Mijn paard gaat verhuizen van weide en we waren op zoek naar een weidemaatje
Nu hebben kennissen een paardje te koop staan dat maar geen nieuw plekje vond. Ik helemaal verliefd en hij komt volgende week samen bij mijn paard te staan. Het ding is wel, hij mist een oogje. Is weggehaald dus hij is volledig blind aan zijn linkerkant. Voor de rest is hij kerngezond. Hij heeft er nu niet zo veel last van, hij het is heel rustig en wordt niet heel erg belemmerd door zijn beperking.
Het is vooral de bedoeling dat hij als gezelschap dient voor mijn paard. Mss dat we er enkel nog wat mee wandelen en wat grondwerk doen, maar niet meer rijden. (hoewel dat nog wel op hem wordt gedaan)
Maar nu, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zelf zo'n paardje hebben? En weten jullie dingen waar ik mee rekening moet houden? (natuurlijk vooral dingen doen aan de kant waar hij ziet) Maar zowel in de omgang als dingen waar ik rekening mee moet houden in stal en weide etc.
Heel erg bedankt!
maar je moet wel rekening houden Dat hij/zij aan die kant niks kan zien dus zou ik altijd aan de kant waar hij kan zien staan en naar die kant toe lopen zodat je hem niet laat schrikken Of waardoor jij een trap kan krijgen
Hij kan wel gereden worden, maar dat is voor ons niet echt een doel om ermee te bereiken. We willen geen paard waar ik nog mee moet rijden en mee moet trainen, omdat ik daar geen tijd voor heb. Dus hij lijkt me de perfecte optie! Als hij alles was gewoon is, mij, de omgeving, mijn paard,... dan kan ik mss wel eens wat rijden
Ik zou het gewoon doen, zeker als je niet van plan bent om er echt actieve dingen mee te gaan doen