Ik rij denk ik nu bijna 2 jaar een paard bij, hij is van mijn "schoonvader"(ik noem hem S.) die hem zelf gefokt heeft, eigenlijk was hij bestemd voor verkoop maar nooit van gekomen. Paard is voordat ik hem ging rijden 2jaar niet in orde geweest, kreupel. Onverklaarbare wijze is hij weer rad.
Nu komt het vorig jaar was ik voor een maand in het buitenland en S zou hem voor me bijhouden, rijden longeren ect. Alleen toen ik terug kwam was daar een meisje die hem reed ik noem haar X. Het is natuurlijk niet mijn paard dus ik kan er weinig van zeggen. A fijn, we spraken dagen af en dat ging helemaal prima. Ik mijn dagen zij de hare.
Tot vorige week zondag( de dag waar we de dagen bespreken) ik kreeg een apje van X.
: Hoi ik wil gewoon rijden wanneer ik kan en ga geen rekening meer houden met jou.
waarop ik natuurlijk iet wat geregeerd reageert: Dus je wil dat het paard twee keer op een dag gaat lopen
Waarop ze antwoordde: Ja
Ik natuurlijk pislink want paard liep 3 weken terug niet goed, waarschijnlijk verdraait of verstapt (ik was bang voor zn oude blessure) Ook gebruikte ze al mijn spullen Hoofdstel halsters sjabrakken ect. Dat is natuurlijk ook over hier door.
Dus ik uitgelegd dat het niet eerlijk is voor het beestje en ik het beetje egoïstisch vond van haar en voor mij totaal niet praktisch omdat ik niet weet of ik kan rijden als ik ervoor in de auto heb gezeten. (dit is X. haar eerste verzorgpaard). Gevraagd of ze nog om tafel wilde nooit meer antwoord gehad
Dus ik naar S. Hoe gaan we dit aanpakken ik reis namelijk een half uur in totaal om bij paard te komen, en zij woont er naast. Hij vond het wel prima dat hij twee keer ging lopen, en de gene die van verst komt mag als eerste dus ik.
Het is natuurlijk niet mijn paard maar ik ga niet meer fijn naar stal (mijn pony staat er ook van zijn oude dag tegenieten).
A. Ik heb totaal geen zin meer om te rijden want straks is hij al gereden ik weet niet hoe hard er met hem getraind is en dat vind ik gewoon niet eerlijk.
B. Ik wil haar ook niet tegen komen want ik vind dit gewoon niet de manier. ( en stiekem ben ik echt heel boos)
Nu komt het volgende gisteren was ik al op stal en zou opstappen toen kwam ze aanwandelen, ze keek me aan en liep weg. Ik rijden, in de tuin van een vriendin van X. is er zicht op de bak, waar ze stonden te kijken. Toen kwam X terug en begon ze in het land te rennen met de verzorgpony van X haar zusje, paard over de zeik ik zit niet lekker meer erop. Ik zwaar geïrriteerd. En ik hoef dit niet elke week een paar keer te hebben.
Nu heb ik een paar opties
- Ik stop met rijden wat ik jammer zou vinden want ik ben echt gek op het paard .
- Ik laat het zo door gaan en haal me schouders op
Of ik heb nog een optie maar die zet ik niet openbaar voor evt bekende van mij (pb is oke)
wat vinden jullie hier van? Ik weet het even niet meer.
ik hoorde dat zn hoofd er in geprakt word