Als het altijd goed gaat..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Als het altijd goed gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:06

moet het toch een keer fout gaan...

Misschien herinneren jullie dit topic nog wel
[VVDD] Na genieten van onze eerste buitenrit!

Ondertussen al super vaak op buitenrit geweest en dat ging super!
Vandaag wou ik ook graag op buitenrit maar had niemand die mee wou, dus ging mijn zus maar mee op de fiets.
Niks aan het handje, draf ging lekker en galop ook, totdat Kaya er ineens geen zin meer had en omdraaide :+

Met andere paarden was ik al vaker op dat pad geweest en toen gingen we super hard, dus ik had vandaag ook wel zin in een sprintje. Blijkt wel weer dat Kaya echt een leider nodig heeft!

Maar dit verhaal is natuurlijk niet compleet met een filmpje, dus bij deze!

Ja het dekje ligt niet helemaal goed, ik weet het

Zoals je kon zien stond ik al vrij snel op, al kwam ik wel super hard met mijn kont op een tak.
Kaya rent er vandoor richting de openbare weg ( gelukkig was het zondag en reden er vrijwel geen auto's), ik super hard er achter na maar ja kan haar natuurlijk niet bijhouden en dat pad was heel erg lang.
Uiteindelijk bij de weg aangekomen zien wij gelukkig al dat mensen haar opgevallen hebben, ook kwamen er direct mensen naar ons toe als wij niks hadden ( gelukkig niet )
Aangekomen bij Kaya ( wat ook kennissen van ons waren, daar was ik vrijdag nog mee op buitenrit geweest ) hoorde we dat Kaya onderuit was gegleden bij het fiets pad, maar ze had gelukkig niks.
Kennis is met ons mee gelopen naar huis, ik wou erop maar zodra ik er opstapte ging ze de lucht in.
We zijn dus naar huis gelopen en daarna heb ik in de bak nog even gereden.

Eenmaal eraf kwam alle spanning eruit en kon ik wel janken, maar ben zo blij dat alles goed is afgelopen en dat mensen zo behulpzaam waren!!
Nu ik dit typ begint mijn been heel pijn te doen en op te zwellen, dus zal ook die wel gestoten hebben.
Alles is godzijdank goed afgelopen, al zal het wel weer even duren dat ik op buitenrit durf..

Nadine_S

Re: Als het altijd goed gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:09

Hè gadver, dat is niet leuk. Beterschap!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:11

Oh bah, das niet leuk
Wat fijn dat je paard wel goed opgevangen werd

Beterschap!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:12

Wil niet vervelend doen , maar onafhankelijk zit je niet echt als je er zo floept als ze zich omdraait ...
Hopelijk alleen wat schrik schade voor jullie

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:14

Wat balen.
Hopen dat jullie er beide niks aan hebben overgehouden.
Laat je hierdoor vooral niet tegenhouden om nog een keer op buitenritten te gaan. Alleen dan gezellig met andere paarden

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:17

Jeetje sindy! Dat ziet er niet feestelijk uit :n
Hopen maar dat je niet al te veel last gaat hebben van je kont/been.
Maar gelukkig hebben jij en kaya niks ernstigs!
Beterschap! Y;(

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:21

Dank jullie wel voor de beterschaps, weet op dit moment even niet hoe ik moet zitten, ookal was de val helemaal niet hard. Ik wil wel weer met haar op buitenrit, maar dat zal dan echt eerst een stapritje worden.

Ik denk dat er morgen wat spierpijn bij komt, ook bij Kaya. Voor school kijk ik even hoe ze loopt :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:26

Dat is schrikken :oo

En wat een geluk dat het voor jullie beide toch redelijk onschuldig lijkt te zijn afgelopen!

Houd jezelf EN Kaya goed in de gaten de komende dagen :(:)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:31

Zinzi_jewel schreef:
Wil niet vervelend doen , maar onafhankelijk zit je niet echt als je er zo floept als ze zich omdraait ...

