Een zomertje wedstrijden met Inno (v. London Swing)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Helliepel

Een zomertje wedstrijden met Inno (v. London Swing)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:05

Dag Bokkers!

Ik heb een paar mooie foto's van de afgelopen wedstrijden die ik toch met jullie wilde delen. :) Wij starten sinds juli niveau 3 in België (de M-proeven. Soort van Z1/Z2-niveau in een 20*40 piste :P Nogal moeilijk om echt te vergelijken), en ondanks dat de wissels eigenlijk nog niet voldoende bevestigd zijn, haalden we toch hele mooie resultaten en punten.

Hoogtepunten waren wel het winnen van de Beker van Oost-Vlaanderen én het kampioenschap van Oost-Vlaanderen *\o/* *\o/* *\o/* . Dit was véél meer dan waar ik op gehoopt had, zeker omdat er nog genoeg te verbeteren valt aan het totaalplaatje (bij Inno: gedragenheid en verzameling, oprichting en de wissels, die willen nog wel eens mislukken. En bij mij: houding nog stiller en netter, handen wat lager en zachter, consequenter met hulpen, minder jagen/terug in tempo, etc!). Maar geen zorgen: ik heb wekelijks les en werk hard om mezelf te verbeteren. ;)

Info over het paard: Ze is een merrie ;) uit 2008 van London Swing x Kowalski (tuigpaard). Is maar 1.62m (of zo) en heeft een fantassssstisch karakter! :+:

Nuja, genoeg geleuter denk ik. Op naar de foto's! Die zijn ongeveer allemaal met héél veel dank aan Hannel hier op bokt! _/-\o_

1. :+: Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

linkje

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

Voor het kampioenschap moesten we ook een kür op muziek rijden. Het was onze eerste kür ooit, maar ik vond het superleuk om te doen! :D De kür werd gemaakt door Anneke De Vrée. (http://www.equinecoaching.eu/#!dutch/c6lv)

Meer filmpjes van onze proeven vind je hier

Oja en we doen nog andere dingen ja :D
13. Afbeelding

14. Afbeelding

Hopelijk hebben jullie net zo van de foto's en de filmpjes genoten als ik? Ik kan er naar blijven kijken in elk geval. :~ <3 Ik denk dat dit zo'n paard is dat ik maar 1 keer in m'n leven zal meemaken... Wàt een fantastisch dier met een sùper instelling en karakter. :+:

Groetjes!

DromenLies

Re: Een zomertje wedstrijden met Inno (v. London Swing)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:59

Supermooie foto's. Wat kun jij fijn sturen zeg! Ook het filmpje ziet er supernetjes uit. Ontzettend goed stapwerk ook. Eindelijk weer eens een paard met een actief en dragend achterbeen. Veel plezier met haar!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:04

Jullie zijn een supercombinatie! :D
Verdiende winnaars van het kampioenschap!

Wat ga je in de toekomst doen?
Nog even niveau 3 of overstappen naar nationaal?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:06

Wat een gaaf beest!
Ik schrok wel van je onrustige houding, wat je zelf ook zegt. Ik vind je houding wel netjes, maar alles beweegt. Het lijkt alsof je heeel erg veel wil doen met je houding. Op elke foto is je houding ook anders, soms wat voor maar vaak wat achter de beweging (heel duidelijk foto 10). Wees makkelijker in je houding, paard loopt wel dat hoef jij niet met je kont te doen! Ik denk dat dan je benen en handen vanzelf ook stiller worden :j
Succes samen, zal vast goed komen!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:09

Cioccolato schreef:
Wat een gaaf beest!
Ik schrok wel van je onrustige houding, wat je zelf ook zegt. Ik vind je houding wel netjes, maar alles beweegt. Het lijkt alsof je heeel erg veel wil doen met je houding. Op elke foto is je houding ook anders, soms wat voor maar vaak wat achter de beweging (heel duidelijk foto 10). Wees makkelijker in je houding, paard loopt wel dat hoef jij niet met je kont te doen! Ik denk dat dan je benen en handen vanzelf ook stiller worden :j
Succes samen, zal vast goed komen!

Dat viel mij ook op. Zeker in het filmpje. Het oogt daardoor erg rommelig en soms zelfs wel slordig. Net wat C. hierboven al aangeeft, het paard loopt wel.

