Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Erbij zijn?

Ja
79 (45%)
Nee
93 (54%)

Totaal aantal stemmen: 172

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:21

Als je haar intensief verzorgt hebt en nu niks mee doet begrijpt dat paard het idd niet. Mijn paard reageert echt duidelijk op haar oude verzorgers.
Echter, het stuk betalen en die tig berichten vind ik bijzonder ongepast en veel te ver gaan.
Ik denk dat je een live gesprek moet aangaan en dan haar goed de waarheid mag zeggen. Daarnaast, als je nog in zee gaat met deze dame er niet voor betalen. Gewoon, om hoe het gaat niet.

vuurneon

Re: Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:23

Aaitje geven kost idd geen cent gelukkig :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 23:29

Ik ben ook niet zo'n bietser hoor, zou best voor Tara (andere verzorgpaard) de hoefsmid willen betalen, puur omdat die eigenaresse niet vraagt/smeekt en omdat ik veel met dat paard doe. Het is ook niet zo dat het paard ijzers oid krijgt omdat ik dat wil, uiteraard zou ik zoiets betalen.

Ze zal sowieso niks meer begrijpen, opeens naar een andere stal met andere mensen, voor het eerst geschoren en niet meer 24/7 buiten...

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:06

Lastige situatie. Door de emotionele chantage van de eigenaresse zou ik het niet doen.
Maar je hebt wel een band met het paard, waardoor het toch lastig is om daar nee tegen te zeggen.
Toch zou ik het niet doen. Een aai geven kost inderdaad geen cent.
Rijden is niet de basisbehoefte van een paard, dus ik neem aan dat het paard ook wel genoegen neemt met af en toe een aai of een worteltje.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:29

MorganeR schreef:
Man wat is dit moeilijk... Die continue strijd tussen wel voor paard-niet voor eigenaar. Nu is het opeens weer dat ik helemaal niks zou moeten betalen, al weet ik bijna zeker dat dat er wel aan zit te komen.

Krijg vragen als "wil je dat arme ding dan nu echt helemaal negeren alsof ze niet bestaat?"

Die vraag kun je best beantwoorden hoor...het paard zal je niet negeren,haar eigenaar integen wel.Voor emotionele chantage gaat ze maar elders.Gewoon zeggen waar het op staat,zeggen dat je je niet emotioneel laat chanteren...niet door haar,niet door een ander.
Zeggen dat ze haar eigen verantwoordelijkheden niet bij een ander moet dumpen.

Gewoon van je afbijten...is ze nu helemaal -:(-

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:35

Ik heb het nu gelukkig helemaal duidelijk gemaakt, ook een keer een beetje van me af gebeten met "zoiets zeggen is gemeen en dat weet je". Ik wil niet compleet van me af bijten omdat ik geen vijanden wil op die stal.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:46

Voor jezelf opkomen is niet gemeen hoor,dan weten ze tenminste dat er met jou niet te sollen valt ;)

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:56

Ik snap wel dat je ook niet staat te springen om vijanden, zeker omdat je hoopt er nog eens verder mee te komen. Maar je hebt zelf al aangegeven dat ze niet echt onderdeel is van de stal dus dat zal wel loslopen!

Ik denk dat je een goede beslissing maakt door afstand van haar te doen voor nu, als ze nog steeds niet op stal komt enz. kan je altijd eens aanbieden bij de staleigenaresse om haar voor een poetsbeurt van de wei te halen. Maar houd afstand!