleren door hard te rijden etc, maar hij ging daardoor van het achterbeen aflopen en daardoor werd hij mega traag. Nu les ik bij iemand anders en ik moest dus juist super klein draven en zomaar 3 passen naar voren en weer terug en hij is een stuk vlugger geworden. Overigs kan je ook vanuit een voorwaartse draf veel overgangen naar een voorwaarts galop rijden, dus been is meteen weg in een voorwaartse galop. Daar worden ze vaak ook vlugger van.

Verder een super gave schimmel! Met een mooi front erop! Zie dit alsjeblieft niet als commentaar, want dat is totaal niet mijn bedoeling. Ik reageer eigenlijk nooit meer op bokt omdat ik bang ben dat mensen mij verkeerd opvatten. Maar nu wilde ik je een tip geven omdat ik denk dat je daar zeker wat aan heb. Doe er mee wat je wilt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:14

Ik ben het met alle opbouwende kritiek eens. Paard loopt niet vanuit de achterhand.
Ik heb Vikkie meerdere keren gezien op concours ook onder de vorige eigenaar en het paard is de zweefdraf aangeleerd. Daarbij lest ze nog steeds bij deze vorige eigenaar waardoor er ook geen ander(beter) inzicht gaat komen. Vikkie heeft altijd al met een weggedrukte rug gelopen en is altijd al traag geweest in het achterbeen. Hij zet zijn rug vast en dat is ook de reden dat hij zo zwiept met de staart.
Beste Jonne, leer het paard eens meer op het achterbeen te komen. Ga veel schakelen, 3 passen arbeidsdraf en weer 2 passen terug op het achterbeen. En dit keer op keer herhalen. rondjes lang zowel in stap, draf en galop maar vooral in draf. Vikkie moet leren klimmen en absoluut sterker worden in het achterbeen.
Geloof me dat allen hier het beste met je voor hebben. En er zitten een aantal ruiters hier die echt weten waar ze over praten. Dus zie het niet negatief maar juist als positieve en opbouwende kritiek. Ga ook eens een keertje bij een ander lessen. Even je licht bij een ander opsteken. Misschien iemand uit de springwereld. Die zijn vaak wat minder met de trukendoos bezig. En daarmee bedoel ik het grote/hoge voorbeengebruik. Maar pak eens een lesje van iemand van de oude school. Dat hoeft niet persé iemand met naam te zijn maar iemand die nog weet hoe klassiek rijden hoort te zijn.
Succes!!

Jessica24

Re: Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:01

Dacht al te zien dat het een paard is wat enorm groot beweegt.
En dan is het de kunst om de beweging goed te blijven volgen.
Ik vind jullie een prachtige combi.
Heel gaaf paard onder je kont.
Lekker van genieten en heel veel succes in het ZZL

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:39

Ik kan best begrijpen dat er nog wat te verbeteren valt, zal zo bij iedereen wel zijn zeker?
Maar toch spijtig dat je zoiets over je heen moet krijgen Jonne. Je was zo fier op je foto's.. En op Vikkie.
Blijf gewoon fier op jullie! Jullie zijn nog niet zo lang een team, zijn op korte tijd hard gegaan.. Blijf bijleren, en doe je eigen ding met je paard! Jullie komen er wel hoor.

Trouwens, dat staartzwaaien.. Die van mij doet dat ook de hele tijd.. Denk dat er gewoon paarden zijn die dat doen.. Wil écht niet altijd zeggen dat ze verzet hebben ofzo hoor!

Goo Vikkie ;)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:20

Prachtig paard, een wat een vaart door de niveau's!

Proficiat, doe zo verder.!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:08

Toch wel bizar dat nu ook gewoon de instructeur even naar beneden wordt gehaald. Gaat wel een beetje ver denk je niet?

Jonne je weet hoe ik erover denk ;). Misschien is niet alles even goed verwoord, maar ik weet net zo goed als jij dat je normaal niet op deze manier zit.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:00

Bokt lijkt andere criteria aan te houden voor goed rijden en prettig ogende foto's dan de rest van de wereld. Weer een combinatie die er kundig en zeer gaaf uitziet, echt wel prima in staat is zelf te bepalen waar ze lest en wat haar werkpunten zijn en indrukwekkende foto's en punten rijdt die zich wel 3 keer zal bedenken voor weer ooit een topic te openen op bokt. Foto's zijn en blijven een momentopname, de conclusies die hier getrokken worden gebaseerd op te weinig informatie, enkel foto's en 1 moment. Eeuwig zonde.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:49

CRos95 schreef:
Toch wel bizar dat nu ook gewoon de instructeur even naar beneden wordt gehaald. Gaat wel een beetje ver denk je niet?

Jonne je weet hoe ik erover denk ;). Misschien is niet alles even goed verwoord, maar ik weet net zo goed als jij dat je normaal niet op deze manier zit.

