Mede verzorger zit dwars?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tesssaaa

Mede verzorger zit dwars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 14:58

Oke ik heb lang na gedacht of ik dit zal posten maar ik heb even een nuchtere kijk nodig op de situatie.

Ik rij denk ik nu bijna 2 jaar een paard bij, hij is van mijn "schoonvader"(ik noem hem S.) die hem zelf gefokt heeft, eigenlijk was hij bestemd voor verkoop maar nooit van gekomen. Paard is voordat ik hem ging rijden 2jaar niet in orde geweest, kreupel. Onverklaarbare wijze is hij weer rad.

Nu komt het vorig jaar was ik voor een maand in het buitenland en S zou hem voor me bijhouden, rijden longeren ect. Alleen toen ik terug kwam was daar een meisje die hem reed ik noem haar X. Het is natuurlijk niet mijn paard dus ik kan er weinig van zeggen. A fijn, we spraken dagen af en dat ging helemaal prima. Ik mijn dagen zij de hare.

Tot vorige week zondag( de dag waar we de dagen bespreken) ik kreeg een apje van X.
: Hoi ik wil gewoon rijden wanneer ik kan en ga geen rekening meer houden met jou.

waarop ik natuurlijk iet wat geregeerd reageert: Dus je wil dat het paard twee keer op een dag gaat lopen

Waarop ze antwoordde: Ja

Ik natuurlijk pislink want paard liep 3 weken terug niet goed, waarschijnlijk verdraait of verstapt (ik was bang voor zn oude blessure) Ook gebruikte ze al mijn spullen Hoofdstel halsters sjabrakken ect. Dat is natuurlijk ook over hier door.
Dus ik uitgelegd dat het niet eerlijk is voor het beestje en ik het beetje egoïstisch vond van haar en voor mij totaal niet praktisch omdat ik niet weet of ik kan rijden als ik ervoor in de auto heb gezeten. (dit is X. haar eerste verzorgpaard). Gevraagd of ze nog om tafel wilde nooit meer antwoord gehad

Dus ik naar S. Hoe gaan we dit aanpakken ik reis namelijk een half uur in totaal om bij paard te komen, en zij woont er naast. Hij vond het wel prima dat hij twee keer ging lopen, en de gene die van verst komt mag als eerste dus ik.
Het is natuurlijk niet mijn paard maar ik ga niet meer fijn naar stal (mijn pony staat er ook van zijn oude dag tegenieten).

A. Ik heb totaal geen zin meer om te rijden want straks is hij al gereden ik weet niet hoe hard er met hem getraind is en dat vind ik gewoon niet eerlijk.

B. Ik wil haar ook niet tegen komen want ik vind dit gewoon niet de manier. ( en stiekem ben ik echt heel boos)

Nu komt het volgende gisteren was ik al op stal en zou opstappen toen kwam ze aanwandelen, ze keek me aan en liep weg. Ik rijden, in de tuin van een vriendin van X. is er zicht op de bak, waar ze stonden te kijken. Toen kwam X terug en begon ze in het land te rennen met de verzorgpony van X haar zusje, paard over de zeik ik zit niet lekker meer erop. Ik zwaar geïrriteerd. En ik hoef dit niet elke week een paar keer te hebben.

Nu heb ik een paar opties
- Ik stop met rijden wat ik jammer zou vinden want ik ben echt gek op het paard .
- Ik laat het zo door gaan en haal me schouders op
Spoiler:
Of ik heb nog een optie maar die zet ik niet openbaar voor evt bekende van mij (pb is oke)

wat vinden jullie hier van? Ik weet het even niet meer.

Eilinora

Re: Mede verzorger zit dwars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:01

Wat is je laatste optie dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:11

Simpelste oplossing, met de eigenaar praten hierover?

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:15

vuurneon schreef:

Die vind het dus allemaal niet zn probleem en die vind dat het geen kwaad kan als hij twee keer loopt

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:17

Wat is de laatste optie (pb?). Ik zou er zeker niet blij van worden, Heb je X al geprobeerd uit te leggen over de blessure en dat met 2x rijden per dag die blessure terug kan komen en ze dan helemaal niet meer kan rijden. Hoe oud is X ongeveer? Een keer met de ouders gaan praten misschien (ligt aan de leeftijd ofcourse)?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:18

Tesssaaa schreef:
vuurneon schreef:

Die vind het dus allemaal niet zn probleem en die vind dat het geen kwaad kan als hij twee keer loopt

En hij vindt het ook geen probleem dat ze het paard over de zeik brengt?
Hoe oud is X? 5? Klinkt me vreselijk kinderachtig in de oren en ik betrap mezelf erop dat het woord 'penny' me direct te binnen is geschoten.

Ik ben ook wel benieuwd naar je 3e optie, dus pb gerust. ;)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:26

De eigenaar nogmaals aangeven dat je het niet eerlijk vind voor het paard en dat je je genoodzaakt voelt te stoppen als dit zo doorgaat. Dat zou ik doen, maar ik weet niet wat jou andere optie nog is.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:26

Ik vraag me ook af hoe oud X is.

Ik vind je sowieso nog heel tolerant, zij is daar gekomen als tijdelijke oplossing terwijl jij op vakantie was. Jij bent terug van vakantie dus dan mag zij weer stoppen lijkt mij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:27

Maakt het de eigenaar ook niet uit als je zegt; als het zo doorgaat stop ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:28

mystery1980 schreef:
De eigenaar nogmaals aangeven dat je het niet eerlijk vind voor het paard en dat je je genoodzaakt voelt te stoppen als dit zo doorgaat. Dat zou ik doen, maar ik weet niet wat jou andere optie nog is.