Vind het een fijn lopend paard om te zien. Gefeliciteerd met je resultaten!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:06

Wat een gaaf dier! enne tuigpaard?? dat is nergens aan af te zien zo aan het paard zelf ;)
Lekker dat je zoveel afwisseling mee pakt voor je paard!

Maar idd ja houding is zonde!
Probeer echt stiller te gaan zitten is zo zonde voor het beeld wat de andere hiervoor ook al zeiden!

Maar veel succes samen komt zeker goed!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:07

Het filmpje kon ik even niet bekijken, maar de foto's geven een mooi beeld. Ik vind de houding van je paard prachtig (en een prachtig dier zeg <3). Ze loopt op alle foto's eigenlijk wel lekker op of net voor de loodlijn en met een mooi actief achterbeen. Hier zou ik wel vaker foto's van willen zien!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:16

Dat ziet er top uit!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:29

Mooi paard, goede gangen en ook resultaten. Filmpjes niet gekeken maar wel even over foto 10, daar zou je als paard spontaan pijn in de buik en mond van krijgen. Het is een momentopname maar probeer hier aan te werken dan word het nog beter want je hebt een heel goed beest onder je kont.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:53

Knappe foto's van een knap paard!

Er is inderdaad nog wel werk aan je houding. Wat mij met name opvalt is dat je op sommige foto's wel héél erg achterover zit

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:00

Mogen jullie in Belgie nog in het "M" met zweep starten? In Nederland is het vanaf het M 'verboden'.

Vind de kleur niet mooi maar je rijdt wel heel netjes waardoor ze opvalt :)

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:15

Wauw mooi paard! Loopt gaaf.
Vind juist de kleur ook wat hebben!
Ga je nog verder door of hoe gaat dat in BE ?
:)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:36

Erg leuk paard!!! Heb je kür net bekeken en die beentjes wat beweegt dat mooi! (Van het paard hè!)
Inderdaad opletten dat jij zelf niet teveel beweegt want dat hoeft echt niet! Je paard beweegt mooi zat haha :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:45

Wat een ontzettend fijn paard heb je! Prachtig! Ik ga zo nog even zitten voor de filmpjes, maar moest dit alvast even kwijt. Koffievos mooooooi <3

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:52

Knap paard! Ze loopt netjes :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:02

Wauuw loopt zeker goed!!
En plaatje 8.. dat vind ik voor een ja ik noem t middendraf echt een perfect plaatje!!

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 22:31

Bedankt voor alle toffe reacties!!

Van mijn onrustige houding ben ik me écht wel bewust. Ik ben hier al lannnnng op aan het oefenen, maar het is duidelijk iets wat ik heel moeilijk vind en het is, zeker in de ring, één van de eerste dingen die weer de mist in gaan. Ik vind dit ook het meest storende aan het beeld, maaaaar ik los dat op door vooral naar mijn paard te kijken op de foto's en de filmpjes, haha! Daar word ik een stuk blijer van! :P ;)
Ik vind het zelf wel al wat verbeterd ten opzichte van vroeger dus ik heb goede hoop dat dit ooit wel goed zal komen. :Y) Ik moet inderdaad leren om veel minder te doen. Achja, we oefenen verder he.

nontie schreef:
Mogen jullie in Belgie nog in het "M" met zweep starten? In Nederland is het vanaf het M 'verboden'.

Wij mogen inderdaad nog met een zweep blijven starten, al geloof ik dat dit het laatste niveau is waarin dit is toegestaan.

History_ schreef:
Jullie zijn een supercombinatie! :D
Verdiende winnaars van het kampioenschap!

Wat ga je in de toekomst doen?
Nog even niveau 3 of overstappen naar nationaal?

:D Wat leuk om te lezen! Dankjewel!!! :o Ik dacht dat jij ook wel weer niveau 2 ging binnen halen, maar dat was dan buiten P.P. gerekend... -O- ;) Ik vind jou en jouw paardje trouwens ook een pràchtige combinatie!!
En in de toekomst... Ik rij deze zomer nog 1 (of 2) keer HROV want ik kom nog 1 punt tekort om over te mogen, maar ik denk dat ik nog een jaartje wacht voor ik nationaal ga rijden. Eerst nog wat aan mezelf en aan haar werken, we hebben geen haast. :) Ik rij ook in NL wedstrijden (ik woon zelf tegen de B-NLse grens) en zou daar eerst het Z1, Z2 en mss ZZ-licht willen uitrijden voor ik die nationale licentie neem. Dus hoogstwaarschijnlijk volgend jaar geen HROV/België.

