ElCid schreef:Bokken is een hele natuurlijke beweging voor een paard, de riem/ touw door de liezen prikkelt ( en is vaak ook nog met bont gevoerd) en bindt niks nergens af, ik zou ook niet weten wat het moet afbinnen omdat het merendeels merries zijn die gebruikt worden.
Volgens mij kunnen die riemen ook helemaal niet strak, als je daar namelijk een riem heel strak bind beperk je juist de bewegingsvrijheid en kan een dier minder goed de achterhand bewegen. Bij koeien is een touw strak om de liezen binden namelijk juist een oude truc om te voorkomen dat ze hard kunnen trappen
(Bijv bij koeien die niet zo goed gewend zijn om met de hand gemelkt te worden)Imo is gedrag wat in eerste instantie uit stress voor komt best te bevestigen zonder dat het telkens stressvol blijft. Ik reed bijv ook een paard wat als ie zich verveelde steeds op de ren ging, ze zal vast ooit geschrokken zijn maar daarna is dat rennen gewoon bevestigd want ze schrok alleen als het werk saai was en ze ging ook zo langzamer als ik mijn balans verloor, dus zo bang was madam niet
. Anderzijds is het voor ieder paard natuurlijk spannend als er voor het eerst iemand op gaat zitten dus ik vind het allemaal een beetje gedramatiseerd om het traumatisch en doodsbang te noemen.
.
). Het calf roping vind ik ook niet iets dat je ter entertainment moet doen, maar de rest lijkt me prachtig om te zien!
). Heb echt ook supergave foto's maar je zou al bang worden om een topic te openen, ronduit belachelijk dit.. (maar morgen komt ie er toch op hoor)