Ik vind het ook bizar dat mijn/onze instructeur nu even de grond in wordt getrapt, terwijl ze hem niet eens kennen. Deze man is erg kundig en laat ons niets doen wat slecht is voor een paard of wat ze niet aan kunnen. Jonne heeft misschien niet helemaal handig verteld waar hun op trainen wat ik mee krijg van haar lessen is dat ze nu vooral bezig zijn met ervoor zorgen dat vik sterker wordt en meer op het achterbeen komt.

Mensen zouden eerst eens bij een les van hem moeten komen kijken of er zelf een volgen voordat je je oordeel over hem kan geven.

Jonne mijn mening weet je over de foto's en je paard.

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:48

Nou, ik snap wel dat je niet snel meer een topic zal gaan openen. Jeetje, wat een bult commentaar krijg je over je heen, al dan niet goed bedoeld. Ik vind het nogal wat om van een paar foto's en een paar minuutjes film zo ver te gaan in op- en aanmerkingen, tot aan de instructeur aan toe. Er zit in sommige opmerkingen best een kern van waarheid, maar dat weet de TS zelf ook heus wel. Als ze niet wist waar ze mee bezig was, zou ze niet zo snel van het M2 naar het ZZ-licht kunnen rijden en al helemaal geen dubbele winst kunnn halen. Ik vind het een plaatje van een paard, met veel kwaliteit. Ik wens TS heel veel succes toe samen. Blijf genieten!!!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:55

En blijf topics openen van je gave paard!

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:02

_enna_ dat is dus precies wat ik wilde zeggen. Denk dat veel mensen die kritiek geven nooit zo'n prestaties geleverd hebben. Typisch voorbeeld van: ''De beste stuurlui staan aan wal''....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:33

Ik heb het idee dat de tips die werden gegeven negatiever worden gemaakt door de mensen die er over zeuren, dan dat die tips negatief bedoeld waren. Louka, er werden maar een paar constructieve tips gegeven, en 2 van de mensen die dat deden hebben behoorlijk wat ervaring op een passend niveau.

Ik zeg niks want ik heb er niet genoeg verstand van :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:49

Wat jammer, ik was zo benieuwd naar het filmpje (positief) maar zelfs die is nu verwijderd.

Ik vind dat bokt een apart gedeelte moet krijgen, een soort stichting korrelatie ofzo, voor mensen die altijd maar zeiken en negatief zijn :')

Mooi paard i.i.g. :D Ik hou zo van springgefokte schimmels

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:22

louka69 schreef:
_enna_ dat is dus precies wat ik wilde zeggen. Denk dat veel mensen die kritiek geven nooit zo'n prestaties geleverd hebben. Typisch voorbeeld van: ''De beste stuurlui staan aan wal''....

Het ligt eraan hoe je het bekijkt, wanneer is iets kritiek en wanneer is iets een advies? Dat ligt er dus aan hoe je iets opvat, negatief of leerzaam?
Dus hoe je zelf in je vel zit, een glas is half leeg of half vol..
Het is heel veikig om bij de mensen te blijven die zeggen dat iets goed is, geweldig gaat en dat alles ok is. Het vergt lef om buitenom te kijken, maar je leert er wel 10x meer van, de afkraker van beste stuurlui aan de kant gaat hier niet op, de mensen die hier advies gegeven hebben weten heel goed hoe een paard hoort te lopen en wat erbij komt kijken.
De mensen die hier heel gepikeerd reageren daar stel ik dan weer de vraag bij: hebben jullie enig idee van hoe een paard hoort te lopen??

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:44

Klopt, de echte tips waar ze wat aan heeft worden net en opbouwend gegeven. Jammer is dat er dan zo raar op doorgegaan wordt. Mensen die negatief en niet opbouwend kritiek geven hebben vaak het minst ervaring, en hiermee bedoel ik dus dat de beste stuurlui aan wal staan.

Heb helemaal geen kritiek tegenover de profi's (zou het zelf namelijk ook niet kunnen)....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:47

knollentuin schreef:
De mensen die hier heel gepikeerd reageren daar stel ik dan weer de vraag bij: hebben jullie enig idee van hoe een paard hoort te lopen??

Jij wel knollentuin? Heb jij een paard richting ZZ-licht gereden en gevoeld hoe het is als een paard onder je echt los aanvoelt? (ik overigens niet). En weet je dan dat dat is hoe een paard echt hoort te lopen, of besef je dat dat jouw eigen visie en beeld is van hoe een paard hoort te lopen? Hoe een paard hoort te lopen zijn de meningen nogal over verdeeld. Hetgeen wat deze combinatie laat zien wordt op wedstrijden en door instructie in ieder geval gewaardeerd, gezien het vlotte verloop door de niveaus. Bokt lijkt een ander plaatje te willen zien.