Nah, als een paard in volle galop ineens 180 graden omdraait, dan blijf maar eens zitten... Beetje een onzin-opmerking dit.

Hopelijk valt het allemaal mee TS, pas goed op jezelf en op Kaya!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:34

Hoewel ik de opmerking een beetje "ongepast" vind. (TS zal heus niet expres op deze manier afstappen in het bos en had vast liever blijven zitten. :+ ) zou ik zeker als je met een onzeker paard buiten gaat, ook beetje gaan werken aan mijn balans of desnoods een bokriempje vanvoor aan het zadel maken zodat je je kan vast houden in geval van... Zo heel plots draait ze nl niet eens. :) Ze geeft een paar passen op voorhand al spanning aan en dát is een ideaal moment om je voor te bereiden op een plotse stop of wending. :D
Heeft TS nu helemaal niks meer aan maar een volgende keer wellicht wel! :) Misschien voel je je ook terug zelfzekerder buiten als je een bokriempje aan het zadel doet TS?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:40

Goed advies van Ayasha.
Goed dat je er gelijk weer op bent gekropen. Tja paardrijden betekent helaas ook af en toe er van af vallen. Dapper dat je jouw filmpje op Bokt laat zien, want zo gaat het ook in de werkelijkheid.
Laat je er niet van weerhouden om de volgende keer met haar naar buiten te gaan. Er is eigenlijk niet zoveel aan de hand geweest. Paard draait zich onverwacht om en jij kukelt er van af :P . Jammer dat je paard ook is uit gegleden. Dat zou ik even in de gaten houden of ze zichniet echt bezeerd heeft.
En anders er gewoon morgen weer op en gaan met die banaan. Eerst eventjes binnen en dan met zijn tweeën buiten en dan weer alleen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:41

Ayasha, bedankt voor de uitgebreide reactie, daar heb ik meer aan dan aan die reactie als van Zinzi_jewel.
Bok riempje had ik, maar ik vergeet soms om mij daar aan vast te houden. Klopt dat ze niet zo heel plots draait, maar ik was een beetje in mij element omdat het zo goed ging, zat er vrij ontspannen op. Ik wou op dat moment dat ze draaide, iets meer naar voren omdat ik harde wou en ja, als ze dan draait dan ga je.
Zo erg onzeker leek ze niet, omdat het met paarden erbij dus echt super gaat, maar dat blijkt dus wel anders.
Hier leer ik alleen maar van, gewoon niet meer alleen gaan, dan gebeurd dit niet :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:44

pien_2010 schreef:
Goed advies van Ayasha.
Goed dat je er gelijk weer op bent gekropen. Tja paardrijden betekent helaas ook af en toe er van af vallen. Dapper dat je jouw filmpje op Bokt laat zien, want zo gaat het ook in de werkelijkheid.
Laat je er niet van weerhouden om de volgende keer met haar naar buiten te gaan. Er is eigenlijk niet zoveel aan de hand geweest. Paard draait zich onverwacht om en jij kukelt er van af :P . Jammer dat je paard ook is uit gegleden. Dat zou ik even in de gaten houden of ze zichniet echt bezeerd heeft.
En anders er gewoon morgen weer op en gaan met die banaan. Eerst eventjes binnen en dan met zijn tweeën buiten en dan weer alleen.

Dankjewel!
Morgen ochtend ga ik weer even kijken, als het dan goed lijkt stap ik er na school weer op.
Als ik dan een maatje kan vinden om mee naar buiten te gaan dan doe ik dat ook zeker! :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:49

Zinzi_jewel schreef:

Ik denk dat niet heel veel mensen kunnen blijven zitten als ze zo plots omdraait hoor..

