Valentino weer aan 't werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Valentino weer aan 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 08:26

We zijn nog fijn aan het opbouwen na zijn laatste blessure, maar hij krijgt eindelijk weer de conditie om wat meer aan het werk te gaan. We hebben gister ook weer een wedstrijdje gereden, alweer in de keiharde regen, maar toch weer 2 winstpuntjes.

Foto's van donderdag avond, zijn niet de beste foto's, want zoals iedereen wel weet was het donderdagavond verschrikkelijk weer, deze foto's zijn van net na de onweer en regenellende.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar en tips mogen natuurlijk, maar hou het vriendelijk en opbouwend. :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:31

Ik vind jullie een hele leuke combinatie! Ik vind je houding op de meeste foto's ook heel erg netjes, alleen op de onderste 2 foto's lijk je wat in stoelzit te zitten. Welke klasse starten jullie?

Edit; Hoe groot is Valentino?

Chesss

Re: Valentino weer aan 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:21

super knappe combi vind ik jullie, het ziet er heel fijn en ontspannen uit !

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:25

Leuke combi. Ik vind je paard op de foto's wel achter de loodlijn lopen. Het neusje mag je er wel meer uitrijden.

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:27

wat een leuke combi :D
leuke gezichten tijdens het rijden :P

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:29

Vind jullie een mooi stel samen!

Voor het beeld maar ook voor de aanleuning mag je hand wel iets meer zakken en daarbij het neusje van je paard er meer uit. Hij loopt nu in een wat gekunstelde zelfhouding waarbij het zijn manier van lopen is en niet jouw manier van rijden.
Door hem wat meer in de hand en met de neus er uit te rijden kan je ook makkelijker straks schakelen en de oprichting inrijden.

Complimenten verder voor de ontspanning en het keurige stille zitten en rijden van de ruiter.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:31

Super fijn om steeds vaker foto's van jou en Valentino onder het zadel tegen te komen :)) Rijden ziet er ook netjes uit. Ga zo door en de punten stromen binnen :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:00

Itp -> rij-itp

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:09

Ziet er al erg fijn en vriendelijk uit!
Leuk paard! Hoe groot is hij? Ik vind het erg moeilijk om in te schatten zo vanaf de foto's :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:37

Ziet er leuk en vriendelijk uit!
Knap hoor, zo ontspannen na onweer en regen.
Tips zijn de al eerder genoemde stoelzit en het neusje er wat meer uit rijden. Ik vind het wel voor je spreken dat je daar (zo te zien) genoeg teigelruimte voor geeft!

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:39

Leuk paard! En mooie combi zijn jullie :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:43

Ziet er netjes uit! Mooi paard ook :)

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 06:50

Wat is het toch een geweldig ruige bok! Je hebt hem super goed voor elkaar <3

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 10:48

Bedankt voor al jullie leuke reacties. Met jullie aandachtspuntjes ben ik het helemaal eens. Dat hij soms ietsjes te diep gaat ben ik me van bewust en ben ik ook mee bezig om eruit te rijden. :) Hij was voorheen vaak wat te lang/recht in de hals, hij moest iets compacter en ronder worden van voren, wat hij heel goed doet. De momenten dat hij wat te diep loopt, houdt hij gelukkig wel aanleuning, hij kruipt niet achter het bit. M'n benen op laatste 2 foto's vielen me ook op, moet ik maar weer even aan werken, maar heb al zooo lang geen les meer gehad en rij altijd alleen, dus ook nooit iemand om er even op te hameren.

Hoe groot Valentino precies is weet ik niet, maar ik gok 1.60/62.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:32

Jullie bak ligt er ondanks de regen goed bij!

