Manege de Jong, mening?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RooszZ

Manege de Jong, mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 16:36

Haaj mensjes,
Er is een manege bij mij in de buurt Manege de Jong genaamd.
Sommige paarden staan er in containers, de buitenbak heeft een hekje van 20 cm ongeveer en het ziet er een beetje oud uit.
De manegepony's kunnen elkaar bijten enzo, er zit alleen een muurtje van 1 meter hoog tussen de paarden...
Wie kent deze manege en wat vinden jullie ervan???
Groetjes, Lotte

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 20:25

kent niemand het?

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:26

ik heb er gereden, toen nog in de manegelessen. je leert er op zich goed rijden (leren om niet van je paard te donderen) de instructeurs vonden het leuk om de paarden te laten schrikken.

Mereltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:31

De Jong in Aalsmeer?
Daar heb ik een keer een les gereden, maar ik vond het niks.

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:37

Ow bah... bedoel je manege de Jong in Aalsmeer? verschrikkelijk slechte herrinneringen aan die manege

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:09

Ik heb er 4! jaar gereden... ik vond het er 3x niets!! hoe de stallen eruit zien is nog tot daar aan toe, want dat ziet er nu wel weer redelijk uit, dr is al een hoop opgeknapt, maar toen ik er reed was echt inderdaad een nog grotere rotzooi en oude bende... (10 jaar geleden)

de lessen waren niet echt leuk.. de instructeurs toendertijd konden alleen maar schreeuwen en dan net zo lang doorpushen totdat je zoiets had van bekijk het maar! en de paarden zijn wandelende tijdbommetjes, dus idd wat Whispertje zegt, je leert er goed om te blijven zitten maar meer ook niet, tenzij je echt heel veel talent kan laten zien dan word je flink voorgetrokken...

de buitenbak zal je als lesklant eigenlijk niet zien, ze rijden of binnen of in het bos. de half overdekte bak zie je alleen bij het inrijden van je wedstrijd, of als pension klant.

de mensen daar hebben een hoog "amstelveens kakgehalte" zoals ik het maar even noem, echt zo van ik heb een eigen paard, jij niet, dus wat doe je hier.

de paardjes worden in mijn ogen ook niet goed verzorgd..zo staat er al 15 jaar een pony die nogsteeds erge last van schimmel heeft met de kale plekken aan toe waar niets meer aan gedaan word.

maargoed ik kan nog wel even doorgaan.. maar dat zal ik maar niet doen:) ik vind het dus geen fijne manege/stal

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:20

welke pony was dat ook alweer? Winnetou ofzo toch?

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:38

Is Skippy er nog? En euhm... Dipsy, Diamond, Winnetou, en dan kleine shetje, hoe heette die ook al weer? En een ijslandertje... Weet iemand of Tim nog rijd... ik weet zijn achternaam niet meer, hij zat bij me in de klas, vroeger, zal nu ongeveer 19 jaar zijn, zwart haar, mooie ogen, leuke gozer was het toen, maar ja, toen was hij 13, weet niet hoe het nu is... Hij kwam uit Badhoevedorp

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:00

jah,, ik woon er ook in de buurt... ik vind het een verschrikkelijke manege! Ik ben één x mee geweest met een (oud) vriendin van me. Ze reed daar en was daar erg trots op. Ik vind dat als je daar rijd,, je niet bepaald trots mag/kan zijn!

ik heb op 3 verschillende manege's gereden. 2 daarvan stopte ermee en ze zeiden allemaal "ga absoluut NIET naar manege De Jong",, dat heb ik ook niet gedaan en rij nu op Manege Zadelpret

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:26

als er zoveel negatieve reacties zijn, hoe kan zo'n manege dan nog bestaan?!

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:33

Ja, lesklantjes zat die gewoonweg niet beter weten. Kleine kinderen met ouders die niks met paarden hebben, en ja, ze zijn nou eenmaal de goedkoopste in de buurt! En heel veel pension paarden he, want die doen het wel erg goed!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:02

Whispertje schreef:
welke pony was dat ook alweer? Winnetou ofzo toch?

Ja klopt.. beessie is zo mager als wat en zit onder de kalen plekken enz enz.. vind ik niet echt nodig maargoed..
net zoals tommy en daimond die zagen er op het laatste ook niet meer uit..

mini_bienie schreef:
Is Skippy er nog? En euhm... Dipsy, Diamond, Winnetou, en dan kleine shetje, hoe heette die ook al weer? En een ijslandertje...

Nee deze pony's staan er niet meer. de shet die jij bedoelt is denk ik Muis, dat was een bruin/zwarte shetlander, maar die werd niet voor de lessen gebruikt. Poesta en Kruimel wel, maar die zijn ook weg.

Dan hadden we nog: Daisy, Stoert, Kathy,Milly,Dancer, Mino, Ivo, Cartouche, Doremi, Guy,Rexel, Sphinx,Cupido, Olijfje, Hassan en nog véél meer maar ik kan er even niet meer op komen.

Ik heb toendertijd les gehad van Saya, Petra en Onno, en af en toe van Micke de Jong zelf.. maar die was levensgevaarlijk, we hebben ooit eens 15 pony's in het bos kunnen gaan vangen/zoeken omdat ie met een beginnerslesje het bos was ingedoken en de groep op hol was geslagen dat soort dingen...

_Eline_

Re: Manege de Jong, mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:24

Ja in k heb er ook op gereden. Ik vond het ook niet leuk.. Ik had in het begin van Albert les gehad maar die werd ontslagen door een ruzie met Micke geloof ik? Daarna kreeg ik van Micke zelf les.

Weet iemand of Ricky er nu nog staat? Een lange tijd geleden ten ik er was stond die er nog maar die had verkeerd leren stappen ofzo werd er mij verteld?