Er wordt goede, opbouwende kritiek gegeven door kundige mensen, maar die moet je met een vergrootglasje zoeken tussen alle internetwijsheid reacties. Er worden nogal pittige conclusies getrokken of de gesteldheid van paard en ruiter op basis van een enkel paar foto's waarbij het paarde kennelijk vrij heet was en 1 filmpje. Er wordt hier niet gevraagd om kritiek, je mening is helemaal niet zo gewenst als je zelf denkt, en het is gewoon eeuwig zonde dat door dit soort gezanik we deze combinatie niet terug zullen zien op bokt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:53

Ik denk dat ik het idd aardig goed kan zien ja, en daarom haalde ik ook het punt aan dat hier zoveel discussie over is, wat er op het moment in de sport beloond wordt, is dat wel het belonen waard?? Een kreupele toot die 3 winstpunten scoort.. Paarden die met weggedrukte ruggen en blauwe tongen de proeven doorgereden worden en toch winst scoren, die discussie, wat wordt er dan beloond? De mensen die de beloning krijgen zijn tevreden en krijgen bevestiging dat ze goed bezig zijn , ze rijden immers winst .en deze mensen wijzen op wat er verbeteren kan is dus praten tegen een duchte deur, want het gaat top, we scoren als een malle, dus waarom verbeteren en luisteren naar een ander?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:00

Ik heb een prima idee hoe een paard behoort te lopen Knollentuin. En nee, dit is niet perfect. Maar op het afgelopen EK zag ik ook amper iemand perfect gaan. Maar dat is logisch als je met dieren werkt, en daarom doen de 'toppers' ook dagelijks hun best om zichzelf en hun paarden te verbeteren. Moet ik daar dan ook overal commentaar bij gaan leveren? Niet iedereen staat open voor commentaar, en dat mag best een gerespecteerd worden. TS heeft les van wat ik hier lees en bekwaam instructeur en gaat daarbij ook op concours waar ze ook commentaar krijgt. Denk echt niet dat ze hier dan een lading aan bokkers nodig heeft die commentaar leveren. En dan bedoel ik niet de eerste paar bokkers die met onderbouwend commentaar kwamen, maar de mensen die bleven doordrammen nadat TS liet merken er niet zo'n zin in te hebben. Dát is echt een reden waarom ik, en meerdere bokkers met mij, geen rijfoto topics meer 'durven' te openen. Jammer gewoon! Ik ben het daarom ook eens met het stukje geschreven door tmr001.

En tja misschien kan je daar beter een nieuw discussietopic over openen Knollentuin. ;) Ben het overigens best met je eens dat de dingen die je opnoemt 'discussiewaardig' zijn!

Edit: wat dingetjes aangepast :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:14

En ook hier verzandt men wederom in het bekende cirkeltje van alom bekende discussie voeren in een topic die initieel was opgezet om enkel foto's te laten zien en dat de TS trots is op haar paard.
Ja, kritiek mag gegeven worden in dit topic, moet niet.
TS, ik hoop dat je je topic nog wel leest? Sluit je af voor het negatieve en probeer de positieve puntjes eruit mee te nemen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:30

Jemig, dit is toch niet leuk meer. Prachtige foto's van een super paard en vriendelijke ruiter. Een plaatje om als combinatie te zien, maar waar door al het commentaar waarschijnlijk niet nog een topic van zal volgen. Dit heb ik al vaker voorbij zien komen, zo jammer!

Jonne, ik vind het er geweldig uit zien. Vier winstpunten op je ZZL zegt alles! Een paar foto's en een filmpje van een minuut niet. Gelukkig zijn er aantal en jijzelf die beter weten. Niks van aantrekken.

Bokt, kom op zeg, kritiek is heus niet altijd verkeerd, maar dit gaat toch te ver? Een osteopaat erbij, vraagtekens bij de instructeur, misschien zelfs een kreupel paard? Doe toch niet zo overdreven! Misschien zouden jullie filmpjes van haar proeven moeten zien om je mening wat bij te stellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:34

Als jullie nu eens allemaal stoppen met klagen over de kritiek die fatsoenlijk gebracht is dan zou het misschien ook al minder negatief zijn allemaal.

wittewitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:35

Prachtige foto's, maar wat zit je trens hoog.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:50

Ayasha schreef:
Als jullie nu eens allemaal stoppen met klagen over de kritiek die fatsoenlijk gebracht is dan zou het misschien ook al minder negatief zijn allemaal.

_/-\o_

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:52

Ayasha schreef:

Als men nou eens stopt met ongevraagd kritiek geven zou het een stuk leuker zijn topics te openen en de sfeer in de topics een stuk minder negatief zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:57

tmr001 schreef:
Ayasha schreef:

Als men nou eens stopt met ongevraagd kritiek geven zou het een stuk leuker zijn topics te openen en de sfeer in de topics een stuk minder negatief zijn.

Door te posten vraag je meningen. Die kan positief zijn (wat een mooi dier) of minder positief en in dit topic rustig en opbouwend. Wil je geen meningen, ope. Dan geen topic. Maar 'jullie' verpesten TS haar topic meer dan knollentuin enz. Of is dit gejammer geen herhalen?