Dit dus... Paard is en blijft van je 'schoonpa', nu weet ik niet hoe jullie met elkaar om gaan maar goed zijn paard... Dat is het nadeel van niet je eigen paard; dan is het dus ook, hoe rot ook, niet je eigen keuze hoe en wie erop mogen en kunnen rijden.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:28

Ik zou de oude pony lekker verkassen naar een ander plekje en je handen er vanaf trekken. Vind het ook geen manier van doen zo en ik vind het ook heel raar dat je schoonvader het door hemzelf gefokte paard doodleuk 2x op een dag zou laten lopen en het hem geen reet kan schelen of hij daardoor wel of geen last krijgt van zijn oude blessure juist terwijl het goed ging. Daarnaast begrijp ik niet zo goed dat je schoonvader zo vaag met jou omgaat. Jij was met het paard bezig, je gaat op vakantie en ineens moet je hem 'delen' met iemand waarmee je blijkbaar geen normale afspraken kunt maken en hij haalt vervolgens gewoon zijn schouders op in feite wanneer jij erover wilt praten. Niet netjes :n

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:29

Ik ben ook wel erg benieuwd naar je 3e optie... En tja, wat kinderachtig... Zulke dingen moeten toch gewoon normaal te bespreken zijn? Ik zou naar S. gaan, zeggen dat het je niet lekker zit en je gewoon wilt dat er afspraken gemaakt worden. Prima als zij eens op een andere dag gaat rijden (toch?) als ze maar even een appje/smsje/wat dan ook stuurt. Als ze alles zelf wil bepalen zoekt ze 1. een ander verzorgpaard of 2. ze koopt een eigen paard. Jeetje, als medeverzorger snap ik je frustraties, precies hetzelfde gehad. Reed paardlief toen een jaar of 2, kom ik daar is er iemand anders aan het rijden, had die dag zo'n zin om te rijden, deed ik uit principe niet, vond het niet eerlijk. Streken.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:31

Ik vind dat nogal kinderachtig van haar om dat op deze manier te gaan doen.

Maar als je de eigenaar al hebt gesproken en hij het geen probleem vind ben ik bang dat je er niet veel aan kan veranderen.
Heeft de eigenaar wel door dat 2 keer per dag lopen niet goed is voor het paard in dit geval?

En ik ben ook wel benieuwd naar de 3e optie.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:33

X is 17(?).
Ik heb nog niet gezegd als het zo door gaat stop ik maar ik ga vanavond heen en zeg dat ik het allemaal niet meer zie zitten als t zo moet.
Ik denk dat het makkelijkheid is ik wil niets slechts over hem zeggen.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:38

Wat is je 3e optie? (Pb evt)

Ik vind X onwijs onvolwassen overkomen en gezien zij een tussenoplossing was voor jouw vakantie zou ik vragen aan de eigenaar hoe dat zit en of zij niet kan stoppen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:04

Ten eerste, wat een kinderachtig gedrag van het meisje, ook omdat het ten koste van het paard gaat.

Ik heb vorig jaar eigenlijk precies hetzelfde probleem gehad. Moest ook 30 min reizen en dan stond daar de pony zeiknat en slecht bereden...
Zelf ben ik er uiteindelijk mee gestopt en heb me volledig op mijn nu eigen paard gericht.

Ik denk dat het slimste is om naar de eigenaar te gaan en te zeggen dat dit écht niet voor je werkt, in de hoop dat hij dan misschien de ernst van de situatie inziet.

Tenzij je 3e optie beter is, maar die weet ik natuurlijk niet :D

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 20:28

Helaas S. moest snel weg vanavond.... Morgen weer opnieuw :n

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:29

Zorgen dat zij je spullen niet meer kan gebruiken.
Kan ze zelf een hoofdstel etc aan gaan schaffen voor het paard. Kijken of ze het dan nog leuk vindt.
En als ze echt niet meer meegeeft zou ik ermee stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:38

Idd al je spullen opruimen zodat zij niks ermee kan , wat een streken bah

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:44

Kan ze zonder jou spullen rijden? Neem het anders gewoon mee naar huis?

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 22:51

Spullen zijn weggestopt. Paard kan alleen op een dubbel gebroken bit rijden die ik heb aangeschaft dus die Inc hoofdstel liggen in de auto. Zij rijd nu met enkelgebroken bit arm dier :n em zwaar af hoofdstel.

Halster heeft ze zelf aangeschaft maat cob voor paard van ruim 1.70 := ik hoorde dat zn hoofd er in geprakt word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:54

Hoe moeilijk ook , afstand nemen ervan het van je afzetten. Paard staakt uiteindelijk wel , of is ie zo braaf?

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 22:56

Rebecca schreef:
Hoe moeilijk ook , afstand nemen ervan het van je afzetten. Paard staakt uiteindelijk wel , of is ie zo braaf?

Nee het is een hell als t gaat om bit en hoofdstellen.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:03

Jeetje wat een gedrag van dat kind. Jammer dat het zo moet gaan. Ben ook wel benieuwd naar je derde optie dan.

Maar inderdaad, ik zou ook mijn handen eraf trekken. Wel met S. overleggen van het hoe en waarom - ergens met ruzie [of i.i.g. onduidelijkheden, waardoor roddels e.d. makkelijk vat krijgen] weggaan is imo een slecht idee. Dan kan hij zelf beslissen of X.'s gedrag hem te gortig is.

Ik zou X. zelf links laten liggen, met zo iemand valt niet te spreken.

Ga vooral op zoek naar andere stalling voor je eigen pony. Wie weet wat X. zich allemaal in het hoofd haalt, straks doet ze 'm iets :=

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 06:55

Ik zou me niet weg laten pesten.
Wel zo makkelijk voor haar als je gelijk stopt.
Gewoon doorgaan. Lol is er voor haar ook met een paar weken vanaf als jij de situatie en haar gedrag negeert.