Pas wel op zijn hoofdhouding, hij loopt overal achter de loodlijn

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:29

Ik vind jou houding echt super netjes! Helaas kukelt je paard behoorlijk achter de loodlijn, voorover en lijkt zelfs achter de teugel te lopen. (maar het blijven foto's) Je lijkt er was passief op te zitten qua activering van achteren, vandaar dat hij ook de kans krijgt zich in deze houding te zetten. Ook lijkt het alsof je hem probeert op te richten maar het ontbreekt aan ondersteuning van de achterhand, hij loopt imo nog niet helemaal lekker over de rug en duikelt daarom ook. Toch denk ik dat met een tijdje consequent van achteren naar voren rijden het neusje er vanzelf ook uit zal gaan, zonder dat hij weer te lang/recht wordt. Ik zou op het moment mijn handen een stukje lager houden, zodat hij de hand ook fijn kan opzoeken.

In ieder geval heel veel succes want dit gaat vanzelf helemaal goed komen, jullie zijn een aansprekende combinatie!

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:39

MarliesV schreef:
Vind jullie een mooi stel samen!

Voor het beeld maar ook voor de aanleuning mag je hand wel iets meer zakken en daarbij het neusje van je paard er meer uit. Hij loopt nu in een wat gekunstelde zelfhouding waarbij het zijn manier van lopen is en niet jouw manier van rijden.
Door hem wat meer in de hand en met de neus er uit te rijden kan je ook makkelijker straks schakelen en de oprichting inrijden.

Complimenten verder voor de ontspanning en het keurige stille zitten en rijden van de ruiter.

:j Mee eens. Ik zou je handen iets lager en meer naar voren houden. Leuk paard heb je!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:48

Jullie zijn een prachtige combi! Ben het wel een beetje eens met lara_silver. Hij heeft nog te weinig kracht van achter om in deze houding fijn door het lijf te lopen. Zou hem zelf dus iets lager instellen in je training.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:29

Wat heb jij een prachtig ontspannen zit zeg!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 07:30

L_S, ik denk dat deze foto's het beeld dan niet goed tonen, dit paard is namelijk echt onwijs actief van achter. Ik doe in mijn trainingen bijna niks anders dan overgangen maken en schakelen, wat hij onwijs goed oppakt en echt vanuit achter vertrekt. :j Bedankt voor je mening :) Hij hoeft van mij trouwens helemaal nog niet in de oprichting, we zijn net weer 2 a 2,5 maand aan het rijden nadat hij onwijs slecht is geweest door ziekte/onverklaarbare pijn, dus de oprichting hoeft hij zeker nog niet. Dit zijn trouwens enkel de laatste 10 minuutjes van het trainen, het losrijden is allemaal simpel lang en laag.

Bedankt voor jullie berichtjes :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:53

Er is niks mis met wat achter de loodlijn lopen zolang je hem maar van achter naar voor rijd en verbinding hebt aan de voorkant. Ik vind het er prima uit zien, dit kun je gaan uitbouwen en als hij achter sterker word zul je hem steeds meer bovenin kunnen laten lopen met het neusje er uit.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:09

Hij loopt leuk hoor! Mijn knollie heet ook Valentino.... :D

En ik heb hetzelfde probleem. Hij duikt soms lekker op de voorhand en ik ga dan proberen hem op te tillen met mijn handen. Mijn trainster timmert er aardig aan dat ik mijn handen laag blijf houden en dan heel veel been moet geven om zijn neus er weer uit te rijden. Laatste tijd gaat het beter, al moet ik geregeld tegen mezelf zeggen, "Handen laag" "Handen laag" "handen laag" :')

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:56

Ik vind je eigen houding supermooi! Je handen mag je daar houden, want ze staan in de perfecte lijn met je elleboog (juiste hoek). Probeer hem alleen niet te rond te rijden. Inderdaad wat anderen al zeggen, neus er veel meer uit. Door zo rond te rijden werk je hem qua energie nogal de grond in, en dat is het laatst wat je wil, je wil juist oprichting. meer energie van achter en dat in je stille hand opvangen en in je paard houden. niet terugwerken en niet naar beneden werken met je hand, dan komt ie vanzelf op de loodlijn.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:59

Wouw wat ziet Valentino er goed uit! Hij is echt weer in goede conditie :).
Jullie zijn een prachtig combi samen.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:12

Superknap paard heb je daar ook <3
Ziet er goed uit! Ziet er naar uit dat dat duiken wel helemaal goed komt ;)