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:34

Lavandula schreef:
mini_bienie schreef:
Is Skippy er nog? En euhm... Dipsy, Diamond, Winnetou, en dan kleine shetje, hoe heette die ook al weer? En een ijslandertje...

Nee deze pony's staan er niet meer. de shet die jij bedoelt is denk ik Muis, dat was een bruin/zwarte shetlander, maar die werd niet voor de lessen gebruikt. Poesta en Kruimel wel, maar die zijn ook weg.

Dan hadden we nog: Daisy, Stoert, Kathy,Milly,Dancer, Mino, Ivo, Cartouche, Doremi, Guy,Rexel, Sphinx,Cupido, Olijfje, Hassan en nog véél meer maar ik kan er even niet meer op komen.

Ik heb toendertijd les gehad van Saya, Petra en Onno, en af en toe van Micke de Jong zelf.. maar die was levensgevaarlijk, we hebben ooit eens 15 pony's in het bos kunnen gaan vangen/zoeken omdat ie met een beginnerslesje het bos was ingedoken en de groep op hol was geslagen dat soort dingen...

Ja, muis bedoel ik, Poesta en Kruimel ken ik ook nog. Katy en Milly ken ik nog, Doremi, Guy ken ik ook, de rest zegt me niks... Trooper, staat die er nog?

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:44

Volgens mij staat Trooper er nog wel Kent iemand ook nog 2 ijslanders (ik ben hun naam even kwijt) , ze stondentoen met zijn tweetjes in 1 stal..

Manege de Jong had toch ook eerst nog een site, weet iemand de url nog..

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:01

Ik heb ruim 10 jaar als manege klant bij De Jong gereden daarna nog 2 jaar met verzorg / eigen paard. Ik heb het er altijd naar m'n zin gehad.

Ik zeg niet dat het er perfect is maar dat is maar net waar je zelf voor kiest.

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 14:59

Een vriendin van me reed er, en toen hadden ze ook nog Nick, Hiawatha en nog meer... Die Hiawatha werd bijna niet gebruikt omdat niemand er op durfte... Ik kan me ook nog herinneren dan me vriendin toen nog niet heel lang reed en ik ging mee, Ik zou haar helpen met het opzadelen van een paard waar ze in de stal een beetje bang voor was, dus ik voorzichtig die stal in met het halster en doe het snel om zodat hij me niks kan doen...

Komt er zo'n instructrice aan dei zegt dat ik niet mag opzadelen en mijn vriendin zelf ook niet!!! Dat moet ze toch leren? Na 2 jaar mochten ze nog steeds niet zelf opzadelen...

Greetz, Lotte

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:43

Ja Albert ken ik inderdaad ook nog, daar heb ik ook nog les van gehad op de woensdag, hij is inderdaad met een ruzie daar vertrokken, daarna ben ik op de zaterdag gaan rijden en kreeg ik les van Onno.

Met Hiawatha was helemaal nix mis mee hoor, die werd ook gewoon voor de beginners lessen gebruitk, net zoals Diamond, Trooper en Tommy. Alleen kon Hiawatha wat fris en fruitig zn stal uitkomen en had ie een paar rondjes nodig op een wat hoger tempo!

Ricky is op een gegeven moment verkocht, net zoals heel veel manege paardjes! als micke er maar genoeg geld voor kreeg deed ie ze zo weg, met als gevolg dat de lesklanten regelmatig op de meest verknipte paarden zaten... maargoed.

Ikzelf was helemaal gek op Dominique! een groot bruin paard, met een blind oog, ze was absoluut niet moeders mooiste, maar wel een goud eerlijk karakter, op haar kon eigenlijk bijna altijd maar zonder zadel gereden worden, omdat ze simpelweg te groot en te dik was voor een goed passend zadel, daarnast werd ze ook voor de fok gebruikt en liep ze er dus erg vaak erg dik bij. niemand vond haar echt leuk, maar ik was gek op dr!! lekker zonder zadel crossen in het bos, heerlijk!!

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 15:45

Dan is die vriendin van me een ongelooflijke opschepper
Ze heeft me altijd vertelddat hij heel weinig gebruikt werd en dat weinig mensen hem aan konden haha

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:15

Ja volgens mij was er niets mis mee met Hiawatha? Naja ik reed er ook gewoon en vond het leuk

En ze hadden ook een fjord? Ik weet de naam niet meer maar Nick zou ook best kunnen

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 16:28

Ja die Fjord was Nick idd

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:24

Die 2 ijsco's ken ik ook nog ja, ben alleen de namen kwijt! Kent iemand Puzzel, van Ashley? Staat Ashley nog steeds op de jong?

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:57

geen idee, sorry

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:28

Toevallig was ik er vorige week, maar Puzzel stond er niet meer.. of hij is verplaatst naar een andere box.
Zowiezo zijn een hoop mensen van "mijn tijd" weg van de Jong, en staan er een hoop nu op Wennekers. De laatste fjord die er stond was inderdaad Nick, maar die is zegmaar niet van mijn tijd haha, de fjord van toen ik er reed was Hassan, geweldig beest!! super snel en sterk!!:D en dat voor een fjord hihi

De ijslanders die jullie bedoelen.. waren dat toevallig Bet en Betsie? die waren erg oud.. 30/35 ofzo.. maar daar werd ook niets meer mee gedaan..

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:37

Nee, dat waren niet Bet en Betsy, die ken ik overigens niet eens... het waren er 2 die gewoon in de les mee liepen, Op welke dag reed jij Lavandula? Kent iemand Ron nog, en Sylvia, met de kinderen Cisca en euhm.... goh... hoe heette dat oudste meisje ook al weer? Ze hadden een (heeeeeeeel groot) paard, een vos volgens mij