Schriktraining voor James verzonnen door David! (5)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Schriktraining voor James verzonnen door David! (5)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 23:12

Vandaag had mijn zoontje, David een super leuk idee! Hij wou wel heel graag een schriktraining maken voor James.
Ook ik vond dat een goed idee. Dus we hebben een stuk van de weide afgezet en David ging snel opzoek naar spulletjes!
Hij kwam uiteindelijk met veel leuke spullen aan, die hij allemaal zelf in de weide klaar gezet heeft. Ik heb heb hier en daar wat geholpen, maar David's was de baas! :j En ik moest goed naar hem luisteren :P

Ik loop erbij als 'ma Flodder', want tja... stél je nou eens voor dat James toch schrikt en op mijn blote voeten gaat staan, dat kan toch niet? :')

Genoeg gezegd! Kijk en geniet mee!

David legt het parcours uit.

David kijkt tevreden toe vanuit zijn 'troon' hoe hij de weide klaar gemaakt heeft voor James. Veilig vanaf het hek, want mamma moest het parcours afleggen met James.
"Mamma, haal James maar op hoor, de weide is klaar!"
Afbeelding

Eerst langs de fontein. En wat is er nou Romantischer dan je grote liefde een kus geven bij een fontein!?
Afbeelding

Daarna was het tijd voor de doos en het net.
"Ja, kijk ik sta op de doos. Geef me nu maar een brokje!"
Afbeelding

"Zit er ook wat te vreten in dat net?"
Afbeelding

Tijd voor 'De enge spin!' Die helemaal niet eng was. James moest alleen even kijken of je die niet toevallig op kon eten. :')
Afbeelding

De haai en de skippyballen. Ja, daar kan je prima op staan hoor! Geen probleem. :+
Afbeelding

De flesjes, tja... wat zal ik zeggen. :') Het boeit hem gewoon niet.
Afbeelding

Molentje? Ideaal om vliegjes mee te verwijderen! "Krab ook nog ff op mijn rug met dat ding, wil je?"
Afbeelding

Van de vreettraining... Ehh ik bedoel schriktraining krijg je wel dorst. Oh, wat handig dat fonteintje!
Afbeelding

"Kijk ik durf er zelfs met een voetje in, dus brokje!"
(Ja, dat zwarte ding op de achtergrond is het statief. Die zal ik de volgende keer ff weg halen.)
Afbeelding

En dan is het weer tijd om op te ruimen. Of toch niet? "David, zullen we nog even voetballen?"
Afbeelding

"Zucht... die maffe hond ook".
Afbeelding

En nog even een selfie samen onder de parasol! (Jup, James heeft een ontstoken oog door de vliegen.)
Afbeelding

En de training in een notendop!

En als laatst. Mijn ezeltje.

puppy1128

Re: Schriktraining voor James verzonnen door David! (5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:15

Geweldig!

Nog even en je kan hem naast een levensechte leeuw neer zetten.. Al denk ik dat de leeuw dan wel getraind zou moeten worden :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:40

Hilarisch :') Kan jouw haf mijn haf even wat in het oor fluisteren? :D (hier eentje die al schrikt van een grassprietje bij wijze van :') )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 05:12

Mijn veearts zegt altijd: je hebt paarden, je hebt pony's en tsja je hebt ook nog haflingers :D en dan heb je ook nog Janouk .

haha James is net Janouk. Ze zijn vast familie. Zo herkenbaar. :D
In het Boek van Janouk staat ook een hoofdstuk: hoe maak je een haflinger aan het schrikken: ..... dus niet.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 05:21

prachtpaard, heerlijke uitstraling! leuke foto's!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 09:49

Dankje allemaal!

Haha IsaCalixa, James wil het best wel voor doen hoor :P

Janouk, leuk dat jou haffie ook zo koel is! James is soms echt wel een droogkloot :P Maar we zijn wel zo ver gekomen door dit soort dingen gewoon te doen! :)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:55

Mijn haf is ook heel braaf, maar ik denk niet dat ik haar met skippyballen moet bekogelen. Dan wordt er hoogstwaarschijnlijk toch even rondgehuppeld voor ze verder gaat met vreten :D

Leuk dat dat allemaal zomaar kan, een gouden beestje +:)+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:01

Genoten van de filmpjes, erg leuk gedaan! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:05

Leuk topic weer, met die vreettraining :D

Hihi, Rena is 3 dagen aan de diarree van zo'n molentje :')

Ik hou (ook) niet van dat getrut en heb haar in de loop der jaren aardig mak gekregen, maar de aard van het beestje blijft toch wel een beetje angstig / voorzichtig...ze geeft ook niet zoveel om eten, dat helpt ook niet natuurlijk :P

Heb hier jaren geleden een keer zo'n molentje in de wei gezet, in de doorgang van paddock / looppad rondom de wei, naar 1 van de weitjes. Waar ze dus GRAAG in wilde, want gras :9

Nou mooi dat Rena er niet langs ging hoor, andere beestje(s) wel natuurlijk :j

En na een dag of 2-3 lag het molentje ineens geknakt en platgetrapt op de grond en stond Rena in de wei :)) _O-

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:07

Wat heerlijk om te zien! Kan mijn haflinger niet bij James (of jou haha) in de leer? Ik geloof dat mijne soms even vergeet dat ze een haflinger is :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:12

Geweldig paard.
Is volgens mij mak geboren.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 10:15

Bakkabouter, Whaha als je maar vaak genoeg een skippybal naar je hoofd krijgt, is het niet meer eng :P

Laura, Dankje :D Leuk dat je de filmpjes hebt bekeken!