Picasso schreef:
Koffievos mooooooi <3

Hihi ja, ik vind haar kleur ook wel bijzonder ;) Bedankt voor je leuke reactie! :D

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:35

Oh stom van dat ene puntje :) maar ja, je hebt tijd genoeg, anders gaat het zo snel!
Fijn dat je ook in NL gaat rijden, dat zal toch voor heel wat afwisseling zorgen. Veel succes daar!

Ik wist dat het voor mij een onmogelijke zaak zou worden op niveau 2 met PP die twee paarden startte.
Maar ik was heel tevreden met mijn zilveren plek want na de eerste proef leek het podium heel ver weg :P

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 22:57

Ja awel, chic gedaan hoor!! +:)+ En ik zag idd dat er in je 1e proef wat mis moest gegaan zijn of zo? Ben niet gewoon jouw naam "zoveel naar onder" te zien staan... ;) Ik miste jou trouwens op de Beker?

En ik rij al een jaar of 2 in NL hoor! Is ook héél leuk. Eigenlijk een veel handiger systeem en logischere proeven, maar ik vind het wel leuk om allebei te doen. :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:02

Ja verkeerd aangesprongen in galop en niet meteen gecorrigeerd gekregen en daardoor een 2 en een 4 van iedere jury en dat krijg je niet meteen gecompenseerd in zo'n korte proef. Echt balen want zo'n fouten maken we normaal nooit :P De beker had ik dit jaar bewust laten schieten omdat ik het weekend ervoor ook al naar het interprovinciaal was geweest en ik bang had dat het wat veel zou worden. Mijn voornaamste doel dit jaar was de cavalor-cup en dat is toch goed gelukt. Volgend jaar niveautje hoger en volop inzetten op beker en kampioenschap :) hopelijk gaat de overgang bij ons zo vlot als bij jullie!

Ja proeven in NL zijn inderdaad fijner, daar is de overgang tussen de niveaus niet zo enorm hoog.
Heb ook nog een tijdje getwijfeld om daar meer te starten toen paardje in de buurt van de grens stond.
Maar nu zou het wat te ver zijn voor mij dus ik blijf maar rondhobbelen in Belgenlandje :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:17

wauw ik vind het knap om zo te kunnen rijden, heel soms verlies je een beetje tempo maar dat is wat ik zie. erg gaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:06

Ik ga even googlen hoe het precies zit met de niveaus in België, ben nieuwsgierig geworden en moet tot mijn spijt bekennen dat ik me er nog nooit eerder in verdiept heb. Persoonlijk vond ik ook de filmpjes fijn om naar te kijken, ja het is wat rommelig hier en daar, maar je stoort je paard er niet mee: deze loopt lekker los door haar? lijf! :) (en de kleur, jaaaa ik hou ervan....stiekem heb ik ook een donkere koffievos op stal)

Indi_VitoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:34

Haha ik had je tekst nog niet gelezen en dacht huh zweep, Zniveau en een 20*40 bak iets klopt niet :P

Maar ziet er allemaal heel netjes uit!
Commentaar geef je zelf al ben ik het mee eens!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:07

Ik vind de proeven wel een stuk ingewikkelder dan in NL, maar je slaat je er prima doorheen! Ziet er goed uit. Zo nu en dan inderdaad wat rommelig, maar daar ben je mee bezig las ik +:)+ En wat een prachtig paard! Ik hou van koffievossen ^^

Hannel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:20

Ik weet dat mijn plaat blijft hangen als het over Inno gaat :o , maar wat is ze toch een KNAP PAARD <3 :9 . Een plezier om foto's van haar te trekken :) .
Je werkpunten ken je zelf al, ik zie je vaak live rijden en voor mij is het elke keer weer genieten om jullie bezig te zien! :~ <3 Jullie zullen het zeker en vast nog ver schoppen samen, en vooral lekker veel plezier maken! :):) *\%/*