spullen voor een manegepaard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

spullen voor een manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 19:10

hoi allemaal,
hier een kleine stelling: het is helemaal hip bij mij op de manege om voor je lievelingspaard een wedstrijdhoofdstel te kopen,of een mooi zadeldekje(liefst van ANKY nog)
ik moet toegeven,dat ik mezelf soms wel moet inhouden in de ruitersportzaak,want ik vind het stiekem toch wel erg leuk om soms wat extra's voor mijn lievelingspaard te kopen.

wat vinden jullie?onzin,of af en toe toch wel leuk?

(uiteraard wel als het goed past natuurlijk)

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 08:23

Euhm.. eigenlijk vind ik het onzin.. Laat je dan je dure wedstrijdhoofdstel op stal liggen tot de volgende week dat je gaat rijden, zodat in de tussentijd iedereen met jouw hoofdstel kan rijden? Of heeft echt íédereen een eigen hoofdstel voor z'n lievelingspaard, en neem je die dan elke week mee? En krijgt zo'n paard dan elke les een nieuw hoofdstel (dus een nieuw bit) in? Ik weet niet hoe paarden daarover denken, maar ík zou het niet leuk vinden om elke les weer een ander bit in te moeten En daarbij weet niet iedereen welk hoofdstel goed past, en welk bit goed past...
Enn..een beetje zonde van je geld om voor 1x in de week een duur hoofdstel of duur dekje te kopen, vind ik dan

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 09:16

ach het was maar een vraag,ik vind het wel leuk,maar ik heb het ook niet gedaan.
en ze krijgen niet elke les een ander bit in,het is alleen heel af en toe dat je iemand met bv een ander hoofdstel op wedstrijden ziet.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:06

Ik vind het wel leuk! Ik zou het zelf ook leuk vinden om wat spulletjes te kopen voor mijn lievelings paard. In ieder geval als ik manege lessen zou rijden dan. Als de manege eigenaar het neit erg vind, is het toch erg leuk!

_Ingrid

Re: spullen voor een manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:30

Ik vind het eigenlijk onzin om voor een manege paard spullen te kopen, op mn vorige manege waren er mensen die een eigen zadel hadden, die het op alle manege paarden legde waar ze op reden, die de les voor mij reden, dus als ik op het paard moest waar ik op had gereden moest het zadel weer helemaal omgeruild worden en de beugels weer op maat maken en dat gaat allemaal van je lestijd af dus ik vind het zelf nog irriterend ook, en de zadels van de manege zijn goeie zadels van een goed merk dus het is alleen maar onzin om spullen als een zadel en hoofdstel aan te schaffen als je op manege paarden rijd.

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:43

Vind het onzin. De manege moet zelf maar zorgen voor goede spullen voor de paarden.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:49

Ik heb wel heel veel spullen, maar ik rijd Coen naast manegeles ook 'vrij'. Hoofdstel, aantal dekjes (6 ofzo) waaronder een Ankypad ja en aantal bandages, zweetdeken, halsters, poetspullen, verzorgingstroep (hoevenolie, shampoo, equistar etc), longeerlijn, eigen stijgbeugels...

Stijgbeugels -> erg makkelijk, nooit meer die dingen te verstellen! ben nog sneller klaar, dan dat ik die manege-beugels moet verstellen man! Zo even vast maken aan makkelijk Wintec zadel!

Waarom ik het koop, ik vind het gewoon 'leuk' en makkelijk dat ik zelf spullen heb. Ben echt wel zuinig op mijn geld hoor, niet dat ik alles koop ofzo, maar telkens komt er weer iets bij en mn zadelkast is wel overvol ja

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 11:56

toch wel verschillende meningen dus,valt voor beiden wat te zeggen
bedankt voor de reacties

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:49

Onzin!
Op de meeste manege's rij je niet altijd op hetzelfde paard. De maneges waarop ik reed zouden het denk ik niet eens willen als ik me eigen spullen zou meenemen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:53

Ik vind het belachelijk. Bij ons zou het niet eens mogen.
Ja je mag je eigen sjabrak eronder leggen als een paard geen onderlegger of schuimvullingsjabrak nodig heeft.

Maar de paarden hebben allemaal zelf mooie, goede spullen die ze passen. Het zou wat worden zeg.. kom op joh..

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:16

oke,oke het was ook maar een vraag hoor

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:20

als het je verzorgpony is en je rijdt het paard meerdere keren in de week dan zeg ik ok
Zelf weten maar als het alleen je lievelings paard is zeg ik zonde van je geld!
Dat is mijn mening

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:21

ben ik het ook best mee eens,als je er vaker op rijdt dan.