Pmarena, Ja echt, voor James is het gewoon een vreettraining. Want schrikken doet hij niet. Althans... hij is gisteren van 1 ding geschokken. Van mij! Omdat ik gestoken werd door een daas.... En nogal ehhh... agressief reageerde :P
God 3 dagen aan de diaree van een molentje, wahahaha!
James doet alles voor een brokje, dan sprint hij bij wijze van nog door een brandende hoepel! Ehhh dat gaan we een keer proberen ;) ;)
Haha Rena heeft het molentje vermoord!! :P

Evaa_ Hihi, zodra ik straks James aan huis heb en alles voor elkaar heb mbt weide etc en huis, kunnen we misschien wel een keer een haflinger meeting doen bij ons! :D

Luuntje,
Ja hij is wel nuchter, maar in het begin was hij niet zó makkelijk hoor. Maar nu ik hem al 4,5 jaar heb gewoon heel veel dingen uitproberen! En vooral niet denken 'ik moet opassen anders schrikt hij misschien'. Nee, juist niet. Juist tijdens het uitmesten of poesten iets aan de kant gooien, of ritselen met een grote zak. Of kinderen die met van die rammel auto's voorbij komen racen. :D Gewoon doen!
En zelf niet angstig zijn. Gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, want dat is het eigenlijk ook. :j

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:15

Whaha geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:16

Geweldig! En David is echt heel erg schattig. :)) Leuk dat jullie zoveel samen doen met zijn alle, heerlijk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:28

Vooral dat laatste, doen alsof het dóódnormaal is, dat werkt als een tierelier :j

Haha ja die van mij was echt wel heel erg hoor, gewoon zielig hoe een stress die kon hebben... die heb ik serieus nog in de wei van haar eigen scheet zien schrikken :(:)

Rena haar ergste nachtmerrie is kinderen die met de bijbehorende geluiden op een trampoline aan het springen zijn, en dan bij voorkeur nog achter een dichte heg zodat je het niet kan zien (op af en toe een koppie boven de heg uit na) maar wel kan horen :=

Die achterlijke hond ook op die ene foto :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 10:37

Wow dat is wel heel extreem pmarena! Jammer dat ze zo gestresst is.

Ik doe eigenlijk alles met James. Gewoon omdat ik ook niet panisch ben of doe. Ik doe gewoon alsof het normaal is :)
Zo ben ik onlangs met James naar een tuinfeest gegaan :P En James kon mooi in de tuin naast de band staan.

MAar dat doe ik niet alleen met James. Dat doe ik eigenlijk met al onze dieren.
Zo stop ik ook Zorro gewoon in bad :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:44

Hahaha geweldig leuk en wat goed van David dat hij het allemaal verzonnen had, en gedelegeerd, haha.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:43

Heel beest is het toch ook!! Zie Daan ineens voorbij komen in het filmpje, dat lange haar staat hem toch wel weer erg goed hoor!

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:37

Ik geniet altijd zo van jullie foto's en filmpjes, niks moet alles mag, niet te flauw doen gewoon weer door en het leukste is het plezier dat zelfs achter je computerscherm ervanaf spat!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 22:20

Frensie, Ja David was helemaal in zijn element :D

Zonnebloem18, Ik vind het ook mooi dat Daan zijn haar weer langer heeft! En vooral met zo'n cowboy hoed, staat het hem goed :D
Afbeelding

Vandaag is de kapper geweest, gelukkig heeft hij nog steeds een lang model, maar weer wat netter :)

Lisa99, Dankje! Ja ons motto is echt 'lol met de knol'. :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:43

Uuh mag pablo by jou in training
Wat een brave knollie joh heerlijk

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 22:46

Ik denk dat ik serieus volgens jaar - als we alles klaar hebben en James dan EINDELIJK aan huis komt te staan -maar eens een meeting ga organiseren! :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:53

Chasey schreef:
Ik denk dat ik serieus volgens jaar - als we alles klaar hebben en James dan EINDELIJK aan huis komt te staan -maar eens een meeting ga organiseren! :D

Moet je doen haha

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:02

Doen! En dan ook wel een grootschalige skype-meeting organiseren voor al die hafjes die nog de nodige dingen bij te leren hebben :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 06:18

Haha ja op dat filmpje van het tuinfeest kwam cowboy Billy-Bob ook ineens met zijn hoed tevoorschijn, staat hem goed hoor :j

Dat konijnenbekkie van die kleine op die laatste foto, precies op het juiste moment afgedrukt :')

Is het al helemaal rond met het nieuwe huis? Ver weg van waar je nu zit?