Artist is 154 cm hoog, 6 jaar en niet doorgereden. Artist heeft Amarok als vader en Fleur van de Rijsbergen als moeder.
Artist afgelopen zaterdag opgehaald, de terugreis was een drama. Hij was ontzettend druk en wild in de trailer, we moesten "maar" 163 km terug rijden. Met het gevolg dat we in de file kwamen door een autobrand. Ik heb de politie gebeld omdat het echt te gevaarlijk werd. We mochten de vluchtstrook op met alarmlichten en zo verder gereden, ze kwamen ons achterna om ons verder te helpen. Gelukkig veilig thuis gekomen want toen we weer reden ging het redelijk op wat gestamp na.
Afgelopen weekend al weer een hoop meegemaakt, eerst dus de reis. Zondag hebben we hem gewassen en laten rennen. Bleek dus dat hij enorme verlatingsangst heeft, hij functioneert nogal slecht als hij geen paarden ziet. Dat is dus 1 van de werkpunten voor de komende maanden. We hebben hem gewassen, het water kwam er zwart vanaf en zijn staart heeft nu weer een mooie witte kleur.
Na het wassen hebben we hem op stal gezet en er stond nog een ander paard. Horen we ineens een hoop kabaal uit stal komen, is hij over zijn staldeur heen gesprongen omdat het andere paard wegging naar buiten en wij waren net even wat water halen om zelf wat te drinken. Dat was flink schrikken en nogmaals een bevestiging dat we vanaf nul moeten starten.
Maandag kwam de hoefsmid en de veearts. Hij was niet ingeënt en bekapt. Het bleek dat hij bevangen is geweest, gelukkig komen we er nu achter en niet volgend seizoen als hij het verse gras weer op gaat. Zijn voeten waren echt heel slecht, gelukkig zijn ze aardig bijgewerkt en de volgende keer zal hij nog iets steiler worden bekapt maar dat gaat allemaal niet in 1 keer. Zijn tanden zijn ook gelijk gedaan en vrijdag komt de masseuse om zijn lichaam ook na te kijken.
Als dit alles goed is en hij is beter gewend op stal, dan zal een professionele ruiter met hem gaan werken. Ik ga er zelf niets aan doen want het inrijden is vroeger niet goed verlopen, wij kennen hem namelijk uit zijn veulentijd. Hij is daarna verhuisd en daar heeft twee jaar tussen gezeten voordat hij aan ons werd aangeboden voor de verkoop. Hij heeft dus geen hele goede ervaringen en hij heeft best een heftig karakter. Ik ga daar zelf niet aan sleutelen en gelukkig hebben we de mogelijkheden om haar vier keer per week te laten komen. Maar dit zal pas over een aantal weken zijn.
Artist blijkt ook weinig respect te hebben voor de mens dus er komt een hoop grondwerk aan met hem. Hij is wel heel erg vriendelijk maar raakt snel in de stress als hij alleen is en moet weer opgevoed worden. Hij is wel super lief naar andere paarden en moet door ons als eigenaar duidelijk en goed worden geleid. Hij heeft geen geduld en moet veel leren. Mijn man heeft het altijd vreselijk gevonden dat hij werd verkocht omdat het niet goed was gegaan met inrijden. Hij is ons toen ook te koop aangeboden geweest maar we durfden het toen nog niet aan.
Paar mnd geleden had mijn tante (die hem toen had gekocht voor de kinderboerderij waar hij kwam te staan) de oude eigenaren gevonden. Ik heb toen ook contact met ze gekregen en gevraagd of ze aan ons wilden denken als hij ooit weg zou gaan. Sneller dan ooit gedacht kwam dit aanbod. Dat was even slikken want we hebben al twee pony's. Maar de dag daarna gaan kijken en het uiteindelijk wel gedaan. De klik met Artist was er weer helemaal en inmiddels weten wij wel waar we voor zouden komen te staan. We wilden hem die kans geven en zie hier hij is van ons

Hoeven voor het bekappen

Achterhoeven, we noemden hem Donald Duck

Achterhoeven na het bekappen

Voorhoeven na het bekappen

Tanden doen

Wel gesedeerd natuurlijk

Van zwart naar wit

Lekker wassen

Eindresultaat na het wassen, voeten moesten toen nog gedaan worden

Knappe pony