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:22

Stel je hebt een vet duur hoofdstel voor dat paard hoor je dat hij/zij
verkocht wordt. Endan? Of je meot bijvoorbeeld op een andere pony
rijden voor 1 x. Nee kzou het niet doen, sonde.
Maby wel een idee.. koop een eigen poestkist, heb je toch nog wat voor
jou dier

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:23

als ik spullen zou kopen,zou ik niet heel duur spul nemen,maar een poetskist is zowieso handig

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:25

Zorg wel dat je naam dan overal opstaat. Er word wel eens wat
gestolen bij maneges

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:31

Ik rij zelf ook op een manege.. Je mag daar poetskist kopen voor jezelf maar meer hoef je ook niet te kopen.. ze hebben er goede zadels/dekjes/hoofdstellen/halsters enz. Ze hebben daar niks nieuws meer nodig;)

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:53

Ik zou als ik jou was inderdaad dan poetskistje of een sjabrakje voor een wedstrijdje aanschaffen. maar ga geen hoofdstel of zadel enz kopen. Dat is zonde van je geld. Als het goed is heeft de manega waar de pony staat de complete 'uitzet'daar al liggen

Marrke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:13

Wat een onzin! Zijn er echt mensen die voor hun lieveling paard/pony op de manege een hoofstel of zadel kopen! Nee echt zonden van je geld! Voor een verzorgpaard/pony kan ik het nog wel begrijpen maar voor een manegepaard/pony??!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:16

ja hoor ik had vorige week een meisje gezien,die had een hoofdstel,dekje,peesjes en een martingaal gekocht voor haar lievelingspaard.
dus je hebt ze er wel bij.
een ander meisje die ik ken,heeft voor haar lievelingspaard(die ze wel vaker rijdt)een winterdeken gekocht

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:18

Bij osn op de manege zie je het ook veel. Mensen die met dekens kopen enzo. Wedstrijdhoofdstellen zie je ook veel,maar die houden ze voor zichzelf en mogen alleen met wedstrijden gebruikt worden. Ook eigen dekjes voor de wedstrijden. In de lessen gewoon allemaal een manegedekje.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:21

Poetsspullen heeft bij ons wel iedereen voor zichzelf.
En verder hebben degenen die wedstrijden rijden wel een eigen wit dekje voor de wedstrijden, want dan is dat verplicht en de dekjes onder de manegezadels zijn niet wit.
En er zijn mensen die een manegepaard huren. Dan mogen ze er iedere dag 1 uur op rijden in de les of vrijrijden (of 1 buitenrit, die duurt langer dan een uur), maar het dier loopt dan verder ook nog in de manegelessen mee. Die mensen kopen wel vaak een dekje met bijvoorbeeld de naam van het paard voor 'hun' paardje en sommigen hebben ook een hoofdstel.
Wat ik verder wel eens langs zie komen is mensen met eigen stijgbeugels en riemen. Dan hoeven ze niet steeds de beugels op maat te maken ofzo. Of omdat ze bijvoorbeeld GPG-beugels hebben, ter ontlasting van de eigen knieën.
Zadels is niet de bedoeling dat je die voor een manegepaard gaat kopen, maar voor de rest mag het allemaal wel, als je daar zelf geld aan uit zou willen geven.

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:22

ajoh ik had ook een hoofdstel, 3x setje (dekje, peesjes/bandages) gewoon omdat ik het leuk vond en het beest er geen last van had.
ze liep zelfs beter met peesjes en ze had ze vaker om tijdens wedstrijden enzo. wat maakt het ook uit als het beest toch geen verschil merkt tijdens het lopen? ze had een vervelend hoofdstel en ik vond het lelijk dan maar mn eigen kostte toch niet veel.

toen ik en een paar vriendinnen daarmee begonnen was de rest van de manege ntzettend snel met dat ook te doen daarna maar toch
zolang je na de les weer het eigen dekje eronder legde was er nix mis mee

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:23

Marije_jiplover schreef:
Wat ik verder wel eens langs zie komen is mensen met eigen stijgbeugels en riemen. Dan hoeven ze niet steeds de beugels op maat te maken ofzo.

hahaha ja dat heb ik ook weleens gezien, maar volgens mij ben je dan langer bezig met die beugels aan je zadel vast te maken dan dat je steeds beugels op maat moet maken

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:24

wat zijn gpg beugels trouwens?heb zelf ook vaak last van mijn knieen tijdens het rijden