Wie heeft ervaring met 'leerpaard'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

Re: Wie heeft ervaring met 'leerpaard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:43

vinden jullie een pony van 15 oud?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:55

Hangt van ras pony en je doelen af.
Kleine pony's voor kinderen gaan vaak langer mee dan grote sportpaarden in de hogere sport volledig mee kunnen blijven doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 06:38

fenijro_tani schreef:
vinden jullie een pony van 15 oud?

voor mezelf absoluut ja. Voor een ander nee. Mijn paard is nu 12, ik heb echt nog nooit zulke oude paarden gereden. Tot hiervoor was 7 altijd al aardig op leeftijd (ik reed voor anderen). Maar ik ken genoeg van 25 die nog een Z proefje lopen hoor.

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:58

Als het je eerste paard word, dan kan een leerpaard heel gunstig zijn. Ik rijd nu een zz-zwaar paard, omdat mijn jonge paard een blessure heeft. Persoonlijk heb ik meer uitdaging in het rijden en opleiden van jonge paarden. Ik zou ook nooit een paard kopen die ouder is dan 6 jaar. Dit is voor iedereen natuurlijk verschillend.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:15

Ik ben ook zeker voor n leerpaard als eerste paard.

Mijn pony liep niet op heel hoog niveau (L springen, L dressuur), maar was/is een echte leermeester.

Hij heeft mij zoveel vertrouwen gegeven en dankzij hem durf ik zoveel meer. Zoals crossen bijvoorbeeld, ik vond t altijd erg interessant maar ook erg eng. Bart sleept me er echter wel doorheen. Ook nu na 3 jaar als ik zenuwen heb is hij er voor me.

Fijne is ook dat hij zich aanpast aan de ruiter. Ben je onzeker dan is hij heeel voorzichtig met je, met kinderen bijvoorbeeld zet hij geen stap te snel, hij Let zo goed op ze.

Echter nu we elkaar door en door kennen en ik totaal geen zenuwen heb kan hij ook best pittig zijn. Met crossen bijv, heb dan wel vaker even geen rem XD maar zet er na mij een onzeker iemand op en hij is de braafheid zelf.

Hij is inmiddels 18 en doet t nog steeds super :) heb er geen moment spijt van gehad dat ik voor n oudere pony ben gegaan.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 12:55

Ben uiteindelijk gestrand bij een 4 jarige die 3maand ohz is. Angstig ben ik niet aangelegd, ookal is het een gevoelig paard. Het zal een hele leerschool met veel begeleiding worden. Een wat meer ervaren, leerpaard is zeker ideaal maar ja ben nu helemaal verliefd op deze 4 jarige <3 .

Hier wat meer info. Nog 3 daagjes wachten <3
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1857841

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:44

Oh wauw leuk dier!! Heel veel succes met je nieuwe paardje ts! :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:34

Gefekiciteerd e veel plezier samen!