Ik wou graag wat meningen, gedachtes, plannen en dromen uitwisselen over... tjsaa, de toekomst! Of over hoe jou plannen zijn uitgepakt en hoe je het volhoudt.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn HBO diploma opgehaald en ben opzoek naar een baan. Als ik eenmaal een baan heb wil ik graag een auto en daarna een eigen appartementje. Ik sta dus aan het begin van het 'echte' leven! Oh.. en ik ben 21 jaar
Mijn paardenwereld is begonnen met manege lessen, heeft zich uitgebreid met het doen van vrijwilligerswerk op een manege voor mensen met een handicap en inmiddels rij ik al een tijd met de paarden (2 paarden en 1 pony) van mijn instructrice. Maar... als ik eenmaal een baan heb weet ik niet of ik dit nog kan doen, het vrijwilligerswerk houd op. Ik hoop dat ik nog tijd heb om de andere paarden te rijden en les te volgen, het is namelijk erg ver weg (in het weekend ben ik nog bij mijn ouders, dus dicht bij de paarden).
Mijn plan is om later een paard te kopen, ik zeg heel vaak 'dat paard komt er sowieso!'. Ik wil graag eerst mijn leventje op de rit hebben (baan, auto, appartement, ruimte om te sparen). Als dat zo is had ik bedacht:
€5.000 voor het paard
€2.000 harnachement/andere benodigdheden
€2.000 onvoorziene kosten/paardenspaarpot
Even voor de duidelijkheid: de bedragen zijn gewoon dingen die ik nu in mijn hoofd heb. Ze kunnen zeker nog veranderen en ik heb me er verder nog niet verdiept in bedragen.
Ik zie wel veel beren op de weg maar ik wil het zo graag en ik wil er alles aan doen! Zo heb ik geen idee hoe het gaat met de tijd? Fulltime werken/paard/vriend (die hoort ook in het toekomst plaatje haha). En als ik nog ouder ben, kinderen?!? Waar haal je dan de tijd nog vandaan? En zal ik altijd genoeg geld hebben?
Lang verhaal... Nu is het jullie beurt! Ik ben heel benieuwd wat jullie plannen zijn, hoe jullie je eigen toekomst zien en/of hoe jullie dit bereikt hebben.

Anders dan jij heb ik tegenwoordig het gevoel 'stil te staan'.

)