(BGV in Pijnacker)Lekker met kreupele pony gestapt, en hoefjes schoongemaakt en gepoetst enzo...
Wij hebben op de manege een ''stalhulp''
Die heeft altijd hele verhalen over ''haar'' hengsten (die ze niet heeft)
en dat sinds zij op de manege is de pony's liever zijn en minder bang, en dat de pony's haar vertrouwen enzow! (dat is dus onzin)
en ze zegt ook dat ze met paarden kan praten als ze bang zijn, Dóh dat kan iedereen :-S met of zonder resultaat
(** ik schrijf mevrouw* omdat ik liever de naam van die persoon niet zeg, want mischien zijn er mensen die haar kennen en zich ermee gaan bemoeien en die oliebol snap je?
**)Had mevrouw* een idee om een witte pony even te wassen (staart + benen)
En die pony(Laska) is dus erg bang voor water...
Dus mevrouw* loopt richting de spuitplaats met laska, en laska staat stil...
mevrouw* trekt aan het halstertouw.. laska gaat steigeren....
Mevrouw* geeft een enorme ruk aan het halstertouw waardoor laska dus eigenlijk aan haar oren getrokken word
en laska stond daar helemaal te trillen enzo, zag er zo zielig uitPakt mevrouw* een ZWEEP
en begint in de wildeweg op laska te meppen, en meppen en meppen net zo lang tot ze de spuitplaats in zou gaan *wat ze dus niet deed* laska helemaal springen en schrikken enzow, en ze bleef maar slaan op de hals enzow!!!!
Gelukkig kwam er een pension klant binnen die dus ff in de spuitplaats moest (paardentandarts was bij haar)
dus laska was ''bevrijd''Dus toen ging mevrouw* laska opzadelen voor de les enzow, allemaal heel rustig
dus ik zeg uiteindelijk tegen haar (toen we weer in de schuur zaten) waarom ze zo zielig deed tegen de pony ... Gevolg :
Pakt me bij me keel
duuwt me tegen de grond en zegt : IK WEET BETER ALS JOU, DAT PONY'S NIET DE BAAS ZIJN LASKA MOET LUISTERENHet erge vond ik dat ze me bij me keel greep :S dat hoor je als volwassenen toch niet te doen
wat een %&@$%!@& mens is het zeg!
Tis dat ze een beetje doof is, dus ze verstaat niet alles even goed, en ze heeft ook moeite met uitspreken van bepaalde woorden, dus ik kon haar es ff flink ''dissen''
Nu ga ik Zaterdag samen met mn instructee(vriendin) Laska op de NORMALE manier proberen te wassen, zonder zweep enzow!
en een kijken wat mevrouw* daar op ze zeggen heeft
HAD ONWIJS MEDELIJDE MET DIE PONY ken die er wat aan doen dat ze bang is voor water, door haar verleden....
Sorry dat dit zo'n lang verhaal is maar ben heeeeeel erg benieuw naar de reactie's
maakt me niet uit wat voorn reactie's boze reactie's mensen die het er MEE EENS zijn , vragen
brand los!
En het melden.
ik ga morgen met mn instructie ff dat mensje aanspreken.. kijken hoe ze reageert, want tegen mn instructie durft ze toch niet!
als ik daar ooit de moed voor had