Jammer dat het zo gelopen is. Jullie komen vast wel weer snel naar buiten! :) En dan gewoon met andere peerdjes

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:59

Stoer dat je dit op Bokt durft te plaatsen! En goed dat je jezelf ervan bewust bent waar de fout lag & je daarbij bij de volgende keren daarbij aanpast. :j Beterschap voor je kont, haha! :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:02

Gelukkig is het redelijk goed afgelopen, maar dat je been gaat zwellen is niet zo fijn.

Het beste wat je kunt doen is goed koelen, ice-pack erop of iets anders uit de diepvries, zakdoperwten o.i.d. Wel even een theedoek tussen je huid en het ice-pack zodat je huid niet bevriest.
Zo houdt je het zwellen tegen en zorg je ervoor dat het onderhuids bloeden(blauwe plek) sneller stopt.

Morgen zul je wel stijf zijn, sterkte ermee.

Bij twijfel even de huisartsenpost bellen voor overleg.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:03

Balen! Sterkte, en succes! Ik vind het ook heel tof dat je dit gewoon op Bokt plaats naast (bijna) alle 'perfecte' rijtopics :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 18:16

SarahIlse dankjewel haha! :+

Tiwi1969
Ik ben het inderdaad al aan het koelen, dat helpt wel. Naar de HA post zal ik niet zo snel gaan, aangezien ik er daarna pas echt last van had. Als er iets mis was had ik het direct wel gevoeld :)

Quanneh
Dankje! Ik zal heel graag willen plaatsen dat het altijd super goed ging, maar dat is niet zo.
Ongelukjes liggen in de kleinste hoekjes en zo zie je maar... :)

Ik ben 3 keer van Kaya gevallen, alle 3 staat op film of op foto en heb het alle 3 de keren op bokt geplaatst :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:24

Vallen en opstaan..........je zwiepte er hier ineens snel er naast.

Weer rustig opbouwen straks hoor. Beide weer rustig aan vertrouwen krijgen.

Ik ben ook eens zo gevallen in het bos, op een tak.........5 wervels gebroken. Door ziekenhuis naar huis gestuurd. Na een week toch foto's laten maken.........

Dus als het niet goed blijft voelen, wél naar de HAP oke! :(:)

Voor nu een goede dosis pijnstillers, spierontspanners of een goede stevige borrel of glas wijn. :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 18:26

Ik viel ook op een tak, ook met mijn rug maar ik had een bodyprotector aan, anders had ik niet zo snel op kunnen staan denk ik!
Nu voelde ik de tak alleen op m'n kont :)

Rustig opbouwen komt goed, misschien ga ik ook alleen eerst wel even wandelen. Dan ziet ze ook dat het niet eng is maar dan loop ik er naast

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:32

Oh wat goed dat je een BP aan had zeg! Die had ik dus duidelijk niet aan.

Sterkte in ieder geval. :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:36

Zinzi_jewel schreef:

Ik ken geroutineerde springruiters die in zo'n geval zelfs nog eraf rollen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 19:03

Fijn dat er mensen zijn die toch nog positief reageren, had ik niet verwacht om eerlijk te zijn !

Of ik nou wel of niet had kunnen blijven zitten blijft een oneindige discussie, mijn balans is niet 100% dat weet ik ook. Maar als ik wat meer had opgelet dan had ik misschien wel kunnen blijven zitten, maar misschien ook niet dat weet ik niet en zal ik nooit te weten komen
Dit is gewoon iets waar ik de volgende keer op moet letten :)

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:09

Wat een geluk dat er niks met Kaya is gebeurd!!! Ze had ook de weg op kunnen rennen :( Sterkte!!!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 19:14

princie1999 schreef:
Wat een geluk dat er niks met Kaya is gebeurd!!! Ze had ook de weg op kunnen rennen :( Sterkte!!!

Ze is de weg ook opgerend, ze ging daarna over op het fietspad en is daar uitgleden :(
Hart zat in mijn keer en ik rende zo hard als ik kon. Wat kan je dan ineens hard en lang rennen, als al die adrenaline in je lijf zit :))

Heb een engeltje op mijn schouder gehad dat alles goed is gegaan